Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 9420
Hei. Orker ikke ordne teksten så mye nå men hvis dere sier jeg må, skal det nok ordnes, in time. Men jeg håper dere leser alt

Forord:

Bestefaren min er 76 år. Han er nå gammel, har hatt depresjoner, vet ikke hvor sterke, igjennom livet. Han spiser antideppresiva, vet ikke hva de heter. Han spiser også Stesolid 5mg, Tolvon og andre ting jeg ikke vet hva er, men er ikke no mer rusgivende tror jeg. Han har drukket øl hver dag i alle år, jeg er 25. Han sluttet å drikke forrige sommer, no jeg syns er meget imponerende.
Siden han bare sitter inne hele tiden og ser på tv og leser, "ikke har noe liv". Han har, og har hatt et veldig rikt liv. Masse barn og barnebarn. Han har masse familie som besøker han, lever med sprek kone på 82 år som er totalt motsatt av han på helse, livstil osv. Hun tror hasj er heroin, garantert. Hun ble nok hjernevaska i gamle dager Jeg har aldri spurt familien eller han om depresjonene hans, styrke og varighet osv. Jeg har null peiling på det. Jeg vet heller ikke hvilke sykdommer han lider av. Men har spurt familien oppigjennom åra og de sier bare han er seig som en ål, etter alt han har gjort i åra. Han kødder ofte med at han skal dø og er på dødens rand osv, er ikke vits i å lære noe mer osv. Tenker jeg tilbake har mye av dette vært galgenhumor men jeg har også merka at han har vært sur og lei noen ganger. Men alle påstår, inkl meg at han er blitt mye kvikkere og "healthy" etter han kutta ut ølen. Han er ikke spesielt grå lenger:P Han er og veldig stiv og støl. Hatt totre småinfarkter men han røyker petterøes som en jævel og drukket mye gjennom alle år så må vel til det.

Det jeg er bekymra for er depresjon, medisinbruk, evt angst og andre ting dere kommer på når dere leser og tenker.



For et par timer siden var jeg borte hos han og vi kom i snakk om hvor dårlig appetitt han har og hvor kjedelig det er å ikke ha matlyst til å spise det man vil osv. Jeg forsnakket meg jævlig og sa jeg kjenner en mor som røyker hasj pga sykdom/appetittmangel. Han lo litt og sa han hadde lest om det (for han leser jo alt han får i postkassa daglig, og det er fan ikke lite). Jeg sa jeg hadde prøvd hasj, og at det hadde jeg sagt rundt middagsbordet når jeg var 18. Jeg sa du ble litt sløv, han lurte på om det ligna på alkohol. Han har jo vært konstant småbrisen/full så lenge jeg kan huske omtrent, men aldri slem.

Jeg sa det passet fint til å sitte i sofaen med, og at det er forska mye på at det hjelper på appetitt og stivhet, søvn og litt annet. Han sa han hadde lest mye om det at de gav det i noen av U.S og andre land på resept, men huska ikke mer. Han nevnte og Nederland. Men det er ikke så sterkt som alkohol og du blir ikke særlig fysisk sliten av det sa jeg. Og lungene hans er jo herpa alt.

Så slapp jeg desverre bomben da og spurte litt fårete om jeg skulle få litt hasj av ho mora og ta med til han så han kunne prøve naturmedisin. Da lo han godt og sa "Ja ta med no! Ho har vel egen leverandør, haha:P" men vi måtte være stille om det. Han sa han dreit i om det var ulovlig siden han var så gammel.

Så kom jeg inn og tenkte faen, og hvor lurt var dette osv. Har 10 år på meg som fungerende stoner, så tenkte gjennom mye av mine erfaringer og bekjentskapers erfaringer. Jeg er jo hasjavhengig og må ha det i all tobak når jeg har fri og er med stonergjengen :P
Jeg vil ikke han skal bli som meg, men det tar laaaang tid og mye penger. Og bønna her er DYR! Og bare midt på treet kvalitet.
Jeg vet at han hadde blitt lett stein av bønna seff. Så jeg vil bare ha han litt dazet deler av dagen så han kansje merker noe effekt.
Hadde vært jævla interessant og hørt om han fikk noe bedring av det mtp appetitt og stølhet spesielt.

