Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1450
Hei medfreaks. Jeg har nå brukt en liten stund på å lage en aldri så liten sniper montage, eller iallefall en trailer til en. Dette er en av de første gangene jeg prøver meg på å lage en, så jeg trenger litt kritikk/tips til hva jeg kan gjøre bedre når jeg skal lage neste.

Jeg har prøvd meg på noen før, men etter min mening så ble de ikke så veldig vellykkede.

Videoen ble laget med Sony Vegas, og introen ble laget med Adobe After Effects.


Jeg ville satt stor pris på om noen kunne komme med litt tilbakemelding på den, så vær så snill å ta en titt på den

Du finner videoen her: http://www.youtube.com/watch?v=MwHRJgPehlk

All konstruktiv kritikk mottas med stor takk

Gamer'n
Alt for lang intro, men om dette er en trailer til en lengre montage funker det nok.

Grafikken på introen kunne vært noe bedre.
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Trådstarter
Takk for tilbakemelding, skal ta det til meg til neste gang
Enig der, 1/3 av videoen var jo intro.
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Trådstarter
Enig at det ble vel mye intro ja. Skal bedre seg til neste gang i og med at da har jeg flere klipp, og mer av videoen blir dermed gameplay
Lang intro er irriterende samme er det når det er slow motion eller en eller annen blur effekt før annen hvert kill.
har egentlig sluttet og se på COD montages 98% blir det samme og desverre synes jeg at jeg hadde sett dette et par ganger før. men absolutt kan godt være slutt resultatet blir spennende.
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for kritikk fra deg også The Nameless.

Skal prøve å forbedre det dere påpeker til sluttproduktet
Som nevnte over så var introen for lang, og litt for mye effekter for min del.
Kutt ned introen, ha bedre grafikk på introen. Dropp teite effekter på ingame shootage, spesielt rett før et kill (han som ligger nede). Du kunne også ha droppet "thanks for watching" beskjeden på slutten.

Utenom det, gode kills, og alt sånn. Men quickscopes har man sett før. Det er ikke noe wow effekt lenger, men nå har jeg sklart ikke sett den fullstendige videoen! Lykke til, stå på
Sist endret av Dice; 6. februar 2011 kl. 22:01.
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Trådstarter
Tusen takk til deg også Dice. Skal ta det du sier til etterretning.

Skal poste den fullstendige videoen her også, når den kommer
Den likte jeg. Det var liksom ikke bare litt gameplay og masse redigering, det var faktisk mye gameplay og lite redigering.
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Trådstarter
Takker for hyggelig tilbakemelding Powlair
Sitat av Gamer'n Vis innlegg
Takker for hyggelig tilbakemelding Powlair
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Ironi
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Trådstarter
Greit, dette var bare en trailer uansett. Skal jo såklart ha flere klipp på den ferdige filmen?
Hvis det er en trailer så bør du ha med noen små glimt av noe virkelig "syykt". Ikke bare enkle quickscopes.

Ellers:

1. Lang intro (som sagt)
2. Noen teite effekter (som sagt)
3. Dårlig color correction. (Litt for gult, sandete på en måte)
4. Ikke så bra musikk (smakssak)
5. Kjedelige frags, men det får gå, i og med at dette kun er en trailer

Tips til fullstendig montage: Ta med lange streaks der der du tar mange rett etter hverandre. Det som er mest imponerende.
Mesteren selv: http://www.youtube.com/watch?v=OtkHIVy5JD0
Sist endret av Critiqueque; 6. februar 2011 kl. 23:13. Grunn: måtte legge til noe
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Trådstarter
Ser at color correctionen føkka seg litt.

Skal vente til jeg har fått en del gode klipp før jeg starter på den ferdige

Angående musikken, så liker jeg Pendulum jeg, men som du sa så er det jo en smakssak.
Sitat av Gamer'n Vis innlegg
Takker for hyggelig tilbakemelding Powlair
Vis hele sitatet...
Eh... Jeg beklager men det var duzzyd jeg siktet til Angående DIN video har jeg ikke så veldig mye å gi kritikk på da det bare vare en trailer. Eneste jeg kan si er at jeg håper du ikke gjør i fulle videoen slik som du gjorde i traileren mtp musikken. Du startet midt inni sangen på begynnelsen av videoen og hoppet plutselig til en ny sang midt inne i den også.
Kjedelig intro. Ingen blir imponert av AE klipp man har fått av en guide og lav fps i introen.
Kjedelige klipp og overkill på effekter.