Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 6655
Nå har det seg sånn at jeg har røyket en del ganger, men alltid har det vert noen der som har rullet en joint for meg eller mekka bong.
Men i går så fikk jeg tak i 1gram brunt. Å jeg tenkte jeg skulle rulle meg en. Men så har jeg ikke så veldig mye greier på dette her med å dele opp osv.
Hasjen er fast altså ikke så enkelt å dele opp.
Har prøvd å varmet det opp meg lighter osv. men syns det tar alt for lang tid og hasjen klisser seg fast på fingrene.
Så setter veldig stor pris på en enkel måte for å få delt opp denne på.
Ta litt gladpak rundt den, putt den i baklomma og sett deg ned. Vent ca. 5 minutter, så skal den være formbar.

Dersom det er 1 gram, så kan du dele denn opp i f.eks tre deler.
Sist endret av bronsky; 21. februar 2014 kl. 16:01.
Varm raskt (3 sek) med lighter, for så å dele den opp med fingrene
Okei skal prøve på dette i kveld
Hvis du alltid har lurt på hva denne siden skal være godt for så har du svaret nå:
Sitat av moret Vis innlegg
Hvis du alltid har lurt på hva denne siden skal være godt for så har du svaret nå:
Vis hele sitatet...
Se der ja! ikke så dumt
Sitat av moret Vis innlegg
Hvis du alltid har lurt på hva denne siden skal være godt for så har du svaret nå:
Vis hele sitatet...
Og hvis du har lurt på hvorfor nesten ingen benytter seg av denne, kan det godt tenkes at det er fordi mye, om ikke mesteparten, vil bli sittendes fast...
En saks, eller kniv holder i massevis
Kan vell tenke meg at det er fort gjort å få rensket den.
tskje+lighter ...
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Du kan bruke mikrobølgeovnen ? Blir like klissete men da blander man med tobakk med engang da.
Jeg foretrekker å bruke grinder på både grønt og brunt.. Så om du har en grinder syns jeg du burde teste ut den

Bare fyll grinderen med ca 33% av tobakken du skal bruke (mindre om det blir trangt), så varmer du den hasj biten du skal ha og slenger den oppi grinderen.. Lukk igjen grinderen, snurr 3-4 ganger frem og tilbake og lukk opp før det har rukket å bli kaldt og hell det ut på en mekkeblekke... Så kan du tilføre så mye tobakk du vil ha..

Går ikke fullt så bra uten noe tobakk i grinderen, men trenger bare bitte litt for å få fint pulver med veldig lite klumper (og klumpene kan puttes i en bong/pipe om man ikke vil ha de med i jointen)
Sist endret av Novice; 21. februar 2014 kl. 17:21.
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
tskje+lighter ...
Vis hele sitatet...
Funker dette? I så fall burde jo det gå an å legge litt olje oppi teskjeen og dermed kunne hive dette i youghurt og få virkning etterpå?


Og en ting til; finnes det "blandetobakk" uten de millionene av giftstoffene tobakken inneholder? Vil helst kun ha det grønne..(eller det brune da..)
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Og hvis du har lurt på hvorfor nesten ingen benytter seg av denne, kan det godt tenkes at det er fordi mye, om ikke mesteparten, vil bli sittendes fast...
Vis hele sitatet...
Om du kliner seig jævla sorting på shitten så sitter det igjen mye, men for sånn halvfast hasj så funker det helt fint. Noe vil selvfølelig sitte igjen, uten at det er et helvete å få samlet sammen igjen heller.
Med hard hasj, så funker det VELDIG greit å legge hasjen i en lukket plaspose, får så å legge den mellom pungen og låret. Da vil hele klumpem bli varmet opp uten at deler fortsatt vil være harde. Så er det bare å rive av bitene du skal ha i mekket ditt :-)
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
Med hard hasj, så funker det VELDIG greit å legge hasjen i en lukket plaspose, får så å legge den mellom pungen og låret. Da vil hele klumpem bli varmet opp uten at deler fortsatt vil være harde. Så er det bare å rive av bitene du skal ha i mekket ditt :-)
Vis hele sitatet...
Tror TS heter Mona, men kan hende hun har noen i familien hun kan låne oppbevaringsplass til mellom pung og lår.
Du kan også bruke en slik:

http://www.glassoginterior.no/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/4/7/4757049.jpg