Jeg skal jo fortelle han alt jeg vet om det. Mine erfaringer, presentert som positiv lesning og negativ lesning over åra, spes med psykisk avhengighet og priser. Og da kommer han jo til å skjønne litt av hvert sikkert at jeg må jo være stoner eller no.
Han er jo veldig klok på sin egen måte. Så er dette uetisk og jævlig av meg syns noen av dere kansje? Han skal bare være litt småfjern og dazet som jeg skrev, men det er jo lett og gni inn mer i rullingsen/skipperpipa om man vil, og har rev hver dag, og da kommer jo suget som man vet.

Selv har jeg tro på, og vi er nok begge intersserte i å se om det har noe effekt. Han lider jo ikke seff, dette er ingen last option mot smerter eller noe. Det kan skrinlegges, men han ble ivrig på det og sikkert skuffa om jeg ikke gidder å ta med noe. Er ikke mye happenings i han hverdag på mange år.

Kom med alt dere vet og har av erfaringer som kan passe inn. Tips og lesning, alt tas imot.

edit: nyktre folk og andre som aldri har prøvd stoffer og alkohol er og seff velkommen med synspunkter.
Jeg tror du kan ha en enorm positiv påvirkning hvis du introduserer hasj til han på en ordentlig måte. La han lese litt om det før han eventuelt bestemmer seg, sånn at han er 100% klar og sikker på hva han vill. Det er en hvis sjanse for at det hjelper mye bedre en alle pillene han svelger i seg daglig, så jeg sier go for it!

Men det er viktig at dette er noe dere er enige i, ikke push han hvis han er skeptisk.
Sist endret av Juicekongen; 7. mai 2012 kl. 11:20.
Jeg ville ikke holdt dette skjult for resten av familien, for å holde noe sånt skjult for å så bli busta en dag vil ikke nødvendig bli veldig pent. Spesielt med tanke på bestemoren din som ser på hasj som heroin.
Alle pensjonister burde røyke daglig imo.
Hva faen ellers skal de finne på liksom?
Så lenge økonomien strekker til, og dere merker forbedring på apetitt, ser jeg ingen grunn til at dere skal la bestefar ha de siste tiårene i livet sitt finere enn det det er nå.
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Alle pensjonister burde røyke daglig imo.
Hva faen ellers skal de finne på liksom?
Vis hele sitatet...
Strikke, snakke om krigen, snakke om en tid der respekt betydde noe
jeg er eneste røyker i min familie som jeg vet om, bortsett fra et par barn av inngifta familiemedlemmers familie osv. jeg vet at alle farfars 4 barn er antidop ihvertfall. og at hasj er narkotika. vet ikke i hvor stor grad. min far har totalt null peiling på slikt, så han tror vel og at hasj er ille... purk fengselsbetjent sykepleierx2 er de. 40-55 år.

er det noen her som har satt seg skikkelig mye inn i medisinsk bruk av cannabis da? folk som får det skal vel ikke være steine, men være litt dazed vel?

Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Strikke, snakke om krigen, snakke om en tid der respekt betydde noe
Vis hele sitatet...
ja vi sitter alltid å jatter masse når jeg først er innom, en gang hver 10 dag eller no. jeg vet han får nok av besøk, dessuten liker han ikke å møte fremmedfolk eller folkemengder lenger. angst må det vel være? osv. hvis dere leser alt så står det at han aldri er ute. men han har fin hage og ok hus osv. han har det greit materielt og penger har de gamlingene.
Strikke, snakke om krigen, snakke om en tid der respekt betydde noe

Blir vel kjedelig i lengden?
Synes egentlig dette virker som ett bra tiltak for bestefaren din, du må bare lære han og skille mellom bruk og misbruk dette blir vel det viktigste da han misbrukte alkohol i sin yngre tid, det er fort gjort og bli for gla i rusen det vet jo du og.

