Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  177 14788
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Ble aldri nå av at jeg skrev mer her, så lager enda en post

Sitat av StianBe
Altså.. Det er ikke noe som heter 60's punk.... Punk ble "oppfunnet" av Ramones tidlig på 70-tallet. Deres første singel, Blitzkrieg bop, kom ut i 1974. Altså den første punk-låte ble gitt ut i '74!
Vis hele sitatet...
Off-topic:
Nei, nei og nei. Punk er ikke noe the Ramones bare fant opp, men ja, de er ett av de første punk bandene.

Blitzkrieg Bop kom ut i 1976, ett av de første punk-bandene i sammenheng med punkrock type Ramones og Sex Pistols var the Dictators, som i 1974 kom ut med albumet "Dictators Go Girl Crazy". Forresten var det første britiske punkbandet the Damned, ikke the Sex Pistols som mange tror. the Damned var det første britiske punkbandet som ga ut en singel (Neat Neat Neat), og også det første britiske punkbandet som ga ut et album (Damned Damned Damned), og faktisk også først til å turnere USA.

Band som Motor City 5 (MC5), the Stooges, the Velvet Underground og New York Dolls regnes som pre-punk eller tidlige punk band, og mange punkband ble veldig inspirert av de. (feks the Ramones (spesielt the Stooges), the Clash, the Pretenders osv)

I USA var en av tingene som samlet ungdommen til punk, Vietnam krigen, som jo hippiene også samlet seg imot. En del av punken ville "wipeout the hippies, blow up the world of rock and roll and start all over again", og mange var lei av det som skjedde med rock på den tida, som var Deep Purple med evigvarende soloer.

I Storbritannia, spesielt London, var alt søppelet, streiker, mangel på jobber ("the dull queue"), samt "the Winter of Discontent".

Punk var også om å gjøre det sjøl, å protestere mot all kapitalismen og endre det som er galt, punk sitter mellom øra, ikke i gitarriffet ditt.

On-topic:

Gode punk band:

Pre-punk:

the Velvet Underground
the Stogges (Iggy (Pop) & the Stooges)
Motor City 5 (MC5)
New York Dolls

Pre og Alternativ Punk:

Television
Patti Smith
Dead Boys

Punk:

the Damned
the Ramones
the Sex Pistols
the Clash
Dead Kennedys
Buzzcocks
Stiff Little Fingers
999 (Skal med hånda på hjertet inrømme at jeg bare har ett par låter av de, men de låtene er punk)

Hardcore Punk:

Black Flag
Minor Threat
Dead Kennedys (en del vil plassere de her og)
Bad Brains

Alternativ Punk (da mener jeg at det er punk, selv om det ikke er punk-rock slik noen tenker seg punk, med høye, enkle og raske gitarrif):

Joy Division (Depresiv, Alternativ Punk/Rock)
Sonic Youth (Alternative Rock/Punk)
Suicide (Elektronisk Punk)
DEVO (Elektronisk Punk)
Hüsker Dü (Hardcore Punk --> Alternative Punk ---> Alternative Rock)
John Cooper Clarke (Punk poet)

Norsk Punk (hører for lite på det du):

Kjøtt
Wannskrækk



Dette er mitt syn på saken, si meg gjerne imot, men ikke typen "LOL DU TAR FEIL" og "DUST", vær seriøse.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Misfits, Sex Pistols, Ramones, The Clash, Iggy Pop, Babyshambles/Libertines,The Used, Turboneger, Brutal Kuk, Mötorhead (appelerer mye til punk), Traschcan Darlings, Toy Dolls

mye mer men gidder ikke skrive

Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Ble aldri nå av at jeg skrev mer her, så lager enda en post



Off-topic:
Nei, nei og nei. Punk er ikke noe the Ramones bare fant opp, men ja, de er ett av de første punk bandene.

