Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3062
Hei,

Kom over fakehash.com her om dagen og de påstår at det er lov i hele verden. Er det faktisk det, eller kommer jeg til å få beslaglagt vare og masse styr med politi og tollvesenet? Står på siden at det er 0% thc og bare beroligende og naturlige planter. Så hvis jeg bestiller dette kommer det faktisk igjennom? Takk for relevante svar
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Ja, dessverre glir dette igjennom. Et par idiot-bekjente bestilte og mottok uten problemer.
xxxxx221
Admin221's Avatar
Trådstarter
Carmex, var det «flaks» at det kom igjennom eller er det lovlig å bestille?
Er det ikke en relativt ny lov om at det ikke er lov å importere urter, vitaminer og alt mulig dritt nå?
Isåfall så kan det hende at produktet faktisk ikke er lov å importere. La oss håpe at det bare er flaks om sånn dritt som det der kommer igjennom =)
Om du leser FAQ'en dems, så står det veldig klart og tydelig at det har null effekt.
Eneste beroligende effekt du vil få er placebo.

Q: Has this product the same effect as real hash?
A: No. This product has no effects. But you can mix it with chemicals. And then the effect will be the same. See the production for more info.
Vis hele sitatet...
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den siden der er vel faen meg genial for mennesker som har lyst til å svindle andre... Og hvorfor i helvete har noen lyst til å bestille fake hash??
xxxxx221
Admin221's Avatar
Trådstarter
Jeg bestiller ikke for videre salg btw, lurer på om det kommer igjennom med tanke på at det er tydelig at det er fake hasj.
Sitat av Admin221 Vis innlegg
Jeg bestiller ikke for videre salg btw, lurer på om det kommer igjennom med tanke på at det er tydelig at det er fake hasj.
Vis hele sitatet...
Det lukter hasj og ser ut som hasj så sannsynligheten for at at det blir stoppet av hunder/tollere er stor.
De vil jo ikke se forskjell når pakken ankommer.
xxxxx221
Admin221's Avatar
Trådstarter
Sitat av Soletti Vis innlegg
Det lukter hasj og ser ut som hasj så sannsynligheten for at at det blir stoppet av hunder/tollere er stor.
De vil jo ikke se forskjell når pakken ankommer.
Vis hele sitatet...
Men de må vel ta en sjekk på hva det faktisk er før jeg evt får en straff for det? Og når det ikke gir utslag på thc er det vel 0 problem? Som de sier på websiden er det påstått lovelig i hele verden
kan hende du får ett forklarings problem dersom det blir stoppet xD

Hva tenker du å si? at det er til eget bruk?
Sist endret av Alge; 28. juli 2018 kl. 23:58.
xxxxx221
Admin221's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alge Vis innlegg
kan hende du får ett forklarings problem dersom det blir stoppet xD
Vis hele sitatet...
True, men så lenge det er lov er det vel 0 problem? Om det ikke er lov så lar jeg jo være
Helt ærlig så har jeg ikke peiling, men ser ihvertfall for meg en del problemer dette kan by på. Ihvetfall om du bruker narkotika av og til. Jeg ser heller ikke helt gevinsten heller om du skulle være så heldig å få det igjennom?

Hva tenker du å bruke det til om du ikke har tenkt til å selge det videre for profitt? Er det de beroligende urtene du er ute etter hadde jeg heller kjøpt meg en pose kamille te på butikken å røyka det i stede for.
xxxxx221
Admin221's Avatar
Trådstarter
Sitat av Alge Vis innlegg
Helt ærlig så har jeg ikke peiling, men ser ihvertfall for meg en del problemer dette kan by på. Ihvetfall om du bruker narkotika av og til. Jeg ser heller ikke helt gevinsten heller om du skulle være så heldig å få det igjennom?

Hva tenker du å bruke det til om du ikke har tenkt til å selge det videre for profitt? Er det de beroligende urtene du er ute etter hadde jeg heller kjøpt meg en pose kamille te på butikken å røyka det i stede for.
Vis hele sitatet...
Har prøvd å slutte med rus, (foreløpig 4 uker uten) så at politiet skal ta prøver av meg er ikke noe problem ennå ville egt gjøre en harmløs spøk med kompisene mine.. ikke store saker, men tanke på det er litt billigere å bestille der enn å faktisk kjøpe The real deal. I bunn å grunn er det ikke bruksformålet som er det viktige vil bare finne ut om det er lov skjønner at du lurer da
Det har jo lite å si om det er lov om tollerne ikke vet at det er fake.
De ser noe som lukter, ser ut som og smaker hasj og vil gå utifra at det er hva det er.
Om de hele tatt gidder å teste det istedenfor å sende til destruering er jeg usikker på.

