Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: hvikket forsikringsselskap har du?
Gjensidige - 29,17%
DNB - 2,08%
Tryg - 8,33%
LO (Sparebank 1) - 4,17%
Troll - 0%
Codan - 2,08%
Har ikke forsikring - 2,08%
If - 22,92%
Annet - 25,00%
Har ikke forsikring - 4,17%
Stemmegivere: 48. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  17 2524
Hva slags forsikringer har dere og hvilket forsikringsselskap bruker dere? Hva er dere mest fornøyd med?

Jeg har Tryg, og er egentlig ikke så veldig fornøyd. Synes de er vanskelig å få ta i og ringer ikke når de sier de skal. Men få rabatter siden jeg har nesten alle hos dem.
Enter Forsikring på bilen, DNB på innbo, UAS Norway på drone, Agria på katt. Når det er sagt, jeg legger mer vekt på vilkår enn på kun månedspris.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Enter Forsikring på bilen, DNB på innbo, UAS Norway på drone, Agria på katt. Når det er sagt, jeg legger mer vekt på vilkår enn på kun månedspris.
Vis hele sitatet...
Såpass mange forskjellige, ja. Er det ingen som tilbyr de samme vilkårene samlet? Drone også. Kult!
Tryg er dårlige på innboforsikring. De opererer med «egne» priser på gjenstander basert på gjenkjøpsverdi hos deres partnere, fremfor fast sum basert på alder og prosentfradrag. Gir generelt dårlig forsikringsverdi. Dette er basert på to egne henvendelser.

If har en bedre løsning på dette da de kategoriserer gjenstander og gir prosentfradrag etter en gitt alder. F. Eks 10% per år etter 2år på elektronikk.

Pris er ikke alt, men det spiller en stor rolle. Svært misfornøyd med Tryg, men de er 10k billigere enn If i mitt tilfelle, dessverre.
Vi har LOFavør husforsikring, så har vi gjensidige på bil og innbo. Mener hunden er forsikret i sparebank1, er ikke vi som står for den, hadde vi hatt den selv hadde den mest sannsynlig vært forsikret hos Agria som vår tidligere hund var.
Sitat av StellaWild Vis innlegg
Såpass mange forskjellige, ja. Er det ingen som tilbyr de samme vilkårene samlet? Drone også. Kult!
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt droneforsikringen og dyreforsikringen hos Gjensidige før, men når Luftfartstilsynet nå første april satte forsikringskravet (minstekrav) på drone (ansvarsforsikring) til EC785/2004, uten at Gjensidige eksplisitt klarte å innrømme at de var innafor, så ble det UAS Norway. Agria ble valgt fil fordel for Gjensidige på dyreforsikring (kun pleie, ikke dødsforsikring) når jeg fant ut hvor dårlige vilkår Gjensidige hadde sammenlignet med Agria (som kun tilbyr dyreforsikringer). Hovedsaklig hvor mye som ble dekket samt at Agria for samme månedsprisen dekket en høyere sum på evt. behandling.

Kunne vel strengt tatt hatt Gjensidige på bil og innbo, men Enter Forsikring (som man kun får ved nybilkjøp) var såpass mye lavere enn alle andre at jeg måtte gå for den, og det er jo egentlig bare en Tryg forsikring til lavere pris. Beste med Enter er dog ikke selve prisen, men at man kan nevne Enter til alle cold calls man får ang. forsikring, og da gir alle selgerene opp umiddelbart uten at man må fortsette å si "nei takk, ikke interessert".
Sist endret av bashfoo; 3. mai 2019 kl. 09:56.
Jegg jobber selv i bransjen, og i forhold til vilkårene til de største selskapene er det først og fremst på personforsikringene man finner de vesentlige forskjellene. If har for eksempel en mye bedre barneforsikring en det Gjensidige har. Når det gjelder bil, innbo, hus etc vil jeg si at de største er relativt lik ift. vilkår.