Blitzkrieg Bop kom ut i 1976, ett av de første punk-bandene i sammenheng med punkrock type Ramones og Sex Pistols var the Dictators, som i 1974 kom ut med albumet "Dictators Go Girl Crazy". Forresten var det første britiske punkbandet the Damned, ikke the Sex Pistols som mange tror. the Damned var det første britiske punkbandet som ga ut en singel (Neat Neat Neat), og også det første britiske punkbandet som ga ut et album (Damned Damned Damned), og faktisk også først til å turnere USA.

Band som Motor City 5 (MC5), the Stooges, the Velvet Underground og New York Dolls regnes som pre-punk eller tidlige punk band, og mange punkband ble veldig inspirert av de. (feks the Ramones (spesielt the Stooges), the Clash, the Pretenders osv)

I USA var en av tingene som samlet ungdommen til punk, Vietnam krigen, som jo hippiene også samlet seg imot. En del av punken ville "wipeout the hippies, blow up the world of rock and roll and start all over again", og mange var lei av det som skjedde med rock på den tida, som var Deep Purple med evigvarende soloer.

I Storbritannia, spesielt London, var alt søppelet, streiker, mangel på jobber ("the dull queue"), samt "the Winter of Discontent".

Punk var også om å gjøre det sjøl, å protestere mot all kapitalismen og endre det som er galt, punk sitter mellom øra, ikke i gitarriffet ditt.

On-topic:

Gode punk band:

Pre-punk:

the Velvet Underground
the Stogges (Iggy (Pop) & the Stooges)
Motor City 5 (MC5)
New York Dolls

Pre og Alternativ Punk:

Television
Patti Smith
Dead Boys

Punk:

the Damned
the Ramones
the Sex Pistols
the Clash
Dead Kennedys
Buzzcocks
Stiff Little Fingers
999 (Skal med hånda på hjertet inrømme at jeg bare har ett par låter av de, men de låtene er punk)

Hardcore Punk:

Black Flag
Minor Threat
Dead Kennedys (en del vil plassere de her og)
Bad Brains

Alternativ Punk (da mener jeg at det er punk, selv om det ikke er punk-rock slik noen tenker seg punk, med høye, enkle og raske gitarrif):

Joy Division (Depresiv, Alternativ Punk/Rock)
Sonic Youth (Alternative Rock/Punk)
Suicide (Elektronisk Punk)
DEVO (Elektronisk Punk)
Hüsker Dü (Hardcore Punk --> Alternative Punk ---> Alternative Rock)
John Cooper Clarke (Punk poet)

Norsk Punk (hører for lite på det du):

Kjøtt
Wannskrækk



Dette er mitt syn på saken, si meg gjerne imot, men ikke typen "LOL DU TAR FEIL" og "DUST", vær seriøse.
Vis hele sitatet...
LOL du tar feil... neida, du har peiling meeeen du har glemt å putte inn horror punk med f.eks Misfits og Demented Are Go!
Sist endret av Fickledick; 19. november 2008 kl. 23:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er jo egentlig for lite gode band i horror sjangeren så der troner vel egentlig kun misfits, menne de får hele sjangern med stil.Danzig rocks.
Det er ikke for lite gode band i Horrorpunk sjangern, man må bare vite hvor man skal lete Sjekk ut

45 Grave
Penis Flytrap
Screaming Dead
The New Creatures
Calabrese
Plan 9
The Rosedales
Shadow Reichenstein
The Deep Eynde
Ripsnorter
Eva O / Super Heroines
Det er mange gode band inne den sjangeren (som skrekkugle viser) men de er veldig ukjente blant almenheten;P
Misfits er og blir en ener innen horrorpunk, men de var selvfølgelig best med danzig.
Jeg har hørt på 45 grave og plan9 calabrese og screaming dead.Btw hele lista du skrev ned så ut som en torrent pakke jeg lasta ned for ikke så lenge siden =p
Hvis du liker Blink 182, Boxcar Racer, Sum41 osv.. så er du NØDT å høre Fenix TX... last ned albumet som heter Lechuza.. det er definitivt på høyde med Blink 182.
Vedder på de fleste bandene har blitt nevnt nå, men her er i alle fall mine favoritter pluss noen sanger av dem, just to get you started.

