Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  177 15139
sa alltid før jo hardere jo bedre men det er faktisk et punkt hvor musikken går ifra å være dødsbra å steinhard til å være hjernedød grisespeeda hamring å såpass at du ikke helt klarer å få med deg riffa å sånt.... bleed fra meshugga er et godt eksempel men på den rette sida! aborym er også et skamhardt å ganske kult for di som liker den typen da...dvs industriell alien metal tror jeg de kalte det.... anbefaler heller å gå amok på youtube å google å lete deg fram til dine favoritter.... har redda meg tusenvis av ganger.
Sist endret av sickboyy85; 25. april 2009 kl. 23:34. Grunn: skriveleif....
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Polar- Vis innlegg
Hva med Slayer og Pantera? Go gammeldags. Iallefall jævli heavy, om ikke "mørkt/evil"
Vis hele sitatet...
Pantera er vel mer Trash metal? Er bare noen av sangene som har preg av dyp og tung metal. Men heavy er det, mitt yndlingsband faktisk
Ja, jeg liker trash metal.
six feet under. (eller i hvertfall litt tidlig. før sånn rundt år 2000, før de ble mer "musikalske".)
cannibal corpse.
windir er jo også ganske mørkt, men jeg synes det ikke blir like "slemt" som CC eller SFU.
behemoth
decide (kan være stress å få tak i noe bra)
det hardeste og mørkeste som er er bicepsen min i et mørkt rom.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Pantera er vel mer Trash metal? Er bare noen av sangene som har preg av dyp og tung metal. Men heavy er det, mitt yndlingsband faktisk
Ja, jeg liker trash metal.
Vis hele sitatet...
Liker du trash metal, altså søppel?
Det heter thrash :P
Om du liker det hardt så er disse to albumene midt i blinken: "Masters of Reality" og "Paranoid" av Black Sabbath. Tidlig stoner metal med et twist av prog. Selv syntes jeg dette er noe av det hardeste jeg har hørt.
Black Sabbath, hardt?? Kanskje for 30 år siden...
Sitat av Husemann Vis innlegg
Liker du trash metal, altså søppel?
Det heter thrash :P
Vis hele sitatet...
Jaja, et par skriveleifer her og der:P
tHrash metal da...

Men vist dere bil ha noe heavy, så har dere
Before the dawn, Before Their Eyes, Adept, Corpus Christi, Dope, Hatebreed, og noen av sangene til Limp Bizkit... Som f.eks Just Drop Dead, Break Stuff...
Suicide Silence - No Pity for a Coward
Det siste minuttet er sinnsykt.
Sist endret av Jani_; 22. oktober 2009 kl. 18:00.
Mnemic!
De er noe heavy...

Spotify link:
Mnemic - Db'xx'd
Mnemic - Door 2.12
Mnemic - Deathbox
Er noe av det råeste jeg har hørt!


Også har vi Fear Factory...
Noe a la menmic men med en annen vri, og en av de raskeste dobbelpedalene på trommer jeg har hørt.
Men det oser littegranne industrial også av FF..

Fear Factory - Linchpin
Fear Factory - Damaged
Fear Factory - Digimortal


Også sist men ikke minst Drowning Pool.
DET er musikk jeg elsker og høre på, og er perfekt vist man er forbanna og vil knuse tryne til noen.

Drowning Pool - Step Up
Drowning Pool - Think
Drowning Pool - Numb
Tør jeg spørre hva du får ut av denne musikken?
Sitat av Lebowski Vis innlegg
Tør jeg spørre hva du får ut av denne musikken?
Vis hele sitatet...
DET er musikk jeg elsker og høre på, og er perfekt vist man er forbanna og vil knuse tryne til noen.
Vis hele sitatet...
Lært å lese? :P
Dette her er vel de hardeste banda jeg kommer på i farta:

Lividity
http://www.youtube.com/watch?v=0uos7lWVUbQ

Beneath the Massacre
http://www.youtube.com/watch?v=xSwbwtTYiYc

Dying Fetus
http://www.youtube.com/watch?v=QVJxCLcU6Wc
Hardest og mørkest? Tvilsomt. Men igjen, kanskje ikke det første som popper opp, på playlista til den innleide Djen, når årets Nyttårsball skal holdes.

