Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 3250
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Jeg har lyst på en bra media player, og lurte på om dere hadde noen å anbefale?
Vet det finnes noen som vi kan lukke mens vi ser på filmer (f.eks.) og når vi starter media playeren igjenn starter den på samme punkt i flmen som man sist var på.

Har da ikke peiling hva slags dette er.

Hadde også vært fin med en mediaplayer som har tøffe bagrunns bilder når jeg spiller musikk. Noe lignende som i windows mediaplayer?

Bruker nå VLC men den kommer det ikke så mye ekstra med.

Kom med forslag! og på forhånd takk.
Mediaplayer Classic. (Med K-Lite pakken.) til film.

Winamp til musikk.
Sist endret av Bruskork1; 13. mai 2012 kl. 18:04.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Til musikk bruker jeg Winamp og spotify, winamp til lokale filer og spotify til og streame

til videoavspiller bruker jeg MPC
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
VLC holder i massevis for meg, jeg ser alltid ferdig det jeg ser på, og hvis ikke så bruker jeg kun dvale på laptopen og desktopen er på 24\7.

Visualization er så 1997 at jeg får spysmak i munnen når jeg ser folk som bruker det.

Når lokal musikk enda var kult (før 2005) brukte jeg Winamp til det meste, men all musikk jeg trenger er nå i onlineformat.
Sist endret av AtXbYeA; 13. mai 2012 kl. 18:05.
spotify og windows media player. det funker, så hvorfor ikke? bruker dog vlc på laptopen siden xp har så dårlig støtte for film.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Zyke Vis innlegg
Vis hele sitatet...
cccp er bare en codec pakke, og spilleren som følger med er Media Player Classic.
Bruker den for film og mediamonkey for musikk.
Spotify og VLC ftw!
Bruker VLC
Jeg bruker xbmc til det meste egentlig. Superenkelt og sexy.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
WiMP og VLC.
Windows Media Player til musikk og VLC til film.
iTunes til musikk og VLC til alle slags videoer
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Trådstarter
Bruker selvfølgeli spotify for det meste til musikk, men det er jo en liten sjarm i å spille plater av og til. da er det jo flott og ha en fin mediaplayer!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av F0reman Vis innlegg
Bruker selvfølgeli spotify for det meste til musikk, men det er jo en liten sjarm i å spille plater av og til. da er det jo flott og ha en fin mediaplayer!
Vis hele sitatet...
til plater og lokale filer bruker jeg som sagt winamp, helt konge avspiller til musikk sitter og håper her nå, at noen smartinger skriver en plugin til winamp så du kan bruke den istedet for spotify
Selv bruker jeg bare VLC men har sett på XBMC som er veldig genialt men siden jeg klarer meg masse med VLC så bruker jeg den.

Man du kan jo ta en titt på XBMC
Sitat av missjones Vis innlegg
iTunes til musikk og VLC til alle slags videoer
Vis hele sitatet...
iTunes suger vel ikke like mye på mac som på Windows?
VLC og Windows Media Player.

VLC til Linux (Ubuntu).
på heltid
iSkurk's Avatar
Spotify premium og VLC
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
GOM til video. Den gjør alt vanlige folk bruker VLC til. Bare lettere å håndtere.
Spotify til musikk. WinAmp til å se musikk.
Ingenting
jpano's Avatar
Grooveshark Anywhere, Spotify og Wimp, og jeg er ikke musikk interessert
Sitat av Echuz Vis innlegg
WinAmp til å se musikk.
Vis hele sitatet...
Se musikk? Hæ?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
iTunes suger vel ikke like mye på mac som på Windows?
Vis hele sitatet...
Jo.

Bruker MPC til video/film og Spotify til musikk.
Bruker VLC til film både på Windows og Linux.
Spotify til Windows og Linux.
Winamp til lokalfiler(musikk) på Windows. Ikke funnet meg noen favoritt til lokale musikkfiler på Linux(Mint/Ubuntu), så tar imot forslag med åpne armer og gode greier.
Spiller også av mye film via PS3.

