Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 911
Hei alle sammen jeg har en Nokia 8310 som jeg kjøpte i utlandet. Den funka greit der men helt siden jeg kom til Norge får jeg denne beskjeden: SIM card registration failed. Jeg skjønner ikke helt hva dette vil si men jeg tror nok mobiltelefonen er blokka helt.
8310 er en dct-4 telefon så vidt jeg vet, dvs vanskeligere å forandre på. men alle sperrer skulle vel ikke være no stress å få bort med noen kabler og software
Men hvilke software er det du snakker om kan du gi meg navnet på en som du har prøvd før?
aldri prøvd meg på en dct-4-telefon.
sjekk http://www.gengheraenga.net/ tror du burde finne noe der
Tusen takk
Vet du hva IMEI er for no ?
et nummer som er helt unikt for hver og en telefon. er ikke helt sikker på om jeg ville tukla med det mht loven
Ok hvordan finner jeg det nr ?
på pakka telefonen kom i eller under batteriet tror jeg
hm.. jeg fikk ikke med no pake nå jeg kjøpte den jeg fikk bare laderen osv av butikkeieren i tyrkia.
Nummeret skal stå under batteriet inni telefonen
les hele posten min da! men har ikke no særlig peil på dette her, tror du må finne noe med skikkelig snøring før du begynner med datakabel, ikke vanskelig å ødelegge en telefon med datakabel
oki men takk for hjelpen da...
Dere misforstår. "Sim-card Registration failed" har ikke noe med telefonen å gjøre. Men sim-kortet.

Når du sier at du kjøpte den i utlandet høres det ganske naturlig ut. Du kan ikke bruke det sim-kortet i norge.

Få deg et nytt sim-kort, så funker det.