Popol Vuh - Aguirre http://www.youtube.com/watch?v=1u7vzaqITMA Popol Vuh lagde utrolig mye god og stemningsfull musikk for Werner Herzog sine filmer. Åpningsscenen i Aguirre:The Wrath of god er helt klart en av dem. Vi slår følge med Don Lope De Aguirre(Klaus Kinski), og en liten arme av eventyrlystne, naive og på grensen til desperate Conquistadorer som kjemper seg nedover de massive fjellveggene i Peru, for kun å bli "spist" av den tette og uutforskede jungelen. Spanjolene er kledt i fulle rustninger, og kvinnene er kledt som prinsesser som skal avgårde til fest. Men alt dette blir fort glemt når stormannsgalskap og foræderi slår inn i en gruppe som skal finne den myteomspundne byen El-Dorado. Det er nokså guffent å se hvordan de såkalt sofistikerte og veloppdragne Conquistadorene forandrer seg, dag for dag, mens deres selvoppnevnte leder Don Lope De Aguirre ser ut til å være den eneste som er upåvirket av den dødsdømte reisen. Istedet fantaserer han om å overta den spanske kronen, gifte seg med sin datter, og skape det reneste herredømme som har eksistert.
Filmen er massiv, og Klaus Kinski kunne kanskje ikke fått en bedre filmrolle.
Alikevel er det musikken som slår meg mest i det filmen er over. Helt fra begynnelsen til slutt, er det Florian Frickes hjemsøkte lydbilde, som dominerer i nesten hver eneste scene. Popol Vuh var for Herzog, hva Goblin var for Argento.
Burde kanskje ikke postes i hardt/mørkt tråden, men for meg er dette musikk som er "soulcrushing", på en mørk/vakker måte.


Swans - Coward http://www.youtube.com/watch?v=YSRjYYUE-_c Passer kanskje mer inn her, enn Popol Vuh. Platen Cop/Young God/Greed/Holy Money, er litt av en opplevelse, om en kun er kjent med gruppens nyere utgivelser. Kan ved første møte, høres repetivt og lite musikalsk ut, men ikke la deg lure. Her finnes også noen utrolige vakre låter, bla "Blackmail" med Jarboes nydelige stemme, og det kan en kanskje trenge, etter å blitt utsatt for hva enkelte vil kalle "tortur" for ørene, gjennom nesten 2 timer.

King Crimson - Providence http://www.youtube.com/watch?v=w0G6P3PZYak Crimson sjefen Robert Fripp, var den eneste som var igjen fra debuten fra 1969 "In the court of the Crimson King". Ei plate som ofte blir sett på som kanskje det ultimate "prog" albumet, og da det i underkant av et år etter, var kun Fripp igjen, trodde de fleste at det var over og ut, for King Crimson. Etter en rekke mer eller mindre snodige og kanskje ikke så heldige albumutgivelser, men derav flere flotte enkeltlåter, og utallige forskjellige bandmedlemmer, bestemte Fripp for å "stjele" trommisen Bill Bruford, som rundt omkring 1972-73 fortsatt holdt det gående i det rivaliserende progbandet YES. Bruford ble tilbudt en helt annen, og litt friere rolle sammen med den rabiate, men utrolig dyktige perkusjonisten Jamie Muir. Med seg fikk også Fripp en bassist og vokalist i John Wetton.
Den siste brikken ble funnet i fiolinisten David Cross. Resultatet ble "Larks tongues in Aspic" fra 1972, ei skive som viste hvilken dyktig bandleder Fripp var. Platen skilte seg ut fra deres tidligere album, og selv om James Muir forlot like etter, kom ei skive nesten like god etter i,"Starless and Bible Black".
Istedet for å bli gjort til latter av den voksende punk-bølgen, valgte Fripp å legge bandet på is, i 74. Noe som kanskje var greit, med tanke på at de nettopp hadde utgitt sitt kanskje beste verk noensinne, i "Red". Platen er heavy som bare det. Noe som bevises i det åpningsporet setter i gang i låta "Red" og den avsluttende "Starless" gir oss en fantastisk oppsummering av hva dette bandet kunne være i stand til.
Etter flere forskjellige solo og kompis arbeider med Bowie, Eno, og live opptredener med bla Talking Heads, slo King Crimson tilbake i 1981, med en nesten helt ny besetning.
Borte var lyden av Larks, Starless og Red, nå var det mer new-wave aktig lydbilde som dominerte. Ikke dårlig, men for min del var det litt skuffende etter en så sterk trilogi.