Hva er egentlig poenget med å bestille dette om du ikke skal lure folk eller tilsette rc?
Det har jo null virkning, så du kan like gjerne røyke jord eller snorte salt.
xxxxx221
Admin221's Avatar
Trådstarter
Sitat av Soletti Vis innlegg
Det har jo lite å si om det er lov om tollerne ikke vet at det er fake.
De ser noe som lukter, ser ut som og smaker hasj og vil gå utifra at det er hva det er.
Om de hele tatt gidder å teste det istedenfor å sende til destruering er jeg usikker på.

Hva er egentlig poenget med å bestille dette om du ikke skal lure folk eller tilsette rc?
Det har jo null virkning, så du kan like gjerne røyke jord eller snorte salt.
Vis hele sitatet...
«Takk for relevante svar» ... trenger ikke forklare hva jeg skal bruke det til (selv om jeg alt har gjordt det) er vel i all hovedsak et ja/nei spørsmål? Vet jeg kan røyke jord, men de fleste folka i det miljøet jeg er i vet hva hasj er.
Sitat av Admin221 Vis innlegg
«Takk for relevante svar» ... trenger ikke forklare hva jeg skal bruke det til (selv om jeg alt har gjordt det) er vel i all hovedsak et ja/nei spørsmål? Vet jeg kan røyke jord, men de fleste folka i det miljøet jeg er i vet hva hasj er.
Vis hele sitatet...
Nei, du trenger ikke forklare det, forklaringen din kom også mens jeg skrev innlegget så den dukket ikke opp før etter jeg hadde skrevet.

Om de fleste i miljøet ditt vet hva hasj er, så vil de vel ganske fort finne ut at du gir dem fake shit også vil de ikke?
xxxxx221
Admin221's Avatar
Trådstarter
Sitat av Soletti Vis innlegg
Det har jo lite å si om det er lov om tollerne ikke vet at det er fake.
De ser noe som lukter, ser ut som og smaker hasj og vil gå utifra at det er hva det er.
Om de hele tatt gidder å teste det istedenfor å sende til destruering er jeg usikker på.

Hva er egentlig poenget med å bestille dette om du ikke skal lure folk eller tilsette rc?
Det har jo null virkning, så du kan like gjerne røyke jord eller snorte salt.
Vis hele sitatet...
Eksempel om jeg hadde bestilt creatin på nettet (ofte blandet ut med kokain) så når de åpner pakken er det vel ikke sånn at jeg får flere års fengsel for import av eks 2kg «kokain» tollere e er vel pålagt å teste for narkotika før de anmelder saken og gir meg eventuell dom? Bare fordi det ligner..
Sitat av Admin221 Vis innlegg
Eksempel om jeg hadde bestilt creatin på nettet (ofte blandet ut med kokain) så når de åpner pakken er det vel ikke sånn at jeg får flere års fengsel for import av eks 2kg «kokain» tollere e er vel pålagt å teste for narkotika før de anmelder saken og gir meg eventuell dom? Bare fordi det ligner..
Vis hele sitatet...
Neinei, kreatin er ikke blandet ut med kokain, kokain kan bli blandet ut med kreatin.
Når de åpner pakken vil de fort se at det er kreatin, de kan til og med lukte at det er kreatin.
Det vil heller ikke bli markert som narkotika slik denne hasjen i stor grad kan bli.
Sist endret av Soletti; 29. juli 2018 kl. 00:28.
xxxxx221
Admin221's Avatar
Trådstarter
Sitat av Soletti Vis innlegg
Neinei, kreatin er ikke blandet ut med kokain, kokain kan bli blandet ut med kreatin.
Når de åpner pakken vil de fort se at det er kreatin, de kan til og med lukte at det er kreatin.
Det vil heller ikke bli markert som narkotika slik denne hasjen i stor grad kan bli.
Vis hele sitatet...
Det jeg mente var at ja, det ligner, lukter og kanskje smaker som hasj, men det er jo ikke det? Og som siden påstår er det 100% lovlig. Det er 0% thc i det. Men skjønner godt hva du mener. Derfor jeg spør fordi jeg får ofte svarer jeg lurer på på freak
Sitat av Soletti Vis innlegg
Det har jo lite å si om det er lov om tollerne ikke vet at det er fake.
De ser noe som lukter, ser ut som og smaker hasj og vil gå utifra at det er hva det er.
Om de hele tatt gidder å teste det istedenfor å sende til destruering er jeg usikker på.
Vis hele sitatet...
Nei, de sender jo ikke beviset til destruering før dommen har falt? Det blir naturligvis gjort prøver av og brukt som bevis. (om det viser seg at det skulle være noe å bevise)
Sist endret av Alge; 29. juli 2018 kl. 00:38.
Hva siden påstår har egentlig ikke så mye å si.
Det er flust med sider på nett som påstår det samme om andre ting som benzoer, opiater, weed eller andre ting.