Misfits - I mine øyne det beste bandet, både pre- og post Glenn.
- Angelfuck, American Psycho, Dig Up Her Bones, Bullet, Astro Zombies.

Bad Religion - Knall rå festmusikk.
- American Jesus, Punk Rock Song, Infected.

Rise Against - Burde sjekkes ut uansett.
- State of the Union, Blood to Bleed, Give it All, Prayer for the Refugee, Dancing for Rain.

Billy Talent - De er noe for seg selv.
- Skaff deg alt av disse, utenom Surrender. Det er helt klart verdt det.
Den amerikanske hardcoren fra 80-tallet er en vinner. Minor Threat, Black Flag og Bad Brains er solide klassikere. Anbefaler også dokumentarfilmen American Hardcore.

Ser ikke at noen har nevnt The Clash. Førsteplata er sinsykt fet, og London Calling er jo en klassiker uansett hva man liker av musikk.

edit: Faen, så ikke at det var seks sider med svar her...
Sist endret av pyramide; 21. november 2008 kl. 17:50.
Det gikk ikke å redigere det forrige innlegget mitt, men jeg glømte å anbefale samleplata This Is Boston Not L.A. med masse god pønk fra Boston. Herregud den er bra.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nå skal jeg ikke lage en debatt over hva som er og ikke er punk, men slå deg sjæl i nesa en gang for meg hvis du tror Sum 41 eller Blink 182 er punk!!!!

On Topic: Dead Kennedys (Jello Biafra for president!!!), NoFX, Rancid, Operation Ivy, Black Flag, Agnostic Front, Cro-Mags, Bad Brains, Minor Threat, Reagan Youth, The Exploited, Discharge, The Germs, The Adicts, Anti-Flag, DOA, Million of Dead Cops, Crass, Amebix, Against All Authority, Circle Jerks, Cock Sparrer, Cockney Rejects, UK Subs, The 4-Skins, Madball + Warzone + H20 (hardcore/trashover, NY Harcore), Sick of It All, Negative FX, 7 Seconds, Oi Polloi, Poison Idea, Project X, Propagandhi, S.O.A, Slumlords, SSD, Subhumans, The Distillers, The Descendents...og da har jeg bare toucha på overflaten!

oisann glemte Øystein Sunde og DDE!!!
Rise against, Silver, Jeroan drive (Hardcore/punk) Social Suicide (Hardcore/punk) Norske Hardcore/punk band som er verd å høre på
Motörhead. Punky Speed Metal
Hørte om et nytt band i dag, som heter Gallows. De er vel relativt nye(2004).
De burde definitivt sjekkes ut.
Gallows - In The Belly Of A Shark: http://www.youtube.com/watch?v=6hvF3...eature=related
Gallows - Cover av Wrathchild av Maiden: http://www.youtube.com/watch?v=iZ6YA7QR3qo
Gorilla Biscuits!
Utrolig mye bra punk på www.7inchpunk.com/
▼ ... noen uker senere ... ▼
Politisk ukorrekt
johante's Avatar
Stiff Little Fingers og the Sex Pistols er to store klassikere
Vet ikke om Dropkick Murphys kan være noe??
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Svart Framtid, Attentat, Bannlyst, Akutt Innleggelse, og annen norsk hardcore er ganske feeet
Slik musikk er virkelig ikke den typen musikk jeg hører på, men når jeg først hører på slik musikk så blir det vel disse:

