Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Har du prøvd hasj?
JA 189 53,39%
NEI 165 46,61%
Stemmegivere: 354. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  91 7615
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
mhm....

Ikke bra!

Men.. hvis du absolutt skal prøve igjen, prøv med noe annet enn en joint! hvis du fikk noe funk med joint, vil du få mer funk med en bonge.. selv om flaske er noe dritt å røyke av, vil vel effekten være betraktelig bedre....

Granbar? w00t? hehe, jeg synest det smaker.. hasj?
det smaker nok som granbar de første gangene, jeg syntes det selv. og å rekrutere rookies til å røyke bonger er litt heavy. å rulle en bedre joint ville nok vært å anbefalle. eller bare kjøpe deg en maispipe i nærmeste narvesen sjappe og småpatte på den. men selvfølgelig med en bonger i tillegg blir effekten desto større :]
Så - du har lyst til å prøve hasj? Kort veiledning for nybegynnere.

Artikkel i "på høy tid" et tidskrift fra foreningen NORMAL, last ned her:
PDF - 10mb .. http://www.normal.no/pht/pht-2000-01.pdf
ZIP - 8,4mb .. http://www.normal.no/pht/pht-2000-01.zip
Forklare meg nøye hvordan man røyker flaske?
thx
det er forskjellige måter. prinsippet er at du må ha to hull (i tillegg til det du suger fra, noen bruker åpningen på flaska) det ene hullet legger du sølvpapir nedi og stikker hull så røyken kommer igjennom. det andre hullet (mindre av strl) er chocken, som det så fint heter, som du holder for når du fyller flaskepipa og slipper når du skal tømme den. hullene lager du ved å brenne.

en annen artig variant med flaske, er å kutte bunnen av en 1,5 liters flaske og sølvpapir på toppen. denne setter du i en 10liters bøtte fyllt med vann. idet du drar flaska oppover lager trykket i flaska en saftig flaske med røyk.. da fjerner du toppen og trykker flaska nedover i bøtta med munnen over hullet. dette er det vi kaller bøtte.

det finnes hundre varianter av disse, men dette er basic forklart.
leeenge siden jeg har røyka hasj.. men liker ikke hasj så veldig bra egentlig. Foretrekker maja, da man kan gå rundt og små-pjutte på en jolle.. ikke fullt så heavy som flaske, bong, turbo osv osv.. Bedre effekt har det også..
Opprinnelig postet av GuLDaN3L
Forklare meg nøye hvordan man røyker flaske?
thx
Vis hele sitatet...
'
hvis du leser i "hvordan røyker du hasjen din?" posten så får du noen gode oppskrifter til div. gode pipes o.l
jeg røyker SJELDEN. nesten alle vennene mine er imot det. men det er jo digg å bare drite i verden og 'toke up' et par ganger i året da
Alf "toke up" soon?
hasj er en utrolig ting.. takk gud att du skapt det
Har prøvd ja, og røyket mange ganger
liker det, men prøver å begrense det
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har lest igjennom threaden, og jeg må si det er mye klokt her Det er mange som har prøvd hasj og mange som ikke har det. Jeg tok mitt første trekk i sommerferien, og jeg må si at jeg er glad for at jeg gjorde det. Hvem vet om vi lever i morgen og i det lange drag, så ser jeg ikke på det som noen forbrytelse, hvis Norge først skal ta cannabisen vekk fra gata så kan de jo like gjerne forby røk og alkohol, vi dør jo av begge deler!
Det er ikke et tilfelle hvor cannabis har drept et menneske. Men alt har jo sine begrensninger, sier bare Bob Marley... Jeg oppfordrer INGEN til å gjøre det, jeg sier bare, Lev i nuet
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hasj er godt for kropp og sinn.
Opprinnelig postet av Schizoma
Hasj er godt for kropp og sinn.
Vis hele sitatet...
njaa.. det kan vel diskuteres. Det er bra for kropp, men sinn?
Nå tenker vi det lange løp...
Opprinnelig postet av DanBanan
Det er bra for kropp, men sinn?
Nå tenker vi det lange løp...
Vis hele sitatet...
Hasj er vel ikke strengt tatt så bra for kroppen i det lange løp heller..?
Storbritannia legaliserte nylig cannabis til privat bruk.
Vis hele sitatet...
Fra ITAVISEN.no

Jeg som ikke er oppdatert, så det visste jeg ikke. Norge burde også legalisere det til privat bruk. Det hadde vært greit.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
det er _IKKE_ legalisert....
Det er avkriminalisert.. som da vil si, at politiet har innsett at det er en tapt kamp, men om sitter på gata med pipa i hånden ville det nok ha blitt en reaksjon..
ja, omtrent samme reaksjon som om man hadde feilparkert...
Ok. Men du KAN sitte hjemme og røyke, jeg skjønte jo såpass at du ikke kunne sitte midt i gata med ei pipe da
▼ ... noen uker senere ... ▼
Røyker fredager og lørdager, hvis jeg har sjansen. Noen helger har man ikke tjall av økonomiske eller praktiske årsaker, andre har man ikke en passende annledning.
Uansett er en liten nattings aldri å forakte...