Kraftwerk - Vom Himmel Hoch http://www.youtube.com/watch?v=PRLe2pvuLdI Før Autobahn, og roboter, kom Kraftwerk 1, eller bare Kraftwerk, med seg hadde de halve Neu!. Musikken er utrolig tøff, og jeg måtte se ekstra godt etter på coveret, for å forsikre om at det faktisk er Kraftwerk man sitter å hører på.
Vom Himmel Hoch buldrer og braker og har et apokalyptisk driv fra start til slutt.
Egentlig litt trist at de tidligste platene ikke er inkludert i den nye Kraftwerk boxen. Men de dukker forhåpentligvis opp før eller senere i en skikkelig utgivelse.


John Foxx - Film One http://www.youtube.com/watch?v=iCoNwdiR9KA Den tidligere bandlederen av Ultravox! er en kar som ofte blir "glemt", når det det diskuteres 70-80 talls elektronika. Noe som er veldig ufortjent, da Foxx og hans Ultravox! var utrolig inflytelsesrike, men nådde aldri et stort publikum, før Foxx forlot i 1978.
Blandt inspirasjonskildene var bla David Bowie, Eno, Roxy Music og flere tyske band som Kraftwerk, Can og Neu!, noe som senere resulterte i samarbeid med Brian Eno og Conny Plank på de 3 første albumene deres. Etter å ha utgitt deres tredje plate, "Systems of Romance" i 78, dro bandet til statene på turnee, desverre oppsto det splid mellom Foxx og flere av bandmedlemmene, og da de kom hjem til england igjen, var de oppløst.
Foxx utga sitt første album i 1980, "Metamatic", platen hadde et utrolig kjølig lydbilde, og de få som hadde ett litt "fyldigere" lydbilde ble utgitt som singler. "Underpass" og "No-ones driving", var sterke låter, men kun "Underpass" fikk en noenlunde plassering på de britiske singellistene.
Noe av grunnen til flopp, kan være britisk presse, som sammenlignet platen og Foxx sitt image, med Gary Numan, som på den tid allerede var en av synthpopens store navn.
Numan var opprørt over dette, fordi han gjentatte ganger har utdypt sin kjærlighet til John Foxx, og hans dager som Ultravox! sjef. Han mente at "Systems of Romance" var en av hans viktigste inspirasjoner til sitt eget arbeid, og var på flere konserter med Ultravox!, før han gikk inn i studio med sitt Tubeway Army og lagde debut albumet, "Tubeway Army".
John Foxx har siden utgitt mange sterke solo-album, men trakk seg tilbake i en lengre periode, før han slo tilbake med det etterlengtede Cathedral Oceans i 1997, ei plate som ble laget i 1983, men fordi Foxx ikke fikk den støtten han trengte, ble den satt på hold.
De siste årene har Foxx utgitt mye nytt, og samarbeidet nylig med Robin Guthrie (Cocteau Twins), på albumet Mirrorball, som kom tidligere i år.
"Film One", var opprinnelig med som b-side, på singlen "Underpass", senere ble den inkludert som bonus spor på 2001 og 2008 versjonen av "Metamatic".

Noen andre artister/sanger som kanskje på en eller annen måte passer inn i denne tråden:

Suicide - Frankie Teardrops We're all Frankies We're all lying in hell http://www.youtube.com/watch?v=3YprQnzRfjg

White Noise - The Black Mass: An Electric Storm in Hell http://www.youtube.com/watch?v=acGNl...eature=related

Miles Davis - Bitches Brew http://www.youtube.com/watch?v=dc7qi...rom=PL&index=4

Ultravox! - Dislocation http://www.youtube.com/watch?v=WnnZAD1KXdM

Ellers har en jo band som Throbbing Gristle, Skinny Puppy, Napalm Death osv, eller kanskje siste til Backstreet Boys? Hva som er hardt eller mørkt er jo egentlig mest opp til en selv.

Sorry for laaaang, post, min første her. Må også inrømme at jeg skippa litt fort igjennom tråden, så om jeg har tråkket feil, her og der, si ifra.
Vil legge til at sjangermessig kan "hardt" og "mørkt" være to veldig, veldig forskjellige ting. Noe av den mest dystre, mørke og forsåvidt triste svartmetallen jeg har hørt/sett live var ikke særlig hard, mens noen av de hardeste bandene ikke var sånn spesielt mørke fra mitt synspunkt. Dessuten finner man ganske hard musikk, og forsåvidt mørk også, i andre sjangre enn ekstremmetall...

