Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1795
Det er snakk om tre personer i denne saken, eier av bil, og to andre som var på fest sammen med eieren. Eieren av bilen sendte med de to guttene nøklene til bilen sin for å bruke sigarett-tenneren, men når den ikke var der tok de seg like gjerne en kjøretur med bilen for å låne lighter av noen en km unna festen. Begge var beruset og 16 år. Han som satt på påstår at det er kun han i førersetet som får straff hvis eieren av bilen anmelder, stemmer dette? Han som satt på styrte giringa hele veien om det har noe å si.
Vel han i førersettet får defintivt litt straff om han er så dum og innrømmer det hele.
Da er det både brukstyveri og fylle kjøring.
Nummer 2 vil vel straffer for medvirkning vil jeg tro.
Tror ikke passasjer vil bli straffet.. men muligheten ligger der.
Dog kan eier av bilen få seg en smell for å ha gitt nøklene til han som kjørte..
Sist endret av MrCryptical; 13. november 2011 kl. 05:01.
Enig med laxzzi,så lenge du gir nøkkelen til en inkompotent idiot, da har du selv skylda, jeg ble tatt i forbindelse med fyllekjøring, slapp heldig unna mens han som kjørte ble straffet, tilfeldig... nei egentlig ikke!!! beholdt førerkortet etter det!!

Ifølge loven slulle jeg vært straffet for å ha kjørt eieren av bilen... slapp unna da de mente jeg var uskyldig (jeg kjørte jo ikke)

og jeg støttet ikke opp engang, maste på han om å stoppe hele tiden!!
Sist endret av Bunker; 13. november 2011 kl. 05:42.
Han ga de nøkkelen for å bruke sigarett tennern i bilen.
Hvis jeg gir deg nøkkelen til huset mitt for å vanne plantene mine er det ok at du tømmer den for verdisaker?
Her tror jeg dog at passasjer viste at dette hadde de ikke fått lov til og var like mye med å hjalp til med å kjøre bilen. Da har du medvirkning etter min mening...
Blir nr 1 først tiltalt for biltyveri blir selvfølgelig også nr 2 det, nr 1 får i tillegg kjøring uten førerkort
Hvis de som kjørte sier at de "tjuvlånte" nøklene utenom at eieren viste om det slipper eier glatt unna.
Hvis noen fyllekjører tror jeg passasjerene blir siktet også. De har plikt til å gripe inn, eller noe slikt. Mulig jeg tar feil, men har hørt det slik.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hvis noen fyllekjører tror jeg passasjerene blir siktet også. De har plikt til å gripe inn, eller noe slikt. Mulig jeg tar feil, men har hørt det slik.
Vis hele sitatet...
jess det kan skje, men man kan slippe unna hvis man nekter for at de vet at han som kjører er full.