Nomy - Cocaine
http://www.youtube.com/watch?v=H4USyCd4csA

Hold your head up high
http://www.youtube.com/watch?v=S_qDOzlqozQ

Red Jumpsuit Apparatus - face down
http://www.youtube.com/watch?v=4nckjoBALgM

Boys Like Girls - Love Drunk
http://www.youtube.com/watch?v=OupHAdqkmFc

Saosin - I can tell
http://www.youtube.com/watch?v=e5O-5bRIZws

Puddle Of Mudd - Psycho
http://www.youtube.com/watch?v=yU_JyGBDeIc

Code Geass - Goodbye
http://www.youtube.com/watch?v=oWhtZW-2EpE

Wheatus - Teenage Dirtbag
http://www.youtube.com/watch?v=8jJWQkVgDs4
Svartepetter:

Hvorfor svare i en tråd som handler om punk hvis du ikke liker punk?
Da er det bedre å holde kjeft enn å ramse opp hva du hører på av musikk som ikke er punk.
junkpal:

Jo, 2 av de var faktisk pop punk.
hvor har du det fra at jeg ikke liker punk ifra?
bare fordi det ikke er typen musikk jeg hører på så liker jeg det ikke? cmon
Ja, jeg bommet på mange av sangene, men hvilket grunnlag gir det deg rett til å oppføre deg som en komplett idiot?
Greit nok, skjønner at du kan bli provosert av en uvitende fjortis-faen som trodde det han kom med var noe som kunne falle i smak til trådstarter.
Hvor jeg har det fra at du ikke liker punk? Du sa jo selv: "Slik musikk er virkelig ikke den typen musikk jeg hører på".
Det høres ikke akkurat ut som noen kjærlighetserklæring til musikksjangeren punk.

Og, "pop-punk" er ikke punk.
Bad Brains er alle tiders! Sjekk ut albummet "Greatest Riffs".
Minor Threat og Black flag er to andre pionèrer innenfor sjangeren som er verdt å sjekke ut
Sitat av junkpal Vis innlegg
Hvor jeg har det fra at du ikke liker punk? Du sa jo selv: "Slik musikk er virkelig ikke den typen musikk jeg hører på".
Det høres ikke akkurat ut som noen kjærlighetserklæring til musikksjangeren punk.

Og, "pop-punk" er ikke punk.
Vis hele sitatet...

det jeg mente det med det var at jeg liker andre typer sjangere bedre en punk, men at noen "Punk" sanger er meget gode. Men det jeg trodde kunne gå under punk viste seg å ikke være punk.

pop-punk er jo faktisk en blandig av punk og pop musikk, så, kan vel ikke være så alt for galt å poste pop-punk i en punk tråd.

det som er morsomt å lese i tråden er jo at mange kommer med: blink 182, sum41, the offspring og simple plan, og fantastisk nok så kan disse gruppene gå under pop-punk i følge wikipedia.
http://no.wikipedia.org/wiki/Pop-punk

ramones blir også nevnt som pop-punk her: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_pop_punk_bands

Så, kan du virkelig si at jeg bommet så ille som du skal frem til?

vis jeg ikke tenker helt feil så blir du provosert av gruppene jeg kom med blir blandet med punk? Fordi du synes dette er en "skam" for punk musikken?

"It is typically referred to as a strand of alternative rock that combines power-pop melodies and chord changes with speedy punk tempos and loud guitars "
http://en.wikipedia.org/wiki/Pop_punk

Mye av det jeg kom med var faktisk alternativ rock, så jeg kunne virkelig ikke ha tatt så feil som du skal frem til? skjønner frustrasjonen vis jeg har kommet med musikk som black eyed pease.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ebba Grön, The Restarts, Aus-Rotten, G.P.A.. Og masse Svensk Hardcore Punk som: Disarm, Nödvärn, Anti-Cimex, Mob-47 osv osv..
Når vi er inne på svensk punk kan jeg jo nevne Gatans Lag. Skinheadband med attitude.

