Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  207 20744
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
vel for meg er vi alle like utad, er vel heller du som er en " rase hater " siden du ved å kalle meg rasehater stigmatiser og deler opp en folkemasse som er biologisk like som en avlet frem tamrase!

men du må ha det forferdelig siden du hater alt du er i mot!
Vis hele sitatet...
Du prøver å snu dette til å handle om meg, svada heter det. Det du skriver gir ingen mening.

Alle er like utad? Dette skrev du:
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
når det først var noen som klikket på breivik måtte det være en barbar fra irak!, hele opptrinnet hans viste hvor forskjellig dem er fra
der norske folk!
Vis hele sitatet...
Du motsier deg selv.

Du klarer å snu denne saken til å bli om en barbar fra Irak. Du vil alltid være han som alltid skal finne en negativ tvist på hva en og annen innvandrer har gjort.
Du er en rasist, er ikke noe vits å prøve å sno seg unna.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Er det ikke pussig at skokasteren tilhører samme kultur/religion som Breivik mener at han kjemper mot?
Vis hele sitatet...
En mann kastet en sko på en person som drepte broren hans. Pussig...
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Hadde ikke du ønsket å spytte (++) ABB i ansiktet dersom han hadde drept broren din?
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på å ønske å gjøre noe og faktisk gjøre det. Normale folk er utstyrt med impulskontroll.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Det er forskjell på å ønske å gjøre noe og faktisk gjøre det. Normale folk er utstyrt med impulskontroll.
Vis hele sitatet...
Du mener det er unormalt å väre voldelig mot en som har drept din bror?
Sitat av Odonkor Vis innlegg
Du mener det er unormalt å väre voldelig mot en som har drept din bror?
Vis hele sitatet...
Jeg mener det er unormalt å kaste sko i en rettssal. Det viser at han ikke stoler på at rettssystemet vil straffe riktig, at han mener at Breivik i tillegg til fengselsstraff skal offentlig ydmykes. Det er middelalderske holdninger, og det skremmer nok mange at journalister som Anders Giæver kaller slike gufs fra fortiden "befriende".
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Hadde ikke du ønsket å spytte (++) ABB i ansiktet dersom han hadde drept broren din?
Vis hele sitatet...
Hvis han hadde drept broren min, så hadde jeg dratt opp en pistol og henrettet mannen foran hele rettsalen. Ikke kastet en sko på advokaten som en eller annen liten drittunge.

Irakeren bør skamme seg. Hans bror er drept, og han svarer med å dumme seg ut i rettsalen og offentlig. Synes ikke akkurat det er å respektere sin døde bror.

Enten så oppfører man seg eller så gjør man det ordtentlig.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Jeg har egentlig bare ventet på en reaksjon lik denne. Jeg kan tenke meg at det har krevd mye av de etterlatte å sitte rolig og behersket mens mannen som drepte deres barn og venner sitter noen meter unna. Jeg syns derimot det ikke hører hjemme i en rettssak, og mest av alt syns jeg synd på ungdommene som satt i nærheten som ble skremt og begynte å gråte. Man kan jo tenke seg at de sitter å ser på hvordan vennene ble drept og plutselig blir det masse dramatikk og skriking. Så jeg syns han burde latt være, men samtidig har jeg full forståelse for det.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Er det ikke pussig at skokasteren tilhører samme kultur/religion som Breivik mener at han kjemper mot?
Vis hele sitatet...
ABB drepte broren hans, jeg hadde reagert på akkurat samme måte og jeg er 100% norsk. Dette er ikke kulturrelatert, dette er kun pga sinne/hat. Så NEI det er ikke pussig. Kan du også forklare hva du syntes er pussig med det?

Hadde du hatt familie som ble skutt og drept på Utøya tror jeg ikke du hadde skrevet det du skriver her.
Folk kommer sikkert til å reagere stygt nå, men jeg skriver min mening som alle andre.

ABB er en EKSTREMT smart mann, planen hans å planene resten av folkene har er der en grunn for, som mangen av dere faktisk er enig i.

Er dere klar over hvor mangen folk som faktsik er enig i ABB? Men er uenige i måten han gjorde det på?
Missforstå meg rett, det å drepe uskyldige barn og kvinner fins der ikke en god grunn for, men han fikk frem poengene sine, å mangen fler kommer frem.
Jeg VET at mangen av dere er enige i dette, men er rett å slett for redde for å si noe annet en hva media sier dere skal si!.

