Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 6626
Hallo folkens,

Jeg og Noen andre elever hadde naturfagstime med Vårres lærer,
vi skulle gjøre noen oppgaver i naturfag, Men dette blei det ikke noe av Så jeg kom med et forslag om å lage plumbobombe. alle syns dette hørtes kult ut så vi sprang bort til butikken og kjøpte plumbo. alt gikk kjempe bra, Blei Stort smell osv. !

så Noen dager i etterkant gikk jeg på nettet og Fikk en ganske rar opplevelse når jeg gikk inn på itromso.no! og leste hva artikkel handlet om. Vi var på første side av avisa!
han ene eleven hadde filmen alt og vist det til pappan som da hadde gått til avisa. ! Det rareste var at vi hadde alt under kontroll ! så hvorfor Gå til avisa `? Det Sto veldig masse feil, blant annet sto det at lærern vårres lærte oss det, ? FEIL!! det var faktisk jeg som "lærte" dem det. !




Men hvordan hadde dere reagert vist dine foreldre hadde gått ut sånn i avisa, ???

Jeg kommer nokk ikke til og stole så mye på han duden som Sa dette til avisa. ! hadde du ?

Her er Link til artikkeln ---> http://www.itromso.no/nyheter/article359903.ece

Gå på linken for og se filmen btw !
Sladrehank skal sjøl ha bank
Plumbobombe er dritfarlig, mtp at det er etsende som faen.
Sikkert derfor dere er i avisa, fordi ingen av dere innser hvor farlig og ustabilt det er
Ansvarlig og riktig gjordt av faren å gå til media med dette, for og forsikre seg om at ikke andre skoler vill finne på noe så utrolig dumt. Hadde vell ikke vært så artig, hvis en elev hadde fått etset av seg hud i ansiktet eller hendene.

Har drevet selv med plumbobomber, og det er ikke så gøy som det ser ut som uansett faktisk ganske kjedelig.
Sist endret av eskil2k; 8. juni 2010 kl. 04:23.
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Man har aldri full kontroll over en improvisert trykkbeholder full av en meget etsende løsning.
Slik ansvarsløshet hører ikke hjemme i naturfag, foreslå et skikkelig kjemieksperiment neste gang.

Likevel burde faren snakket med skolestyret fremfor å trekke inn lokalavisa i dette.
Sitat av Lockertsen
- Jeg har googlet, og funnet mange ulykker der folk er blitt skadet.
Vis hele sitatet...
Rart han finner nokon ulykker når man søker etter "bombe" på google, eller "kjempe farlig bombe" for alt eg veit.

Men kan du ikkje fortelle sjefen for avisa at heile den artikkelen/intervjuet er feil?
Dei fjerner det heilt sikker vist det er feil!
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Ansvarlig og riktig gjordt av faren å gå til media med dette, for og forsikre seg om at ikke andre skoler vill finne på noe så utrolig dumt. Hadde vell ikke vært så artig, hvis en elev hadde fått etset av seg hud i ansiktet eller hendene.

Har drevet selv med plumbobomber, og det er ikke så gøy som det ser ut som uansett faktisk ganske kjedelig.
Vis hele sitatet...
Ja, akkuratt som dette ikke kommer til å få andre til å prøve ? Når til og med AVISA legger ut oppskrift
Sitat av Atec Vis innlegg
Ja, akkuratt som dette ikke kommer til å få andre til å prøve ? Når til og med AVISA legger ut oppskrift
Vis hele sitatet...
Kor er oppskrifta?
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Kor er oppskrifta?
Vis hele sitatet...
Plumbo, vann og en flaske med kork?
Sitat av toxicity Vis innlegg
Sladrehank skal sjøl ha bank
Vis hele sitatet...
Vi lever faen meg ikke i et apeland. Det er ikke nødvendig å banke alt og alle, og det er heller ikke kult.

Sitat av eskil2k Vis innlegg
Ansvarlig og riktig gjordt av faren å gå til media med dette, for og forsikre seg om at ikke andre skoler vill finne på noe så utrolig dumt. Hadde vell ikke vært så artig, hvis en elev hadde fått etset av seg hud i ansiktet eller hendene..
Vis hele sitatet...
Jeg er sterkt uenig med deg i at det var lurt eller ansvarlig av faren, å gå til media. Det han oppnår er litt publisitet, men også at flere ungdommer finner ut av egenskapene til plumbo. Mange som fra før har hørt rykter om at det går an å lage bombe med plumob, vet nå at det går.
Hadde faren tatt det opp med skolen hadde de ansvarlige fått sin smekk på pungen, eventuell om skolen var noe god, så hadde kjemilæreren forklart hva som skjer og demonstrert plumbo på en måte som er lærerik og kjedelig.
Sitat av exuz Vis innlegg
Vi lever faen meg ikke i et apeland. Det er ikke nødvendig å banke alt og alle, og det er heller ikke kult.



