Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1304
Når jeg skal justere oppløsningen på spill, skal jeg da velge det som jeg da bruker på skjermen? For når jeg skal spille Battlefield Play4Free og setter den på høyeste oppløsning, 1080, og det er det skjermen står på så blir bare skjermen svart og spillet crasher med en gang og jeg må reinstalere. Bruker en stasjonær pc til 13k så dette burde da ikke være et problem?
en stor fordel og nevne hvilket skjermkort du har, og selvfølgelig om dette ikke drar ting på 1080 bør du velge en oppløsning som er laggfri
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
ATI Radeon HD 5700 Series.

Har kjørt andre spill på samme oppløsning.
5700 series ? Hvor ser du dette ? Hvis du faktisk ikke ser det hele modellnummeret er det trolig at du bruker standard windowsdrivere eller noe annet møl.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Da får jeg ta og oppdatere driverne
legg in Catalyst Controll Center, det er det du trenger, butde følge med kortet på en CD med drivere og allt.
Sitat av F4celess Vis innlegg
legg in Catalyst Controll Center, det er det du trenger, butde følge med kortet på en CD med drivere og allt.
Vis hele sitatet...
CD-drivere og programvare er noe man _aldri_ burde bruke, da det ofte er høyst utdatert.

Siste versjoner fra leverandøren derimot.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Har lastet ned Catalyst Controll Center. eh... Hva skal jeg gjøre med det? Er dette driveren?
Sist endret av Quix; 28. desember 2010 kl. 18:32.
Nei, CCC er kun software for kortet, du finner bundle med både driver og CCC på ati.com dersom du velger ditt kort fra dropdownmenyene.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Lastet ned ''AMD Catalyst™ Accelerated Parallel Processing (APP) Technology Edition'' og intsalerte alt. Står fremdeles bare ATI Radeon HD 5700 Series.
Last ned Furmark har står det hvilken versjon du har.
Alltid greit og teste kortet for og se temp under belastning.
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Fremdeles bare 5700 Series og ikke om det er f.eks. 5750.
Hva slags OS bruker du?

er jo dødslett å finne drivere

http://www.amd.com/se/Pages/AMDHomePage.aspx

til høyre på siden der,

du velger først desktop, så velger du HD series, så velger du 5xxx PCI elns, så OS'et ditt!!
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
W7

Har jo lastet ned nesten alt som kommer opp av resultater der. Står fremdeles ikke konkret hvilket kort jeg har, bare hvilken serie.

Kjørte en scan med Nvidia sin scanne dings, ja Nvidia sin, og da kom det opp at Kortet heter bare 5700 Series og Driver ver. er 0.0 og ingen updates trenger og gjøres?
Sist endret av Quix; 28. desember 2010 kl. 20:20.
Har du prøvd å spille med disse nye driverne?

at det står ATI Radeon HD 5700 series har kansje lite å si...
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Ja selvfølgelig har jeg prøvd det. Fremdeles svart skjerm. Og nå hjelper det ikke å avinstalere det heller for å resette settings. Svart skjerm uansett hva jeg gjør nå.
Da er det ivertfall ikke drivere
Shady Banana
Quix's Avatar
Trådstarter
Det har jeg også kommet frem til mtp at de var up-to-date.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
CD-drivere og programvare er noe man _aldri_ burde bruke, da det ofte er høyst utdatert.

Siste versjoner fra leverandøren derimot.
Vis hele sitatet...
Ironisk nok, har jeg opplevd at CD-driverne er bedre enn de oppdaterte. Men dette varte kun en kort stund, før produsenten løste ut nye drivere.