Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 967
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når nullstiller den seg? Leser litt forskjellig, noen sier man er good to go etter én uke, mens andre sier man burde vente oppimot en måned?

Tenker ikke på hva andre synes er lurt å vente, kun hvor lenge jeg må vente før jeg kan ture igjen med full effekt.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det tar ca 2-4 uker før toleransen er nede
En uke til et par uker vil jeg si. Husk at psykedelika har kryss-toleranse fordi de binder seg til samme serotoninreseptor, så om du tar LSD en dag og bestemmer deg for å spise sopp neste dag så vil du merke en betydelig svekket rus.

https://oslo-universitetssykehus.no/...t-og-abstinens

"Gjentatt bruk av LSD gir rask og betydelig toleranseutvikling. Toleranse betyr at høyere doser må til for å gi samme virkning som tidligere. En viss toleranse oppstår allerede etter ett enkelt inntak, og noen få dagers gjentatt bruk gir en toleranse som er så uttalt at selv ikke en firedobling av dosen vil gi rusvirkning. Det tar i underkant av en uke før toleransen forsvinner, slik at et eventuelt nytt inntak vil kunne gi full virkning igjen (44)."
For meg er 2 uker minimum å vente mellom hver trip, da er jeg helt nullstilt. Etter 1 uke får jeg veldig nedsatt virkning, så venter alltid 2.


Her er en graf du kan se på for å vite hvor mye man burde ta. Y-aksen representerer i prosent hvor stor dose man må ta for samme effekt. Som du kan se så estimeres det at man er på null igjen etter to uker pause.

Vil som de andre her anbefale å vente lengre mellom hver trip, hvis du har et så stor behov for å trippe igjen så anbefaler jeg å ta en heftigere dose neste gang.