Jeg er sterkt uenig med deg i at det var lurt eller ansvarlig av faren, å gå til media. Det han oppnår er litt publisitet, men også at flere ungdommer finner ut av egenskapene til plumbo. Mange som fra før har hørt rykter om at det går an å lage bombe med plumob, vet nå at det går.
Hadde faren tatt det opp med skolen hadde de ansvarlige fått sin smekk på pungen, eventuell om skolen var noe god, så hadde kjemilæreren forklart hva som skjer og demonstrert plumbo på en måte som er lærerik og kjedelig.
Vis hele sitatet...
Ja, Men e Ting at han gikk til avisa, men Det kan Jo ikke være veldig smart,`? han satte jo sin egen sønn i en dårlig "lys" og skolen så klart,

Skal Love deg at Jeg vet at plumbo er Farlig, Men kan ikke si det samme om di andre som var med på Dette. !
Sist endret av cracklab; 8. juni 2010 kl. 11:31. Grunn: fordi jeg skreiv feil ?
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Plumbo, vann og en flaske med kork?
Vis hele sitatet...
Må man ikke ha sølvpapir oppi? Det hadde jeg og en kompis ihvertfall.
Det er kun hvis du bruker kaustisk soda
Blir forbanna, han feite skinna apa der gikk til avisa for 5 minutes of fame..

Skal liksom leke ansvalig, og føler seg sikkert som therminator når han står der med bakepulver og kinderegg!
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av Inpact Vis innlegg
Må man ikke ha sølvpapir oppi? Det hadde jeg og en kompis ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Det er alerede tilsatt aluminium i Plumbo.
Plumbo er ikke til å tulle med.. en venn av meg vart nesten blind pga plumbo i øyene, har aldri rørt det siden! Hadde faktisk ganske god kontrol også men uhell skjer. Men var kanskje litt drøyt og gå til avisen.
Blir Det større Smell Med sølvpapir oppi? Noen som har erfaring med Det ?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du lærte alstå ikke en lekse?
Sær som enhver
Bangfish's Avatar
Sitat av cracklab Vis innlegg
Blir Det større Smell Med sølvpapir oppi? Noen som har erfaring med Det ?
Vis hele sitatet...
Med aluminiumsfolie blir det nesten sammenlignbart med en atombombe.


Men seriøst. Aldri lag plumbo"bomber".
kontakt avisa og fortell din side av historien. Aviser lager stort sett oppfølgere om det kommer ny informasjon om en sak osv.
Virker som om du bare lager denne tråden for å vise hvor "kul & kunnskapsrik" du er.
Du sier du hadde full kontroll ???? ser ingenting på videoen som henviser til det.

Hva med heller å kjøpe bakepulver og kinderegg før du skader deg selv...

( vet at dette er en unødvendig post men unnskylder meg med at hele tråden er det )
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Plumbo, vann og en flaske med kork?
Vis hele sitatet...

for å få en tryggere løsning velg 1,5 liter flaske, ha også oppi alluminium (rull det i små baller) for å forhindre at det skjer på 2 sekund. å i tilegg få en bedre eksplosjon
Fyll en ballong med vann oppi flasken og ha noen nåler inni der så man kan riste den og kaste den med en gang, uten å skru på korken.

Uansett, etsende væske i improviserte trykkbeholdere er umulig å ha kontroll på. Det har gått galt så mange ganger, og siden det ikke er noen måte å gjøre det på en trygg måte burde dere drite i det. Dere risikerer å bli blinde fordi den plutselig går av tidlig en gang. Det har skjedd mange ganger før.
Sitat av exuz Vis innlegg
Vi lever faen meg ikke i et apeland. Det er ikke nødvendig å banke alt og alle, og det er heller ikke kult.

