Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2941
Noen som vet om Grapefruktjuice forsterker effekten av Lyrica?
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lurer på det samme.
Evt. hva annet som gjør det. Det blir stort sett skilt ut uforandret i urin så man kan jo seff drikke urinen sin.
Jeg har undersøkt mye rundt dette både på nett og hos fagfolk, i tillegg har jeg eksprimentert selv med forskjellige doser Lyrica samt forskjellige mengde Grapefrukt, både juice og fersk frukt.

Ingenting tilsier at det gir noe økt effekt som jeg har funnet ut eller kommet over, jeg har hørt med en overlege på en avrusingsplass her hvor jeg bor da jeg var innlagt sist og ble avrusa, hu sa Pregabalin-opptaket (jeg husker ikke ordrett) ikke ble påvirket av inntak av grapefrukt. Hu dama er desidert den smarteste og mest vitende legen jeg har møtt, over 70år, psykriater, sprekere enn meg (jeg er 33) og bare helt rå både faglig og privat.

Jeg har heller ikke funnet kilder på nett om noe sammenheng mellom grapefrukt og Lyrica, fant en artikkel som jeg ikke finner tilbake til der mente de at det var en viss sammenheng, men den var veldig ymse og virka uproff. (Hvis noen andre har noen kilder er jeg interessert.)

Søker jeg opp feks Opiater eller Benzodiasepiner derimot finner jeg masse, noe som jeg også kan bekrefte med egenerfaring. Det tilsier i mine øyne at det faktisk er sammenheng, når jeg finner veldig lite som er ymse eller ingen ting som kan støtte det tror jeg ikke det er noe sammenheng. Tatt i betraktning at Lyrica er relativt nytt, kan det jo hende det finnes lite forskning på området.

Nå er det vel heller slik at Lyrica forsterker rusen på andre ting og ikke omvendt, men jeg har opplevd Lyricarusen sterkere når jeg har blanda flere medikamenter og Cannabis med Lyrica, har som regel vært så påseila da av forskjellige typer medikamenter at det er vanskelig å skille rusen, er kanskje litt tåpent av meg å dele dette men en blanding av Lyrica, Opiater, Benzo og fyre en rev på toppen var desidert min favorittkombo.. ^^,
Sist endret av FuNcEd; 2. juni 2021 kl. 19:13.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har selv prøvd å bruke forskjellige grapefrukt juicer for å forsterke effekt av Lyrica og opiater men aldri hatt særlig hell med det eller opplevd noen rus-boost.

Personlig mener jeg det er litt kjerringråd og at det bare er bortkasta penger og forventninger med grapefrukt juicen men at the same time så er alle mennesker og kropper forskjellige.

Lyrica er hvertfall en god booster for alle andre legemidler, så hadde heller satsa på 300mg lyrica og noe annet på toppen for en fin rus opplevelse
Boosting med HVIT grapefruitjuice må times nøyaktig for å fungere. Man må drikke minst 2 store glass 40-45 min før inntak av legemiddel/rusmiddel. Dette er generelt. Har ingen formening vedørende lyrica/grapefruit, men dette er måten det må gjøres på for at det skal fungere for andre stoffer knyttet til CYP3A4-enzymet.
Enemy of the snut
Har selv kjøpt grapefruktjuice som var gul, smakte helt jævlig! Skulle prøve dette for en stund siden med Lyrica eller en benzo, husker ikke helt, men jeg klarte ikke drikke den juicen..!