Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  160 19685
Sjekk ut Endless på youtube. Rap fra Nesodden Nå er jeg ganske kresen og jobber rundt musikk så synes at det er et litt uprofft preg over det grunnet at han mikser det selv. Men alt i alt er det verdt og kjøpe plata! Selger plater for han så om noen er keen si ifra! 41665567 selges i asker/oslo.
Mine favoritter er Tommy Tee , Jester , TP allstars , tungtvann , Opaque , Son of light , Klovner i kamp , Gatas og litt av The warlocks.

Er vell et par til , men for å være helt ærlig så tror jeg dette er det som etter min mening duger.
Hvis du ser vekk fra disse gutta , er norsk hiphop en skandale og skam. Det blir somregel lagd av en gjeng med pappagutter fra bærum.

Tommy Tee er jo vår eneste rapper som har nådd stort og jobbet med store stjerner fra amerika osv. ( Hvis jeg ikke tar feil ? )
Og gjengen han har med seg (Opaque , warlocks , Son of light , diaz etc.) lager bra tekster.
Warlocks kan av og til bli litt for satanistiske , de prøver å få norge til å høres ut som en syk ghetto i amerika osv , men det er bare morsomt etter hvert.

Jeg så Jester live i Haugesund med Gatas. Det var en syk opplevelse selv om det bare var rundt 50 tilskuere. Ble litt intimt , så vi ble kjent med Jester og co.
Jester er 50 år og lager blues inspirert rap med bla. Don martin fra gatas. Sjekk ham ut
Sist endret av Dusjkabinett; 6. oktober 2009 kl. 02:34.
Sitat av Dusjkabinett Vis innlegg
Jester er 50 år og lager blues inspirert rap med bla. Don martin fra gatas. Sjekk ham ut
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at man bør sjekke ham ut, men han er da bare 35. Det er mulig at hatten får ham til å se eldre ut.
Dusjkabinett: Er jo overtydelig at du ikke har hørt på norsk rap siden slutten av nittitallet. Å komme med så bastante uttalelser om et miljø du tydeligvis ikke har noen som helst innsikt i er bare ignorant. Bare det at du gjør et poeng ut av Tommy Tee som rapper viser vel egentlig at du ikke har forstått veldig mye av det som har foregått.

Når det er sagt så vil jeg gjerne anbefale den siste skiva til Big Ice som kom ut tidligere i år. En av tidenes absolutt sterkeste norske hiphop-utgivelser, og den ser sånn ut:

http://3.bp.blogspot.com/_e1TPauPUGt4/Sje2tVqED7I/AAAAAAAABAY/BXwghzcXVrk/s400/big-ice-cover1.jpg

Handles på iTunes. (usikker på om det er igjen hardcopies)
Tjah... ga opp norsk hip hop på begynnelsen av årtiet... Til og med Tee har tapt seg kraftig. Han lager i dag beats som er så kjedelige som beats kan bli. Resten av norsk hip hop er for saturert av pop - eller rett og slett ikke god nok. Big Ice er bare nok eksempel på det siste.

Det finnes definitivt talentfulle beat-snekkere her i landet, men beatsa som blir sluppet er av en eller annen grunn stort sett temmelig... teite?
Big Ice er ikke god nok? Han har produsert for en rekke vestkystlegender som har karer som BattleCat disponible om de orker å ta en telefon.

Karer som Kakemonsteret, Soul Theory, Final, Xtatic, BadSpit, Brods og Thomax er fullt på høyde med mange internasjonale topprodusenter.
▼ ... over et år senere ... ▼
Tungtvann, Endless, Klovner i Kamp.

Nuff said.
DERE VET INGENTING!
http://www.youtube.com/watch?v=u6DCE...eature=related <3


nei fysj..

Er ikke mye norsk hiphop jeg liker, må vel iværstefall være Klovner i Kamp, Padde, Diaz (mitt stille vann), og et par fler.
Cracklab, Dirty Oppland, Oter, Svartepetter, Klisne fingra, Onklp & Jaa9, Herreløse, Thomax, Rsp, Tungtvann
Warlocks, Tommy Tee, Diaz, Bad Spit, Bromsta Billionares, Gatas Parlament, Krimminel Kunst, Lars Vaular, Kompani69
Nils m Skills, Rizzimo, Freakshow, El Axel, Pumba, Klovner i Kamp, Breaknecks, Son of Light,
Nå er nrk/urort.no nede?