Alge: Jeg regnet bare med at de vil tro dette er hasj og av den grunn få det destruert.
For alt de vet så er det et smuglingsforsøk hvor 90% er fake og 10% er ekte eller noe slikt.
Sist endret av Soletti; 29. juli 2018 kl. 00:42.
xxxxx221
Admin221's Avatar
Trådstarter
Sitat av Soletti Vis innlegg
Hva siden påstår har egentlig ikke så mye å si.
Det er flust med sider på nett som påstår det samme om andre ting som benzoer, opiater, weed eller andre ting.
Vis hele sitatet...
Men om det er hasj så er det vel ikke veldig profitabelt for siden å selge for den prisen som er satt..? Også kan det vel hjelpe i en rettsak om siden er rent svindel? Er vel ikke sånn at hvis jeg bestiller en lekebil på eBay og de sender 1g hasj så er det min feil? Har jo bevisst bestilt noe som skal være lov. Hva de sender er vel ikke min feil? Skal jo ikke være sånn ihvertfall?
De skriver forresten ikke hva det lages av på siden, så for alt noen av oss vet så er det planter/urter som ikke er lov.

Sitat av Admin221 Vis innlegg
Har jo bevisst bestilt noe som skal være lov. Hva de sender er vel ikke min feil? Skal jo ikke være sånn ihvertfall?
Vis hele sitatet...
Men hvordan vet du at det er lov?
Har du kontaktet siden og fått oppskriften på hva som er i blandingen?
Har du kontaktet tollen og spurt de om det er lov?
Sist endret av Soletti; 29. juli 2018 kl. 00:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
xxxxx221
Admin221's Avatar
Trådstarter
Sitat av Soletti Vis innlegg
De skriver forresten ikke hva det lages av på siden, så for alt noen av oss vet så er det planter/urter som ikke er lov.



Men hvordan vet du at det er lov?
Har du kontaktet siden og fått oppskriften på hva som er i blandingen?
Har du kontaktet tollen og spurt de om det er lov?
Vis hele sitatet...
Eneste jeg har gjordt er å kontakte siden som har sakt det er lov, derfor jeg gikk på dette forumet for å få en dobbelt sjekk

De opplyser også på siden at det er beroligende urter og 100% lovlig i hele verden.
Sist endret av Admin221; 29. juli 2018 kl. 00:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Som sagt sier ikke siden hva dette inneholder, den sier heller ingenting om beroligende urter noe sted.
"food quality materials" derimot, kan være ganske mye forskjellig, om alt er lov er ikke godt å si.

Igjen, siden kan si akkurat hva den vil, det trenger ikke å stemme av den grunn.
xxxxx221
Admin221's Avatar
Trådstarter
Sitat av Soletti Vis innlegg
Som sagt sier ikke siden hva dette inneholder, den sier heller ingenting om beroligende urter noe sted.
"food quality materials" derimot, kan være ganske mye forskjellig, om alt er lov er ikke godt å si.

