Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3924
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hva kan jeg gjøre for at dem ikke skal finne noe. har slettet iphonen på icloud slik at med engang den får nett slettes alt og jeg sa ikke koden elle pin

hva kan gjer gjøre?
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror ikke du skal være så bekymra. Jeg var i samme situasjon, ble tatt fra mobil ved rassia. Nektet å gi de kode, og de "truet" med at da måtte de sende telefonen ned til Oslo på en spesialenhet for slike saker for å få låst opp den, og at det kom til å ta måneder før jeg fikk den tilbake eller noe lignende.

Kom tilbake omkring 2-3 uker senere, etter jeg fikk et brev i posten der det sto "henlagt grunnet bevisets stilling", og fikk telefonen tilbake.
Jeg skal ikke si meg 100% sikker, men jeg mener på du må være mistenkt i en sak som har strafferamme på over 10 år før de kan åpne telefonen din.
Jeg tror også at dette er en populær taktikk de bruker for å skremme deg til å åpne telefon, for hvem vil da gå uten telefon så lenge?.. ALDRI oppgi koden iallfall............
Sist endret av Buttplugger666; 5. januar 2019 kl. 21:57.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
istedet for å si at du ikke vil gi koden, bare si at du har glemt den, ferdig med det.
da kan de i hvertfall ikke notere ned at du ikke er samarbeidsvillig.
Om du har iphone er informasjonen din trygg.
Sitat av anon7618 Vis innlegg
Om du har iphone er informasjonen din trygg.
Vis hele sitatet...
hvordan det?
Hørte en podcast som het "Kriss på Kripos" eller noe lignende.
Der snakker de med tekniske avdeling på hvordan de tar ut informasjon fra mobiltelefoner uten koder etc.
Med mindre du er terrormistenkt eller det er en vesentlig viktighet å komme inn på din telefon tviler jeg sterkt på at politiet vil bruke den kompetansen på fillesaker.
Så som det står over: ikke gi bort koden din så får de nok ikke så mye fra den.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
ja det er bare misstankelse om tabletter og jeg er bare 15. er ikke noe sværa greier
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
istedet for å si at du ikke vil gi koden, bare si at du har glemt den, ferdig med det.
da kan de i hvertfall ikke notere ned at du ikke er samarbeidsvillig.
Vis hele sitatet...
For den løgnen har de aldri hørt før...
Fra og med ios 8 så er passkodebeskyttede iphoner krypterte, de nevner ikke så vidt jeg vet konkret at de klarer å omgå kryptering på ios/android. Jeg har ihvertfall mine tvil om at de klarer dette, muligens er de metodene de snakker om for å gjennopprette slettede data eller ukrypterte passordbeskyttede telefoner.

De nevner også i den podcasten at hvis de skulle gjette av 1000 telefoner hvor mange de ikke klarer å åpne, så sier de 5. Det betyr at de påstår at det er kun 0.5% av telefoner de får inn de ikke klarer å knekke. Enten fordi de er ødelagte eller andre ting.

Dette er kun synsing fra min side og har ikke peiling på hva kripos egentlig er i stand til, men som sagt så tror jeg dette bare er piss.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
For den løgnen har de aldri hørt før...
Vis hele sitatet...
Det har da vitterlig ingenting å si om de tror det er løgn eller ei. Du skal være greit flink hvis du klarer å bevise at en person ikke har glemt noe, men ljuger om det.
Poenget var det at da kan de ikke tvinge deg til å åpne telefonen og du blir heller ikke skrevet ned for å ikke være samarbeidsvillig.
Sist endret av Hurricane76; 6. januar 2019 kl. 21:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Hurricane76 Vis innlegg
De nevner også i den podcasten at hvis de skulle gjette av 1000 telefoner hvor mange de ikke klarer å åpne, så sier de 5. Det betyr at de påstår at det er kun 0.5% av telefoner de får inn de ikke klarer å knekke. Enten fordi de er ødelagte eller andre ting.
Vis hele sitatet...
Eller fordi det er ca. så mange som faktisk forstår opsec, og bryr seg nok.

For mange vil det vere fettmerker på displayet etter opplåsningsmønsteret. Mange bruker fingeravtrykk, som er langt svakere autentiseringsmetode enn pattern. Atter andre har fødselsdagen til bikkja som kode... også viare også viare.

God opsec er krevjande teknisk og upraktisk i kvardagen.
Har du sletta mobilen via iCloud så er du jo safe.

Har du iOS høyere enn 11.3 så er det no fucking way de kommer inn på den så lenge de ikke har koden. Så håper du har annen kode enn 0852, 1111, 2222 osv eller 2580 eller fødselsåret ditt så skal de ha flaks for å komme inn.
Så jo dobbelt drapssaken hvor FBI ikke fikk tilgang til iPhonen.
Hadde du brukt android så hadde de hatt en langt enklere oppgave
Sist endret av worldwebber; 7. januar 2019 kl. 19:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Klok Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av worldwebber Vis innlegg
Har du sletta mobilen via iCloud så er du jo safe.

Har du iOS høyere enn 11.3 så er det no fucking way de kommer inn på den så lenge de ikke har koden. Så håper du har annen kode enn 0852, 1111, 2222 osv eller 2580 eller fødselsåret ditt så skal de ha flaks for å komme inn.
Så jo dobbelt drapssaken hvor FBI ikke fikk tilgang til iPhonen.
Hadde du brukt android så hadde de hatt en langt enklere oppgave
Vis hele sitatet...

kan du beskrive litt annerledes her? IOS er det Iphone? Heter det ikke også Android IOS?

Hvilken telefon er tryggest og hva gjør det enklere for dem med Android telefoner?
De kan kun tvinge deg til å låse opp med biometrisk kode, altså fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjenning. De kommer ikke til å prøve knekke koden, eller på en annen måte bruke en bakdør. Det tok årevis før Apple åpnet telefon til Breivik..