Tenk for dere selv, ikke la media tenke for dere!
Sist endret av Laude; 13. mai 2012 kl. 14:07.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Det viser at han ikke stoler på at rettssystemet vil straffe riktig, at han mener at Breivik i tillegg til fengselsstraff skal offentlig ydmykes.
Vis hele sitatet...
Er det noen som virkelig mener rettssystemet vårt er skalert for denne typen handlinger? Vi bor i hundremeterskogen.
Sitat av kevva Vis innlegg
Folk kommer sikkert til å reagere stygt nå, men jeg skriver min mening som alle andre.

ABB er en EKSTREMT smart mann, planen hans å planene resten av folkene har er der en grunn for, som mangen av dere faktisk er enig i.

Er dere klar over hvor mangen folk som faktsik er enig i ABB? Men er uenige i måten han gjorde det på?
Missforstå meg rett, det å drepe uskyldige barn og kvinner fins der ikke en god grunn for, men han fikk frem poengene sine, å mangen fler kommer frem.
Jeg VET at mangen av dere er enige i dette, men er rett å slett for redde for å si noe annet en hva media sier dere skal si!.

Tenk for dere selv, ikke la media tenke for dere!
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke på folk som deg som noe annet enn rasister med Islamofobi. Dere har sinnsyke vrangforestillinger om muslimer. ABB er ikke smart, han er hjernevasket av en uendelige rekke idiotiske meninger og ideologier.
Sitat av Thaos Vis innlegg
Jeg ser ikke på folk som deg som noe annet enn rasister med Islamofobi. Dere har sinnsyke vrangforestillinger om muslimer. ABB er ikke smart, han er hjernevasket av en uendelige rekke idiotiske meninger og ideologier.
Vis hele sitatet...
På hvilket grunnlag? Han drepte like mangen kristne som muslimer, så hvorfor gjør det meg til rasist?
Sitat av kevva Vis innlegg
På hvilket grunnlag? Han drepte like mangen kristne som muslimer, så hvorfor gjør det meg til rasist?
Vis hele sitatet...
Av det du skrev, kan jeg ikke forstå annet enn at du støtter Breiviks ideologier, som er i høy grad rasistiske.
Sitat av Thaos Vis innlegg
Av det du skrev, kan jeg ikke forstå annet enn at du støtter Breiviks ideologier, som er i høy grad rasistiske.
Vis hele sitatet...
Du kan tolke ting akkurat som du føler for, men det gjør det ikke mer rett.
Jeg har ALDRI sagt noe i mot Islam, muslimer, kristne, hinduer eller rastafarian.

Så forklar meg er du snill, hva gjør meg til rasist og alle di andre fansi orda du brukte?

Typisk folk å snu alt om til rasisme, er det rart det er krig i verden?
Ta deg ei pære.
Sitat av Thaos Vis innlegg
Jeg ser ikke på folk som deg som noe annet enn rasister med Islamofobi. Dere har sinnsyke vrangforestillinger om muslimer. ABB er ikke smart, han er hjernevasket av en uendelige rekke idiotiske meninger og ideologier.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ABB er smart. Dette har det vært store diskusjoner på i media. Disksjoner som bare er ute etter en ting: å kle av ABB sin egendefinerte rolle som en krigfører. De store TV-selskapene inviterte forskjellige eksperter i studio for å konkludere hvor utrolig dum ABB var til en grad der jeg kjente flausmaken i munnen.

Nyhetsmannen: ABB sier her at man drev med dødstraff i Frankrike frem til 1970, er det riktig?
Eksperten: Nei det er overhode ikke riktig. De drev med det frem til 1965. Dette viser bare hvor utrolig liten IQ ABB har.
Nyhetsmannen: Ja, riktig...

Så sitter hele Norge og gnir seg i hendene. "Jeg visste det, han er dum".

Fra mitt ståsted virker ABB smart. Ta bomben som et eksempel. En idiot hadde aldri klart å fremstille denne bomben. En idiot hadde aldri klart å gjennomføre både bombingen og massakeren på Utøya. Det syns jeg vi skal ha klart for oss.

Når det er sagt, er jeg helt enig med at han er hjernevasket av ekstreme ideologier. At ABB ikke har hatt noen form for å hverken diskutere disse tankene eller få korrekser fra andre, viser bare hvor besatt man kan bli av sin egen verden i nesten fullstendig isolasjon. Jeg er mer usikker på om han er (p)syk. Noen vil kanskje si at man må være syk for å gjøre noe slik, men jeg tror ikke det, sålenge det eneste han har hatt av stimulerende kunnskap siste årene, sier noe annet.