Men om du er ute etter dyster musikk kan jeg anbefale deg å sjekke ut mer undergrunnsbaserte svartmetallband; det er nok av dem å velge i. I en setting med levende lys, dyreskrotter og sauehoder blir det riktig så trivelig!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Demilich
- Episkt stort, smart hardt og mørkt som svarteste helvete, men de får det faen meg til å svinge for det.

http://www.anentity.com/demilich/fil...20Unnamed).mp3

Når vokalen kommer inn her så grøsser det nedover ryggen

Anal Cunt - Kaotisk og schtøkt, men sikkert nevnt
Hørte en gang en sang som het: Ninnuam - Godhead


den var temmelig hard..

Og, tror faktisk jeg husker et band som het Rotten sound eller noe slikt.. Noen spesiell låt av de, husker jeg ikke.. er forferdelig hardt alt sammen.

http://www.youtube.com/watch?v=Jp-NBfsfq8o

- rotten sound lå på youtube, fant lite av ninnuam da... Som jeg husker var enda hardere!
No offence, men slayer er pussies.(dette pga sist jeg så de live vill jeg bare dra hjem pga dem var så dårlig live)
LAST DAYS OF HUMANITY.
KATALEPSY
SIKFUK
WAKING THE CADAVER

å check out Big chocolate på you tube. synger i Disfiguring the Goddess. å sang i Maldorous(litt feil staving shure)
Sist endret av mizfitnilz; 5. november 2009 kl. 15:17.
Electric Wizard - Return Trip

http://www.youtube.com/watch?v=0eL1l...eature=related

Som han selv har kommentert: "I dare you to find a heavier song!"
Det jo et nokså individuelt svar på dette da.
Noen mener at Anaal Nathrakh er bare bråk, men allikevel kan få ufattelig grim stemning av f.eks Black Sabbath.
Tror at det er et lite svar på spørsmålet ditt, stemningen.

Også kort fortalt hva Black metal Feelingen er, man trenger ikke skam hard musikk for stemningen skal der.

Men også ting i omgivelsene dine påvirker dette, f.eks gå tur i skog og mark på vinteren med Dark Thorne på Mp3 spilleren gi etter min mening sinnssykt bra stemning
Sist endret av gibbe; 5. november 2009 kl. 18:36.
Jeg ser den trådstarter.
Var slik tidligere jeg, startet egentlig med Linkin park og Rammstein på barneskolen.
Så begynte jeg med in flames og metal core. Første gang jeg hørte death og black metal tenkte jeg faen for noe bråk.
Jaja endte opp med suffocation, cannibal corpse, darkthrone, burzum, deicide annet i den duren. Jeg lette fortsatt etter noe hardere og mørkere, men for min del så holdt det med suffocation. Gorgoroth vil jeg si er ganske hardt men det går mest på imaget til Gaahl.

Det hardeste og det mørkeste syns jeg ikke går i ett. Det hardeste tenker jeg Death metal og grind/deathcore, mens mørkeste tenker jeg med en gang norsk svart metal. Blir så vanskelig å si hva som er det hardeste eller mørkeste men vil si suffocation og burzum. Grunnen er at disse to bandene syns jeg var dritbra og har stemningen.

Vil bare avslutte med at hvis du leter etter mørkere og hardere hele tiden vil du bli skuffet. Jeg gjorde det og endte med å høre på progressiv rock fra 70-tallet (genesis, gentle giant), ironisk nok.
1349, dimmuborgir, svartsot, gojira, satyricon,aborned brood, norther,cradle of filth m.m kan dere jo prøve
Har veldig sansen for "folk" - > som finntroll, svartsot (igjen ), Månegarm.
Benea Reach sitt album:

Monumental Bineothan
Marduk har noen av de ondeste tekstene jeg har hørt i mitt liv

Cannibal Corpse er fuckings brutal noe som gjør det himmelsk

Arch Enemy er rått, ganske heavy, men melodisk

Judas Priest er ren heavy metal, men Painkiller albumet er definitivt brutalt og raskt
Den mørkeste musikken jeg kjenner til er Marit Larsen. Stemmen hennes får meg til å ville trampe ihjel små søte dyr. Ondere får du det ikke! Vedder en lunka vaffel på at om du spiller shiten baklengs hører du blasfemisk ralling og djeveldyrkelse.