Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2080
Lur hva som er best oppbevaring av hasjis, kan den bli dårligere av å oppbevares feil ? Har hatt ei plate liggendes oppe på kjøleskapet en ukes tid. Merket den var betraktelig hardere no en den va sist jeg bet av en bit.. Så d jeg lurer på e om bønna blir og blir dårligere og.. Røyker ikke selv pga barnevern og urinprøver, men liker å ha noe godsaker på lur å tilby venner og bekjente
Den behøver ikke nødvendigvis være dårligere. Som det meste annet blir hasj hardere i kaldere omgivelser. Forsøk å bryt en bit og hold den i hånda, da skal den etter sigende bli mykere igjen. Såvidt meg bekjent er vel rundt kjøleskapet neppe det varmeste stedet i huset
Sitat av Investigathor Vis innlegg
Den behøver ikke nødvendigvis være dårligere. Som det meste annet blir hasj hardere i kaldere omgivelser. Forsøk å bryt en bit og hold den i hånda, da skal den etter sigende bli mykere igjen. Såvidt meg bekjent er vel rundt kjøleskapet neppe det varmeste stedet i huset
Vis hele sitatet...

Langt ifra den varmeste nei Men vart bare lagt oppå der siden resten av familien e ganske kortvokste..
Pakk den godt inn i plast så skal det gå fint. Hva med å gjemme den inni madrassen?
Det viktigste for å holde den fersk, er vel å pakke den godt inn for å hindre tilgangen på oksygen og sollys.
Så vidt jeg veit, så vil kontakt med luft og lys sakte men sikkert bryte ned potensen (og gjøre bønna tørr og ubehagelig å røyke!).

Skal gå rimelig lang tid før man merker at potensen har sunket... Det du i første omgang bør tenke på er bare at bønna ikke skal tørke ut og klø i halsen når man røyker den
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Det viktigste for å holde den fersk, er vel å pakke den godt inn for å hindre tilgangen på oksygen og sollys.
Så vidt jeg veit, så vil kontakt med luft og lys sakte men sikkert bryte ned potensen (og gjøre bønna tørr og ubehagelig å røyke!).

Skal gå rimelig lang tid før man merker at potensen har sunket... Det du i første omgang bør tenke på er bare at bønna ikke skal tørke ut og klø i halsen når man røyker den
Vis hele sitatet...
Takk for ett vetugt svar
Anonym bruker
"Stum Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hasj er ferskvare og tørker ut dersom den ikke er vakumpakket. Tror ikke den mister mye virkestoff ved normal bruk, men den kan bli vanskeligere å mekke med. Legg åpnede plater i kjøleskapet og knekk av dagens bit, så holder de seg fuktige lenger. Noen typer pollen (kakedeig) kan dog smake noe smoothere etter tørking. For mer enn et par måneders oppbevaring ville jeg lagt det i fryseren.