Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1908
Hei, jeg driver med mye kjøp og salg på nett og jeg ønsker å ha kredittkort siden da har man mer beskyttelse ved netthandel. Foreldrene mine pleier å åpne posten min når jeg ikke er hjemme og jeg ønsker ikke at de blander seg i hva jeg har og ikke har. Jeg lurer på om det er mulig å be banken om å sende kortet til en postkasse jeg leier på postkontoret?
Er over 18 forressten.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Spør banken din.

Om det er bank med fysiske kontor (t.d. mange sparebanker, dnb også viare) kan du kanskje hente det i banken. Men uansett kan banken svare på spørsmålet ditt. Vi kan ikkje.
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Spør banken din.

Om det er bank med fysiske kontor (t.d. mange sparebanker, dnb også viare) kan du kanskje hente det i banken. Men uansett kan banken svare på spørsmålet ditt. Vi kan ikkje.
Vis hele sitatet...
Ja skjønner det men tenkte noen har erfaring med det siden jeg har litt dårlig mulighet å komme meg til en bank og har ganske dårlig dekning hvor jeg er nå ://. Skal nok stikke til banken når jeg får anledning til det
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Maxinbror Vis innlegg
Ja skjønner det men tenkte noen har erfaring med det siden jeg har litt dårlig mulighet å komme meg til en bank og har ganske dårlig dekning hvor jeg er nå ://. Skal nok stikke til banken når jeg får anledning til det
Vis hele sitatet...
Du har åpenbart internett der du er no. Så godt som alle banker har chat-tenester eller e-post der dei svarer på generelle spørsmål av denne typen.
Trådstarter
de mobbe meg , si mye stygt om meg da...
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Maxinbror Vis innlegg
de mobbe meg , si mye stygt om meg da...
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men, hva? Hvorfor skulle bankens kundebehandlere mobbe deg, og hvorfor skulle det være noe å potensielt bry seg om?
Sist endret av m0b; 22. mars 2018 kl. 13:51.
Sitat av Maxinbror Vis innlegg
de mobbe meg , si mye stygt om meg da...
Vis hele sitatet...
Hvis du blir mobba, så bytt bank da vel. Jeg tror ikke jeg hadde benytta meg av en bank hvor de ansatte mobba meg

Dessuten er det så utaktisk som det kan få blitt, så jeg sliter litt med å se det for meg, med mindre du har ringt gjentatte ganger og fått beskjed om at du har betalingsanmerkninger og ikke får kredittkort.
Hva med å si til foreldrene dine at de skal gi faen i å åpne posten din? gjør de seriøst det? synes det er et overtramp ass.
Kan du ikke hente kredittkortet hos banken din, da?
I følge loven har ikke dine foreldre lov til å åpne din post.
http://www.lovdata.no/all/hl-19020522-010.html#145
Du er over 18 år og myndig. Bare be dem ligge unna posten din. Bor du pa landet, sett opp din egen postkasse ved siden av familiens sin og sett på hengelås. Baksida er at hele bygda da skjønner at du er på kant med familien din.

Og du, alle har jo kredittkort i dag, hvorfor skulle det være et problem om du også har det?
Sist endret av ivar_oslo; 22. mars 2018 kl. 22:57.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Og du, alle har jo kredittkort i dag, hvorfor skulle det være et problem om du også har det?
Vis hele sitatet...
Ja, bankene oppfordrer jo til å ha kredittkort i dag pga sikrere netthandel og backup om du er i utlandet og noe skulle skje.
Sist endret av fesk_; 22. mars 2018 kl. 23:32.
Du trenger forøvrig ikke kredittkort for økt beskyttelse ved lugubre selgere/konkurser etc. Visa er Visa uansett om det er debet eller kreditt, og MasterCard er MasterCard uavhengig om det er kreditt eller debet. Det tok riktignok noen får før norske banker valgte å innrømme dette og vi kan vel takke Forbrukerombudet for at bankene ikke lenger prøver seg på en spansk en.