Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1069
Hei
Har en HP Pavilion dv7, der harddisken har tatt kveld. Ny disk er installert, men så kommer problemet.

Recovery ligger på en annen partisjon på samme disk og det finnes ikke cd/dvd.
Har merket på undersida av maskina, men den er slitt så jeg klarer ikke å se hvilken Windows som har vært på maskina. Serienr er fortsatt synlig.

Hvordan skal jeg finne riktig Windows? Og hvor kan det lastes ned? Ja, jeg vet om PB, men dette er maskina til noen jeg kjenner og vil at den skal fungere uten tull når jeg er ferdig med den.
Du kan laste ned Windows fra Microsoft.com.

Hvordan du finner ut hvilken versjon du har vet jeg ikke ut i fra dette grunnlaget, men du kan jo sende en e-post til Microsoft Norge og spørre der.

E-post adresse:
toaos66
Trådstarter
54 4
Er på Microsoft.com, men klarer ikke å finne noe der...er det bare meg eller er det vanskelig å finne fram der.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Du kan laste ned Windows fra Microsoft.com.

Hvordan du finner ut hvilken versjon du har vet jeg ikke ut i fra dette grunnlaget, men du kan jo sende en e-post til Microsoft Norge og spørre der.

E-post adresse:
Vis hele sitatet...
siden når får man lastet ned windows gratis?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
siden når får man lastet ned windows gratis?
Vis hele sitatet...
Så lenge du har lisenskoden, så kan du laste ned Windows fra Microsofts sider.
Du må oppgi din egen kode når du skal innstallere den.

Skal sjekke litt etter linken.
Ulike Windows ISO-filer finner du her. Digitalrivercontent hoster filene til Microsoft.
Den gamle Grisen
slarti's Avatar
Er den gamle hardisken tatt helt kvelde? vist det er delvis liv i den er det mulig å få ut registreringskoden for dem som kan det.
Om den er helt død sitter du nok i saksa.
Har lært leksa selv og jeg tar en bit gjennomsiktig tape over alle kodene som er plassert under en bærbrar PC slik at dem ikke slites bort
toaos66
Trådstarter
54 4
Ja, finner ikke noe på den lenger. Hvis jeg prøver å starte opp med den, kommer det opp at Bootmgr mangler.
Har startet maskina med ubuntu på cd, men det er ingen mapper som dukker opp på disken lenger.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det kan være disken som holder på å dø.

Merk: Jeg har hatt problemer med Win7 og DV7 serie, kortleseren og div andre småting fungerer ikke(uansett drivere) Men mulig du har bedre hell.