Andre band jeg hører på:

- Descendents
- Bouncing Souls
- Bad Religion (det gamle)
- Operation Ivy
- Against All Authority
- Totalt Jävla Mörker
- The Vandals
- Johnny Socko (egentlig Ska)
- GG Allin
- Slips (norske)
- Kjøtt (norske)
- Stiff Little Fingers
- Rank N' File (norske)
- GBH
- NOFX
- Dead Kennedys
Sist endret av Skogslarve; 22. november 2009 kl. 01:19.
Propagandhi
Discharge
Tidlig D.R.I. (senere er fetere, men ikke pønk)
Dead Kennedys
Lagwagon
Dead Gerhardsens
Tragedy
Mob 47
Tidlig Offspring
Sick of It All

Noen av mine favoritter, iallfall.
Muligens nevnt allerede men..

Pennywise.
The Addicts.
Propaghandi.
Good Riddeance.
Life, But How To Live It?
Less Than Jake.
Stiff Little Fingers.
Bracket.
Strung Out.
The Unseen.
Zero Boys.
Me First And The Gimme Gimmes.
Brutal Kuk.

Litt varierende, men bra punk!
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
det jeg mente det med det var at jeg liker andre typer sjangere bedre en punk, men at noen "Punk" sanger er meget gode. Men det jeg trodde kunne gå under punk viste seg å ikke være punk.

pop-punk er jo faktisk en blandig av punk og pop musikk, så, kan vel ikke være så alt for galt å poste pop-punk i en punk tråd.

det som er morsomt å lese i tråden er jo at mange kommer med: blink 182, sum41, the offspring og simple plan, og fantastisk nok så kan disse gruppene gå under pop-punk i følge wikipedia.
http://no.wikipedia.org/wiki/Pop-punk

ramones blir også nevnt som pop-punk her: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_pop_punk_bands

Så, kan du virkelig si at jeg bommet så ille som du skal frem til?

vis jeg ikke tenker helt feil så blir du provosert av gruppene jeg kom med blir blandet med punk? Fordi du synes dette er en "skam" for punk musikken?

"It is typically referred to as a strand of alternative rock that combines power-pop melodies and chord changes with speedy punk tempos and loud guitars "
http://en.wikipedia.org/wiki/Pop_punk

Mye av det jeg kom med var faktisk alternativ rock, så jeg kunne virkelig ikke ha tatt så feil som du skal frem til? skjønner frustrasjonen vis jeg har kommet med musikk som black eyed pease.
Vis hele sitatet...
Pop-punk er faen meg ikke punk! Pop-punk er så si mere emo enn punk. Og egentlig så er ikke pop-punk noe skam for punken, fordi de fleste folk skjønner at pop-punk ikke er punk i det hele tatt, og de folka som tror det blir latterliggjort.

Ramones er ikke pop-punk, det går under sjangeren surf-punk, som er noe helt annet enn pop-punk. Du kan ikke tro på alt som står på wikipedia i og med at hvem som helst kan skrive der. Ordentlige Ramones fan hater band som f.eks. Green Day, Blink 182, Sum 41 og alle andre fjortiss-punk banda. Så du bommet faktisk noe jævlig.

Jeg hører vell på lite variert punk, men jeg hører en del på ramones, sex pistols og the clash. Jeg kan virkelig si at jeg elsker disse bandene.
Sist endret av rhcp-rocks; 26. november 2009 kl. 11:12.
Personelig digger eg de svenske punke banda, nesten alle av dem da de generelt har høy kvalitet over matrialet, annen obligatorisk ounk er som nevnt tidligre Sex Pistols, Ramones, The Clash, og kanskje noen har nevnt Dead Kennedys, I dunno. I tileg må man høre på horror-punk/shockbilly bandet The Cramps, og proto-punk bandet Los Saicos(sjekk ut myspacen deres) fra Peru som utviklet punk 10 år før Sex Pistols, i en avskjemmet by i Peru på 60-tallet
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av holy_toy Vis innlegg
Personelig digger eg de svenske punke banda, nesten alle av dem da de generelt har høy kvalitet over matrialet, annen obligatorisk ounk er som nevnt tidligre Sex Pistols, Ramones, The Clash, og kanskje noen har nevnt Dead Kennedys, I dunno. I tileg må man høre på horror-punk/shockbilly bandet The Cramps, og proto-punk bandet Los Saicos(sjekk ut myspacen deres) fra Peru som utviklet punk 10 år før Sex Pistols, i en avskjemmet by i Peru på 60-tallet
Vis hele sitatet...
Demole, demole, demole, demole demole! Hah, hadde aldri trudd jeg skulle jeg finne noen andre som hørte på de.