Også hadde det jo vært greit og informere familien, men viss de er helt anti blir det jo en vanskelig sak, for da står de som regel på saken uansett hvor mye fakta man presenterer for de.

Men tror dette er en ting som kan få bestefaren din glad igjen tipper også han får tilbake matlysten.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av SmokeyTheMan Vis innlegg
Strikke, snakke om krigen, snakke om en tid der respekt betydde noe

Blir vel kjedelig i lengden?
Vis hele sitatet...
ikke om du begynner å få dårlig hukommelse Samme regla er nyheter hver eneste dag
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Synes egentlig dette virker som ett bra tiltak for bestefaren din, du må bare lære han og skille mellom bruk og misbruk dette blir vel det viktigste da han misbrukte alkohol i sin yngre tid, det er fort gjort og bli for gla i rusen det vet jo du og.

Også hadde det jo vært greit og informere familien, men viss de er helt anti blir det jo en vanskelig sak, for da står de som regel på saken uansett hvor mye fakta man presenterer for de.

Men tror dette er en ting som kan få bestefaren din glad igjen tipper også han får tilbake matlysten.
Vis hele sitatet...
jau. han har vel vært i kategorien alkomisbruker i 50 år, men ikke den typen jeg og kansje dere ser for dere. mer sånn at flaska alltid står på golvet og han tar noen kjefter i ny og ne. ellers merker du lite at han er full. med mindre han smugdrikker nå så slutta han på uka eller noe forrige sommer. og alt tyder på at han ikke drikker lenger. han fikk dessuten vondt i magen av alkoen, derfor måtte han og slutte :P

informere familien er egentlig uaktuelt for meg... og han sa vi måtte være stille om det, vet ikke hvor kraftig han står på det. må det fram til famlien vil jeg nok prøve å prate meg unna med lover og familiekrangel og helvete til han slik at det ikke blir noe av. han vil forstå det da, men jeg så han var interessert. det var absolutt ingen pushing eller forhelliggjørelse av meg bortsett fra hva jeg hadde LEST om forskning, og den oppdikta mora til en kompis.
Hvis du skriver hvor i landet du befinner deg så er det mulig at noen forkjemper for medisinsk cannabis kan komme i kontakt med deg. Vet at det er flere spredt rundt om kring, og noen selv på forumet. Da kan du jo også få takk i cannabisolje slik at han slipper å utsette lungene for mer stress enn de allerede har gjennomgått. Lykke til
Sitat av Dobbeltlivet Vis innlegg
jau. han har vel vært i kategorien alkomisbruker i 50 år, men ikke den typen jeg og kansje dere ser for dere. mer sånn at flaska alltid står på golvet og han tar noen kjefter i ny og ne. ellers merker du lite at han er full. med mindre han smugdrikker nå så slutta han på uka eller noe forrige sommer. og alt tyder på at han ikke drikker lenger. han fikk dessuten vondt i magen av alkoen, derfor måtte han og slutte :P
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hva du mener, men står fortsatt fast på det jeg sa, i mine øyne er det ihvertfall enkelt og bli glad i mariujana, det er greit at han har ett moderat forhold til det, viss det ikke går på grammere hver dag så tror jeg det skal gå bra.
bor i aust agder selv på kysten. har ingen tro på å komme over noe vidundergreier her. det er bare mediocre hasj jeg får tak i som koster mye men er verdt det. er ikke arbeidsledig så går fint. alle åra med anskaffelse av hasj har gjort meg pessimist på det området gjør det så sjeldent jeg kan

men bønna her er grei nok for han, kan gi han en daze som kansje kan gi interessant virkning.

Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Jeg skjønner hva du mener, men står fortsatt fast på det jeg sa, i mine øyne er det ihvertfall enkelt og bli glad i mariujana, det er greit at han har ett moderat forhold til det, viss det ikke går på grammere hver dag så tror jeg det skal gå bra.
Vis hele sitatet...
ja det må ikke bli grammere hver dag som med meg. bare et par rullingser eller en haug med pipetobakk per dag er nå min tanke... men vi vet jo hvor lett man blir glad i røykings. spesielt hvor godt det passer til hans tv/lese livsstil
Jeg tenker to ting med en gang:
-Det er veldig viktig å ha innsyn i hele hans journal og sykdomsbilde før man introduserer en ny medisin. Dette har du ikke, og jeg ville derfor anbefalt bestefaren din å snakke med legen sin, før han eventuelt tester cannabis.
-Det er viktig å ha fullt overblikk over medisinene han går på, og eventuelle interaksjoner, før man introduserer en ny medisin. Også dette bør han snakke med legen om.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg tenker to ting med en gang:
-Det er veldig viktig å ha innsyn i hele hans journal og sykdomsbilde før man introduserer en ny medisin. Dette har du ikke, og jeg ville derfor anbefalt bestefaren din å snakke med legen sin, før han eventuelt tester cannabis.
-Det er viktig å ha fullt overblikk over medisinene han går på, og eventuelle interaksjoner, før man introduserer en ny medisin. Også dette bør han snakke med legen om.
Vis hele sitatet...
ja. jeg tenkte på det tidligere dog ikke så klart inni røyken her. og når jeg ser det igjen, så heller det sterkt mot at jeg sier det til han istedet for å gi det ja. 95% for hans del, 5% for min egen del :P
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Dobbeltlivet Vis innlegg
Han spiser også Stesolid 5mg, Tolvon og andre ting jeg ikke vet hva er, men er ikke no mer rusgivende tror jeg. Han har drukket øl hver dag i alle år, jeg er 25. Han sluttet å drikke forrige sommer, no jeg syns er meget imponerende.
Vis hele sitatet...
Stesolid inneholder virkestoffet diazepam. Det er det samme som du finner i valium. Det kan være rusgivende, og det er spesielt sannsynlig at han har vært opplevd ruseffekt når han har kombinert dem med et jevnt alkoholinntak over årene. Hvorfor er det viktig om medisinene hans er rusgivende?

Sitat av Dobbeltlivet Vis innlegg
Men alle påstår, inkl meg at han er blitt mye kvikkere og "healthy" etter han kutta ut ølen. Han er ikke spesielt grå lenger:P Han er og veldig stiv og støl. Hatt totre småinfarkter men han røyker petterøes som en jævel og drukket mye gjennom alle år så må vel til det.
Vis hele sitatet...
Det er vel pga angst at han bruker stesolid. Du får ha de pillene for hånd i tilfelle han begynner å få noia av cannabisen. Kjipt om hjertet begynner å gå i hundre pga panikkangst, og så får han et nytt infarkt. En gammel alkis som har så mye angst at han ikke fikser fremmede eller folkemengder virker som en god kandidat for en sånn virkning.

Det hadde vært kult om han ble interessert i å få i seg litt god mat, om han plutselig ville komme seg ut og kjenne solen på ansiktet, eller om han gav bestemor en omgang med kuken! Men som du kanskje skjønner er jeg skeptisk. Jeg har ikke inntrykk av at du vet nok om hans psykiske helse, eller at du har tenkt godt nok gjennom dette ellers heller. Likevel, kudos for at du er gla i bestefar og tenker på han!
Sist endret av Mullah; 7. mai 2012 kl. 12:53.
Du må beise sjarken!
La han prøve det en gang, men at han må tenke over om han vil dette eller ikke, spesielt siden dette kan "splitte" familien.

Sitat av Mullah Vis innlegg
Stesolid inneholder virkestoffet diazepam. Det er det samme som du finner i valium. Det kan være rusgivende, og det er spesielt sannsynlig at han har vært opplevd ruseffekt når han har kombinert dem med et jevnt alkoholinntak over årene. Hvorfor er det viktig om medisinene hans er rusgivende?


Det er vel pga angst at han bruker stesolid. Du får ha de pillene for hånd i tilfelle han begynner å få noia av cannabisen. Kjipt om hjertet begynner å gå i hundre pga panikkangst, og så får han et nytt infarkt. En gammel alkis som har så mye angst at han ikke fikser fremmede eller folkemengder virker som en god kandidat for en sånn virkning.

