Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 916
Som overskriften sier så lastet jeg ned en film. Mappen er på 4 gb, men når jeg åpner den er den helt tom. Det er en Bluray film. Der jeg lastet ned torrenten står mange kommentarer om at den funker fint med de. Noen som har på peiling på hva som har skjedd?

Takk.
Prøve med daemon tools?
Hvilket filsystem har du?
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Er det mange .rar filer i torrenten? Hvis ja, begynn med å åpne den som gjerne har et navn som slutter på 00 eller 01 og pakk ut. Er .rar filene navngitt riktig da vil de pakke seg ut i riktig rekkefølge og du vil ha filmen din klar
Trådstarter
25 0
Sitat av goofy6980 Vis innlegg
Prøve med daemon tools?
Vis hele sitatet...
Hva skal jeg eventuelt gjøre da? for mappen er jo helt tom?

Sitat av r0bin Vis innlegg
Er det mange .rar filer i torrenten? Hvis ja, begynn med å åpne den som gjerne har et navn som slutter på 00 eller 01 og pakk ut. Er .rar filene navngitt riktig da vil de pakke seg ut i riktig rekkefølge og du vil ha filmen din klar
Vis hele sitatet...
Mappen er helt tom!

Sitat av prenix Vis innlegg
Hvilket filsystem har du?
Vis hele sitatet...
Har dessverre ikke peiling!
Best uten ball!
r0bin's Avatar
så du lastet ned en mappe på 4 gb som ikke inneholder noen ting? hmm.. snodig, har jeg aldri vært borti
Så du har pakket ut en fil du lastet ned?

Hvilket filformat var denne "mappen" i?
filene kan være skjult. Aktiver visning av skjulte filer
Verktøy -> mappealternativer -> vis -> Vis skjulte filer

På windows 7 kan det være du må gå på:
Organiser -> mappe- og søkealternativer, i stede for verktøy.
Hvis det er en .rar-fil du har kan du prøve å åpne den direkte med VLC.

Det kan, som nevnt tidligere, ha noe å gjøre med filsystemet du kjører på PC-en din. Gå inn på Kontrollpanel --> Administrative verktøy --> Datamaskinbehandling --> Diskbehandling. Der vil du se hva slags filsystem PC-en din bruker. Står det FAT32 der, kan det føre til konflikter, ettersom FAT32 ikke støtter filer større enn 4GB(én byte mindre enn fulle 4GB, for å være korrekt).
http://bildr.no/image/804548.jpeg
kan være det er en "mappe" som Winrar KAN åpne, men ikke er en .rar fil..

Kan du dobbeltsjekke hvilken filtype det er snakk om?
Gi oss noen screenshots av det du prøver på.

Trykk på PRTSC på tastaturet ditt, eller Print Screen som det heter, lim bildet inn i Paint, lagre bildet(ene), og last opp så vi får se!
Trådstarter
25 0
Det var en mappe som WinRar ikke kunne åpne ja, men fikk hjelp og fikk fikset det med PowerISO!
Takk for all hjelp!
Ikke last ned rar filer.

En bluray er som oftest en .mkv fil. Last kun ned om det er en direkte fil neste gang.

Bra det ordnet seg til slutt denne gangen, men det kan hende du går på en smell en annen gang om arkivet er korrupt etc.
Sist endret av mrsandvik; 20. januar 2011 kl. 14:47.
Sitat av mrsandvik Vis innlegg
Ikke last ned rar filer.

En bluray er som oftest en .mkv fil. Last kun ned om det er en direkte fil neste gang.
Vis hele sitatet...
Ja, for å laste ned store ukomprimerte filer er gøy.
Sitat av prenix Vis innlegg
Ja, for å laste ned store ukomprimerte filer er gøy.
Vis hele sitatet...
Slipper du at kvaliteten går til helvete da Skal du laste ned en 720p .rar kan du likesågodt laste ned DVD-rip på 700mb.