Da har du hasjklumpen oppi, sammen med ønsket mengde tobakk, jeg pleier å bruke to - tre sigg på grammet. Når hasjen begynner å bli varm og klebrig, gnir du den så inn i tobakken med fingrene. Kan også la den avkjøles litt, så er det bare å rulle opp og chille.
Hvis den er litt myk er jo det beste å bare bryte av bittesmåe biter med fingrene. Det tar litt tid, man da mister du heller ikke noe virkestoff som ved å varmebehandle den.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Hvis den er litt myk er jo det beste å bare bryte av bittesmåe biter med fingrene. Det tar litt tid, man da mister du heller ikke noe virkestoff som ved å varmebehandle den.
Vis hele sitatet...
Ja, enig. Litt teit å lage noe mer nummer ut av denne tråden, da svarene har kommet i fleng.

Uansett, enkleste og kanksje mest logiske metode må være å klippe kifen i masse små biter. Har selv gjort dette når jeg ikke har hatt lighter, men kun fyrstikker. Eller om den er myk nok, rull ønsket mengde til en lang tynn pølse og klipp denne pølsen opp i små biter =) Eller så kan du jo også bare rulle en joint med en lang tynn pølse av kif.
Sitat av Hygge Vis innlegg
Funker dette? I så fall burde jo det gå an å legge litt olje oppi teskjeen og dermed kunne hive dette i youghurt og få virkning etterpå?


Og en ting til; finnes det "blandetobakk" uten de millionene av giftstoffene tobakken inneholder? Vil helst kun ha det grønne..(eller det brune da..)
Vis hele sitatet...
De har det på shangri-la i Oslo, en slags urtetobakk. Smaker litt funky, men godt en gang iblant. Jeg foretrekker vanlig tobakk for smakens skyld. (:
kan da ikke være så veldig vanskelig å lage seg et mekk. Om du blir litt sticky på fingrene, hva så? Er jo bare å gni det av fingrene oppi mekket... men du har vel forhåpentligvis fått lagd deg et mekk til nå :P
Støtter opp om grinder.
Har jeg en ordentlig tørr en kan jeg pulverisere det i grinderen, om ikke, dele det inn i relativt små biter.
Har som regel aldri noen seig oljete svarting. Men den jeg hadde nå var hard plastelina-aktig, og fungerte helt toppers.
Jeg deler opp rev på forskjellige måter, gitt etter hvordan rev jeg har fått.
Er det en hard tørrokk knuser jeg den ofte med grinder eller lighter, men det forekommer ikke ofte.
Halvmyk hasj deler jeg enten opp i små biter fra hasjklumpen når jeg kjeder meg, eller så biter jeg av en solid klump - for så å varme den mens jeg holder den med saks eller bare legger den på blekka og varmer den opp. Sistenevnte kan en få litt større biter igjen av, så da deler jeg ofte de opp igjen med hendene.

Det finnes utrolig mange måter å dele opp hasjen på, det er bare fantasien din som setter en stopper.
Om man røyker bong så funker det fett å bare klippe opp kifen i små biter.Før mekka jeg alltid opp på vanlig måte,men foretrekker nå å klippe det opp.Trenger mye mindre tobakk til mekket,å trekka smaker mye bedre.Pluss at man slipper å brenne bort virkestoffer under mekkinga.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Og hvis du har lurt på hvorfor nesten ingen benytter seg av denne, kan det godt tenkes at det er fordi mye, om ikke mesteparten, vil bli sittendes fast...
Vis hele sitatet...
Og hvis du har lurt på hvorfor noen i det hele tatt bruker den, så er det fordi de tar i bruk dagens teknologi: Neverwet
Sitat av HappySmoothie Vis innlegg
Funker dette? I så fall burde jo det gå an å legge litt olje oppi teskjeen og dermed kunne hive dette i youghurt og få virkning etterpå?


Og en ting til; finnes det "blandetobakk" uten de millionene av giftstoffene tobakken inneholder? Vil helst kun ha det grønne..(eller det brune da..)
Vis hele sitatet...
Brun Lucky Strike, additive-free.
0.3-0.4 er greit å bruke i joint om du er rookie. ca 3 joints på grammet da.

Det jeg bruker å gjøre er å bare kose med hasjen mellom fingrene til den blir passe varm for så å klemme den så flat jeg klarer. Så tar jeg en kjapp (les: går fort til klumpen er varm når den er flat) runde med lighteren over, før jeg knar det inn i tobakken jeg skal bruke.
Når den er flat, blir den lettere og bearbeide mtp på varme og baking.

Happy toking!