Er nok gammaldags av meg, for jeg spiller fortsatt av mye cd'er og vinyl. Håper jaggu ikke jeg slutter med det heller.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Se musikk? Hæ?
Vis hele sitatet...
Jupp.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Nekroper Vis innlegg
Er nok gammaldags av meg, for jeg spiller fortsatt av mye cd'er og vinyl. Håper jaggu ikke jeg slutter med det heller.
Vis hele sitatet...
er jo ingenting som låter som gamle lp plater heller da, noe for seg selv,
noen hater det, men jeg elsker lyden fra vinyl i hvertfall
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Trådstarter
Lastet akkurat ned winamp, får vell bare teste den ut.
True phreak.
VLC og Spotify.
Cyberlink PowerDVD <3 <3 (ikke til musikk da)
Sist endret av Anonym67010; 13. mai 2012 kl. 19:39.
Mannen i gata.
SkyMarshal's Avatar
WMP og VLC takler det meste.
Jeg bruker KMPlayer til video og serier. Den fungerer med de fleste videoformater jeg bruker. Hvis det er ett filformat den ikke har fungert bra med endrer jeg bare litt på innstillingene så fungerer det.
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Bruker VLC til film og serier og Spotify til musikk. Youtube for kattevideoer og greier.
Når en har Spotify Premium trenger en egentlig ikke å ha musikk på en fysisk disk lengre. Det har igrunn spart meg for en del plass det siste halvannet året.
Til musikk bruker jeg Spotify og iTunes. Til videoer bruker jeg vlc eller HP's Quickplay.
Såpekoker av rang
Hva er vitsen med disse codecpakkene, egentlig? Alltid vært skeptisk til sånne. Før i tia, når jeg bare brukte piss som WMP, da var det nødvendig. Etter jeg begynte å bruke VLC og MPC har jeg aldri hatt behovet lenger. Eneste jeg installerer er CoreAVC.
Katy Perry <3
VLC, WiMP og Winamp.
Windows = CCCP+MPC og så en del VLC til video, musikk blir Spotify

Mac = Plex til Video, en skjelden gang iTunes, Musikk blir iTunes + Airshare & Spotify
Standard medlem
Bombasa's Avatar
VLC til alt.

Musikk spiller jeg gjennom spotify eller VLC
Sist endret av Bombasa; 13. mai 2012 kl. 20:38.
Viss du ikke tenke så mye på spesifikke sanger, men heller sjangeren så kan du teste youtube.
Bare og klikke seg fremover, og adde sanger du liker til favoritter.
Jeg har vertfall god erfaring med det. Siden før hadde spotify lite utvalg av musikken jeg liker.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Viss du ikke tenke så mye på spesifikke sanger, men heller sjangeren så kan du teste youtube.
Bare og klikke seg fremover, og adde sanger du liker til favoritter.
Jeg har vertfall god erfaring med det. Siden før hadde spotify lite utvalg av musikken jeg liker.
Vis hele sitatet...
youtube kvaliteten er jo helt horribel da D:
Bruker VLC, funker helt greit, aldri noe problem
Vlc, helt konge. Kan spille fortere og saktere noe som er gøy. Kan surre med masse forskjellige innstillinger.
VLC til film og Spotify til musikk =)
XBMC til film, spotify til musikk. Brukte VLC til film før, men liker at alt er så ryddig og greit..
Bruker spotify til musikk, lokale og streaming. VLC til videoer.
Re-member
Drix's Avatar
Til musikk bruker jeg en godt moddet Foobar, og er overrasket over at ikke flere her gjør det? Uten tvil den beste musikkspilleren som fines, men den krever litt innsats.

Til video bruker jeg Daum PotPlayer (med LAV/MadVR/ffdshow/CoreAVC), og er veldig fornøyd med resultetet nå. Brukte MCPHC i lang tid, men savnet litt nye muligheter.

Har også Spotify Premium til streaming.
Sitat av Drix Vis innlegg
Til musikk bruker jeg en godt moddet Foobar, og er overrasket over at ikke flere her gjør det? Uten tvil den beste musikkspilleren som fines, men den krever litt innsats.
Vis hele sitatet...
Bruker foobar2000 selv, til musikk og SMPlayer til film.
Som TS spurte om så støtter SMPLayer at du starter opp fra samme sted du lukket filmen sist.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Til musikk bruker jeg Winamp og spotify, winamp til lokale filer og spotify til og streame

til videoavspiller bruker jeg MPC
Vis hele sitatet...
Du er klar over at man kan spille av lokale filer på Spotify? Da slipper man også reklamen.

Jeg bruker forresten VLC og Spotify.
Sist endret av Eplekjekk; 14. mai 2012 kl. 01:43.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Bruker SMPlayer