Igjen, siden kan si akkurat hva den vil, det trenger ikke å stemme av den grunn.
Vis hele sitatet...
Skal ikke være helt trangsynt heller skjønner hva du mener, men jeg håper du også forstår hva jeg mener
Ja, forstår det.
Er fort gjort å tro at det er lovlig fordi siden sier det.
Hadde jeg vært deg så ville jeg kontaktet fakehash og spurt hva det inneholder og etterpå kontakte tollen for å høre om det ville ha blitt problemer med det.
xxxxx221
Admin221's Avatar
Trådstarter
Sitat av Soletti Vis innlegg
Ja, forstår det.
Er fort gjort å tro at det er lovlig fordi siden sier det.
Hadde jeg vært deg så ville jeg kontaktet fakehash og spurt hva det inneholder og etterpå kontakte tollen for å høre om det ville ha blitt problemer med det.
Vis hele sitatet...
Da tar jeg det til etterretning, men er fortsatt åpen for innspill fra andre og som evt har bestilt derifra før
Sist endret av Admin221; 29. juli 2018 kl. 01:03.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er ingen lov som omfatter etterligninger av stoff (da mener jeg visuelle etterligninger, ikke analoger som er psykoaktive), og siden vi bor i et land med et temmelig brukbart rettsystem så er man uskyldig til det motsatte er bevist. Skulle pakken bli stoppet vil en analyse ganske fort vise at det ikke befinner seg noe illegale stoffer i det.

Et legitimt bruksområde er jo film/tv.
Sist endret av Dodecha; 29. juli 2018 kl. 01:37.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er ingen lov som omfatter etterligninger av stoff (da mener jeg visuelle etterligninger, ikke analoger som er psykoaktive), og siden vi bor i et land med et temmelig brukbart rettsystem så er man uskyldig til det motsatte er bevist. Skulle pakken bli stoppet vil en analyse ganske fort vise at det ikke befinner seg noe illegale stoffer i det.

Et legitimt bruksområde er jo film/tv.
Vis hele sitatet...
men det er laget av beroligende urter, er det ikke en ny lov som sier noen om import av dette?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Alge Vis innlegg
men det er laget av beroligende urter, er det ikke en ny lov som sier noen om import av dette?
Vis hele sitatet...
Finner ingen steder der dette påstås utenom i førsteinnlegget.
På FAQ'en deres nevner de bare at det er laget av "food grade material" og at om du røyker det vil du få null effekt.
Sitat av Alge Vis innlegg
men det er laget av beroligende urter, er det ikke en ny lov som sier noen om import av dette?
Vis hele sitatet...
Om det i det hele tatt inneholder urter da, siden dette ikke er nevnt noe sted...
Eneste som er nevnt er "food quality materials", noe som ikke sier meg noe som helst om hva som egentlig er inneholdet eller lovligheten rundt det i det hele tatt.

Er det laget av urter så er det en sjanse for at noe av det står oppført på urtelisten og deretter vil bli klassifisert som legemiddel.

§ 4.Urtelisten​1
Urter er legemidler.​2 Dette gjelder likevel ikke urter som i det følgende er merket med H (handelsvare). Urter som under er merket med L og LR er klassifisert som henholdsvis legemiddel og reseptpliktig legemiddel.
Sitat av Alge Vis innlegg
men det er laget av beroligende urter, er det ikke en ny lov som sier noen om import av dette?
Vis hele sitatet...
Du tenker på den loven som var aktiv i kanskje 1-2 mnd i fjor(eller var det for-fjor?).
Den gjaldt kosttilskudd og urtemidler. Men den ble fjernet igjen etter massiv reaksjon fra folket.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bestilte 1 kilo "afghan" der fra. tok over 6 måneder før pakken ankom mitt lokale postkontor.
Varen hadde vært hos politi/toll lenge. Varen lukter litt plastikk, ellers ingenting. Smaker ingenting. Ser ufattelig overbevisende ut, hvis man gnur litt på den.

Er ikke til å anbetale, med mindre du skal lure en idiot.
xxxxx221
Admin221's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bestilte 1 kilo "afghan" der fra. tok over 6 måneder før pakken ankom mitt lokale postkontor.
Varen hadde vært hos politi/toll lenge. Varen lukter litt plastikk, ellers ingenting. Smaker ingenting. Ser ufattelig overbevisende ut, hvis man gnur litt på den.

Er ikke til å anbetale, med mindre du skal lure en idiot.
Vis hele sitatet...
God tilbakemelding takk skal du ha!