Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 6114
Hei! Jeg flytter til oslo i august. Flytter da til en av Studentsamskipnadens boliger, og i den anledning lurte jeg på om noen har erfaring med røyking av cannabis i disse boligene? Er det sånn at man helst bør legge et våt håndkle i dørsprekken, åpne vinduet, skru av røykvarsler og røyke under kjøkkenvifta, eller kan jeg fyre opp en joint i sofaen uten stress? Vil helst unngå å bli kasta ut etter første måneden

Takk for alle svar!
Meh. Kommer helt an på hybelen. Bodde på løkka, i betong-silo, der kunne jeg gjøre hva jeg ville uten at noen merket det. Men vil anbefale å dekke til inngangsdøra i tilfelle noen skinnhellige studenter melder ifra. (og det finnes dessverre en del av dem)
Sist endret av Lily Bowen; 14. juli 2012 kl. 22:17.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Hva med Anker studentboligene?
Noen som har erfaring med røyking der?
Sitat av Navnl0s Vis innlegg
Hva med Anker studentboligene?
Noen som har erfaring med røyking der?
Vis hele sitatet...
Anker har vi trasha ganske greit. Veldig lite klager og mas. Men veldig søplete å bo der :/. Har ikke gjort det selv, men hengt med en venninne mye der.
Sitat av Navnl0s Vis innlegg
Hva med Anker studentboligene?
Noen som har erfaring med røyking der?
Vis hele sitatet...
Anker må du holde deg langt langt unna.
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Anker må du holde deg langt langt unna.
Vis hele sitatet...
Helt enig! Anker har de verste wannabe politi vekterne der!, de ringte politiet..

Dritt sted for å røyke
Sitat av kongs1 Vis innlegg
Helt enig! Anker har de verste wannabe politi vekterne der!, de ringte politiet..

Dritt sted for å røyke
Vis hele sitatet...
Var ikke helt det jeg tenkte på da. Men det er ett høl.
Sitat av Navnl0s Vis innlegg
Hva med Anker studentboligene?
Noen som har erfaring med røyking der?
Vis hele sitatet...
Jeg har erfaring med å gjøre det meste i Anker sine studentboliger. Etter den første razziaen i en av leilighetene jeg ofte var innom tror jeg nok de ble lei, og begynte å holde den mer under oppsyn. Jeg har gått forbi/møtt vaktene der på diverse substanser uten at det skjedde noe videre. Men så kom den dagen da de luktet en ganske kraftig lukt av cannabis (antagelig skunk, eller noe) og nok en gang kom politiet. Alt ble selvfølgelig tatt, og vedkommende ble kastet ut. Litt av en tid...
Når var dette? Kjenner en kompis som skal flytte inn der nå, han har forklart meg hvor bra og nyoppusset det er der...
Anker ass.. Der har man røyket mye i forskjellige leiligheter.
Sitat av BeautyBear Vis innlegg
Når var dette? Kjenner en kompis som skal flytte inn der nå, han har forklart meg hvor bra og nyoppusset det er der...
Vis hele sitatet...
Det var i fjor. Vet at de hadde pusset opp andre leiligheter på Anker selv i denne perioden men leiligheten jeg snakker om var av det mest loslitte, bedritne slaget med ulidelig stygg tapet på det knøttlille badet og en matt gulgrønn farge på veggene som alltid ga en litt ubehagelig stemning. Ikke at det spilte noen stor rolle når motivene på plakatene endret form og det dannet seg artige mønstre rundt i rommet uansett. Men jeg forstår godt hvorfor vaktene gikk en smule lei, altså. Blant annet måtte den ene karen låse opp døra for oss, jeg vet ikke hvor mange ganger, fordi karen som bodde i leiligheten ikke kom seg inn når vi hadde gått oss bort langt oppi blokka og ikke ante hvor vi var, engang. Nei, det var mye som skjedde i 2011, kan man si. Jeg regner med at de kanskje har strammet inn litt etter alt dette. Har ikke vært der siden den gang, for å si det slik.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Fyfaen så mye dritt jeg har hørt om anker siden jeg begynte å spørre rundt, er det ingen som har noe positivt å si?
Sitat av Navnl0s Vis innlegg
Fyfaen så mye dritt jeg har hørt om anker siden jeg begynte å spørre rundt, er det ingen som har noe positivt å si?
Vis hele sitatet...
Er du heldig får du nyoppusset leilighet\hybel. Det er vel det eneste positive
Folkefiende
Toaru's Avatar
Jeg har bodd på Anker i to år nå, og det eneste som er å klage på er.. meg selv? (stakkars naboer med weedlukt i gangen og dubstep i veggene)
Bodde i liten 18m^2 hybel med felleskjøkken, og det funka jævla bra! Har hatt kontakt med vekterne noen ganger fordi jeg har mistet nøkkel etc. Har fått de på døra for å spille høy musikk klokken 5(am) midt i uka, og for å røyke sigg ut av vinduet (doh, visste ikke at det var ulovlig atm. nå røyker jeg med gardinene igjen :P). Noen av de er gamle mobbeofre med noen sinnsyke autoritetsissues. Andre er av de hyggeligste menneskene jeg har møtt.

Har aldri tettet dørsprekken i frykt for weedlukt (selvom det kanskje hadde vært smart). Det gikk en periode hvor jeg hang plastpose over brannvarsleren, men tok den av etterhvert fordi man fint kunne røyke inne uten at den gikk av :P
be here now
Revbatim's Avatar
Trådstarter
Noen som har noen erfaringer med andre studenboliger enn Anker?
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Noen som har noen erfaringer med andre studenboliger enn Anker?
Vis hele sitatet...
Grünerløkka Studentbolig:

Positivt:
- 60cm betong mellom deg og alle naboene dine.
- Det er i en gammel kornsilo.
- Du har din egen lille hybel, med kjøkken og bad.
- Er du heldig og får hybel fra 7. etg og opp, så får du finfin utsikt.
- Takterasse!
- Perfekt beliggenhet - både for partykids, hipsterkids, sportykids og emokids.

Negativt:
- Ofte merkelige folk som bor der/går igjennom der.
- Kommer an på oppgangen din, men jeg hadde et par i min som pleide å samle ca 5 fulle søppelposer utenfor døra si før de bar dem ned.
- Utsatt for ringstikk.
- Særdeles utsatt for brannalarmer som går av i "komme-hjem-fra-byen-tid".

Men de "negative" tingene er ingenting i forhold til hvor ålreit det faktisk er å bo der.