Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  148 20347
Du har ikke møtt ham, det har vi. Han kan godt ha kommet med et skarpt utsagn, men gjør det ham ond?
Er en mann ond fordi man slår også?

"Gorgoroth-vokalisten har hele tiden hevdet han handlet i selvforsvar."
Nå skal ikke jeg dra denne tråden helt Off Topic med å snakke for mye om Gaahl, men alle har da utøvd vold på ett eller annet tidspunkt. Bare fordi han lager Black Metal er han ikke ond.
Tvert i mot vil jeg påstå at han er en friere person enn du noen gang kommer til å bli.
Jeg har da aldri sagt at han var ond. Jeg skulle bare bidra med litt kilder til godest bobbo. Jeg er selvfølgelig ikke enig i det sixfeetunder heller sier. Media har sikkert fyrt opp de sakene der noe volsomt bare fordi det er en annerkjent metal-artist med det imaget han har det omhandler.

Hva Gaahl har gjort og ikke gjort har jeg ingenting med og bryr meg der ryggen bytter navn.

Jeg er definisjonen på fri, Lunicks. Det vet du lite om.
Sist endret av Butchern; 19. september 2008 kl. 16:04. Grunn: Banke noe inn i hodet til Lunicks
Nå er jeg kristen så jeg hører ikke på black metal hovedsaklig pga tekstene veldig ofte er anti-kristne og generelt sett bare handler om dystre ting som virker inn på humøret mitt ganske kraftig.

Jeg hører derimot mye på annen metal pga det er så utrolig bra musikk musikalsk sett. Lamb of God er et bra eksempel. Ikke akkurat et kristent band, men et godt eksempel på god metal.

Når det gjelder tekstene så må jeg si at jeg blir skremt av fokuset i metalsjangeren. Jeg har ikke hørt så mye på det, men har sett en musikkvideo av dimmu borgir som skremte meg ganske kraftig hvertfall. Virker nesten ondt og bare ødeleggende. Irriterer meg at det er blitt et image i metalbransjen med slike tekster. Et eksempel er f.eks. Lamb of God - Walk With Me In Hell (forøvrig en meget bra sang sett bort i fra teksten): "Pray for blood", "Welcome the darkness" osv.
Tesktene i black metal er en stor del for meg vertfall, mørke,dystre tekster med anti kristendom som tema. finner ikkje noe bedere en det.
Sitat av StaiN
Edit233422:Jeg mener energi blant publikum pga musikken de hører.Att de spiller fort og er teknisk raske skal ingen si dere imot, menne å si att mange svart/death metal å særlig de bandene som skal er er "såkalt" undergunn de er det for en grunn.For å si mange døds/svart metal band er notoriske for sin tekniske soloer er bullshit.De appelerer til så liten gruppe mennesker att de er og blir undergrunn.Det er det som er det med mange band, som sier de nekter å selle out som de kaller det særlig i metal miljøet.Jeg hører på metal jeg og menne ikke så mye svart og døds menne kan høre noe doom.Så jeg har jo litt peiling på stilen.Når enkelte band har detuner gitaren til noe vrøvl også torurer hværandre for å ut tekstene så sier det jo seg selv hva resultatet blir.(Var en gruppe som gjorde det som jeg ikke kommer på) å spille fort har ikke noenting å si.Å jeg mener heller ikke punk er så mye bedre med mtp det er 3-4 grep menne tekstene kan være bra og de høres, menne hvor mange forstår tekstene når de growler om noe og stopper og tenker han der som "synger" har rett.Og mange av dere dødfødte metall groupies går og quoter varg og de, er helt dødfødt karen er en syk mann menne smart som får usikre tenåringer til å tro på det han sier, får meg til å virke som en stor kult alle varg fantikerene.Menne dere som er døds metal to the bone osv hører dere på noe annet musikk i såfall hva?
Vis hele sitatet...
Du har virkelig ikke peiling på hva du snakker om.
Liker ikke Growlig, men skriking derimot. Hør på Machine Head - Imperium. Deilig!
Har egentlig bare to komentarer: For det første, det er ekstrem-metal trådstarter tenker på når han skriver "black metal og tusen andre varianter". For det andre, ved å ha vært aktiv på mange musikkforum er det en ting jeg vet, og det er at det er umulig å kunne få vite hvorfor folk har akkurat den musikksmaken. Det er så _UTROLIG_ inviduelt.