Det hadde vært kult om han ble interessert i å få i seg litt god mat, om han plutselig ville komme seg ut og kjenne solen på ansiktet, eller om han gav bestemor en omgang med kuken! Men som du kanskje skjønner er jeg skeptisk. Jeg har ikke inntrykk av at du vet nok om hans psykiske helse, eller at du har tenkt godt nok gjennom dette ellers heller. Likevel, kudos for at du er gla i bestefar og tenker på han!
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i det siste du sier. surt hvis du dreper bestefaren din med hasj fordi du vil hjelpe han.
Tenk deg a, livet hans har sikker null mening. Kanskje den eneste grunnen han lever er for dere. Han har ikke en føkkings dritt å gjøre enn å se på tv og sove. Tenk deg a, det er ille.

Lar du han røyke litt bønner, så vil han lett få tilbake livsgleden og skitt. Bare bli drit happy. Det er ivertfall det jeg tror. Pluss, tenk så kjip du er når du sa du skulle ta med, så kommer du tomhendt tilbake? Hva faen, bror. Hold det du lover!

Fred!
Du må beise sjarken!
begynn med bare litt, og hvordan har du tenkt han skal få det i seg?
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Hørtes egentlig litt kult ut, og siden han allerede ruller (?) så kan han jo bare ha weed i rullingsen.
Hold oss oppdatert, for all del!
Syntes det høres greit ut jeg.
Et par tips fra meg:
Ikke la han røyke alene, røyk med han, så får dere et spessielt "bånd"
Ikke kjøp til han sånn at han kan ta noen trekk når han vil, ta heller med sånn at det holder 1 gang.
Og sist men ikke minst, gi oss en update! Lykke til!
bare gi han en bønne

dont think too much about it
Master debater
Dekilaz's Avatar
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Jeg tenker to ting med en gang:
-Det er veldig viktig å ha innsyn i hele hans journal og sykdomsbilde før man introduserer en ny medisin. Dette har du ikke, og jeg ville derfor anbefalt bestefaren din å snakke med legen sin, før han eventuelt tester cannabis.
-Det er viktig å ha fullt overblikk over medisinene han går på, og eventuelle interaksjoner, før man introduserer en ny medisin. Også dette bør han snakke med legen om.
Vis hele sitatet...
Det fremkommer av førsteposten at bestefar er deprimert og tørrlagt alkoholiker. Begge disse kan vel sees på som kontraindikasjoner hva angår introduksjon av et nytt psykoaktivt og vanedannende rusmiddel som cannabis.

I tillegg til dette har han hjerte- og lungesykdom. "Lungene hans er jo herpa alt" er et håpløst argument for at røyking av cannabis skal være ok. Når man allerede har nedsatt lungefunksjon, så blir det desto viktigere å ta vare på det lille man har igjen.

Cannabis fører også til at hjertet begynner å slå fortere. For en med underliggende hjertesykdom kan dette være ugunstig, da et hjerte som slår raskere behøver mer oksygen (og i TS' bestefars tilfelle er oksygentilførselen allerede dårlig dersom det med "småinfarkter" menes hjerteinfarkt). Videre er han trolig på "blodfortynnende" medisiner, som f.eks. warfarin/Marevan. Warfarin kan i teorien interagere med cannabis, hvilket kan lede til økt blødningstendens. Videre øker cannabis konsentrasjonen av flere andre medikamenter, f.eks. statiner (kolesterolsenkende - meget hyppig brukt hos hjertesyke).