Personlig foretrekker jeg jonasen, men det kan være digg å loke rundt etter en skikkelig flaske også. Kommer mer ann på tjallen egentlig. Hvis man har noe Super Maroc holder en joint i lange baner, men hvis det ikke har så god kvalitet, må man nesten mekke en flaske e.l.
ikke noe fast, men sier ikke nei takk med mindre det er en bestemt og god grunn heller... noe som er skjelden hehe, spes når jeg er på besøk hos enkelte kompiser har det en tendens til å bli noen vansinnige bonger...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Opprinnelig postet av triad
en annen artig variant med flaske, er å kutte bunnen av en 1,5 liters flaske og sølvpapir på toppen. denne setter du i en 10liters bøtte fyllt med vann. idet du drar flaska oppover lager trykket i flaska en saftig flaske med røyk.. da fjerner du toppen og trykker flaska nedover i bøtta med munnen over hullet. dette er det vi kaller bøtte.
Vis hele sitatet...
Vært å nevne at man kan bli helt mongo av en slik bøtte. Prøvde første gang forrige helg, og det går liksom som ett skudd fra hodet og gjennom kroppen når du tar ett trekk. Kjente virkningen nærmest momentant. Jeg satt og lo og var helt borte i over to timer.
Ellers har jeg hørt at man kan få hetetokter hvis man bruker for mye tobakk når man røyker bøtte. Også er det visst best hvis vannet er kaldt.
bøtte er knall.. husker for endel år tilbake da jeg kun røyka bøtte, ingenting annet... skal si deg det fenger bra på morgenkvisten. *mimre*
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av rune420
Vært å nevne at man kan bli helt mongo av en slik bøtte. <- ??

Ellers har jeg hørt at man kan få hetetokter hvis man bruker for mye tobakk når man røyker bøtte. Også er det visst best hvis vannet er kaldt.
Vis hele sitatet...
Det er _aldri_ for lite tobakk i en bom.. heller alt for mye.. Tobakk gjør bare bomen litt større..men har jo ingen effekt.. Jeg anbefaller mer hasj, mindre tobakk i en bøtte(og uansett)

Kaldt vann er for at det smaker best.. Hvis man fyller en bøtte med varmt vann, vil det smake HELT JÆVLIG*hoste*

Man blir ikke mongo, om man har røyka mer en 4 ganger i sitt liv
Opprinnelig postet av sp3q
Man blir ikke mongo, om man har røyka mer en 4 ganger i sitt liv
Vis hele sitatet...
Insiniuerer du at jeg bare har røyka 4 ganger? For jeg har røyka i over to år nå, gjennomsnittlig 3-4 gram per mnd.
Vet ikke om du skjønner helt hva jeg mener med "mongo" heller, i visse nesodden kretser brukes ordet for å beskrive en tilstand der du er mer enn bare "høy" men samtidig ikke helt "stein".
Hehe jeg har røykt bøtte 2 ganger! Og begge gangene har det funket noe helt sinnsykt. Første gangen røykte jeg en bøtte etter jeg hadde guffet 0,7 gram. (speed), da vil jeg si at jeg var på en liten drønn. Andre gang røykte jeg badekar. Reiste meg opp og falt rett ned på gulvet hvor jeg ble liggenes i en halvtime livredd for at foreldrene mine skulle komme inn.

Ikke røyk det hvis du ikke har trente lunger!
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av rune420
Insiniuerer du at jeg bare har røyka 4 ganger? For jeg har røyka i over to år nå, gjennomsnittlig 3-4 gram per mnd.
Vet ikke om du skjønner helt hva jeg mener med "mongo" heller, i visse nesodden kretser brukes ordet for å beskrive en tilstand der du er mer enn bare "høy" men samtidig ikke helt "stein".
Vis hele sitatet...
Jeg har røyka ca. hver dag i 5 år nå. dvs ca. 1-2 gram dagen..avogtil mye mer også, det kommer seff ann på hvordan lommeboka ser ut..
Uansett..jeg får ikke noe særlig mer effekt av bøtte en av noe annet... kanskje tidlig på morgenen.. da fungerer det kanskje bedre i ca. 10 sek eller.no men det er jo digg bare det.
hvorfor er alkohol lovlig når det dreper hjerneceller, og hasj bare sløver dem en stund??

Idiotisk!
(stemte ja)

*spis ikke gul snø*
Opprinnelig postet av dr_3v|l
hvorfor er alkohol lovlig når det dreper hjerneceller, og hasj bare sløver dem en stund??
Vis hele sitatet...

