Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1007
Hei!
Har nettop satt sammen en pc:

MSI NEO-F 775
Intel E7400
MSI nvidia geforce 8600gts
Corsair xms2 ram

Når jeg setter i Win7(32bit) cd'en og booter kommer jeg til "windows is loading files" og der stopper progressbaren. Har prøvd mange ganger, men den stopper hver gang (på forskjellige steder).

Det kan ikke ha noe med cd'en å gjøre, fordi jeg har også laget en bootable minnepenn, men det samme skjer.

Noen som vet hva jeg kan gjøre ?
bare vent i noen timer, da kommer det seg til slutt.

(vist det er innstalasjonen du mener stopper)
Trådstarter
Sitat av Avatar Vis innlegg
bare vent i noen timer, da kommer det seg til slutt.

(vist det er innstalasjonen du mener stopper)
Vis hele sitatet...
Det skjer før selve installasjonen. Før man velger "install now".
Sitat av Atec Vis innlegg
Det skjer før selve installasjonen. Før man velger "install now".
Vis hele sitatet...
har du en pc som takler windows 7 da?
Har hatt et liknende problem, det er faktisk bare å vente en god stund, så kommer den seg. Med den HW der så bør pcen takle w7 også, så tror ikke det er det som er problemet.
Kan jo hende at cd'en din er fubar...
prøv platen på en annen PC / evt prøv med en annen plate . . Vista eller XP om så . . bare for å utelukke at det er et hardware problem , som f.eks DVD-drevet.
Atec har prøvd 2 DVD'er og en bootable USB-pinne, alle stopper før de er ferdig, men på forskjellige plasser hver gang.. Prøvd CMOS reset, kikka i BIOS etter SATA boot settings (DVD-drev og HDD er SATA), venta hvertfall en time med både USB-pinne og DVD. Det kjøres clean install og ikke upgrade. USB-pinnen fungerte visst helt fint på laptop'en.
Får du installert Vista? I så fall kan du installere Win7 fra en kjørende Vista istedenfor fra CD.
Trådstarter
Sitat av lefsaker Vis innlegg
Får du installert Vista? I så fall kan du installere Win7 fra en kjørende Vista istedenfor fra CD.
Vis hele sitatet...
skal se om jeg har en vista cd liggende.

Nå har jeg prøvd det meste:

Vista (dvd)
Xp (cd)
win7 (dvd og usb)

Jeg har koblet fra alle sata drives og satt inn en gammel IDE ROM og disk, men ingenting hjelper. Tyder dette på at hardware er ødelagt ? Isåfall, hva ?
Kan legge til at disse komponentene har vært brukt med både xp og win7 i en annen maskin:

Skjermkort
Disk
cdrom
Strømforsying

Nye komponenter er altså :

Hovedkort
Prosessor
Ram

disse komponentene er kjøpt brukt, og jeg har ikke fått testet dem på en annen pc.
Har du prøvd å kaste den hardt i bakken?
Prøv en BIOS-update, om ikke det fungerer kjør på med en memtest. Man finner gigavis med dokumentasjon på internett.
Trådstarter
Sitat av Public_htmL++ Vis innlegg
Prøv en BIOS-update, om ikke det fungerer kjør på med en memtest. Man finner gigavis med dokumentasjon på internett.
Vis hele sitatet...
Testet memtest nå. Tydelig at noe er galt. Boota fra minnepenn, og et par sekunder etter jeg fikk den blå skjermen hvor det står memtest86 og noen andre specs rebooter pcen uten noe resultat.

Er det noen som har en idè om hvilken(e) komponent(er) som er ødelagt?
Trådstarter
Til de som kanskje har samme problemet:

Løsningen var som følger: Han jeg kjøpte HK'et av hadde glemt å gi meg JB1 og JB2 jumperene (se HK manual). Dette er overclock jumpere, og siden jeg ikke hadde noen jumpere var frekvensen riv ruskende gal. Når jeg satte jumperene til default stilling (pin 1 og 2 på både JB1 og JB2) funka det med en gang. sitter å installerer windows nå
KP for å ha fulgt opp din egen tråd med løsningen

..hvorfor i helvete hadde han røska ut OC-jumperene?

EDIT: Post 800 >.<
Sist endret av excubated; 15. februar 2010 kl. 21:05.