Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1890
Mobilen min, en 5210, fikk en uvillig svømmetur tidligere i dag. Jeg glemte at jeg hadde lagt den i lomma på badebuksa før jeg hoppa uti. Dette førte til en fem minutters lang svømme tur i klorfylt vann. Etter dette vil den ikke bli skrudd på. Garantien min dekker det ikke, så det jeg lurer på er om jeg tjener på å levere den inn for reprasjon eller jeg kan like så greit bare kjøpe meg en ny?
Hmm på jobb, så kommer en del med samme problemet, bare å sende inn til emts senteret koster ca 3-400 kr når det ikke er garanti sak. Og så kommer deler i tillegg som kan være nokså dyre. Så jeg mener at det egentlig er like greit å kjøpe en ny, siden det blir veldig dyrt å levere den inn på rep.
MoRkA's Avatar
Trådstarter
77 0
Sattan. De vet hva de skal ha for det.
5210 skal jo tåle litt?! uansett, mista den første mobilen min i dass (ikke spør hvordan). den var av billigste sort og gikk jo ikke på igjen. men noen uker på varmekabler og hjelp av hårtørker gjorde underverker, den virka igjen! eneste var at standbytiden ble halvert..
eneste du må gjør er å ta ut batt. og demontere den så mye du kan. Etter noen dager vil den virke fint igjen
Det spørst litt siden det er klorvann det er snakk om her. Men er jo alltids gull verdt et forsøk. Er ikke få telefoner som har blitt helbredet av varmekabler.
Klor gjør ikke noe...
Salt er det litt verre med
hva med å skylle den skikkelig (demonter først), så legger du den i rennende vann i en time eller så og deretter føner du den?
Hvorfor gjøre den mer våt?

Bare tørk den godt du. Å legge den på varmekabler høres lurt ut. En kamerat sin siemens fikk en tur i vaskemaskinen. Etter en uke var den like god som den var.
Det vikitgste er, som de andre har nevt, at mobilen får tørke, man blir anbefalt 14 dager. Dersom det hadde vært saltvann hadde den vært død. Salt leder nemlig strøm slik at mobilen ville ha kortslutta. Jeg mista forleden mobilen inn i vannstrålen mens jeg pussa tenner (ikke så smart å sende sms og pusse tenner samtidig over en vask!), tok av degselet og la den til tørk. Det gikk fint.
Opprinnelig postet av chnes
Det vikitgste er, som de andre har nevt, at mobilen får tørke, man blir anbefalt 14 dager. Dersom det hadde vært saltvann hadde den vært død. Salt leder nemlig strøm slik at mobilen ville ha kortslutta. Jeg mista forleden mobilen inn i vannstrålen mens jeg pussa tenner (ikke så smart å sende sms og pusse tenner samtidig over en vask!), tok av degselet og la den til tørk. Det gikk fint.
Vis hele sitatet...
"Vanlig" vann som er udestilert, leder også strøm. Hvorfor tror du den ikke vil på?

Hadde det vært saltvann derimot ville kretsene (kobber, tin, +?) reagert med saltet og rustet mye raskere.
Opprinnelig postet av Zpeef
"Vanlig" vann som er udestilert, leder også strøm. Hvorfor tror du den ikke vil på?

Hadde det vært saltvann derimot ville kretsene (kobber, tin, +?) reagert med saltet og rustet mye raskere.
Vis hele sitatet...
Bortsett fra at min mobil _ville_ på, og at den ikke slo seg av i det hele tatt. (kom sikkert ikke borti noe farlig!)

mobilen kan reddes dersom der er ferskvann, er usikker på klorvann. dersom du tror ferskvann dreper mobilen tar du feil. har vanna en annen mobil i 2 timer i vannsprederen hjemme. tørka den i 3 dager, så var den like bra som ny (eller like før jeg vanna den da!)