Jeg er sterkt uenig med deg i at det var lurt eller ansvarlig av faren, å gå til media. Det han oppnår er litt publisitet, men også at flere ungdommer finner ut av egenskapene til plumbo. Mange som fra før har hørt rykter om at det går an å lage bombe med plumob, vet nå at det går.
Hadde faren tatt det opp med skolen hadde de ansvarlige fått sin smekk på pungen, eventuell om skolen var noe god, så hadde kjemilæreren forklart hva som skjer og demonstrert plumbo på en måte som er lærerik og kjedelig.
Vis hele sitatet...
Tror han vet at han ikke lever i apeland, han skrev det ironisk, men du tok det nok seriøst.

Det var _RETT_ av han og gå til media, hvordan kan du si noe annet? Eneste problemet. var at den fattige avisen itromso, ikke klarte å formulere seg riktig, eller å ta med viktig informasjon om plumbo. Hadde dem gjordt det, ville det minsket sjangsene for å prøve senere.

Når det er sagt, så kan han ha gjordt det på den måten du sa også, mindre oppstyr. Men, det var fortsatt ikke galt av han å gå til media med det.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Plumbo, vann og en flaske med kork?
Vis hele sitatet...
Dei må nesten skrive det for at det skal bli kalt oppskrift, her brukte dei bare kallenamnet "plumbobombe".

Spørsmålet var vell også retorisk.


...
Sist endret av Fyllingz; 8. juni 2010 kl. 22:07.
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Dei må nesten skrive det for at det skal bli kalt oppskrift, her brukte dei bare kallenamnet "plumbobombe".

Spørsmålet var vell også retorisk.


...
Vis hele sitatet...
Dette går OT, men videoguide holder for min del
Sitat av ErikH Vis innlegg
kontakt avisa og fortell din side av historien. Aviser lager stort sett oppfølgere om det kommer ny informasjon om en sak osv.
Vis hele sitatet...

har faktisk vurdert det dær, Men Tror Ikke det blir noe av det!

Sitat av boohaze Vis innlegg
Virker som om du bare lager denne tråden for å vise hvor "kul & kunnskapsrik" du er.
Du sier du hadde full kontroll ???? ser ingenting på videoen som henviser til det.

Hva med heller å kjøpe bakepulver og kinderegg før du skader deg selv...

( vet at dette er en unødvendig post men unnskylder meg med at hele tråden er det )
Vis hele sitatet...


Ta nu og spar dæ før sånne kommentara, Folk flire av sånne som deg. ! sorry dude.

Sitat av boohaze Vis innlegg
Virker som om du bare lager denne tråden for å vise hvor "kul & kunnskapsrik" du er.
Du sier du hadde full kontroll ???? ser ingenting på videoen som henviser til det.

Hva med heller å kjøpe bakepulver og kinderegg før du skader deg selv...

( vet at dette er en unødvendig post men unnskylder meg med at hele tråden er det )
Vis hele sitatet...


Ta nu og spar dæ før sånne kommentara, Folk flire av sånne som deg. ! sorry dude.
Full kontroll? Seriøst? Du kan tro hva du vil, men du vil ikke få "Full kontroll" over en halvliterflaske fylt med etsende veske. Har laget maaaange i min tid hvor kun en har gått feil, endte med legevakt, sykehus og helikopter tur. Aldri igjenn.

Ser det står endel elever der, hadde du "full kontroll" over de og?

Skjønner Lockertsen veldig godt jeg, men og gå til lokal avisa var kanskje litt drøyt, dog hadde jeg raskt tatt kontakt med rektor over skolen.
kjedelig streiting
Enig med Inzane her. Læreren burde strengt tatt å tatt ansvar å ihvertfall passa på at det ikke sto en masse elever rundt. Verneutstyr(spesielt til øyna) burde også vært et must. Kjipt om en person får noe slikt i øya/ansiktet å blir blind/evt blir seende ut som leatherface resten av livet.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Plumbo, vann og en flaske med kork?
Vis hele sitatet...
Ta heller med småe kuler med sølvfolje for en skikkelig opplevelse, men husk, d er farlig
Smellet blir like greit med bakepulver som med plumbo ellet tørris for den slags skyld. Smellet kommer kun av at flaska sprekker og da har det lite å si om du hadde mye graps i flaska, bare det er nok til å sprekke flaska.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av Masclet Vis innlegg
Smellet blir like greit med bakepulver som med plumbo ellet tørris for den slags skyld. Smellet kommer kun av at flaska sprekker og da har det lite å si om du hadde mye graps i flaska, bare det er nok til å sprekke flaska.
Vis hele sitatet...
Enig, Bakepulver og vann er minst like farlig, utenom at det etser da.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=134202
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Haha, fuck kroken skole

Var vel rune som var naturfagslærer...