Syk eller ikke, jeg tror ikke jeg ville sagt at han "ikke var smart".
Sist endret av reklame; 13. mai 2012 kl. 14:34.
Sitat av kevva Vis innlegg
Folk kommer sikkert til å reagere stygt nå, men jeg skriver min mening som alle andre.

ABB er en EKSTREMT smart mann, planen hans å planene resten av folkene har er der en grunn for, som mangen av dere faktisk er enig i.

Er dere klar over hvor mangen folk som faktsik er enig i ABB? Men er uenige i måten han gjorde det på?
Missforstå meg rett, det å drepe uskyldige barn og kvinner fins der ikke en god grunn for, men han fikk frem poengene sine, å mangen fler kommer frem.
Jeg VET at mangen av dere er enige i dette, men er rett å slett for redde for å si noe annet en hva media sier dere skal si!.

Tenk for dere selv, ikke la media tenke for dere!
Vis hele sitatet...
Kamerat,

tiltalte er på ingen måte noen ekstremt smart mann. Derimot tror jeg de som måtte sympatisere (les: mangle vesentlige kognitive egenskaper) med Breivik naturlig har et behov for å opphøye hans intelligens, av det faktum at han oppleves smartere enn dem selv.

Poengene hans er at islam tar over europa og bla bla bla. Enhver tosk vet at å begå grusomheter trekker oppmerksomhet. Det er ingenting her som revolusjonerer noe.

At en haug mennesker føler at de er enige i "budskapet" hans betyr på ingen måte at disse meningene har noen verdi. Det ligger heller ingen automatikk i å fremstå som innsiktsfull og intelligent selv om man "tenker selv" og er uenige i medias vinklinger, selv om dette virker som den nye store trenden.

Til sist vil jeg hevde at 'ideologien' til Breivik oppstod etter lysten hans til å hevne seg på systemet. Kun en unnskyldning, rett og slett. Ikke noe nytt mtp. folk som føler seg mislykket og satt utenfor samfunnet. At folk flokker seg om dette latterlige manifestet hans og tilskriver teateret hans den reelle årsaken bak 77 bestialske drap er jo intet annet enn komisk, og veldig skremmende.
Sist endret av downing; 13. mai 2012 kl. 14:34.
Sitat av kevva Vis innlegg
Du kan tolke ting akkurat som du føler for, men det gjør det ikke mer rett.
Jeg har ALDRI sagt noe i mot Islam, muslimer, kristne, hinduer eller rastafarian.

Så forklar meg er du snill, hva gjør meg til rasist og alle di andre fansi orda du brukte?

Typisk folk å snu alt om til rasisme, er det rart det er krig i verden?
Ta deg ei pære.
Vis hele sitatet...
Jeg har da aldri sagt at jeg har mer rett enn noe, jeg bare sier det jeg mener. Alt jeg sier er at du virker som du støtter Breiviks tanker og ideologier. ABB er sterk motstander av Islam og muslimer. Så nei, det er ikke rart det er krig i verden når folk går rundt med sånne tanker.

Som jeg sa, klarer jeg ikke å se på andre med de tankene uten å tenke på de som rasist. Hvorfor har disse personene så mye mot et folkeslag? ABB har dessverre nådd ut med budskapet sitt om islamisering til mange, og flere vil det nok bli.

Den pæra får du faen meg ta sjæl.
Sist endret av Thaos; 13. mai 2012 kl. 14:35.
Sitat av downing Vis innlegg
Kamerat,

tiltalte er på ingen måte noen ekstremt smart mann. Derimot tror jeg de som måtte sympatisere (les: mangle vesentlige kognitive egenskaper) med Breivik naturlig har et behov for å opphøye hans intelligens, av det faktum at han oppleves smartere enn dem selv.

Poengene hans er at islam tar over europa og bla bla bla. Enhver tosk vet at å begå grusomheter trekker oppmerksomhet. Det er ingenting her som revolusjonerer noe.

At en haug mennesker føler at de er enige i "budskapet" hans betyr på ingen måte at disse meningene har noen verdi.

Til sist vil jeg hevde at 'ideologien' til Breivik oppstod etter lysten hans til å hevne seg på systemet. Kun en unnskyldning, rett og slett. Ikke noe nytt mtp. folk som føler seg mislykket og satt utenfor samfunnet. At folk flokker seg om dette latterlige manifestet hans og tilskriver teateret hans den reelle årsaken bak 77 bestialske drap er jo intet annet enn komisk, og veldig skremmende.
Vis hele sitatet...

Å dette har du hørt breivik si, eller har media skrevet det til deg?