PS: liker du ikke black metal sier du? prøv ulver med albumet bergtatt!
Jeg hater all symfonisk, pompøs opera-aktig metal.

Black Metal skal være kaldt, kjipt og jævlig, med tynn og skrall lyd.

Ekte BM er i min bok Burzum, Darkthrone, Mayhem, Immortal. Satyricon og Dimmu Borgir kan gå og legge seg.
Sitat av xtapolapocetl
Jeg hater all symfonisk, pompøs opera-aktig metal.

Black Metal skal være kaldt, kjipt og jævlig, med tynn og skrall lyd.

Ekte BM er i min bok Burzum, Darkthrone, Mayhem, Immortal. Satyricon og Dimmu Borgir kan gå og legge seg.
Vis hele sitatet...
Nettopp, nettopp. Det kan til tider virke som om folk tror at Black Metal handler om å ha svart hår.

"Å, den fine melodien, jeg liker Black Metal".
Det er greia folk flest ikke skjønner. At man skal trekke det atmosfæriske og melodiske ut av de simple trukne rifflinjene, som Fenriz en gang sa. Trenger man ekstra synth, blåsere og strykere oppå det hele er det ikke BM man er ute etter.
Noen liker brød, andre liker kaker.
Men Fenriz kommer alltid til å lage kneipp
"Jeg mener energi blant publikum pga musikken de hører.Att de spiller fort og er teknisk raske skal ingen si dere imot, menne å si att mange svart/death metal å særlig de bandene som skal er er "såkalt" undergunn de er det for en grunn.For å si mange døds/svart metal band er notoriske for sin tekniske soloer er bullshit.De appelerer til så liten gruppe mennesker att de er og blir undergrunn.Det er det som er det med mange band, som sier de nekter å selle out som de kaller det særlig i metal miljøet.Jeg hører på metal jeg og menne ikke så mye svart og døds menne kan høre noe doom.Så jeg har jo litt peiling på stilen.Når enkelte band har detuner gitaren til noe vrøvl også torurer hværandre for å ut tekstene så sier det jo seg selv hva resultatet blir.(Var en gruppe som gjorde det som jeg ikke kommer på) å spille fort har ikke noenting å si.Å jeg mener heller ikke punk er så mye bedre med mtp det er 3-4 grep menne tekstene kan være bra og de høres, menne hvor mange forstår tekstene når de growler om noe og stopper og tenker han der som "synger" har rett.Og mange av dere dødfødte metall groupies går og quoter varg og de, er helt dødfødt karen er en syk mann menne smart som får usikre tenåringer til å tro på det han sier, får meg til å virke som en stor kult alle varg fantikerene.Menne dere som er døds metal to the bone osv hører dere på noe annet musikk i såfall hva?"

-------------
Begrunnelse nok.
Ja hvor mange forstår tekstene første gang dere hører en black metal sang? liker dere stemningen musikken gir dere? kan ramse opp på en hand hva black/death metal handler om, troll, tåke (skådde), anti-kristisk, norsk fjellheim og død.siden du ikke kom med noen begrunnelse eller motsielser så ser det som jeg har rett.Black/death metall er ensidig og når de prøver å være avant garde så er det kun pga de ikke kan spille instrumentene og prøver å tjene penger.De talentfulla black/death metall banda har alle sold ut, så kan dere finne status i å finne de mest obskure og polske black/death metallen deres og diskutere om Varg falt på en lampe og fikk masse kutt.
Jeg må bare unnskylde for den tiraden, alle har sin smak.Menne jeg blir bare så oppgitt over black/death metal folka for jeg ser musikk som noe positivt, og det kommer jo ikke noe positivt av de som spiller der.Er iaffal min mening ikke meningen å være krangle aktig.Menne jeg har aldri sett ett death/black metal band gjøre noe charity eller noe for å bedre værden.Og jeg blir rett og slett oppgitt over folk som forsvarer Varg (ja har lest hans versjon av saken).Også har du de death/black metal kjøtthuene som kaller banda som gjør det stort og kommer seg ut i værden å får spredd musikken sin for sellouts, er ikke det bare positivt å få fram en musikk smak som de fleste ser ned på?
Les innlegg #31 i denne tråden (side 2), der har jeg skrevet litt om hva det handler om.
Når det gjelder eksemplene du ramser opp stemmer god overens med det gjengse norske black metal band, og det er akkurat slik det skal være. Death metal har forøvrig ikke noe med saken å gjøre. Hvorfor du drar inn det, vet ikke jeg. Det første som slår meg er uvitenhet.