Hehe...jeg tror det er mer som ligger i det. Det er ikke så enkelt.
Hasj har mange skadevirkninger som alkohol ikke har og omvendt.
At hasj bare bedøver hjernecellene er bare en av dem.
Hasj, selvsagt

hasj marja og opium har jeg prøvd, røyker vel tjall en gang i måneden, hvis det er rett anledning.

noen av grunnene til at hasj er så populært, er nok det at det er forbudt.

så og si alle mine venner har tatt seg en tjall. men det er bare et par av oss som røyker jevnlig.
alle stoffer kan ved riktig bruk, øke livskvaliteten betraktelig.



Sist endret av Thedeeq; 29. november 2002 kl. 15:01.
Opprinnelig postet av Schizoma
Hehe...jeg tror det er mer som ligger i det. Det er ikke så enkelt.
Hasj har mange skadevirkninger som alkohol ikke har og omvendt.
At hasj bare bedøver hjernecellene er bare en av dem.
Vis hele sitatet...
For eksempel har hasjrøykere en tendens til å bli statsoverhoder, se for eksempel Kennedy, Clinton og Stoltenberg (+++)... Jeg vurderer nesten å slutte nå jeg ass... Ikke faen om jeg skal bli statsminister!
Opprinnelig postet av dr_3v|l
hvorfor er alkohol lovlig når det dreper hjerneceller, og hasj bare sløver dem en stund??
Vis hele sitatet...
fordi loven som regel ikke er lett å forstå. men en tanke som kan ligge bak er at alkohol dreper hjerneceller ja, men vi har så ufattlig mange av dem. hasj bare sløver dem for x antall timer (forskjellig fra person til person). problemet er da hvis du røyker på nytt før de x antall timene har gått. da blir du bare sløvere og sløvere..ond sirkel.

hadde kanskje ikke noe med loven å gjøre allikevel men
synes det er ok at det blir legalisert. betyr jo ikke at du MÅ røyke for det. bare å la være sånn som idag.
men det blir jo lettere tilgjengelig og da kanskje lettere å begynne? ja, mulig det, men klarer du ikke motstå er det faktisk ditt eget problem. ingen tvang
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Rune, du må da ikke la alt gå til grunne nå?? Ta deg en toast du Meneh, enig med ezkild egentlig. Altså hvis folk vil ha noe, så får de tak i det. Tenk når du var 15-16 selv og ville ha øl/sprit whatever, var ikke noe problem det. Samme er det med stoff, de fleste ungdom nå til dags kan skaffe det meste. Du har jo også det med den "forbudte frukt", det som er ulovlig er spennende liksom. Tror det ville vært annerledes hvis det ble legalisert. Men nå er det jo ikke jeg som bestemmer da så..
Totto, enig i mye av det du sier, forsåvidt ezkild også.
Jeg prøver ikke å si at hasj er helt ufarlig, bare at det er mindre farlig en f.eks. alkohol og nikotin. Derfor synes jeg norsk ruspolitikk er helt bak mål.
Personlig synes jeg det virker som om dagens politikk tar mer hensyn til at alkohol er en veletablert industri som ville tapt masse penger på at cannabis legaliseres, en faktiske skadevirkninger "stoffene" (alkohol og tjall) imellom.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ja jeg har røyka hasj og angrer ikke over det. Jeg er faktisk fjern akkurat nå.
Hasj er godt for kropp og sjel! 5gram om dagen, gjør godt for både magen og hagen!
Sjelen har hvertfall godt av cannabis- man begynner å filosofere litt og åpner nye tanker som igjen blir en tanke osv...
▼ ... flere år senere ... ▼
Nå skal det ikke glemmes hva slags "type" mennesker, som leser denne delen av forumet :P
Bumpe en 8 år gammel tråd? Ny rekord? Da gikk jeg i andre klasse lol :P
hahahaha , tråden ble laget for 8 år siden...
Sitat av Anton Vang Vis innlegg
Jeg hadde ikke svart på denne undersøkelsen dersom jeg ikke hadde prøvd hasj, kan være smart å ta det med i beregningen, og ikke tro at 52,8% av Norges befolkning har prøvd hasj…
Vis hele sitatet...
Det er nok litt høyt ja. Offentlige tall sier at det lå på rundt 20% i 2003.

På oppdrag fra Dagsavisen utførte Visendi en undersøkelse i 2003 der de anslo at over én million nordmenn har forsøkt cannabis. Statens institutt for rusmiddelforskning bekreftet at dette stemmer overens med deres tall.[46]
Vis hele sitatet...
Kilde: Wiki

EDIT: Følte at tallene var litt gamle, men så ser jeg jo at tråden er fra 2002, så da passet det jo egentlig bra
Sist endret av caperno; 23. desember 2010 kl. 02:25.
Sitat av sorath Vis innlegg
kanskje fordi du ikke gjorde det ordentlig? ikke nok?
Vis hele sitatet...
...eller dårlig shit?