Sitat av Thaos Vis innlegg
Jeg har da aldri sagt at jeg har mer rett enn noe, jeg bare sier det jeg mener. Alt jeg sier er at du virker som du støtter Breiviks tanker og ideologier. ABB er sterk motstander av Islam og muslimer. Så nei, det er ikke rart det er krig i verden når folk går rundt med sånne tanker.

Som jeg sa, klarer jeg ikke å se på andre med de tankene uten å tenke på de som rasist. Hvorfor har disse personene så mye mot et folkeslag? ABB har dessverre nådd ut med budskapet sitt om islamisering til mange, og flere vil det nok bli.

Den pæra får du faen meg ta sjæl.
Vis hele sitatet...
Så alle som har andre meninger en deg ser du på som rasister?
Du virker som en meget smart fyr!

Takk for pæra, smakte godt!
Sitat av kevva Vis innlegg
Å dette har du hørt breivik si, eller har media skrevet det til deg?
Vis hele sitatet...
Dette har jeg resonnert meg til selv, det er mine egne påstander. Men dersom det gir folk en følelse av selvstendighet å anklage meningsmotstandere for å bli styrt av media (som om "media" er en slags konspiratorisk enhet), så er det jo på en måte samfunnsnyttig.

Hva Breivik måtte si er til dels irrelevant. Det er vel her skillet går mellom fanklubb og oppegående.
Sist endret av downing; 13. mai 2012 kl. 14:44.
Sitat av Thaos Vis innlegg
Av det du skrev, kan jeg ikke forstå annet enn at du støtter Breiviks ideologier, som er i høy grad rasistiske.
Vis hele sitatet...
hva du forstår er ditt problem, hva jeg SIER er mitt problem.
Så hvem her har sine egne tolkninger av alt?

Sitat av downing Vis innlegg
Dette har jeg resonnert meg til selv, det er mine egne påstander. Men dersom det gir folk en følelse av selvstendighet å anklage meningsmotstandere for å bli styrt av media (som om "media" er en slags konspiratorisk enhet), så er det jo på en måte samfunnsnyttig.
Vis hele sitatet...
Altså, dette har du kommet frem til selv? Akkurat som ABB kom frem til dette med Islamiseringen SELV?

Har du hørt ABB snakket selv? Eller har du sett det skribenten har skrevet? Eller jurnalistene som tar sider?
Sitat av kevva Vis innlegg
hAltså, dette har du kommet frem til selv? Akkurat som ABB kom frem til dette med Islamiseringen SELV?

Har du hørt ABB snakket selv? Eller har du sett det skribenten har skrevet? Eller jurnalistene som tar sider?
Vis hele sitatet...
Jeg har lest manifestet hans, jeg har hørt han snakke, jeg har lest det aller meste som er skrevet om saken.

Ser ikke hva du vil frem til med å komme frem til ting selv. Alle mennesker er individuelt tenkende vesener. Men man samler inntrykk og informasjon som er tilgjengelig fra før og produserer så et tankeprodukt. Dybde og bredde avgjør kvaliteten.

Siden du er så opptatt av mediepåvirkning. Hvor har så du dine islam-skeptiske holdninger fra? Selvopplevd? Særlig.


P.S: det sklir litt vekk fra topic her nå, som er skokasterhelten.
Sist endret av downing; 13. mai 2012 kl. 14:53.
Sitat av kevva Vis innlegg
hva du forstår er ditt problem, hva jeg SIER er mitt problem.
Så hvem her har sine egne tolkninger av alt?
Vis hele sitatet...
Alle her har jo rett til sin egen mening, det har jeg jo ikke si noe imot. Jeg bare prøver å se hva som får folk til å følge den patetiske ideologien til ABB.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Nå er jeg virkelig spent på hva du mener er pussig...?
Vis hele sitatet...
En slik handling utført av en muslim er perfekt for budskapet ABB prøver å spre.
Sitat av downing Vis innlegg
Jeg har lest manifestet hans, jeg har hørt han snakke, jeg har lest det aller meste som er skrevet om saken.

Ser ikke hva du vil frem til med å komme frem til ting selv. Alle mennesker er individuelt tenkende vesener. Men man samler inntrykk og informasjon som er tilgjengelig fra før og produserer så et tankeprodukt. Dybde og bredde avgjør kvaliteten.

Siden du er så opptatt av mediepåvirkning. Hvor har så du dine islam-skeptiske holdninger fra? Selvopplevd? Særlig.


P.S: det sklir litt vekk fra topic her nå, som er skokasterhelten.
Vis hele sitatet...

