Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  197 9594
Nå har dere faen meg bare med å forsvare dere.. Asmatikerhorer og "tror-de-er-kul-fordi-de-er-ikke-røyker" jævler.

Er dere fornøyd nå som dere har klart å ødelegge den norske cafe kulturen? Nå kan man ikke lengere ta seg en øl og en røyk, eller en kaffe og en røyk.. eller rett og slett bare en røyk på byen lengere. Hvorfor? Fordi at dere jævler skal kunne sitte hjemme å glede dere over at ingen røyker på byen! Vi røykere som brukte å dra på cafe å være sosial, er blitt som dere som heller vill sitte hjemme å glo i veggen...

Var dere sjalu ellerno? Siden vi klarte å finne på noe å gjøre, og dere ikke klarte det? Dere er vertfall ikkeno mer på byen nå etter røykeforbudet. Var det hele bare ett ondsinnet forsøk på å gjøre oss røykere like usosiale som dere, på bekostning av cafeer som nå står i fare for å gå konk?

urk.. jeg hater dere...

Scha
Sosial eller ikke, røyking er ikke bra. Kanskje det er det dere ikke inser? Jeg er enig i at å røyke kan være sosialt i visse sammenhenger men det fins andre ting en røyking som er sosialt...
mmmmm....Gud hvor jeg elsker røyekeloven!
Er så digg å kunne komme hjem fra byen, uten å måtte lukte som en russisk-vaskeklut!

Det er kult at du setter røykere og ikke-røykere i bås. Men man trenger da ikke røye for å være sosial? Og vi sitter da heller ikke hjemme og glor i veggen:P
Det var da å ta litt hardt i. Jeg røyker ikke og jeg har da ikke løfta en finger for denne loven. Jeg gir egentlig faen i om folk røyker på cafér eller ei, så lenge jeg ikke blir tvunget å sitte ved siden av dem.

Dessuten var dette en møkkatråd...
haha, tenk hvis hele den norske kafè- og utelivsbransjen går i porselenet etter innføringen av denne skitne loven? det er visst på god vei!

jeg er enig med deg Scha. klar for revolusjon?
Det er da røykerne som er de som skal ta hensyn, siden det er de som faktisk lar sin egen "nytelse" gå utover andre som ikke ønsker dette.
går de dunken uten at folk kan røyke der har de seg selv å takke. De får vel pønske ut noen bedre underholdning i stedet for å syte om at alt var bedre før.
Enda et "røyke-bilde" http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=230921

edit: hot-linking går greit her?
Driter egentlig lang i om du vil ødelegge livet ditt. Men nå slipper vi heldigvis at du ødelegger for andre samtidig.

Flytt til et annet land hvis du er så misfornøyd
seriøst. vist dem begynner å kliste über ekle bilder på røykpakkene så er det helt over og ut her.
Scha's Avatar
Trådstarter
Jeg vet jeg setter folk i bås.. Jeg laga ikke denne tråden for å prate pent om folk...

At røyking går utover folk som ikke røyker kan man jo ikke nekte på.. At røykeforbudet går utover røykere er også helt klart.. Det er ikke like morro å sitte på en cafe med mongo abstinens og 20 minus ute..

Gi oss røykerom for helvete.. og når dere klager på at da blir bare alle sittende i røykerommet (rart?), så gi oss røyke "båser", der det bare er plass til en.. Dere må huske på at flesteparten av de som røyker, ikke vill røyke, og prøver å slutte.. Men det er ikke så lett å slutte, vertfall ikke når det er over dobbelt så dyrt med røykekutt produkter, som det er med røyk!

Scha
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Scha, din idiot

røykeloven er på plass for å sikre folk i bransjen en røykfri arbeidsplass. at andre folk får deilig frisk luft er bare en hyggelig bivirkning
Er du helt på fuckings trynet eller? "De får vel finne på noe bedre og slutte å syte om at alt var mye bedre før."!? Jævla idiot!

Finns ikke mer enig med Scha, de jævla idiotene som ikke gikk ut før denne nye jævla loven kommer til å gå ut en gang eller to de neste par måndene før de er tilbake til å ikke gå ut lenger. Da begynner de å klage igjen; "Jeg var på bar i helgen, og gisp, noen var FULLE!! Jeg vil forby alkohol, ellers så er det ikke noe kjekt for meg å dra på byen!"