/partypooper
Sist endret av Dekilaz; 7. mai 2012 kl. 13:23.
ja jeg har bestemt meg for å be han ta det med legen, og at det samme ble anbefalt av den oppdiktede personen som bruker det for appetitt mostly. så vettafaen hva som skjer, det blir nok ikke noe fyrings på han :P får bare ta det med ro men kan komme med en update
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Tror ikke hasj alene kan hjelpe ham så mye. Ta ham heller med på fjellet, og fyr opp en joint der i stedet Bare husk å ha med stesoliden hvis hjertet hans skulle bli helt krakilsk etter blåsingen.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Med tanke på at cannabis er en risikofaktor for ortostatisk hypotensjon (fall i blodtrykk når man reiser seg opp --> kan lede til svimmelhet/bevisstløshet --> fall/fallskader som f.eks. brudd), så er cannabis på fjellet definitivt ikke å anbefale i dette tilfellet.
Sist endret av Dekilaz; 7. mai 2012 kl. 18:18.
Bak noen brownies muffins som du kan tilby neste gang du besøker han
Må ikke alltid røøkes
Sitat av Beng Vis innlegg
Bak noen brownies muffins som du kan tilby neste gang du besøker han
Må ikke alltid røøkes
Vis hele sitatet...
Dette var en dum ide. Røyk heller, rull 3-4 joints, så kan han se hvor "fjern" han liker og bli. Er ikke gøy og være helt balle heller..
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Dobbeltlivet Vis innlegg
men kan komme med en update
Vis hele sitatet...
Det må du gjøre, uansett hvordan det går :- D
god som gull
Spennende dette her! Diskuterte det en del med bestemor som også synes denne planten var interessant. Men vil ikke introdusere hun til det da jeg tror det mest sannsynlig vil drepe hun hvis hun prøver, går på masse medikamenter som påvirker hjerte og blodtykkelse ++. Forøvrig synes jeg Felix Poker og Mullah dro frem noen viktige grunner til hvorfor du bør være forsiktig, så jeg sier bare lykke til uansett hva du gjør og ikke glem å oppdatere oss
Sett igang, han er 76 år! Hva har han å tape? Gleder meg til jeg blir pensjonist stoner på fulltid, samt eksperimentering med speed, heroin, Datura mm!
Jeg støtter deg her! Som introduksjon til han (og kanskje andre i famillien?) så kan du kanskje prøve å få dem til å se dokumentaren "The Union: The Business Behind Getting High". Ettersom at tilliten hans om stoffet i forhold til deg er mest sannsynlig mindre enn til godt produsert dokumentar. (Mest sannsylig, altså... Sånn er det ihvertfall med meg. Ingen tror på meg når jeg sier at marijuana er ufarlig.)

Og dersom du kommer så langt; skaff han bra saker. Sørg for at det ikke er gjort noe galt med det, og sørg for at han får et godt førsteinntrykk av stoffet. (Pass på at det ikke er sprayet/blandet med noe dritt for å øke vekten osv).
Må si jeg kjenner meg litt igjen i din historie. Jeg introduserte min far med hasj/marihjuana for et par år siden. Han har hatt kroniske smerter så lenge jeg kan huske.Jeg viste han "the union". Nå drar vi på et par-tre fisketurer i året, og han blir like glad hver gang jeg drar frem bønna.
Jeg skjønner tankegangen din og jeg ser at det til tider kan være en bra plan. Men skal du ha min mening om saken så hadde jeg ikke gjort det. Jeg mener at et rusmiddel ikke skal brukes på den måten at man velger å ruse seg fordi man ikke har noe annet å gjøre. Det er alltid noe annet man kan gjøre istedet for å ruse seg. Dessuten så kan man jo heller ikke si 100% at dette ikke slår feil inn på din bestefar. Leste at du ville ta han med til en lege først for å forhøre deg. Det er faktisk ganske så smart, og dersom weed kun blir brukt som medisinering og ikke som tidsfordriv så kan det fort bli en annen ting.
Det er dumt å løse et problem med rus, det løser egentlig ingenting, bare utsetter det midlertidig. Så er det enda verre å løse det etterpå.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sterke medisiner som antidepresiva er skumle saker. Når man i tillegg skal mikse det med gress så begynner det å bli skummelt. Ikke er jeg en kjemiker, men som fysiker vil jeg tror det er litt av kraft-motkraft prinsippet som spiller inn... Du røyker, du får tilført noe-da er det også gjerne noe som virker tilbake. Dette er jo vanlig logisk tenking også.

