Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2783
Hejo, har tenkt til å lage edibles før en fest. Orker ikke alt styret med brownies + at det er så dyrt. Har hørt at man kan ta mariekjeks og nutella og strø hasj over nutellaen. Fant ikke noe på nettet :/ Noen som vet hvordan det gjøres og ca. hvor mye man skal ha i (pleier å røyke 0.7)

thanks
Anonym bruker
"Snill Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du skal helst løse opp hasjen i fett. Ellers får du langt fra like bra effekt, og må bruke mye mer enn nødvendig. Lag hasjfett (usikker på nøyaktig, da jeg aldri har gjort det selv) og smør dette på sjeksene og så nutella over. Vil tro det skal fungere greit. Men som sagt null erfaring med edibels, så ta det med en klype salt.
Brownies er ikke dyrt.
Koster ikke mer en 30-40kr.
Det vil se mye mer fristende ut og folk vil få mer lyst til å spise det.

Du vil også spare mye mer hasj på å gjøre det ordentlig istedenfor å bare strø hasj over, det blir fort bare sløs.
Beregn ca 0.5 - 1g (avhengig av kvalitet og toleranse) per person.
Du tenker nok på Firecrackers. Det er en usikker og sløsete metode.
Du snakker på at det er dyrt med brownies? I mine øyne er det dyrere å kjøpe mange gram med hasj og kaste dem bort uten effekt... Like greit å gjøre en liten innsats og sikre et bra resultat

Hvis du ikke varmebehandler cannabisen med fett, vil du riskere å bare kaste det bort ved oralt opptak.
Først og fremst fordi virkestoffene trenger fett for å taes opp effektivt i kroppen, og fordi 20-30 % av thc'en i cannabis er passiv ved oralt opptak (såkalt "delta-thc").
Delta-thc gjøres om til aktiv thc ved varmebehandling. Ikke overstid 125'C, og la det varmes med i 15-20 minutter, minst.
Du vil da ha et mye mer potent produkt, som taes opp mer effektivt og fortløpende i kroppen.

Man kan sikkert diskutere hvor pålitelig denne grafen er, men mye indikerer at ved oral bruk av cannabis, lønner det seg å decarbe for å oppnå høyere potens.
Når du røyker cannabis, skjer dette av seg selv pga ilden som brenner, etter min forståelse. Derfor må det gjøres manuelt ved edibles.
Du kan la være å gjøre det, men av egen erfaring vil jeg si at det er verdt å decarbe. Merkbar forskjell!

Det er verdt det.
Det er faktisk bare å smelte ut hasjen i smøret, la det putre på lav/medium temp i 15-20 min og blande inn i Toro Brownies-mix...
Mye mindre stress enn det høres ut som. Og nesten garantert bra resultat!

Firecrackers er bare piss, søl og sløseri
Sist endret av Alzo88; 23. august 2017 kl. 18:23.
haha så ikke Firecrackers da. Bor hos foreldrene mine så har ikke tid tid til å lage butter, pga lukt. Blir bare en vanlig j da
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Du tenker nok på Firecrackers. Det er en usikker og sløsete metode.
Du snakker på at det er dyrt med brownies? I mine øyne er det dyrere å kjøpe mange gram med hasj og kaste dem bort uten effekt... Like greit å gjøre en liten innsats og sikre et bra resultat

Hvis du ikke varmebehandler cannabisen med fett, vil du riskere å bare kaste det bort ved oralt opptak.
Først og fremst fordi virkestoffene trenger fett for å taes opp effektivt i kroppen, og fordi 20-30 % av thc'en i cannabis er passiv ved oralt opptak (såkalt "delta-thc").
Delta-thc gjøres om til aktiv thc ved varmebehandling. Ikke overstid 125'C, og la det varmes med i 15-20 minutter, minst.
Du vil da ha et mye mer potent produkt, som taes opp mer effektivt og fortløpende i kroppen.

Man kan sikkert diskutere hvor pålitelig denne grafen er, men mye indikerer at ved oral bruk av cannabis, lønner det seg å decarbe for å oppnå høyere potens.
Når du røyker cannabis, skjer dette av seg selv pga ilden som brenner, etter min forståelse. Derfor må det gjøres manuelt ved edibles.
Du kan la være å gjøre det, men av egen erfaring vil jeg si at det er verdt å decarbe. Merkbar forskjell!

Det er verdt det.
Det er faktisk bare å smelte ut hasjen i smøret, la det putre på lav/medium temp i 15-20 min og blande inn i Toro Brownies-mix...
Mye mindre stress enn det høres ut som. Og nesten garantert bra resultat!

Firecrackers er bare piss, søl og sløseri
Vis hele sitatet...

Stiller meg bak denne, har selv laget kakao med decarbed hasj og fått superfunk hver gang. 127c - 22min er tallene som har funket best for meg. Rå hasj har jeg prøvd å spise før jeg fant ut av dette, og har ikke merket effekten i det hele tatt. Selv ved flere gram i et inntak.
Tenkte å lage skakkao til meg og en kompis, er på hytta så blir helmelk og oboy varianten. Har meierismør og kokos olje. Hva anbefales?

Holder det og la tjallen og smøret/oljen småkoke i et vannbad i rundt 45 min? Hvor mye smør/olje trengs for 2 gram? Planen et å bli parkert.