Dgs Degos - Alltid Bodd I Blokk (Fra Breaknecks?)

http://www.nrk.no/urort/Laat/339944/
Sist endret av Brofist; 30. juni 2011 kl. 16:48.
A LAGET kegåridåe
Sitat av heiapådeia Vis innlegg
Jeg synes også lars fra tiern og lars har noen fete prosjekter
Vis hele sitatet...
Gikk jo særdeles bra med disse "fete prosjektene"!
Hører jeg først på Norsk Hiphop så går det som regel i div Thomax sammarbeid, RSP, joddski eller Bad Spit =)

"TP Allstars Norske Byggeklosser" er fortsatt, imho den beste hiphop utgivelsen som har kommet fra Norge
Få cd`er der alle sangene oser av kvalitet, det klarte de derimot med TP Allstars

Aldri vært no skikkelig fan av Gatas Parlament, kom så over denne for en stund tilbake
Don Martin leverer så til de grader! :>
Ble positivt overasket over Jae-R sitt vers også, Pumba derimot har jeg no idea om hva gjør i den "cyphern" :/
Jeg hater norsk rap.
Sidebrok er eneste jeg takler av rap generelt. Mye sjarm å kreative tekster! Absolutt til å anbefale, spesielt første albumet : Høge Brelle. Gjerne sangene Det e Torstein Hyl, å Likandes kar!

http://www.groove.no/anmeldelse/6263...elle-side-brok
Rap og rap, men det funker fjell!
Erik og kriss, Cir.Cuz, og la oss ikke glemme Karpe Diem <3

Jokes aside, jeg hører ikke mye på norsk rap, men Herreløse, Gatas Parlament og Klovner i Kamp synes jeg er ganske kule å høre på .
▼ ... over en uke senere ... ▼
god little
31 3
Har ikke lest igjennom alle postene, men foeler gruppa The Afeeliated absolutt boer nevnes naar det snakkes om norsk hip-hop.

http://www.youtube.com/watch?v=9SJahxYBmlk

http://www.youtube.com/watch?v=AowjCfII8Ik

De har noen tapes ut paa nettet som er gratis aa laste ned!

EDIT: Glemte nesten Bromstad Billionaires.

http://www.youtube.com/watch?v=tbSV04VMgzw
Sist endret av vernon; 11. juli 2011 kl. 13:41.
Jeg ingen stor rap fan i utgangspunktet, men setter pris på de som legger litt kunstnerisk innsats inn i sangene sine (eksempelvis Jedi Mind Tricks, til en viss grad Kanye West). Har ikke hørt så mye av dette i norsk rap, men så har jeg jo heller ikke lett særlig hardt...
Helt forferdelig.

Det går liksom innenfor sin egen sjanger, du kan ikke på liv og død kalle det Hip Hop.
Det høres femti ganger mer ut som Pop enn Hip Hop.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av Jimmy James Vis innlegg
Helt forferdelig.

Det går liksom innenfor sin egen sjanger, du kan ikke på liv og død kalle det Hip Hop.
Det høres femti ganger mer ut som Pop enn Hip Hop.
Vis hele sitatet...
Hva sikter du til her? Norsk rap generelt eller noe annet?

Spesifisér den litt, for den var litt interessant (hvis man ser bort i fra at du generaliserer en hel del her).
Håper på svar!
Sist endret av bleh; 11. juli 2011 kl. 14:50.
norsk rap suger. alle sammen. De kommer aldri til å slå igjennom ordentlig i utlandet, pga alle utenfor norge tror vi har det så godt her. vi har for godt rykte.
Sitat av englebarn1 Vis innlegg
norsk rap suger. alle sammen. De kommer aldri til å slå igjennom ordentlig i utlandet, pga alle utenfor norge tror vi har det så godt her. vi har for godt rykte.
Vis hele sitatet...
Bare bull. Rap handler ikke om å ha det kjipt, så den teorien er bare å forkaste. Flere norske artister har allerede gjort flere prosjekter og samarbeid i utlandet, og at norskspråklig rap ikke kommer til å slå igjennom utenfor norden sier seg jo selv.

