Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2163
Hei!

Meg og en kompis og evt. flere har tenkt oss 1-2 uker til syden i begynnelsen av Juli.

Det jeg lurte på, var om dere hadde noen sider som var trygge og effektive å handle fra?

Har sett alt for mange tilfeller av personer som har blitt lurt av useriøse flyselskaper/sider...

Helst avreisested fra Oslo lufthan, eller torp.

Også morsomt om dere har noen ferie steder som dere kunne ambefale oss. Vi ser etter koselige steder, mindre mengde turister er også å foretrekke. Karibien plasser er jo en drøm.
Ser også etter steder som ikke er stappfult med fulle ungdommer, om dere forstår.

Takker på forhånd

Tråden kan også bli brukt til å diskutere flyselskaper og sider, om hverandre.
Norwergian? SAS?
phideph's Avatar
Trådstarter
Hadde jo også vært ypperlig om dere kunne linke til sidene dere ambefaler.
>Syden
>karibien

Prøv ut Sayulita i Mexico. www.klm.com www.britishairways.com
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Liste over norske flyselskap/liste over flyselskap som flyr fra Norge. Om du vil være sikker på avreise så tar du jo kontakt med de større, mer anerkjente flyselskapene. Eller er du ute etter å reise billigst mulig?
phideph's Avatar
Trådstarter
Morodo, veldig vakkert sted!
phideph's Avatar
Trådstarter
Sitat av AndreasWB Vis innlegg
Liste over norske flyselskap/liste over flyselskap som flyr fra Norge. Om du vil være sikker på avreise så tar du jo kontakt med de større, mer anerkjente flyselskapene. Eller er du ute etter å reise billigst mulig?
Vis hele sitatet...
Billigst mulig fra sikkerst mulig selskap.

Reiste i fjord fra apollo for 998kr tur/retur med hotel, til Karpathos.
Om jeg kunne oppleve noe lignende igjen, så er det det jeg er ute etter.

Takk for linkene.
Hvis du virkelig er redd for å la deg lure, kontakt et charterselskap
Ving
Apollo
Startour osv.

Når du kjøper fly og hotell samlet har du kjøpt en pakkereise, da kan du klage til pakkereisenemda dersom noe går galt. Har du kun fly kan du også klage til flyklagenemda, men fordelen med pakkereise er at du da også kan klage på hotell osv, samt få erstatning for tort og svie.
Vær dog obs på reglene for erstatning, for pakkereiser kreves bl.a. at reiseselskapet har fått anledning til å rette opp mangelen på stedet.
De billigste reisene er vanligvis uspesifiserte, men vær klar over at uspesifisert betyr nettopp det. Du har ingen garanti for hotell, beliggenhet eller standard, men får en billig tur.

Kom også gjerne med eksempler på folk som har blitt lurt av useriøse flyselskaper i Norge...

Og til sist, unngå ryanair og andre ekstreme lavprisselskaper. Disse, og til dels også Norwegian, har en tendens til å gjøre sitt ypperste for å vri seg unna sine forpliktelser ifm. forsinkelser ol.
Så skal du reise billigst mulig, så sikkert som mulig er det de store selskapene som gjelder; SAS, Lufthansa, British Airways, Air France og KLM. Prøv f.eks. restplass.no.
Sist endret av doseren; 14. juni 2011 kl. 08:47.
Om du vil ha billig ferie, da burde du søke etter restplass og satse på at du\dere finner noe.
Livebird; det virker mer som at han spør etter erfaringer med de diverse fly/reise-selskapene, ikke hva man får av et googlesøk.
Jeg vil uansett aNbefale å ikke dra på charter/pakke-ferie til "syden". Kjøp heller en flybillett til Sør-amerika, Asia, Australia etc og let etter hoteller/hosteller ved ankomst.
Sitat av morodo Vis innlegg
Livebird; det virker mer som at han spør etter erfaringer med de diverse fly/reise-selskapene, ikke hva man får av et googlesøk.
Jeg vil uansett aNbefale å ikke dra på charter/pakke-ferie til "syden". Kjøp heller en flybillett til Sør-amerika, Asia, Australia etc og let etter hoteller/hosteller ved ankomst.
Vis hele sitatet...
Dette skriver personen: "Det jeg lurte på, var om dere hadde noen sider som var trygge og effektive å handle fra?"

Også ber medlemmet senere om linker.

Da er det vel ikke så vanskelig å forstå at h*n vil ha linker til trygge sider å kjøpe flybilletter fra (Oslo / Torp)
SKal selv til Malta, ser ut som en fin plass
De alle fleste om ikke alle flyselselskapene vill jeg si er rimelig safe, det gjelder forsåvidt også de forskjellige charter selskapene.

Eneste jeg har hørt om som har blitt svindlet er personer som har kjøpt flybilletter på finn.no av privatpersoner.
Hvis det er mulig bør man unngå Ryanair. Det er det eneste selskapet som ikke retter seg etter europeiske forbrukermyndigheter, og hvis det skjer noe på reisen f.eks at man blir sterkt forsinka eller at man ikke kommer frem tidsnok til neste fly så er Ryanair troende til å ikke betale erstatning for slikt.
phideph's Avatar
Trådstarter
Takker for alle tips folkens, skal tenke på dere mens jeg koser meg, hihi.
Sjekk restplass.no og booking.com for gode tilbud på feriesteder og flybilletter. Har spart mye penger der
gotogate.no og reisefeber.no, evt. ogsaa finn.no

Unngaa Ryanair, men saa billig som det er aa reise med dem, er det verdt det.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Bruker expedia.no til å bestille tur til meg og madammen. Ser ut til å fungere fint det!
Jeg pleier å bruke restplass.no for fly og hotels.com for overnatting.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Amisol til Egypt er å anbefale, vet det finnes sikkert mye billigere, men I Hurughada er det digg og nydelig, (Det er ikke et hjørne nesten hvor det ikke sitter noen or røyker shisha ) Men om de har åpna til Egypt nå vet jeg ikke helt, men et sterkt anbefalt reisemål

Når vi var der, var vi på Hilton Plaza. (Som vi skal tilbake til.) Kjempe fint hotel, All Inclusive, som er sykt digg
phideph's Avatar
Trådstarter
Mange flotte forslag her!

Men, er det noen steder der man kan bestille en billig pakke? (tur/retur + hotel?)
Så, hadde jeg vært veldig fornøyd.
In the kitchen
muRit's Avatar
Nazar skal være trygt å bestille reise gjennom, skal selv bestille der til neste sommer