edit: ser at du kanskje ikke mener at mobilen blir "drept", men nå fikk jeg i alle fall sagt det en gang til...
Har du sett kobberstatuer som har blitt grønne? Tror du det er pga. saltvann?
Ministry of Love
sptz's Avatar
nå blir jo klor meget lett til salt, så jeg tror ikke den mobilen har så mange bruksområder igjen..
Better than thou.
Jeg la 3210'en min i saltvann og lot den ligge der i godt og vel 2 minutter. Tok den opp, tørket av displayet og den fungerte like godt som før. Hadde ikke slått seg av engang.. Fikk gjennomgå den telefonen der altså. ;>
Opprinnelig postet av Carlo
Jeg la 3210'en min i saltvann og lot den ligge der i godt og vel 2 minutter. Tok den opp, tørket av displayet og den fungerte like godt som før. Hadde ikke slått seg av engang.. Fikk gjennomgå den telefonen der altså. ;>
Vis hele sitatet...
wow, det skal ikke være mulig det, i mot alle fysiske og kjemiske regler!
Better than thou.
Wow, men det skjedde og jeg gir faktisk ganske mye faen i om du tror meg eller ikke.
Opprinnelig postet av Carlo
Wow, men det skjedde og jeg gir faktisk ganske mye faen i om du tror meg eller ikke.
Vis hele sitatet...
Sa jeg at jeg ikke trodde deg kanskje? Sier bare at du var _jævelig_ heldig! (Ingen regel uten unntak er det jo noe som heter )
Ja! Skyll den med renest mulig vann,
og la den tørke.

Såsant det ikke var salt og for mye rusk i vannet, så skulle ikke kretser være brent.

Saltvann leder strøm, rent vann gjør ikke!


Jeg har fikset mange ting med feks hårtørrer,
men en bærbar pc ble litt for drøyt.
Mest fordi det var litt salt i vannet, og batteriet var i.
Den gikk på en stund, men døde ut.
min 8210 lå 10 minutter i klorvann.. et par uker på varmekabler gjorde susen..

100% rent vann leder ikke strøm.. Hverken klorvann, ferskvann eller saltvann er 100% rent, så de leder strøm!
Opprinnelig postet av Zpeef
Har du sett kobberstatuer som har blitt grønne? Tror du det er pga. saltvann?
Vis hele sitatet...
Det er vel pga. den sure nedbøren (svovelsyre +++)... det hadde ikke skjedd om det hadde vært sånn vann som vi får i springen...
den vil sikkert på bare den får tørke. spørsmålet er jo også hvor lenge den fikk bade..

offtopic: morsomt en spør om den skal på rep eller ikke, så legger alle ut om hva deres mob har vært igjennom! Akuratt som Polles Kroppsbarberings Thread!
MoRkA's Avatar
Trådstarter
77 0
Opprinnelig postet av DanBanan
offtopic: morsomt en spør om den skal på rep eller ikke, så legger alle ut om hva deres mob har vært igjennom! Akuratt som Polles Kroppsbarberings Thread! [/b]
Vis hele sitatet...
Gud.

-

Den bada i sånn ca. 5 minutter.
Sist endret av MoRkA; 15. februar 2003 kl. 00:44.
Opprinnelig postet av jocke
Det er vel pga. den sure nedbøren (svovelsyre +++)... det hadde ikke skjedd om det hadde vært sånn vann som vi får i springen...
Vis hele sitatet...
OMG! Bronse reagerer på oksygen, det er derfor det blir grønt. Samme med sølv og andre metaller som må pusses.

Ærlig talt

Forøvrig er det lurere å inkasere forsikringen (Du må jo ha en slik forsikring da). Det er så og si altid biligere en å reparere. Men du mister alt av logoer, ringetoner ol.
Sist endret av Zalderach; 15. februar 2003 kl. 02:23.
Den gamle mobilen min (3330)m mista jeg i vasken, kjørte over med Trial syklen, hoppa på den med vanlig sykkel, brukt som askebeger, lagt på grillen, skutt på av luft gevær og gas gun mm. den ble faktisk ikke herpa, dekslet var det eneste. Den mobilen tok av med pensjon etter søstra mi lånte den.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Den knela etter at søstra di hadde hatt den? Da vil iaffal ikke jeg møte henne
Opprinnelig postet av Zalderach

Forøvrig er det lurere å inkasere forsikringen (Du må jo ha en slik forsikring da). Det er så og si altid biligere en å reparere. Men du mister alt av logoer, ringetoner ol.
Vis hele sitatet...
Problemet med disse mobilforsikringene er jo at egenandelen vanligvis blir så stor at det ikke lønner seg det heller heller. Spørs hvilken telefon der er snakk om da.
MoRkA's Avatar
Trådstarter
77 0
Yeah! Wuhu! Shake it baby!
Mobilen virka igjen etter ei natt under en varmeovn!
*drar i pumpehagla*