Har tidligere skrevet et lengre innlegg i denne tråden, men et par band jeg anbefaler til folk som skal sjekke ut punk generelt:

the Ramones
Sex Pistols
the Clash
Stooges
Black Flag
Circle Jerks
Ebba Grön
Stiff Little Fingers
Minor Threat
Dead Kennedys
Sitat av Cheroxx Vis innlegg
Demole, demole, demole, demole demole! Hah, hadde aldri trudd jeg skulle jeg finne noen andre som hørte på de.

Har tidligere skrevet et lengre innlegg i denne tråden, men et par band jeg anbefaler til folk som skal sjekke ut punk generelt:

the Ramones
Sex Pistols
the Clash
Stooges
Black Flag
Circle Jerks
Ebba Grön
Stiff Little Fingers
Minor Threat
Dead Kennedys
Vis hele sitatet...

Sweet, Ebba og Dead Kennedys var mine gamle ynfligsband, eg så faktisk Pimme på øya i år., god ikke akkurat punk lenger
Mye av låtene du nevner over er jo ikke punk i det hele tatt. Det er mer amerikansk pop-rock, som blir stempla som punk.
Skal du ha punk må du nok grave litt mer mot undergrunnen.
Stiff Little Fingers, The Germs, The Adicts, The Dead Boys, Ramones, Clash, Sex Pistols, NOFX, Misfits, Anti Heroes, Rancid, Operation Ivy, The Rotters også videre.

Og for å kunne reklamere for bandet mitt, selv om kvaliteten suger kuk:
Project Herpes - www.myspace.com/projectherpes


Ellers så går det an å søke litt i det norske punkmiljøet. Utrolig mye fett der!
Kjøtt, Wannskrækk, Hærverk, De Press, Hjertesvikt, og så mye mer. Sjekk ut Samlingene Anarki & Kaos, og Hurra For Norge!
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av holy_toy Vis innlegg
Sweet, Ebba og Dead Kennedys var mine gamle ynfligsband, eg så faktisk Pimme på øya i år., god ikke akkurat punk lenger
Vis hele sitatet...
Så Thåström på øya jeg og, var knallbra!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hvis du er gla i 'vanlig' punk rock:
Rancid
Anti-Flag
NOFX
Bad Religion
7 Seconds
Transplants

Hardcore og ska:
The Casualties
Leftover Crack
The Unseen
Star Fucking Hiptsers
Strike Anywhere (ikke så veldig punk at det gjør no! hehe)
Misfits
forektrekker d-beat jeg..

discharge
beshöven
nödvärn
aus-rotten
conflict
the explioited og sex pistols gammalt og bra!
Nesten litt kriminelt at ingen har nevnt Poison Idea enda. Greit, det er hardcore punk, men likevel. Ser jo at folk nevner f.eks. Motörhead, så det får gå.

Poison Idea - Alan's On Fire

Trivia: Bandet var en av Turbonegros største inspirasjonskilder, og de har covret mange av låtene deres på konserter.
Sist endret av Frdlr; 11. februar 2010 kl. 18:12.
Sitat av Svartepetter Vis innlegg
det jeg mente det med det var at jeg liker andre typer sjangere bedre en punk, men at noen "Punk" sanger er meget gode. Men det jeg trodde kunne gå under punk viste seg å ikke være punk.

pop-punk er jo faktisk en blandig av punk og pop musikk, så, kan vel ikke være så alt for galt å poste pop-punk i en punk tråd.

det som er morsomt å lese i tråden er jo at mange kommer med: blink 182, sum41, the offspring og simple plan, og fantastisk nok så kan disse gruppene gå under pop-punk i følge wikipedia.
http://no.wikipedia.org/wiki/Pop-punk

ramones blir også nevnt som pop-punk her: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_pop_punk_bands

Så, kan du virkelig si at jeg bommet så ille som du skal frem til?

vis jeg ikke tenker helt feil så blir du provosert av gruppene jeg kom med blir blandet med punk? Fordi du synes dette er en "skam" for punk musikken?