Venta på den

HVor har jeg nevnt noe om islam? Eller noen andre religioner for den sags skyld...?
Det er et lett regnestykke basert på ytringene dine. Benekter du at du er skeptisk til "islamifiseringen"?
Sitat av Thaos Vis innlegg
Alle her har jo rett til sin egen mening, det har jeg jo ikke si noe imot. Jeg bare prøver å se hva som får folk til å følge den patetiske ideologien til ABB.
Vis hele sitatet...
Nå må du slutte å tro ting, jeg har aldri sagt jeg støtter han, sa han er en smart fyr.
LEs det jeg skriver om du skal kommentere til meg, jeg er ikke intresert i å bli kalla for rasist og andre ting GJENTATTE ganger pga jeg trørr å åpne kjeften min.

JEG har ALDRI sagt noe om islam, muslimer elns, så hvorfor drar du det inn å kaller meg for rasist?
Du kan ikke dømme meg utifra noe du TROR.
Samme som ABB det, han "TROR" at muslimer tar over europa som vi kjenner i dag.
Hva gjør dere annerledes? Han dreper, du anklager? Same shit diffrent day.

Sitat av downing Vis innlegg
Det er et lett regnestykke basert på ytringene dine. Benekter du at du er skeptisk til "islamifiseringen"?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg benekter det ikke.
Helt ærlig så synst jeg det er skummelt at hvor en jeg snur hodet mitt så hører jeg fremmede språk, knivstikkinger så å si hver dag, brutale ran og voldtekter.
Å hvilke nasjonaliteter gjør dette mest?

Ikke vi som har bodd her i alle år ihvertfall!
Vi med SKIKKELIG oppdragelse viser ikke forakt i retten ved å kaste sko på advokater.


EDIT: Jeg er ikke rasist fordom, jeg har faktisk stor intresse for andres kulturer. Spissielt afrika.
Så om du kaller meg rasist for dette, så synker du bare enda lavere.
Sist endret av Laude; 13. mai 2012 kl. 15:18.
Sitat av reklame Vis innlegg
Nyhetsmannen: ABB sier her at man drev med dødstraff i Frankrike frem til 1970, er det riktig?
Eksperten: Nei det er overhode ikke riktig. De drev med det frem til 1965. Dette viser bare hvor utrolig liten IQ ABB har.
Nyhetsmannen: Ja, riktig...

Så sitter hele Norge og gnir seg i hendene. "Jeg visste det, han er dum".
Vis hele sitatet...
Helt seriøst? Hvilken såkalt "ekspert" var det NRK hadde med seg?
Utifra kildene jeg har sjekket rundt om på nettet så virker det ganske tydelig at det var i 1977 at den siste dødsstraffen ble gjennomført i Frankrike og selve straffen ble ikke avskaffet før i 1981
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
En slik handling utført av en muslim er perfekt for budskapet ABB prøver å spre.
Vis hele sitatet...
Hvilket budskap? At hvis du dreper broren til en muslim, så risikerer du å få en sko kastet på deg? Fantastisk budskap
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Helt seriøst? Hvilken såkalt "ekspert" var det NRK hadde med seg?
Utifra kildene jeg har sjekket rundt om på nettet så virker det ganske tydelig at det var i 1977 at den siste dødsstraffen ble gjennomført i Frankrike og selve straffen ble ikke avskaffet før i 1981
Vis hele sitatet...
Det var ikke poenget. Beklager at jeg ikke presiserte dette. ABB bommet med noen få år på ganske konkret fakta, og derfor ble sett på som ikke smart.
Sitat av kevva Vis innlegg
Nå må du slutte å tro ting, jeg har aldri sagt jeg støtter han, sa han er en smart fyr.
LEs det jeg skriver om du skal kommentere til meg, jeg er ikke intresert i å bli kalla for rasist og andre ting GJENTATTE ganger pga jeg trørr å åpne kjeften min.

JEG har ALDRI sagt noe om islam, muslimer elns, så hvorfor drar du det inn å kaller meg for rasist?
Du kan ikke dømme meg utifra noe du TROR.
Samme som ABB det, han "TROR" at muslimer tar over europa som vi kjenner i dag.
Hva gjør dere annerledes? Han dreper, du anklager? Same shit diffrent day.



Nei, jeg benekter det ikke.
Helt ærlig så synst jeg det er skummelt at hvor en jeg snur hodet mitt så hører jeg fremmede språk, knivstikkinger så å si hver dag, brutale ran og voldtekter.
Å hvilke nasjonaliteter gjør dette mest?

