Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5424
Idag har jeg bekka først en kopp saft og times tid etterpå en boks energidrikke over tastaturet. Blåste av med en kraftig føner vi bruker på bikkja men fortsatt veldig treg. Er det noe farlig å spyle tastaturet? Har som sagt en kraftig føner.
Du kan vaske tastaturet i rent vann. Jeg har god vannkvalitet her jeg bor, så jeg tar det bare i dusjen men det anbefales å bruke destillert vann. Sørg for at det er 100% tørt før du plugger det inn igjen, det kan fort ta noen dager å tørke.
Det hjelper ikke å bare tørke saft og energidrikke med hårføner, du må nok gå grundigere til verks.
Spyla i dusjen og ble mye bedre.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Spyla i dusjen og ble mye bedre.
Vis hele sitatet...
Husk på å la det tørke ordentlig før du bruker det igjen da. Kjipt å måtte kjøpe nytt tastatur pga man var utålmodig

Hvis du ikke får fjernet alt av skjiten kan det lønne seg å demontere det helt og rense hver enkelt tast grundig. Du kan for eksempel kjøpe en billig tannbørste for å rense.
Funka ei lita stund, men var kanskje litt utålmodig som vanlig dessverre. Shift knappen har hengt seg opp.
Selv vann som fordamper legger igjen mineraler og andre ting. Saften og energidrikken din inneholder veldig mye mer som varmen fra hårføneren din ikke magisk får fjernet når vannet fordamper pga varme.. Det du sølte (alt, ikke bare vannet) må fjernes. Koble det fra og vask skikkelig før du tørker skikkelig og så kobler til igjen. Gjør dette til du selv er fornøyd med resultatet.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Selv vann som fordamper legger igjen mineraler og andre ting. Saften og energidrikken din inneholder veldig mye mer som varmen fra hårføneren din ikke magisk får fjernet når vannet fordamper pga varme.. Det du sølte (alt, ikke bare vannet) må fjernes. Koble det fra og vask skikkelig før du tørker skikkelig og så kobler til igjen. Gjør dette til du selv er fornøyd med resultatet.
Vis hele sitatet...
Synd jeg ikke er så kravstor da, var rimelig fornøyd men skulle nok venta lenger.
Hva er forskjell på mekanisk og optisk tastatur?
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Synd jeg ikke er så kravstor da, var rimelig fornøyd men skulle nok venta lenger.
Hva er forskjell på mekanisk og optisk tastatur?
Vis hele sitatet...
Et vanlig mekanisk tastatur har en tast med en liten metallbit som kommer i kontakt med en metallflate for å aktivere en krets som sier til PC'en at nå har det blitt trykka på en knapp. Et optisk, eller et opto-mekanisk tastatur, er fortsatt et mekanisk tastatur, bare at her er det en laserstråle som sitter i hver tast, og når du trykker ned tasten så blir denne laserstrålen brutt, som sender et signal til PC'en om at du har trykka på en tast.
Er det kommet noen på markedet som faktisk har laserstråle? De første som kom var vel bare IR-dioder og fotoresistorer hvor de skrøt mye av samplingraten som ble brukt for å merke at lysstrålen ble brutt?
BRAND ∞ STRONG
Trege taster etter søl?
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Idag har jeg bekka først en kopp saft og times tid etterpå en boks energidrikke over tastature.
Vis hele sitatet...
JA
Du fortjener ikke å kunne skrive!
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Er det kommet noen på markedet som faktisk har laserstråle? De første som kom var vel bare IR-dioder og fotoresistorer hvor de skrøt mye av samplingraten som ble brukt for å merke at lysstrålen ble brutt?
Vis hele sitatet...
Razer Huntsman Elite
Razer Optical Switch
Sist endret av Dimergon; 20. mars 2021 kl. 01:22.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Trege taster etter søl?

JA
Du fortjener ikke å kunne skrive!
Vis hele sitatet...
Det kan nok stemme, men om jeg ikke får game er det krise.
BRAND ∞ STRONG
Det var ikke meningen å være kjip.
Ja
Du kan forsøke å vaske det.
Jeg hadde prøvd å finne ett nytt på tilbud.
F.eks- https://www.komplett.no/product/5975...ch-mk120-combo
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det var ikke meningen å være kjip.
Ja
Du kan forsøke å vaske det.
Jeg hadde prøvd å finne ett nytt på tilbud.
F.eks- https://www.komplett.no/product/5975...ch-mk120-combo
Vis hele sitatet...
Greit nok, det er billig, men det er tomt på lageret og forventet sendingsdato er 26. April.
Sist endret av Dimergon; 20. mars 2021 kl. 01:46.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ingen av linkene dine nevner laser.. Har du noe annen dokumentasjon som kanskje bekrefter at de ikke også bare bruker lysdioder? Gjerne også med hvilke bølgelender de bruker i tastaturene..

Selv korte fiberkabler bruker lysdioder (multi mode) liksom..
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Ingen av linkene dine nevner laser.. Har du noe annen dokumentasjon som kanskje bekrefter at de ikke også bare bruker lysdioder? Gjerne også med hvilke bølgelender de bruker i tastaturene..

Selv korte fiberkabler bruker lysdioder (multi mode) liksom..
Vis hele sitatet...
Beklager. Da har jeg rett og slett skrevet feil.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Jeg gjorde det samme for noen år siden. Etter å ha prøvd spyling uten resultat hadde jeg lite å tape, så jeg kjørte det en runde i oppvaskmaskinen. Tørket det i komfyren på 50-60 grader en del timer. Ble som nytt. Anbefales ikke med mindre alternativet er å kaste det, naturligvis.
Sist endret av Nygaard; 20. mars 2021 kl. 11:00.
Oppvaskmaskin fungerer overraskende bra også
Hør her kompis. dette skjer med meg altfor ofte! Snakker minst 1 gang i mnd. derfor har jeg 2 tastatur. Bare ta og hiv det i oppvaskmaskinen uten såpe. Så lar du det tørke på baderomsgulvet eller lignende til det er helt tørt. hvertfall 48timer pleier jeg å la det ligge. La det gjerne ligge lenger. Det funker perfekt,