Angående vokalen passer det meg ypperlig at man forstår minst mulig. Som påpekt i innlegg #31 er hele poenget med vokalen og nyansere lydbildet og musikken, ikke fortelle noe til noen. Skal du på død og liv høre tekst du forstår kan du vel laste ned noe spoken word?
En fin bieffekt ved skrikingen er at det sorterer vekk mange av idiotene som burde gi en jam faen i black metal og alt som har med det og gjøre.


Jonnypuma; Metallica kan godt gruse alle sjangre, men absolutt alle som har tatt i et instrumet kan godt pisse på Metallica. Det kommer helt an på øret som hører. Hva er poenget ditt? Økt postcount?


Edit:(du kom jo med et nytt innlegg mens jeg skrev)


Jeg vil bare igjen kritisere måten du blander black og death metal på. De har overhodet ingenting med hverandre og gjøre, spør du meg er de blandt de metal-sjangrene som ligger lengst fra hverandre. Black metal er en helt egen greie, mens death metal bare enda en musikksjanger, som så og si alt annet.

Et band du burde sjekke ut/lese litt om Nile. Teknisk death metal med alt av image, tekster og musikk basert på det gamle egypt. Et av de største i sjangeren, og spør du meg det beste. Fint eksempel på at død og negative ting ikke er noe som kreves i death metal. Det er et valg opp til hvert enkelt band.
Tåpelig og dra inn death i ditt barnslige raid mot black metal.

Og til sist tør jeg påstå at det kommer langt mer positivt ut av black metal enn negativt. Spør hvilken som helst black metal-entusiast om livet hans har blitt bedre etter at han begynte og høre på sjangeren. De som virkelig har forstått black metal har forstått det som noe svært spesielt, meget stemningsfullt og noe helt utenom det vanlige.

Ser man bare dårlig musikk, ondskap, image og negative ting, er det ikke sjangeren det er noe galt med, for å si det sånn.
Sist endret av Vill!; 19. september 2008 kl. 23:59.
KP til vill som så og si svarte for meg

Naits kjenner tydeligvis ikke de store forskjellene innen extrem-metallen. Nile er et av mine favorittband, sammen med bla Cryptopsy, Meshuggah, Decapitated (Organic Halluciniosis), Suffocation m.f.
Teknisk deathmetal er det ytterste man kommer innen instrumental overlegenhet, perfeksjonisme og grensesprengende teknisk musikk.

Fortell meg at disse ikke kan å spille på instrumentene sine. Sangteksten er kjemisk fri for norsk fjellheim og tåke forresten
http://www.youtube.com/watch?v=CdCmSENUMI8
Sist endret av Epitaph; 20. september 2008 kl. 20:22.
Jeg er ikke fan av "fjortis-metal", som Sonic Syndicate. Er mer fan av In Flames, har så utrolig kraft i stemmen.
In Flames har vel blitt det man trygt kan kalle fjortismetal. Lunar Strain til Clayman er bra saker.
Vil påstå at In Flames til tross for at de har lagt om stilen i det siste, ikke i nærheten kan kalles fjortismetal. Liker all musikken de har laget stort sett. Har et inntrykk av at alle de som sier Lunar Strain var det eneste bra albummet osv sier dette for å lage et litt "hardcore" bilde av seg selv. Ser liksom ikke hva som har blitt dårligere med In Flames.
Sitat av Epitaph
KP til vill som så og si svarte for meg