Så, etter den jævla loven som sier at det ikke er lov til å drikke på byen må de finne på noe nytt, hva med pollen? "Jeg var på et utested her om dagen, og det var en blomst der inne!! Jeg trodde jeg skulle dø! Pollen over alt, inne som ute! Nå må vi se å forby pollen dere!"

FUCK YOU!

Og dere har ikke tenkt på steder der man ikke går, eller jobber, om man ikke vil ha røking? Bar & Cigar er faenmeg skolebokeksempelet på at denne loven er idiotisk.

Forøvrig, dere som sier det er deilig å komme hjem uten å lukte røk; dere har vært på BYEN! Dere har skubba borti 500 mennesker iløpet av kvelden, og dere har danset som gale! Vasker dere ikke klærene etter dette er dere faenmeg nasty.
Kanskje denne loven kan hjelpe dem til å slutte?

Å puste inn giftstoffer er så absolutt ikke en forutsetning for å være sosial.
Denne loven er pga det mongob0ffel sa.
Er dere så kjukk i hodet at dere ikke får det inn?
Hjelper ikke å bitche å whine her ang loven.
Den er kommet, og kommet for å bli.
Scha's Avatar
Trådstarter
"Kanskje denne loven kan hjelpe dem til å slutte?" nei?

tror ikke det!

Jeg har ikke kutta ned en eneste sigarett.. Jeg er vell en av de heldige som får lov å røyke på jobb.. Vi har klar stragegi.. Produktiviteten går rett til helvete vist vi ikke røyker her.. 10 stk 5 minutters pause blir faktisk ikke 50 minutter mindre jobb.. det blir ca 150 minutter tap av produktivitet, pga av jeg mister fokus med en gang jeg stopper å jobbe i mer enn 2 minutter...

Scha
Folk vil etterhvert finne ut at dette er det beste. da loven om røykfrie arbeidsplasser kom, var det mange som protesterte. Nå ser de fleste på det som en selvfølge.
Scha's Avatar
Trådstarter
Magnus.. Dersom noen finner ut at det er lurt med 100 i fartsgrense på ALLE VEIER i hele norge, for at folk skal komme raskere fram dit dem skal.. og noen meier ned en liten unge i ett borligfelt.. og ungen dauer.. er det akseptabelt? liksom bare fordi han duden som kjørte han ned ville komme fort fram?

Scha
Slutt å syt for faen, det er ikke noe synd på deg din egoistiske ape, jeg røyker når jeg er ute jeg og men man har jo faen ikke rett til å ødelegge helsa til andre selv om jeg er mongo nok til å røyke. Begynn å snus da hvis du er for lat til å dra ræva di ut av døren når du skal ta en røyk.
Scha: WHAT?
hva i helvette har det med saken og gjøre?
vist du skulle satt ett eksempel ville det vært motsatt i forholdt til det jeg mener.
at en unge blir påkjørt (PASSIV RØYKER) og så senker dem fartsgrensa på den veien (RØYKELOVEN)
Det er ikke så kaldt ute.
Scha's Avatar
Trådstarter
Magnus: Ungen (oss røykere) dør (lider) fordi en helt idiotisk lov (røykeloven), har til hensikt å gjør det bedre for de som vill komme seg fort fram (de som jobber på serveringssteder)..

got it?

[EDIT]Matthiesen: Det er så kalt, og ofte kaldere, om vintern der jeg kommer fra (loven gjelder ikke bare på sommern)[/EDIT]

Scha
Magnus.. Dersom noen finner ut at det er lurt med 100 i fartsgrense på ALLE VEIER i hele norge, for at folk skal komme raskere fram dit dem skal.. og noen meier ned en liten unge i ett borligfelt.. og ungen dauer.. er det akseptabelt? liksom bare fordi han duden som kjørte han ned ville komme fort fram?
Vis hele sitatet...
Kan du forklare poenget ditt litt nærmere? Skjønner ikke helt sammenhengen.

Jeg synes det er digg med den nye røykeloven, går mye mer på byen nå enn det jeg gjorde før.
Scha, "lidelsen" deres er mye mindre enn allergikerne, asmatikerne og kreftpasientene sin lidelse. Dessuten er deres selvpåført, og burde derfor være kun deres problem, ikke alle andres.
jeg syntes faktisk synd på røykerne...

1. de røyker, seff de liker det men jeg syntes synd på dem..

