Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1612
Hallo igjen freakere.

Jeg får muligens tilbud om full, fast jobb som kokk på en liten psykiatrisk institusjon i fylket. De spurte om mitt forhold til rusmidler under intervjuet, men jeg sa bare at det er ikke-eksisterende. Det er ikke mange sengeplasser på posten, men en del av pasientene har jo nettopp psykiske problemer pga. rus.
Tror dere at de kan kreve urinprøver eller lignende stikkprøver underveis i arbeidsforholdet?
Jeg rører ingenting annet enn weed og øl.
Hvis det er vanlig praksis at de tar stikkprøver så slutter jeg såklart med røykinga på dagen hvis jeg får jobben.
Bare flytt tråden hvis jeg har valgt feil sted til den.

GOD JUL :-)
Kort svar: Nei, det kommer ingen stikkprøver. Men les gjennom kontrakten 2 ganger, det står der hvis det er fare for stikkprøver.
Takk for svar, markonan! :-)
Nei. Hadde det vært gjennomført stikkprøver i helsevesenet hadde mange blitt tatt..
Men, det foreligger kontrakter om tilfeldige stikkprøver på enkelte avdelinger. Typisk innen psykiatrisk\rus.