Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 3380
Vangen's Avatar
Trådstarter
Synes hele Star-Wars serien er en bra film-serie, er bare det at folk forventer så _sinnsykt_ mye siden det er blitt så mye "hype" rundt SW. Gleder meg til jeg har alt på DVD så jeg kan se hele greia i et strekk
Man ser jo allerede i Episode II at Anakin lengter etter makt som kan overstyre døden. Dette kom etter moren ble drept av de villdyrene som tok henne til fange.

Når han i Episode III står i fare for å miste sin kjære, og han samtidig får tilbud om den makten han trenger for å redde henne skjønner jeg godt at han gikk over.

Altså: Overgangen til the darkside gikk ikke så fort som dere ovenfor skal ha det til.

Dessuten synes jeg at rollen som Anakin ble spilt helt nydelig. Synes ikke skuespillerprestasjonene skiller seg så mye ut - ligner ganske mye de 3 første (siste) Episodene faktisk. Det samme med humoren.
<3 Intens-Anakin <3
De to tingene jeg har å utsette på de 3(2) nye filmene er at det er altfor åpenbart hvem skurken er og den grusomme Hayden Christensen. Jeg vet ikke helt om det er Hayden i seg selv eller rollen han spiller som plager meg, men jeg finner det hele bare jævlig

Synes egentlig "Return of The Sith" brukte for mye tid på å få fram hvordan Anakin følte om rådet, good/bad, light/dark og slikt. Det skjønte vel de fleste i "Attack of The Clones". Utover det så var den helt grei.

En annen ting som irritererte meg mangt var teksterenes utsøkte arbeid. "Threepio" og "Artoo" hører ingensteds hjemme.
Sidious holdt jo aldri på å tape mot Mace Windu. Mace Windu er heller ikke den sterkeste jedien så vidt meg bekjent, men lyssabel-mesteren i universet. Joda er tusen ganger sterkere hva ren kraft angår, og den sterkeste jedien i universet gjennom alle filmene.

Grunnen til at Sidious latet som om han tape mot Windu slik som jeg ser det var fordi han enset at Anakin kom mot dem, og latet som om han var svak slik at Anakin skulle gå den siste lille biten over den mørke siden. Han sier jo selv "I'm so weak...help me Anakin.." og to sekunder senere hyler han "UNLIMITED POWER!"

Sidious er vel nærmest ubegrenset sterk hva krefter angår, og når det kommer til ren styrke innen the force tror jeg nok bare den senere Darth Vader og Yoda er verdige konkurrenter. Grunnen til at han sier "The Republic" og "The Empire" har vel med at overvåkningskameraene filmer det som faktisk skjedde, mens vi fikk oppleve det fra Anakin sin vinkel, Sith mind tricks included.

Men så klart, det er bare mitt inntrykk. Genial film episode 3, bandt sammen alt perfekt. Dere bør lese bøkene for et dypere inntrykk, dog.
Sist endret av Loeve; 31. mai 2005 kl. 01:45.
Jeg er ikke noe særlig til Star Wars fan, men har sett alle filmene og jeg må si at dette er en ut av de beste SW filmene i rekken. Selvsagt er "Imperiet slår tilbake" den beste, men denne kommer som en god nummer 2.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Har lært meg til å ikke se på tekstingen, bare hvis det er et vanskelig/uforstående ord. Norsk teksting har en tendens til å suge... hardt...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Klarer ikke dy meg

http://interaktiv.vg.no/filmextra/film.php?id=7006

Bedre film finnes ikke. Den slår ikke "Ringenes Herre" triologien. Men den var kjempe bra. Det jeg ikke likte var at Anakin for over til den mørke siden. Han er alt for pen til å være på den mørke siden. Jeg kunne godt tenke meg å kjøpe en plakat av ham. Men en ting er sikkert: Jeg skal kjøpe den filmen når den kommer ut på dvd! Det har jeg bestemt meg for.
- Star Girl -


Haha, må jo være tull?