Ta deg heller av bestefaren din med å snakke med han o.l. istedenfor å fyre opp i bongen...
Virkelig interessant, men vet ikke helt hva jeg synes med tanke på at cannabis kan bli ganske ubehagelig om man har psykiske problemer som angst.
Stesoliden vil dessuten gjøre han mye mer på tur om han skulle ha poppet en før/under røykegildet.
Tanken er dog veldig fin, og jeg ser ikke noe galt i at bestefar kunne kost seg med en feite, men med de helsekomplikasjonene er det nok best å la det ligge
ja jeg har blitt overbevist. vil ikke riske noe som helst. han får gå til legen og få 99% "nei dette vil være farlig for deg", og jeg sier litt annet vissvass så han evt. ikke blir så skuffa, skal si dette til han imorgen kveld, da jeg er ferdig med jobbinga mi.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Da kommer du med rapport! Dette var spennende ^^
Veldig interessant tråd det her. Men jeg må nesten advare deg litt. Jeg har slitt med angst og depresjoner, særlig sosial angst og angst relatert til hjertebank. Har også vært amatør-alkoholiker å kjent på hvordan det er å ha kronisk fylleangst. Rundt denne tiden så misbrukte jeg også cannabis, men det var før panikkangsten kom.

Jeg måtte rett og slett slutte med cannabis da jeg fikk så hjertebank og angst, noen ganger også panikkanfall.

Med det sagt så vet jeg ikke hvordan det hadde vært å røykt nå i dag, men det frister ikke noe særlig med tanke på hvordan rus jeg fikk sist. Hvis det er slikt att bestefaren din er nærme ved å få panikkanfall til tider så er det stor sjanse for att cannabis utløser ett, men det kan også dempe angsten. Det er veldig inviduelt.

Dessuten slår hjertet ditt 10 ganger fortere når du er ruset på cannabis. Om det er så lurt å pushe ett hjerte som har hatt infarkt flere ganger er ikke godt å si. Så dette må han ta opp med legen sin, kan hende att medisinene han tar ikke kan blandes med cannabis heller. Men det er ikke farlig å ta cannabis med stesolid. Han vil kanskje få en litt forsterket rus, bli litt mere sløv og rolig. Men sånn sett så tror jeg att det er mindre sjanse for att han får angst om han blander disse.

Hvis alt er greit for legen osv, husk att for mye på en gang kan gjøre hele opplevelsen negativt for han. Begynn veldig smått, gjerne for smått.

Ellers så vil jeg legge til att jeg forstår bestefaren din veldig godt. Han er 76 år gammel, det er mulig att cannabis ville økt livskvaliteten hans betraktelig! Og slik jeg ser det, så er ikke loven ett tema engang. Han burde få lov til å putte i seg hva som helst uten å tenke mer på den saken.
Det må være noe alvorlig gale med endel i denne tråden! "Han er jo 76 for faen, hva har han å leve for?"

Hva får dere til å tro at alle i 70-80-90-årene ikke gjør annet enn å vente på å dø?
ok her er siste update

var innom tidligere idag. sa "hun som hadde det" hadde sagt at han måtte til legen osv mtp sykdom medisiner og alt det der. det tok han helt greit, og han hadde tenkt på det selv og at det ville vært feil at jeg måtte hente til han. men han sa han ville røyka om jeg hadde tatt med. jeg sa det var så dyrt og.
så alt i orden, skulle heller lagt meg til å sove enn å besøkt de den dagen og forsnakket meg :P

personlig tror jeg han ville likt det og jeg hadde gjerne gitt han røykings. hadde gjerne fora han på homegrown om jeg hadde hatt det, denne gatehasjen er ikke akkurat kvalitetssikret. hvis han var syk og jeg visste han skulle daue snart :P men jeg kan ødelegge forhold mellom familie her, så det er problematisk om noe skulle skje.
Sitat av Dobbeltlivet Vis innlegg
ok her er siste update

var innom tidligere idag. sa "hun som hadde det" hadde sagt at han måtte til legen osv mtp sykdom medisiner og alt det der. det tok han helt greit, og han hadde tenkt på det selv og at det ville vært feil at jeg måtte hente til han. men han sa han ville røyka om jeg hadde tatt med. jeg sa det var så dyrt og.
så alt i orden, skulle heller lagt meg til å sove enn å besøkt de den dagen og forsnakket meg :P