2. De må stå ute å poffe kreftpinner midt på vintern i finnmark (ja faktisk) i minus 10-20, det er faktisk jævla kaldt for de av dere som kun har oppholdt dere i sørnorge og ikke vet bedre...
Opprinnelig postet av Scha
Magnus: Ungen (oss røykere) dør (lider) fordi en helt idiotisk lov (røykeloven), har til hensikt å gjør det bedre for de som vill komme seg fort fram (de som jobber på serveringssteder)..
Vis hele sitatet...
Når du må forklare bildet du bruker, så er det et tegn på at det var et dårlig bilde.
Skjønner du ikke hvor alvorlig det er med passiv røyking eller?

Men du har imidlertid et godt poeng, og det er røykerom. Begynn heller å snakk om det, fordi å angripe alle som ikke røyker, har ingen hensikt. Det var ikke vi som vedtok loven.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Skjønner ikke helt problemet, røykerom burde da være helt OK? Å skylde på at alle blir sittende på røykerommet viser jo bare hvor sosialt røyking faktisk er.

Jeg for min del sier denne loven sucker. En røykfri pub eller tre, okey, helt greit. Da kan man velge, røyker man ikke går man på røykfrie steder; men alle?
Scha's Avatar
Trådstarter
Matthiesen: Jamenforhelvetedamann.. Kreftpassientene og asmatikerene er jo ikke på byen alikevell! Serveringssteder går konk pga at de "nye" kundene ikke er der!

Scha
Opprinnelig postet av Scha


urk.. jeg hater dere...

Scha
Vis hele sitatet...
urk.. jeg hater deg også!

Hvorfor ikke bare la være å begynne å røyke?
Har greid meg fint jeg, og takker gud for røykeloven!
Det er så herlig å kunne gå på kafè, restaurant og utesteder uten at det lukter drit. Ta ansvar for deres egne valg og handlinger, ikke la oss andre lide over at dere skal ha den røyken ned i lungene (for å så blåse den ut på oss). Jeg er en ikke-røyker og er stolt av det!
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
[flame]
du er en egoistisk liten jævel du, Scha. at du sliter med å takle en kveld på byen uten å røyke inne burde ikke være alle andre sitt problem.

og den 100km/t fartsgrense rota du deg virkelig bort i. som det er nevnt tidligere, er det passive røykere som blir uskyldig påkjørt i veikanten.
That's right mongob0ffel!
Scha <3
Er med deg gjennom ild og vann i dette

Røykeloven er enda et patetisk forsøk på å "helbrede" folk fra ting mørkemennene ikke synes de burde få lov til.
Få røykerom i dag!
Opprinnelig postet av Scha
Matthiesen: Jamenforhelvetedamann.. Kreftpassientene og asmatikerene er jo ikke på byen alikevell! Serveringssteder går konk pga at de "nye" kundene ikke er der!
Scha
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke være kreftpasient eller asmatiker for å mislike å innhalere røyk en hel kveld.

På sikt tror jeg at det vil bli flere besøkende på cafè'er.. I Irland ble det mange flere på pub'er.
Er det opp til restaurentene o.l. å skaffe røykerom..? Det er dere røykere som har tatt det dumme valget å begynne å røyke. Et eventuelt røykerom burde derfor dere selv betalt for! Dessuten er det sommer nå. Gi den nye loven en liten pause. Kanskje etter sommeren har dere greid å slutte..? Da er det jo ikke et problem lenger
Resturantene kommer ikke til å tape "så mye" siden det er flere ikke-røykere som oppsøker de.
anderbor:
Hva faen prater du om?
De fleste steder hadde røykerom helt til det ble ulovlig!
Dessuten skal man slutte av fri vilje, ikke fordi de som misbruker lovsystemet vil det!
Vel, jeg hadde ikke noe imot røykere, og har fremdeles ikke det.
Røykeloven er bare bullshit, og burde blitt fjernet! Ble sånn.. intim lukt som satt seg i lufta da eller etter folk røyket. Jeg likte bedre å gå på kafé før enn nå.

Hvis noen har lyst å røyke ute, så burde man få lov til det.
Det er faktisk noe som heter i de fleste tilfeller at man kan gjøre som man vil. Det er en fri verden - og sånn burde det fortsette å være!