Ikke vi som har bodd her i alle år ihvertfall!
Vi med SKIKKELIG oppdragelse viser ikke forakt i retten ved å kaste sko på advokater.


EDIT: Jeg er ikke rasist fordom, jeg har faktisk stor intresse for andres kulturer. Spissielt afrika.
Så om du kaller meg rasist for dette, så synker du bare enda lavere.
Vis hele sitatet...
Jeg kalte deg rasist ettersom jeg trodde du sto for ABB sine ideologier, som er sterk motstander av islam og muslimer.

Tror du virkelig det er sånn fordi noen er muslimer så må de bruke vold, kun fordi de faktisk er muslimer? Det virker utrolig som at det er dette du mener. Du referer til de landene hvor det er brutal kriminalitet, og sier de ikke har "skikkelig oppdragelse" i forhold til oss. Tror du virkelig det ikke er noe mer bak det enn at de er muslimer? Hvis vi f.eks skulle hatt regime til noen av de landene, tror du virkelig ikke vi nordmenn hadde gjort opprør?
Sist endret av Thaos; 13. mai 2012 kl. 17:08.
Sitat av downing Vis innlegg
Er det noen som virkelig mener rettssystemet vårt er skalert for denne typen handlinger? Vi bor i hundremeterskogen.
Vis hele sitatet...
Da må rettssystemet forbedres og det skjer gjennom demokrati, ikke skokasting.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
Å være kritisk eller skeptiske til en relgion er ikke rasistisk.
Det virker som at det er mange av dere som mener at det er rasisme ?

Hudfarge er man født med, og det er vanskelig å gjøre noe med det.
Men relgion kan man skifte på et blunk, man må ikke ha en vis tro vis man IKKE vil.
Jeg lar heller fornuften snakke enn å la relgions-piss styre min holdninger/handlinger.

Sitat av Thaos Vis innlegg
Jeg kalte deg rasist ettersom jeg trodde du sto for ABB sine ideologier, som er sterk motstander av islam og muslimer.
Vis hele sitatet...
Så du mener virkelig at vis man er kritisk eller skeptisk til en relgion så er man automatisk en rasist ?
OT:
Sitat av thefreedictionary.com
subst. m entall rasisme [ɾɑˈsismə] syn som hevder at noen raser er bedre enn andre
Vis hele sitatet...
Hevder du at alle negere er dummere en jøder, er du altså rasist.

Sitat av thefreedictionary.com
adj. realistisk ( a2) [ɾəɑˈlist] som samsvarer med virkeligheten
Vis hele sitatet...
Sier du derimot at jødene har vunnet flere Nobels priser en noe annet folk til sammen og derfor med all sannsynlighet er gjennomsnittlig smartere en feks negere, så vil jeg si at du er realist.

Litt som at å si at noen ikke er like smart som Einstein ikke er sjikanering.
_ _ _ _ _
Bare litt å tenke på til alle som skriker opp om rasisme. Det er en grunn til at ett samfunn stiftet av en gruppe raser utforsket månen mens ett annet samfunn stiftet av en annen gruppe raser ligger i grøftekanten og forsker på nye måter å lage spisse pinner.

NB: Skriver dette under "Audi alteram partem" prinsippet.
Sist endret av TheFatNorseman; 13. mai 2012 kl. 18:23.
Sitat av Thaos Vis innlegg
Jeg kalte deg rasist ettersom jeg trodde du sto for ABB sine ideologier, som er sterk motstander av islam og muslimer.
Vis hele sitatet...
Jeg er en sterk motstander av islam. Vil du kalle meg en rasist?
Sitat av maxphone Vis innlegg
Jeg er en sterk motstander av islam. Vil du kalle meg en rasist?
Vis hele sitatet...
Jeg kan ha formulert meg feil, nei jeg ville ikke kalt deg rasist.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Da må rettssystemet forbedres og det skjer gjennom demokrati, ikke skokasting.
Vis hele sitatet...
Skokasting og demokrati er ikke motsetninger, om du definerer førstnevnte som en demonstrasjon istedet for drapsforsøk som det holder på å bli fremstilt som i denne tråden.
Sitat av downing Vis innlegg
Skokasting og demokrati er ikke motsetninger, om du definerer førstnevnte som en demonstrasjon istedet for drapsforsøk som det holder på å bli fremstilt som i denne tråden.
Vis hele sitatet...
Faktisk er det ikke ett drapsforsøk, eller en demonstrasjon, det er vel egentlig; Legemsfornærmelse mot advokaten og forsøk på Legemsfornærmelse mot ABB, ELLER, hvis vi er litt strengere; forsøk på Legemsbeskadigelse mot begge to og Legemsfornærmelse mot advokaten.
Sist endret av TheFatNorseman; 13. mai 2012 kl. 19:06.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Altsa, er det noen som ikke er enige i dette;

