Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1762
Jag är från Sverige och här har vi en stooooor phreaker scene. Men sedan jag träffade min pojkvän från Norge har jag upptäckt att phreaker scenen i Norge inte är så stor...
Därför undrar jag om det finns någon här som har kunskap om hur telesystemet i Norge fungerar.
T.ex. någon som har koll på SS7 (Signal System 7), AXE och hur hela systemet är uppbyggt med centralstationer och teleboxar.
Hei
Jeg vet ikke så mye om telenettet i norge rent teknisk sett.
Men jeg kan forsikre de om at phreaking i norge ikke er en helt enkel sak. Da vi har Telenor (populært kalt TeleHor) som eier hele telenettet og mobilnettet.
Telenor har meget oppdaterte nett og telefonkiosker som gjør det jævla vanskelig å phreake ( iværtfall fra telfonkisok) det gamel "ta opplyden som kommer når du hiver påmynt og spill den av igjen" fungere ikke.
Det eneste jeg vet som fungerer er å ring feilmelding sentalen nr 188 tror jeg og si at noen har ødelagt mynt/telekort "slotten" og at de må sette deg over fordi du skalta en superviktig telefonsamtale. Dette har fungert for emg et par ganger men det er jo en stund siden.

håper jeg hjalp på noen måte =)
hva faen er phreaking egentlig? sånn klatre opp i telefonstolpen og koble til telefonen din.. m.a.o teleskritt snylting?
Trådstarter
7 0
Blue boxing fungerar inte i sverige heller. Det jag är intresserad av är AXE och SS7 + att det är lite kul om man kunde dra ut och kolla lite i GSM-stationer och så...

Btw, hur är det med 2600 möten i Norge?
Phreaking i norge == ganske dødt.

Det er noe liv, men det finner man garantert ikke her.
Trådstarter
7 0
haha, sötnos!
nu ska du inte vara sån. du vet vi dumme svensker letar på alla möjliga ställen
Dhakela: 2600 møtene i oslo går som vanlig.. i trondheim er jeg ikke helt sikker på.. scha?
jej! en svenne då e jag inte ensam
Etter å ha arrangert 4 møter der mellom 0 og 4 andre personer møte opp, så ga jeg opp.. Møtene i Trondheim er døde. Jeg hadde kanskje giddet og bli med igjen men ikke før det er garantert at det blir høyere oppsluttning.

Scha
Dhakela: gi oss lite info om AXE och SS7, så skal vi se om vi ikke kan hjelpe litt. (url til info, på sve, eng eller nor)


meitemark
Opprinnelig postet av meitemark
Dhakela: gi oss lite info om AXE och SS7, så skal vi se om vi ikke kan hjelpe litt. (url til info, på sve, eng eller nor)


meitemark
Vis hele sitatet...
Og finne info om ss7 og axe krever ikke mye kompentanse. hehe, så hvis du skal liksom "hjelpe" dhakela med informasjon tror jeg det blir liten hjelp hvis du ikke engang har kjennskap til ss7 og axe.
Ja.. SS7 brukes (vertfall til en viss grad) i norge.. AXE blir også brukt.

[EDIT]Vi fikk AXE ca. sammtidig som dere svensker tror jeg. AXE var vell implementert i hele sverige i 1998, og det var rundt den tiden vi fikk det i norge.[/EDIT]

Scha
Det finnes enkelte lukkede miljøer som driver med dette i dag ja. Og jeg tror nok ikke at de ville ønsket å opplyse om evt. svakheter i det norske telenettet i et åpent forum. Men, ja, som i de fleste telenett finnes det diverse svakheter.

Men jeg savner virkelig de gode gamle bbs tider. DA var "det norske telenettet" bra for phreaking ja. ** mimre **
Trådstarter
7 0
Jag skulle kunna kolla lite på vad för info jag har liggandes här. Har ett antal cd-skivor med utbildningar inom AXE + ett par pärmar "lånade" från Telia resp. Ericsson...
Har inget inscannat, men det går kanske att fixa..
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Dhakela; du får ta å besøke http://www.iec.org/online/tutorials/ss7/index.html og få deg ett overblikk av SS7 systemet.=)

Ack, phreaking miljøet i norge er nesten utdødd a. kjipern, men men slik kan det gå =/. *sukk!*