Naits kjenner tydeligvis ikke de store forskjellene innen extrem-metallen. Nile er et av mine favorittband, sammen med bla Cryptopsy, Meshuggah, Decapitated (Organic Halluciniosis), Suffocation m.f.
Teknisk deathmetal er det ytterste man kommer innen instrumental overlegenhet, perfeksjonisme og grensesprengende teknisk musikk.

Fortell meg at disse ikke kan å spille på instrumentene sine. Sangteksten er kjemisk fri for norsk fjellheim og tåke forresten
http://www.youtube.com/watch?v=CdCmSENUMI8
Vis hele sitatet...
Nå er jeg ikke en av de store på gitar menne jeg spiller gitar selv og synes ikke det der var så teknisk spesielt.John Frusciante, dimebag, Randy Rhoads og Jeff Buckley er teknisk gode gitarister.Ja jeg vet om Yngvie Malmsteen som er en legende på dette forumet og Stevie Vai, menne jeg nevnte ikke de for jeg hører ikke på musikken deres.

Jeg får ikke ikke endret meldingen menne skulle legge til Eric Clapton og.
Sitat av StaiN
Nå er jeg ikke en av de store på gitar menne jeg spiller gitar selv og synes ikke det der var så teknisk spesielt.John Frusciante, dimebag, Randy Rhoads og Jeff Buckley er teknisk gode gitarister.Ja jeg vet om Yngvie Malmsteen som er en legende på dette forumet og Stevie Vai, menne jeg nevnte ikke de for jeg hører ikke på musikken deres.

Jeg får ikke ikke endret meldingen menne skulle legge til Eric Clapton og.
Vis hele sitatet...
Enig, hørtes ikke ut som noe ekstremt teknisk spilling, ganske straight forward.
Sitat av Joskaare
Vil påstå at In Flames til tross for at de har lagt om stilen i det siste, ikke i nærheten kan kalles fjortismetal. Liker all musikken de har laget stort sett. Har et inntrykk av at alle de som sier Lunar Strain var det eneste bra albummet osv sier dette for å lage et litt "hardcore" bilde av seg selv. Ser liksom ikke hva som har blitt dårligere med In Flames.
Vis hele sitatet...
Godt mulig det gjelder noen, men iallefall ikke meg. I de første albumene (tom Clayman) var de veldig unike. Hallo, hvor mange inkluderer akkustiske traller midt i deathmetal låter og får det til å høres dritkult ut? Og hva med Everlost Part II? Ren akkustisk låt med kvinnelig vokal, dritkult. Slutten på Behind Space, muntert - konge! Hårgålåten med fele!
Hvor mange gjør dette egentlig?
Hvordan har de utviklet seg? Jo, til en sjanger der alt høres ganske likt ut, med litt datasamples som krydder. Jeg mener det er utvikling i en svært negativ forstand.
Spør du meg, så er ikke en halvkjip liveversjon nok til å avgjøre hvor bra eller teknisk et band er. Den tekniske kvaliteten var heller ikke grunnen til at dette bandet ble nevnt, men heller for å gjøre enkelte uvitende mennesker oppmerksom på at death metal ikke er simple, skrikende monotone riff med necrolyd akkompagnert av tekster som handler om skog, takke, troll og kristendom. Samt at death metal heller ikke er nødt til å ha et utelukkende negativt fokus om død, blod og fordervelse.