personlig tror jeg han ville likt det og jeg hadde gjerne gitt han røykings. hadde gjerne fora han på homegrown om jeg hadde hatt det, denne gatehasjen er ikke akkurat kvalitetssikret. hvis han var syk og jeg visste han skulle daue snart :P men jeg kan ødelegge forhold mellom familie her, så det er problematisk om noe skulle skje.
Vis hele sitatet...
Så, han drar ikke til legen for å forhøre seg da eller?
tviler på at han husker eller gidder å nevne det på neste besøk
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Kanskje disse kunne hjelpe med gode råd?

http://nfcm.no/
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Veldig interessant tråd det her. Men jeg må nesten advare deg litt. Jeg har slitt med angst og depresjoner, særlig sosial angst og angst relatert til hjertebank. Har også vært amatør-alkoholiker å kjent på hvordan det er å ha kronisk fylleangst. Rundt denne tiden så misbrukte jeg også cannabis, men det var før panikkangsten kom.

Jeg måtte rett og slett slutte med cannabis da jeg fikk så hjertebank og angst, noen ganger også panikkanfall.

Med det sagt så vet jeg ikke hvordan det hadde vært å røykt nå i dag, men det frister ikke noe særlig med tanke på hvordan rus jeg fikk sist. Hvis det er slikt att bestefaren din er nærme ved å få panikkanfall til tider så er det stor sjanse for att cannabis utløser ett, men det kan også dempe angsten. Det er veldig inviduelt.

Dessuten slår hjertet ditt 10 ganger fortere når du er ruset på cannabis. Om det er så lurt å pushe ett hjerte som har hatt infarkt flere ganger er ikke godt å si. Så dette må han ta opp med legen sin, kan hende att medisinene han tar ikke kan blandes med cannabis heller. Men det er ikke farlig å ta cannabis med stesolid. Han vil kanskje få en litt forsterket rus, bli litt mere sløv og rolig. Men sånn sett så tror jeg att det er mindre sjanse for att han får angst om han blander disse.

Hvis alt er greit for legen osv, husk att for mye på en gang kan gjøre hele opplevelsen negativt for han. Begynn veldig smått, gjerne for smått.

Ellers så vil jeg legge til att jeg forstår bestefaren din veldig godt. Han er 76 år gammel, det er mulig att cannabis ville økt livskvaliteten hans betraktelig! Og slik jeg ser det, så er ikke loven ett tema engang. Han burde få lov til å putte i seg hva som helst uten å tenke mer på den saken.
Vis hele sitatet...
flott post med mange gode råd og tips, men en ting jeg stusser litt på:

Dessuten slår hjertet ditt 10 ganger fortere når du er ruset på cannabis.
Vis hele sitatet...
jeg har atm 60-80 hjerteslag i minnuttet, hvis dette blir 10doblet når jeg røyker får jeg puls på 600-800. høres litt vilt ut i mine øyne(hvis jeg ikke har missforstått)
Det var noe jeg så i en dokumentar en gang, How Drugs Work; Cannabis - mener jeg det var. Kan hende det bare var ett utrykk, men saken er att cannabis er en stor påkjenning på hjertet.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Strikke, snakke om krigen, snakke om en tid der respekt betydde noe
Vis hele sitatet...
Lage digg mat til sultne barnebarn.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Det var noe jeg så i en dokumentar en gang, How Drugs Work; Cannabis - mener jeg det var. Kan hende det bare var ett utrykk, men saken er att cannabis er en stor påkjenning på hjertet.
Vis hele sitatet...
studier sier 4,8 ganger større sjanse for hjerteinfarkt mens du er fjern, og fortsatt 1,7 etter første timen!!

du må jo se dette subjektivt:
mens du trener har du 5 ganger større sjanse for hjerteinfarkt, timen som følger har du 3,5 ganger større sjanse for hjerteinfarkt