På reiseforsikring er If best. Dette går ikke bare på vilkårene, men på det nettverket som er tilgjengelig og det apparatet som settes igang om for eksempel skulle bli alvorlig syk når du er på tur (Europeiske Reiseforsikring er en del av IF).
Sitat av livsnyter Vis innlegg
Jegg jobber selv i bransjen, og i forhold til vilkårene til de største selskapene er det først og fremst på personforsikringene man finner de vesentlige forskjellene. If har for eksempel en mye bedre barneforsikring en det Gjensidige har. Når det gjelder bil, innbo, hus etc vil jeg si at de største er relativt lik ift. vilkår.

På reiseforsikring er If best. Dette går ikke bare på vilkårene, men på det nettverket som er tilgjengelig og det apparatet som settes igang om for eksempel skulle bli alvorlig syk når du er på tur (Europeiske Reiseforsikring er en del av IF).
Vis hele sitatet...
Leser man imellom linjene her så jobber du vel faktisk i akkurat If?
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Leser man imellom linjene her så jobber du vel faktisk i akkurat If?
Vis hele sitatet...
Skinner vel ganske greit gjennom det ja, hehe. Ville ikke skrive det i klartekst for å assosiere selskapet til min freak bruker.

Uansett er det jeg skrev et ærlig svar, der jeg forsøker å være objektiv. Jeg ville ikke påstått at If har den beste barne- og reiseforsikringen uten å ha grunnlag for å si det.
Eneste europeiske har vært bedre på er markedsføringen.
Sitat av livsnyter Vis innlegg
Skinner vel ganske greit gjennom det ja, hehe. Ville ikke skrive det i klartekst for å assosiere selskapet til min freak bruker.

Uansett er det jeg skrev et ærlig svar, der jeg forsøker å være objektiv. Jeg ville ikke påstått at If har den beste barne- og reiseforsikringen uten å ha grunnlag for å si det.
Vis hele sitatet...
Vil si at If har bedre vilkår på innbo enn det Tryg har, jamført egne erfaringer. Kan du utdype eventuelle forskjeller her?

Bor i tordenværutsatt strøk, så det er gjerne et nedslag eller to i året.

Regnet kort på siste sak jeg hadde med Tryg. Hadde det vært If ville jeg faktisk hatt mulighet til å kjøpe igjen de samme gjenstandene som ble ødelagt. Istedenfor fikk jeg knapt halvparten av Tryg.

Bare synd at If skal ha dobbel pris på bilforsikringene jeg har kontra Tryg. Har 2x 5år 75%.

Har barneforsikringene hos If. Ikke hatt bruk for dem enda, heldigvis
Har alt hos Storebrand også dødsforsikring så min samboer klarer seg om jeg skulle daue. God kunde service og rabatter.
Tror de fleste vil tjene på ha all forsikring samme sted grunnet bonus, men er ikke sikker.
Kjører alt igjennom jernbanen. Både forsikring og lån. Med forsikring gikk jeg fra totalt 19.000 kr i året ned til 8700 kr i året med innbo, hus, bil, skade, død, og dyreforsikring.
Hadde alt i sparebank 1 tidligere, men med såpass forskjell på pris kan man ikke akkurat se bort i fra.
Har Tide Forsikring .
Betalte nesten 40k i året men Hos Tide Forsikring betaler jeg 25k i Året. Samme vilkår og mye billigere.
Sist endret av La vida loca; 4. mai 2019 kl. 00:05.
Er medlem i YS/Parat så får ekstra rabatter hos Gjensidige.
Er totalkunde der med alt av innbo, hus, reise og 2 stk biler.

Ingen andre forsikringeselskaper har vært i nærheten av å matche prisene. Eneste er hundeforsikringen, som var nesten halve prisen hos IF, så der byttet jeg over.

Et annet pluss er at Gjensidige også betaler kundeutbytte hvert år, som tilsvarer ca 15% av totalt innbetalt premie i året.
Har alle forsikringene mine gjennom Frende, og har ikke noe å utsette på de. Jeg jobber også i "bransjen", men er ikke direkte tilknyttet Frende så jeg er vel litt biased.
Har alt gjennom Jernbaneverket bank og forsikring. Lave priser og veldig gode vilkår. Billigst på markedet på bil, blant annet.

Utenom det, så har jeg ansvarsforsikring på drone gjennom UAS Norway.
Eika på bil og gjensidige på resten, mulig jeg bytter fra gjensidige siden NITO avtalen der er i teorien er utgått.