Utelukkende fokus på det tekniske er som regel også forbehold de som ikke akkurat har stor forståelse for musikk. Når de ikke merker stemninger og følelser og ikke ser helheten med låtskriving og oppbygning og alskens andre ting, da er det lett og kun fokusere på det tekniske, da det er en objektiv sak alle kan forstå rimelig enkelt.
Nei jeg bare svarte han som skrev "Teknisk deathmetal er det ytterste man kommer innen instrumental overlegenhet, perfeksjonisme og grensesprengende teknisk musikk." og viste til linken http://www.youtube.com/watch?v=CdCmSENUMI8
Sitat av StaiN
Nei jeg bare svarte han som skrev "Teknisk deathmetal er det ytterste man kommer innen instrumental overlegenhet, perfeksjonisme og grensesprengende teknisk musikk." og viste til linken http://www.youtube.com/watch?v=CdCmSENUMI8
Vis hele sitatet...
Leste du ikke innlegget til Vill!? Som sagt, det var ikke for å gi et eksempel på den setningen du copypastet der, det var for å vise at deathmetal-folka ikke står med langt svart hår, nagler og skinnbukser og skriker ting om norsk fjellheim og satan er sjef.
Sitat av Epitaph
KP til vill som så og si svarte for meg

Naits kjenner tydeligvis ikke de store forskjellene innen extrem-metallen. Nile er et av mine favorittband, sammen med bla Cryptopsy, Meshuggah, Decapitated (Organic Halluciniosis), Suffocation m.f.
Teknisk deathmetal er det ytterste man kommer innen instrumental overlegenhet, perfeksjonisme og grensesprengende teknisk musikk.

Fortell meg at disse ikke kan å spille på instrumentene sine. Sangteksten er kjemisk fri for norsk fjellheim og tåke forresten
http://www.youtube.com/watch?v=CdCmSENUMI8
Vis hele sitatet...
Dette quotet jeg for du sa "fortell meg att ikke disse kan å spille på instrumentene sine." Som om det var så stort talent i det der.
Ja du har rett. Nile har ikke særlig talent. George Kollias er bla ikke kjent for å være kanskje verdens raskeste trommis? Karl Sanders og Dallas Toller Wade er sikkert sponset av gitarprodusenter fordi de er middelmådige gitarister

Lurer egentlig på hvorfor Nile har så høy status egentlig, det er jo ikke særlig mye talent i gutta der.
Ja viss du ser på den videoen der så lurer jeg på hvor du ser talent henne.Herregud de i blink 182 er da og sponset.Nile har kanskje høy status i death metal miljøet, menne tviler på de har så stor influence noen andre plasser.

EDIT:hvor fort de spiller har 0 å si de høres helt forferdelig ut uansett.Hvor fort har ikke noe med talent å gjøre engang.

Nytter ikke å spilles raskest i værden uten å høres bra og være teknisk god.

Menne er jo ikke vits i å diskutere det mer smaken er som baken er delt.
Sist endret av StaiN; 23. september 2008 kl. 19:51.
Godt mulig det gjelder noen, men iallefall ikke meg. I de første albumene (tom Clayman) var de veldig unike. Hallo, hvor mange inkluderer akkustiske traller midt i deathmetal låter og får det til å høres dritkult ut? Og hva med Everlost Part II? Ren akkustisk låt med kvinnelig vokal, dritkult. Slutten på Behind Space, muntert - konge! Hårgålåten med fele!
Hvor mange gjør dette egentlig?
Hvordan har de utviklet seg? Jo, til en sjanger der alt høres ganske likt ut, med litt datasamples som krydder. Jeg mener det er utvikling i en svært negativ forstand.
Vis hele sitatet...
Forstår hva du mener, jeg digger også sanger fra gamle albumene. Behind space er en av favorittene mine, og elsker også Hårgålåten. Men jeg vil ikke kalle nye musikken til In Flames fjortis metal akkurat, siden dette ofte blir litt mer "jalla" gitar riffs med ofte inward growling osv. Jeg liker nye albumet til In Flames, ja de har endret stil litt men er da fortsatt bra.
Sist endret av Joskaare; 24. september 2008 kl. 13:48.
Jeg ser virkelig ingen grunn til dere skal diskutere (Melodisk) Dødsmetall i denne tråden.