Han forholdt seg ikke til reglene i rettsalen og kasta en sko, derfor burde han også få straffen andre ville fått i enhver annen rettsak.
Sitat av Kjøtt Vis innlegg
Altsa, er det noen som ikke er enige i dette;

Han forholdt seg ikke til reglene i rettsalen og kasta en sko, derfor burde han også få straffen andre ville fått i enhver annen rettsak.
Vis hele sitatet...
I Norge har vi også noe som heter "utilregnelig i gjerningsøyeblikket". At han ble såpass ustabil at han kastet en sko når obduksjonsrapporten til hans døde bror leses opp, samtidig som drapsmannen sitter og smiler, er veldig forståelig.

Så nei, jeg er ikke enig.
Sitat av downing Vis innlegg
Skokasting og demokrati er ikke motsetninger, om du definerer førstnevnte som en demonstrasjon istedet for drapsforsøk som det holder på å bli fremstilt som i denne tråden.
Vis hele sitatet...
Skokasting er en voldelig handling. Der går grensen for hva som er akseptabelt i et demokrati. Det er bare staten som kan utøve vold, og det kan de takket være støtte i folket. Når Hayder Qasim angriper Breivik spytter han på alle nordmenn og vårt system.

Edit: Jeg sier ikke at jeg ikke kan forstå at han gjorde det som et emosjonelt utbrudd. Poenget mitt er at det er svært forstyrrende at journalister og akademikere i Norge ikke fordømmer Qasims angrep, men kaller det sunt. De viser aksept for handlingen, og ved det legger de presedens for en utvikling som om noen år kan medføre at tiltalte i rettsaker må sitte i bur og bli skreket til av tilhørerne, som er det som skjer i land vi absolutt ikke vil sammenligne oss med.
Sist endret av Stratops; 13. mai 2012 kl. 20:13.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Sitat av Snøbark Vis innlegg
I Norge har vi også noe som heter "utilregnelig i gjerningsøyeblikket". At han ble såpass ustabil at han kastet en sko når obduksjonsrapporten til hans døde bror leses opp, samtidig som drapsmannen sitter og smiler, er veldig forståelig.

Så nei, jeg er ikke enig.
Vis hele sitatet...
Wut?! Hvis du virkelig skal kalle denne mannen utilregnelig i gjerningsøyeblikket kan du kalle hvem som helst som gjør noe voldelig utilregningelig i gjerningsøyeblikket.
Sitat av Kjøtt Vis innlegg
Altsa, er det noen som ikke er enige i dette;

Han forholdt seg ikke til reglene i rettsalen og kasta en sko, derfor burde han også få straffen andre ville fått i enhver annen rettsak.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg kastet en sko i rettsaken mot min hypotetiske brors hypotetiske voldtekts- og drapsmann, ville det nok ha fått konsekvenser ja.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Sitat av Vargas Vis innlegg
Hadde jeg kastet en sko i rettsaken mot min hypotetiske brors hypotetiske voldtekts- og drapsmann, ville det nok ha fått konsekvenser ja.
Vis hele sitatet...
Men burde det fått konsekvenser?
Katy Perry <3
Sitat av Kjøtt Vis innlegg
Men burde det fått konsekvenser?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, du bryter jo loven.
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Sitat av saxoni Vis innlegg
Selvfølgelig, du bryter jo loven.
Vis hele sitatet...
Så hva diskuterer man egentlig her? :/
Katy Perry <3
Sitat av Kjøtt Vis innlegg
Så hva diskuterer man egentlig her? :/
Vis hele sitatet...
Enkelte mener at ABB er fritt vilt, og at man kan gjøre hva man vil med ham; litt sånn som Plumbo var fritt vilt etter deres "mokkamenn" uttalelse.

Uavhengig av hva ABB har gjort, skal han ikke kastes sko på.
Skokasting under en rettsak, krydret med aggressive tilrop og applaus fra rettsalen, burde få enhver tenkende borger til å trekke assosiasjoner til mer brutale og primitive tilstander vi trodde vi hadde gjort oss ferdige med. Heldigvis har vi intellektuelle kan hjelpe oss å forstå det som skjedde. Deres tolkning får vi servert i form av allegori som "skoen fra folkedypet", eller "en trykkokeren som kokte over". Med de intellektuelles forsvar av skokasteren og kardemommelovens høye status her i nisselandet, blir det nok ingen reaksjon fra lovens heller korte arm.