"It is typically referred to as a strand of alternative rock that combines power-pop melodies and chord changes with speedy punk tempos and loud guitars "
http://en.wikipedia.org/wiki/Pop_punk

Mye av det jeg kom med var faktisk alternativ rock, så jeg kunne virkelig ikke ha tatt så feil som du skal frem til? skjønner frustrasjonen vis jeg har kommet med musikk som black eyed pease.
Vis hele sitatet...
Det at folk nevner alle disse pop-punk bandene er fordi de tror det er punk.
Men pop-punk er IKKE punk, selvom det blir sett på som punk. Punk skal ikke handle om kjærlighet, kjærligetsorg og ha gode venner osv..!
Punk skal handle om å ha frihet og kjempe for arbeidsklassen osv.. enkelt og greit politiske ting. Det er det punken som startet som.
Se 'dokumentaren': Punks not dead! Der skjønner du litt mer av hva vi mener om at pop-punk IKKE er punk!

Men punkband:
The Casualties
Transplants
Sex Pistols
Dead Kennedys
Anti-Flag
Rancid
The Unseen
7 Seconds
Strike Anywhere
Leftover Crack
Star Fucking Hipsters
Choking Victim
Charged GHB
etc....
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av CheGuevaraH Vis innlegg
Det at folk nevner alle disse pop-punk bandene er fordi de tror det er punk.
Men pop-punk er IKKE punk, selvom det blir sett på som punk. Punk skal ikke handle om kjærlighet, kjærligetsorg og ha gode venner osv..!
Punk skal handle om å ha frihet og kjempe for arbeidsklassen osv.. enkelt og greit politiske ting. Det er det punken som startet som.
Se 'dokumentaren': Punks not dead! Der skjønner du litt mer av hva vi mener om at pop-punk IKKE er punk!

Men punkband:
The Casualties
Transplants
Sex Pistols
Dead Kennedys
Anti-Flag
Rancid
The Unseen
7 Seconds
Strike Anywhere
Leftover Crack
Star Fucking Hipsters
Choking Victim
Charged GHB
etc....
Vis hele sitatet...
Du glemmer Misfits, lagwagon, nofx, propagandhi, direct control, TSOL, Dead to me, good riddance, flatliners og ikke minst The Lawrence Arms
Då kan du prøve mcdolly, de ligger på urørt.no
Tenkte å foreslå noe gammelt og bra punk rock.
sex pistols, The clash, iggy and the stooges, buzzcocks, the stranglers osv..
Dette er utrolig bra punk!
The Casualties, Leftöver Crack, NOFX, Rancid, Misfits, Bad Religion, Dead Kennedys, Ramones, The Clash, Time Again, Sex Pistols.......
Undertones og Stiff little fingers er go gammel punk.

Panic at the disco er kult, men veldig moderne, og det ene albumet er en eneste stor the beatles wannabescam. Fy Ryan.
Wannskrækk, Angor Wat, Svart Framtid, Kort Prosess, Bannlyst, Bøyen Beng, Black Flag, Massgrav og Birth A. D. Alle saman — utan tri sisti — er norske. Om du er typen for D-beat er jo Skitsystem eller Mob-47 smellfeitt.
Sitat av uppdali Vis innlegg
Om du er typen for D-beat er jo Skitsystem eller Mob-47 smellfeitt.
Vis hele sitatet...
Også kjent som crustpunk. Hehe! Da anbefaler jeg også Totalt Jävla Mörker og Wolfbrigade