Når det kommer til norsk engelskspråklig rap er det selvfølgelig vanskelig å lage noe som er så universelt at det treffer utenfor landegrensene, men det har noe med hvor mye større havet der ute er.

Artister som methodman, redman, devin the dude og immortal technique har allerede laget låter med norske rappere og produsenter.

Du har nok bare et ganske snevert syn på hva rap egentlig er for noe.
Sist endret av fetter; 11. juli 2011 kl. 15:48.
haha ikke litt engang.. jeg bare tenker på en annen måte enn deg.
flaut å se hvem som "representerer" norsk rap, altså de som har kommet i media og slikt.. Det norske folket forstår seg ikke på hva ekte rap er..
bromstad billionaires, warlocks, dreamon, joddski, onklp og chirag!
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
englebarn1: litt nysgjerrig. Hva legger du i "ekte" rap, og hvorfor skal du sette definisjonen? Mye av det som er ute i dag er ofte mer mot pop enn gammel type old school rap, men oppbygningen av bars og bruk av rim er fortsatt det samme. Du har ytterpunkter som feks Tyler the Creator i amerikansk rap som er så tungt og sært at det ikke faller i smak hos veldig veldig mange. Men det er fortsatt rap..

For å kommentere på spesifikt norsk rap, så liker jeg mye av det som skjer i miljøet om dagen. Stadig nye artister på ett ganske akseptabelt nivå kommer opp og norsk rap har blitt mer "stuerent". Er ikke SÅ mange år siden Jaa9 og Onkl P var "undergrunn" og nå spiller de på VG-Lista. Noen vil si det er bra, andre dårlig. På en annen side så kommer det opp nye folk som velkjente Bankmenn, LidoLido, Jae-R, Emire og Lillebror, Jonesy (Hele g'bless egentlig) osv osv. Sjekk gjerne Jae-R's prosjekt National Cypher hvor det er 3 deler. Del 1: http://www.youtube.com/watch?v=_jhhNcCQxBI

Sjekk også gjerne 20 minute challenge fra NRJ i høst, Bankmenn, Jonesy + noen engelskmenn: http://www.youtube.com/watch?v=MyKwZwAGSu8 BRA nivå.

Ser man det fra ett kommersielt perspektiv så er vel kanskje svenskene og danskene bedre enn oss på å eksportere talentene sine med flere store navn, og en bedre battlescene blant annet - men Norge kommer nok etter. Siste opplegget der er jo Skeez TV Battleliga. Er ikke på svensk Basementality eller O-Zone battles nivå enda, men jeg tror vi kommer dit...

-t
Ingen som har nevnt Action Man?

Selv om godt & blandet mixtapen ikke akkurat er nyheter, er den verdt en lytt hvis du ikke har hørt den før, kan lastes ned gratis HER.

Også med noen kule gjestevers fra Verk, Pete'n Vågard og Lars.

Tytekick-remixen med Lars og Vågard er hvertfall på min topp 10-liste over feteste norske rap-sanger noensinne.

Tytekick på Youtube
Liker Vinni, Lars Vaular godt og litt Carpe Diem(faktisk veldig bra live). Har ikke sansen for Erik & Kriss eller Jaa9 & OnkelP. Ellers synes jeg det er mange spennende nye artister som dukker opp. Mye bra på urørt f.eks. Noen som har hørt om Envy? Hvis ikke, sjekk dem ut. Har potensialet til å bli noe stort.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Fickledick Vis innlegg
norsk rap er like dårlig som all annen rap!
Vis hele sitatet...
Nei, verre.

Gansgta kids som synger om ran, dop, vold og bitches mens de bor hjemme hos mamma og kjører rundt i pappas bil blir for teit.
Norsk rap er dårlig generelt. Men noe kan man jo alltids høre på! Bankmann syntes jeg har et par fete låter, vil ikke nevne Karpe Diem og Erik og Kriss for de er ikke rappere sånn jeg ser på det, mer pop musikk. Men mange gode rim på youtube hvis man bare searcher etter Norsk rap.
Sitat av englebarn1 Vis innlegg
haha ikke litt engang.. jeg bare tenker på en annen måte enn deg.
flaut å se hvem som "representerer" norsk rap, altså de som har kommet i media og slikt.. Det norske folket forstår seg ikke på hva ekte rap er..
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke si at det som topper hitlistene i andre land representerer noe mer "ekte" enn det posør-rapperne som karpe og erik og kriss.. At det ikke finnes god, ekte norsk rap er bare bullshit.
Beste Norske rap videoen jeg noen gang har sett: (Bør nytes i HD, og på et stort anlegg!)