Hold dere til Black Metal, vær så snill.
Sitat av Epitaph
Ja du har rett. Nile har ikke særlig talent. George Kollias er bla ikke kjent for å være kanskje verdens raskeste trommis? Karl Sanders og Dallas Toller Wade er sikkert sponset av gitarprodusenter fordi de er middelmådige gitarister

Lurer egentlig på hvorfor Nile har så høy status egentlig, det er jo ikke særlig mye talent i gutta der.
Vis hele sitatet...
Er ikke meningen å være negativ overfor Nile, men mye du sier her er direkte dumt.
De fleste gitarister i kjente band er sponset av et eller annet merke de bruker, og tro meg, det finnes plenty av trommiser som er raskere selv om de kanskje er ukjente. Tim Waterson feks.
Syns imaget dems er helt på trynet, men mye av musikken er bra...men også dårlig som i alle andre sjangere.
Sitat av Lunicks
Noen liker brød, andre liker kaker.
Men Fenriz kommer alltid til å lage kneipp
Vis hele sitatet...

Hehehe....hadde helt glemt den der. Og det er litt av poenget, for det er mye humor i Black Metal som alle ikke helt får med seg, og selv om musikken er ekstrem er ikke nødvendigvis mennskene bak den ekstrem. Jeg liker BM fordi jeg får noe ut av energien de gir ut. Samme spørsmål kan vel stilles om alle typer musikk. Hvorfor har noen glede av å danse?

Hvis man går litt i dybden her kommer man til hva det er med musikk som tiltrekker oss, og hvorfor BM ikke tiltrekker trådstarter. Godt tema forresten.
For min del er det der jeg finner den mest givende musikken, også er det stilen generelt jeg føler tilhørighet overfor. Bare frustrerende med alle de uoppdaterte som tror man må være djeveldyrkere for å like det. At man ikke engang skal få kunne promotere et band man liker ved å gå med t-skjorten, uten å måtte "støtte" deres holdninger og fortid.

Selvom en del BM-band har medlemmer som ikke står for bare positive ting, så bør ikke det bestemme hva musikk man skal høre på. Mye av det negative de blir fremstilt med/som, er image, og også mye overdrevent. Noe er jo også kun spredte rykter.

Sitat av Raymond
Er mer at jeg syns det er så forbanna melodiløst.
feks:
http://www.youtube.com/watch?v=pPqIRPgI9Es
Vis hele sitatet...
En meget bra sang

Sitat av pecado
Gaahl er slett ikke mystisk for oss som bor i Bergen. Han er mye å se på byen og i gatene her, gjerne i selskap med unge og pene gutter. Han smiler masse og ser riktig så fornøyd ut om dagen.
Vis hele sitatet...
Hvor pleier han å være? Ser jeg han, skal han signere hånden min. Har hørt han er mye i Oslo også..
For min del hører jeg på black metal mest på grunn av rått tromme og gitarspill, jeg har selv spillt trommer og er ganske fasinert av trommer generelt. Skrikingen og andre forsøk på å "synge" er ikke helt min smak og jeg faller som regel over på "death growl".

Når det gjelder budskap og sangtekster så er ikke det noe jeg bryr meg veldig om, annet enn at jeg mener at det å tro på satan er like idiotisk som å gå rundt å tro på gud, uten å trekke inn mer religion inn i bildet vil jeg si at jeg liker death metal sjangeren bedre enn black metal.

Jeg var på hole in the sky i bergen for to år siden, var vel ganske alene om å være "sivilt kledd" med min blå stripete skjorte kan man si, og fikk endel humoristiske intrykk av hvilke folk som hører på den typen musikk. 90% av klientellet der var kledd i svart med pigger mm
Sist endret av Vexillum; 4. oktober 2008 kl. 09:36.
jeg mente ikke å si at Gaahl var DEN onde personen.

han ver mere ment som et eksempel på at noen black metal personer kan ha litt rare tanker.

jeg kan ogsaå nevne Øystein Aarseth som tok bilde av sin døde kamerat Per Ohlin etter at han skjøt seg selv i hodet med en haggle. et av bildene havnet på et av coverne deres.