Ikke diskriminere de stakkars røykerne!
Orgazmus: Du skal aldri begynne!!
Greit at dere har det vondt, det kan jeg forstå.
Men jeg blir super provesert av kødden Scha som går ut og klager på oss ikke røykere. Jeg skal gjøre mitt for at loven skal beholdes, og jeg skal gjøre mitt for at utelivsbransjen hoder seg oppegående
Opprinnelig postet av Orgazmus
Scha <3
Er med deg gjennom ild og vann i dette

Røykeloven er enda et patetisk forsøk på å "helbrede" folk fra ting mørkemennene ikke synes de burde få lov til.
Få røykerom i dag!
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke snakk om å "helbrede" folk som røyker. Det er jo opp til dere selv om dere vil slutte eller ei. Poenget med nye loven er at de som ikke røyker skal få slippe å bli utsatt for uønsket røyk
Jeg tror at om et par år, er røyking totalforbudt.. Politikerne ønsker dette, og har tatt et stort skritt med denne loven vi fikk nettopp.
for min del er det opp til røykern selv om han/hun vil røyke eller ikke. Men jeg mener at det ikke skal gå ut over folk som ikke liker eller tåler det.

Men jeg synes ikke at røyking skal bli totalforbudt av den grunn. Det blir bare for dumt
Scha's Avatar
Trådstarter
"Hvorfor ikke bare la være å begynne å røyke?" her har vi et typisk eksempel på ikke-røyker mentalitet.. Litt sent å si nå.. eller foreldra mine sa det når jeg var liten.. Men du er SINSYKT kul vist du røyker når du går på ungdomsskolen..

"Jeg tror at om et par år, er røyking totalforbudt.", skal ikke se bortifra det.. Norge er en stor barnehage, der vi hele tiden må ha noen til å passe på oss, og fortelle oss hva som er best for oss..

Scha
Det var du som ikke var kul nok til å stå i mot
anderbor:
Jeg må da få lov til å røyke om jeg vil? Er da vel ikke din sak det. Lommefacist!

Matthiesen:
Det er nok den sørgelige sannhet..

Digital Hybrid:
Vel, røykeloven er nok bare ett steg på veien.
Høye avgifter og skremselspropaganda på pakkene er andre tegn..

Scha:
Norge er en barnehage, og politkerene er tantene som sier vi må passe oss for alt som ikke blir anbefalt av Moralsk Front
Vet ingenting
Vil si det samme som Digital Hybrid her. Jeg røyker ikke, og jeg har ikke tenkt til å begynne. Men når du kaller oss for idioter blir jeg provosert.

Vi har de samme rettighetene som dere, det er ikke vi som starta å røyke, det er ikke vi som vil få røyk inni lungene, så hvorfor dere protesterer skjønner jeg ikke! Jeg fryder meg over at jeg kan sitte på en cafe eller en restaurant og ikke kjenne røyklukta sive inn i lungene mine og at jeg kan spise ifred.

mvh. Calavera
fy faen, hvis de innfører totalforbud er det emigrering på gang. maken til angrep på personlig frihet skal man lete lenge etter.
Hvorfor ikke heller en lov som sier at max 30% av lokalet kan være røykfult?
Da slipper de ansatte å tilbringe mer enn noen få minutter i røyken hver dag, og det gjør meget lite fra eller til.

Calavera:
Røykerom ville være helt uholdbart?
Scha's Avatar
Trådstarter
okay.. må vell kanskje klarere en sak, siden det er så mange som missforstår.. når jeg skriver "jævla ikke-røykere", så mener jeg ikke selve røykerene.. Jeg liksom vrei litt på det jeg mente på samme måte som avisene skriver overskriftene med noe stort og noe småt sånn at det ser ut som det står noe annett.. Trodde det kom klart fram av posten min, at det er røykeloven jeg er imot og ikke røykerene.. (You fucking morons)

Scha
Ja, noe i retning av et vel-ventilert røykerom med selvbetjening. De ansatte trenger ikke inhalere et fnugg av de så mye omtalte og skrekkelige "giftstoffene".
Opprinnelig postet av Orgazmus
anderbor:
Jeg må da få lov til å røyke om jeg vil? Er da vel ikke din sak det. Lommefacist!
Vis hele sitatet...
Hør her Orgazmus: Så lenge røykinga di ikke går utover meg, driter jeg i det. Men fakta er det at når jeg tideligere har gått på cafè, så har det hendt at utenfor røykerommene, ja til og med av maten, har det luktet røyk. Og da går det på en måte litt utover meg...

Eller tar jeg feil..?