http://www.youtube.com/watch?v=fSTZ9PobH6s
god little
31 3
Lukter troll av engelbarn1 og jimmy james.
Tjaa...Det meste er drit for å si det rett ut.
Eneste jeg liker er Pen Jakke, Once loyal(syke beats) og omni science
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Emire og Lillebror - Avor
http://www.youtube.com/watch?v=jyIIXp1twSQ
OnklP og Jaa9, og Dirty Oppland er DRITBRA. Elsker også Klovner i Kamp. 2 sanger er "Vi liker deg ikke" og "Fritt vilt".
Sitat av Vemund1 Vis innlegg
OnklP og Jaa9, og Dirty Oppland er DRITBRA. Elsker også Klovner i Kamp. 2 sanger er "Vi liker deg ikke" og "Fritt vilt".
Vis hele sitatet...
Hører på det samme, bare legg til Svartepetter
Dirty Opplands gamle shit er jo klassisk.
OnklP og Jaa9 gjør det jo bra om da'n. De har mye fett!
Gatas Parlament slipper jævla mye fett, har mye fett og ER fett!
Kriminell kunst har jo forsåvidt en helt ok mixtape de droppa for litt siden.
Jonesy - Sjekk, Sjekk bør sjekkes på youtube. Utrolige mange feite punches på den!
el Axel har noe kult, Equicez også.
Bankmenn har litt kule saker også.

Det er vel dette jeg hører på av Norsk hip hop. Syns ikke scena er så stor lenger...
Kik (klovner i kamp) er den norske rapens gudfedre, du har jo også gatas parlament som også har satte sine spor i Norsk rap's historie, Breaknecks som tepper Dalen i Oslo å på tross av sin unge alder har kommet langt her i norge.

Skal man sjekke ut noe som får deg til å bli flau av og være norsk så har du jo holmlias prayaz men visst vi beveger oss ut av Oslo finner vi jo Kalt som merkelig nok har gjort det bra uten flow eller noe spesielt god mastring på låtene sine.

Artister som feks gutta i cir.cuz som får alt å gir ingenting setter størst skam på musikken her til lands men da kan vi bevege oss nordover til joddski som er den frekkeste feteste nordledningen jeg noen gang har hørt.

Fremmed rase har vel ikke gjort store suksessen siden råner sangen eller hva den nå heter men så kan vi trekke litt nermere Oslo igjen så finner vi vannskapt mannskap som gjorde stor suksess på crossover fade med låta "kom igjen".
Rart ingen har nevnt entady.

http://www.youtube.com/watch?v=O0wF1sW-GME.

finnern ok flere av han på youtube/++
Er jo maaange flinke folk nå om dagen!Gleder meg til vinni sin skive på norsk ivertfall!
Feit`n fra Kolbotn er særiøst en av de mest spennende om dagen og han har jo lagt ut en del her på forumet.

http://www.soundcloud.com/feitn
Nils m/skills. "Kongen av undegrunns rap" vant nylig en tight battle i World domination. Ikke værst

Nils m/skills in World domination
Jonas V

Bergensk helt..

"Drabantby" er jævli bra
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
Jonas V

Bergensk helt..

"Drabantby" er jævli bra
Vis hele sitatet...
Bergenser som rapper om grorudalen?
Sitat av JoyToy Vis innlegg
Bergenser som rapper om grorudalen?
Vis hele sitatet...
?
#titegn#
Sitat av GrønnUgle Vis innlegg
?
#titegn#
Vis hele sitatet...
Grorudalen er drabantbyen
http://m.youtube.com/index?desktop_u...?v=oro-y6pdv5c
Sist endret av JoyToy; 3. oktober 2011 kl. 00:41.
Sitat av JoyToy Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Eh? Drabantby er et bysamfunn utenfor byen liksom... Loddefjord i Bergen f.eks.