fint bilde av Dead:

http://en.wikipedia.org/wiki/Per_Yngve_Ohlin

Øystein hadde også en avtale med en afrikansk stamme om at han skulle få menneskeskinn av dem når de drepte og flådde folk. han ville nemlig bruke svart menneskeskinn på et av albumene sine.

så er det Varg Vikernes som drepte Øystein.

hans egen forklaring.

http://www.burzum.org/eng/library/a_..._story02.shtml

Gaahl var som sagt bare et eksempel.
Sist endret av sixfeetunder; 4. oktober 2008 kl. 13:41.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av StaiN Vis innlegg
Ja viss du ser på den videoen der så lurer jeg på hvor du ser talent henne.Herregud de i blink 182 er da og sponset.Nile har kanskje høy status i death metal miljøet, menne tviler på de har så stor influence noen andre plasser.

EDIT:hvor fort de spiller har 0 å si de høres helt forferdelig ut uansett.Hvor fort har ikke noe med talent å gjøre engang.

Nytter ikke å spilles raskest i værden uten å høres bra og være teknisk god.

Menne er jo ikke vits i å diskutere det mer smaken er som baken er delt.
Vis hele sitatet...
Skulle ønske det gikk ann å gi minus KP. Da hadde du fått en nå.
et tip er å se på stemmen som et instrument:P

ganske meningsfylt musikk når alt kommer til alt:P
Jeg synes at spørsmålet om hvorfor folk liker den musikken de liker er et idiotisk spørsmål. Det blir som om jeg skulle spurt en person som likte tomater, hvorfor han likte tomater. De fleste vet hva de foretrekker, men de færreste tenker over hvorfor de gjør det.
Sikkerhetsklarert
Hører på metall fordi jeg liker "drivet" i musikken. Må også ha med et par tunge trege "head bang`in" riff.

Men min musikksmak er svært allsidig. Det det går mest i på ipodn nå er f.eks Jokke (joachim nielsen), Queen(ja faktisk), Hellbillies, og litt div Rock som Motley Crue, DIO etc. Hører en del på ei låt jeg fant her på forumet faktisk. "Sorry for the revelations - sweet lies"

Stilen til gutta som spiller black metall er vel det siste jeg tenker på når jeg leiter etter ny musikk til pod`n.
Smak og behag, skjønner at folk er skeptiske til black metal. Men for meg så er bra svartmetall pure fucking art!
Jeg er enig med trådstarter på alle punkter. For min del klarer jeg nesten ikke Black Metal osv.. Også finnes det alltid noen form for Black Metal som kan bli litt for intenst for enhver smak.

Jeg hører på utrolig mye forskjellig musikk, har et vidt aspekt med sanger fra filmer, spaghettiwesterns, spill, commodore, you name it. Og når jeg mener film så mener jeg ikke pop/nigga musikk i alle slags former. Da mener jeg klassiske melodier som er spilt inn i store orkestersaler med 100-120 instrumenter...
Black Metal er ein musikkstil ein må venne seg til. Ein kan ikkje gå rett ifrå power metal, eller andre lette sjangrar og rett til Black Metal.
Det som gjer meg interessert i BM er stemninga. Snøstorm ute, kaldt, det einaste lyset som er inne er frå eit eller to stearinlys. Dette er situasjonen der du skal høyre på Black Metal.(spesielt Burzum)
Varg Vikernes greier å sette det frostbitte vinternorge inn i ein lang episk sang.
Hører en del på Satyricon for tida...et av de få bra black metal-banda jeg veit om.

nei, jeg er nok ingen satanist :P Prøvde å høre gjennom no' tidlig Dimmu, men produskjonen sugde. Og Buzrum, hva er det? èn gitar og en skjære som skriker (se "War").

Men det finnes enkelte sanger som er kule. Ta "Dawn of a golden Age" (Roadrunner United) som et eksempel.

Nei, får prøve å holde meg til Opeth (Liker ikke de tidlige albumene dems heller) :P
Se framfor meg Norge og Varg? værste jeg har hørt.Du kommer over Varg med aldern for karen er kun en rasist som prøver å skille seg ut med sine meninger.2 Bad Punk og GG Allin var ett 10 år før den talentløse Karen.