Sykeligjøring av antisosial atferd har lenge vært et virkemiddel fra maktapparatets side. At skokasteren blir puttet inn i en ambulanse og ikke en politibil er like tilfeldig som det faktum at Breivik først ble ansett som psykotisk i gjerningsøyeblikket. Og la oss ikke nevne de voldsmenn som tidligere har vært ansett som "utilregnelige" under sine respektive gjerningsøyeblikk.
Sitat av Widow Vis innlegg
Hvilket budskap? At hvis du dreper broren til en muslim, så risikerer du å få en sko kastet på deg? Fantastisk budskap
Vis hele sitatet...
Du har ikke fått med deg hva ABB mener om muslimer?
Sitat av Thaos Vis innlegg
Jeg kalte deg rasist ettersom jeg trodde du sto for ABB sine ideologier, som er sterk motstander av islam og muslimer.

Tror du virkelig det er sånn fordi noen er muslimer så må de bruke vold, kun fordi de faktisk er muslimer? Det virker utrolig som at det er dette du mener. Du referer til de landene hvor det er brutal kriminalitet, og sier de ikke har "skikkelig oppdragelse" i forhold til oss. Tror du virkelig det ikke er noe mer bak det enn at de er muslimer? Hvis vi f.eks skulle hatt regime til noen av de landene, tror du virkelig ikke vi nordmenn hadde gjort opprør?
Vis hele sitatet...
KAn du slutte å fortelle historier?

Jeg har aldri sagt/skrevet det du reffererer til.
Jeg bare beviste for deg at vi innfødte hiver ikke skoer i rettsaler, for vi er oppdratt med å ikke vise forakt i retten.
Reiser jeg til tyrkia feks, så vet jeg jo at dette er en muslimsk plass, så da respekterer jeg deres religion og kultur, det samme gjør jeg om jeg reiser til danmark, å det samme synst jeg FAEN MEG at våre nye landsmenn kan vise OSS POTETER samme respekten!
Så lenge det ikke skjer, å sånne som krekar, bhatti osv får komme inn til landet, true med vold ol. Så kommer ting til å gå til helvette, men folk er for hernevasket for å tenke for seg selv.

Jeg har heller aldri nevnt land heller forreste som du sier, jeg sa bare at jeg hadde interesse av afrika, så hvordan du klarer å snu det OGSÅ om til rasisme sier mer om deg en hva det gjør.

I alle postene mine her på denne tråden har jeg ikke kommet med ETT ENESTE rasistisk utsagn eller lignende, men alikevell har du sagt ihvertfall 5ganger at jeg er rasist..

HVa med å komme opp med noe nytt?
Skal du diskutere, så ta deg samme.
Sitat av downing Vis innlegg
Er det noen som virkelig mener rettssystemet vårt er skalert for denne typen handlinger? Vi bor i hundremeterskogen.
Vis hele sitatet...
Selv om tingretten har sensurert unødvendig mye av saken, har den for det meste blitt ført på en måte som er verdig et moderne demokrati og rettsstat.

At man er bevisst på demokrati og rettssikkerhet betyr ikke at man bor i hundremeterskogen. Det er du som bor i en eller annen skog der man ikke tror på demokrati, frihet og rettsikkerhet. Det er du som bor i feil skog.

Det er naturlig at sinne, raseri og tanker om hevn dukker opp blant folk. Men det er da man må ha et fungerende rettssystem som fungerer objektivt og som ikke er basert på hat og irrasjonelle mentale krampetrekninger.

Rettsystemet vårt er definitivt skalert for denne typen handlinger. Slike handlinger tester yttergrensene, og om vi virkelig kan stå oppreist og med rak rygg som et moderne demokrati bygget på en moderne rettsstat.

Det kan vi. Ikke takket være slike som deg, men takket være de som faktisk har prinsipper som de tvilholder på selv når det primitive hatet tar over sinnet til enkelte.
Sitat av Snøbark Vis innlegg
I Norge har vi også noe som heter "utilregnelig i gjerningsøyeblikket". At han ble såpass ustabil at han kastet en sko når obduksjonsrapporten til hans døde bror leses opp, samtidig som drapsmannen sitter og smiler, er veldig forståelig.

Så nei, jeg er ikke enig.
Vis hele sitatet...

ABB var jo også utilregnelig i gjerningsøyeblikket, bare se på liste over alt narko han hadde fått i seg, samt hjernevaskingen!

LET THEM FREE!
(ja, den var ironisk)