Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1096
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
En kompis av meg fikk seg et helt nytt ASUS 760 i posten i dag. Kortet skulle settes i et ASUS M5A99FX PRO R2.0 og nå vil ikke PC'en boote. Jeg har testet mitt eget kort (ASUS 670) i maskinen og da booter den uten problem, og jeg har også testet 760'et i min egen maskin og det funket uten problem.

Har prøvd alt som jeg kan komme på men finner ikke feilen. Noen ideer?
Prøv med å ta ut BIOS batteriet og kortslutt batteriterminalene med kanten av batteriet i noen sekunder.
Enkelte kort har problemer med å boote første gang.
Les bruksanvisningen 1 gang til - nøye.
Er alt tilkoblet riktig?
Er du sikker på at CPU/minne passer?
Det utelukker selvsagt ikke at kortet kan være defekt.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jim114 Vis innlegg
Prøv med å ta ut BIOS batteriet og kortslutt batteriterminalene med kanten av batteriet i noen sekunder.
Enkelte kort har problemer med å boote første gang.
Les bruksanvisningen 1 gang til - nøye.
Er alt tilkoblet riktig?
Er du sikker på at CPU/minne passer?
Det utelukker selvsagt ikke at kortet kan være defekt.
Vis hele sitatet...
Har prøvd å resette BIOS - Ingen endring.
Alt er tilkoblet riktig
CPU og minne passet med det gamle kortet (Radeon 5850)
Kortet funket fjell i min egen maskin men vil ikke boote i hans maskin. Så tror nok ikke det er defekt.
Prøv og flashe bios
Du får spørre han om dere kan bytte kort!..
7-serien til nVidia har hatt problemer med gamle hovedkort. Så flash ny BIOS og se om det hjelper.
Sitat av CyberJesuss Vis innlegg
Prøv og flashe bios
Vis hele sitatet...
Av ren nysgjerrighet: Er det mulig å flashe BIOS når han ikke en gang får bootet?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Av ren nysgjerrighet: Er det mulig å flashe BIOS når han ikke en gang får bootet?
Vis hele sitatet...
Nyere hk fra Asus støtter i hvertfall det, her kan du flashe bios fra minnepenn uten å har cpu, minne skjermkort etc tilkoblet.
Men i ts sitt tilfelle er ikke dette noe problem med mindre det gamle skjermkortet har tatt fyken.