Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1075
Heisann, kan "stygg" håndskrift være tegn på lav intelligens?
Jeg havnet på spesialskole som på ungdomskolen pga adferdsproblemer og der var fokuset aldri rettet mot å lære å skrive som man pleier på en ordinærskole. jeg leser som hvem som helst så det er skriften som er min kjepphest, det at jeg har en dårlig signaturskrift har gått utover selvbildet og jeg føler meg rett å slett tilbakestående når jeg er på offentlige kontorer eller skal hente ut post på butikken og må signere papirer der.
Sist endret av Bjørneboe; 3 uker siden kl. 12:18.
Tror ikke stygg håndskrift er et lakmustest på noe som helst-har du ikke sett hvordan leger skriver forresten?

Men kan godt tenke meg at gamle tiders skolefrøkener red kjepphester som at "lille ola som skriver så dårlig sender vi på spesialskole".
Men den tiden er nok forbi.
Har selv fått beskjed om at min skrivestil var dårlig ibland dog. Og sist jeg skulle hente ut en pakke på post i butikk så så dama i butikken litt mistenksomt på underskriften-så du er ikke alene.
Hvorfor øver du deg ikke på å skrive penere?

Selvsagt er det ingen korrelasjon mellom iq og stygg håndskrift.
Du kan fint signere med kun en prikk på papiret dersom du gjør det konsekvent.. Hvis du tror folk faktisk ser på signaturer i 2024 så har du større problemer enn selve signaturen
Leger er jo høyt utdannet og intelligente, og de er beryktet for «doktorskrift» eller hva faen det heter. Så jeg tror vi er trygge
Fuck Mr. Plod!
jeg skriver som en hest jeg også jobber med andre som har enda verre skrift. bare det kan leses så ikke bry deg
Sist endret av Nøddy; 3 uker siden kl. 14:00.
Man opplever ofte sin egen skrift helt annerledes enn når man ser andre sin.
Du vet du kan bare sette deg ned og øve på en finere signatur sant? Finn en notatbok og sett av 15 min hver kveld, og så eksperimenterer du til du finner en du synes er fin, deretter øver du på den til du er fornøyd.

Jeg tror som andre her at det er noe mer underliggende her som får deg til å overanalysere noe så banalt som hva andre tenker om underskriften din.
Ikke i alle tilfeller sant. Jeg har skrevet 60 stk "OK" på sjekklister hver eneste nattevakt i snart 20 år, og mine OK ser fortsatt helt forjævlig ut
Helt håpløse håndskrifter er ikke noe uvanlig eller ukjent fenomen. Og det har ingen som helst sammenheng med intelligens. Der er det all grunn til å ta det helt med ro!

Det er heller ikke uvanlig at det er sånne "småting" som setter spor i våre opplevelser og liv. Med mindre du generelt over analyserer alt og i enhver sammenheng vurderer din egen verdi gjennom tolkning av andre, så tror jeg du kan puste godt og ta livet med ro. Hvis du tolker din verdi gjennom andre og analyserer alt og kanskje også krisemaksimerer over en lav sko så vil jeg anbefale deg å ta noen timer hos psykolog eller liknende. Ikke fordi det er noe galt med deg, men fordi du fortjener å få et bedre forhold til deg selv og din verdi
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Tviler på at det er noen sammenheng. Shitty håndskrift betyr like gjerne hastverk, mangel på trening el. - bare øv litt, og ta deg tid når du skriver.

Gjør hva som helst som gir deg et påskudd til å skrive: dagbok, "referat" fra tilfeldige ting du ser/hører på, notater for ting, hva som helst.
Sist endret av robhol; 3 uker siden kl. 18:39.
stygg håndskrift og IQ har null sammenheng. Da har alle leger og andre innen helse lav IQ da, som ikke er tilfelle. Personlig for meg har det mest med om en skal skrive fort for å spare tid, da har jeg stygg håndskrift. Kan skrive fint om jeg vil og ikke rusher av gårde. Er så klart mye trening i hastighet og pen skrift, der noen skriver fint selv fort.
Som går på at hva man selv trener på-
Jeg har nesten uleslig håndskrift, men scorer 130 på mensa testen
Sitat av Bolebenny Vis innlegg
Jeg har nesten uleslig håndskrift, men scorer 130 på mensa testen
Vis hele sitatet...
Samme her, helt jævelig faktisk. Jeg scorer 118