Han sitter inne og blogger skriver historier og dikt og det "SOM ER SANT" menne det mest patetiske er att han får folk til å tro han har gjort noe stort.Han har suttet inne i mange år og har ingenting igjen av inoe som kunne ha blitt stort akkurat som Johnny Rotten, menne så lagde jo Jo Johhny Rotten og co en bra plate da og gjorde noe nytt iforhold til Varg.
Sist endret av StaiN; 15. desember 2008 kl. 23:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå har ikke jeg fulgt med i hele tråden, har bare lest over første side. Men jeg kom over et innlegg som jeg stussa litt på:

Sitat av Defqon Vis innlegg
Jeg gir faen i tekstene, og mye av det jeg hører på hadde vært MYE bedre om det var uten synging. Så lenge man føler seg bra av musikk så er det det viktigste, jeg ser ikke vitsen med en bra tekst egentlig.
Vis hele sitatet...
Og hva er musikk uten tekst? Noe av meningen med musikk er å få frem et budskap, og det er mye enklere med tekst. Teksten er jo også med på å forme sangen på andre måter også. Det høres bra ut (som oftest), og det hender at det står mye i tekstene som du kan kjenne deg igjen i, og dermed får du et sterkere forhold til sangen/artisten.

For meg hadde musikk uten tekst blitt utrolig kjedelig. Teksten er for meg veldig viktig. Det nytter ikke at det bare er en tekst der, men teksten skal faktisk også ha en mening. Ikke bare rim som får det til å høres bra ut (er faktisk ganske lei rim).


Når det kommer til mine meninger om BM, så elsker jeg det. Det jeg liker ved det er som mange andre har skrivd. Aggressiviteten, melodi, tekst, etc.
Sitat av Husemann Vis innlegg
Hører en del på Satyricon for tida...et av de få bra black metal-banda jeg veit om.

nei, jeg er nok ingen satanist :P Prøvde å høre gjennom no' tidlig Dimmu, men produskjonen sugde. Og Buzrum, hva er det? èn gitar og en skjære som skriker (se "War").
Vis hele sitatet...
-Ouch, eg trur nok du bør holde deg lang vekke ifrå ekte Black Metal, ja Ein del av Black Metal er den dårlege produksjonen, og "Skjæra" er vel litt av "sjarmen" med Burzum...

Sitat av StaiN Vis innlegg
Se framfor meg Norge og Varg? værste jeg har hørt.Du kommer over Varg med aldern for karen er kun en rasist som prøver å skille seg ut med sine meninger.
Vis hele sitatet...
Når eg snakkar om Varg, tenkjar eg absolutt ikkje på han som person, men eg tenkjar på musikken hans som eg ser på som kunst. Eg støttar absolutt ikkje meinigane hans, men eg ler av dei
Ja si meg hva som er så spesiellt jeg forstår noen som liker det og noen liker det andre men er det stemningen den setter deg i? eller er det tekstene? eller er det de fete gitar soloene? eller er det hannes særegne stil å ikke kan spille instrumentet sitt på?
Det er nok stemninga som er det avgjerande(sjå posten min lenger oppe). Varg kan spele instrumenta sine, men det kjem gjerne ikkje så tydeleg fram.
Siden edit ikke går så blir det dobbel post om den mest overvurderte mannen i Norges historie.Hva er det som skiller burzum ut med alle de 100vis av death/black metal band som såvidt selger uten å måtte drepe noen? Dere black/death/melodiøst metal fans er som folka som rekker opp handa for de andre gjør det.For uten han hadde drept han kompisen sin så hadde det ikke vært snakk om han.For musikk er en måte å uttrykke seg på å tydeligvis har varg store problemer med det.

EDIT:Jeg leste att Varg sa han var med i ett stort death metal band husker ikke navna, menne de sa han sugde sånn på trommer att de endte med den som såg best ut.

EDIT2:Tryout var det.
Sist endret av StaiN; 16. desember 2008 kl. 20:48.