Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3248
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen her som sluttet med hasj/marihuana og vil fortelle hvorfor? Og hvordan det går nå? Etcetcetc.
Jeg sluttet med hasj å røykte det ikke på noen år, gikk rett å slett lei. Idag kan jeg røyke en periode for så å gå lei og legge det på hylla.
Har ikke lagt det på hylla for godt da jeg ikke ser noen grunn til det, men hasjbruken min regulerer seg selv. Klarer ikke sitte røyke dag ut og dag inn. Det blir for kjedlig og ensporet for min del.

Har merka minimalt på psyken uavhengig om jeg røyker eller har vært 3-4 år uten. Noe glemsk om jeg røyker daglig over 2-3 mnd, men ikke problematisk.
Ble lei, tar meg en pause. Kommer nok aldri til å slutte permanent, det er ganske digg en gang i blant.

Går ikke så bra men det har ingen sammenheng med røyken.
Jeg kuttet ut cannabis i cirka tre å ett halvt år fordi jeg var drittlei. Nå røyker jeg litt innimellom å kan ha en femmer i 2-3 måneder. En god balanse mellom bruk å misbruk jeg funker greit for min del-
Røyker et par ganger når jeg vil, men sluttet å røyke fast, pga noia og angst osv. Men tar meg en piff på jul, nyttårsaften, bursdag, og enkelte fester.
Sist endret av vet_ikke_jeg; 17. februar 2021 kl. 01:11.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er en periode stoner! Jeg kan gå måneder uten å røyke og til med noen år hvis jeg vil det, men jeg er litt for glad i tåka dessverre til å kutte helt. Tror jeg kommer å røyke resten av livet, men sjeldnere. Hasjen har både ødelagt og reddet meg. Sleit med selektiv mutisme i barndommen og var stiv som en stokk i kroppsholdningen. Etter jeg begynte å røyke så ble jeg løsere i kroppsholdningen og snakker med fremmede, noe som var utenkelig på den tiden. Men karakterene og skolegangen gikk rett i dass, men klarte å bli ferdig med videregående så vidt.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Et viktig svar er jo at mange slutter fordi de blir tvunget, føler seg tvunget, eller på andre måter blir presset eller signalisert til av omverdenen.
Før i tiden røyka jeg så og si hver eneste dag flere jointer om dagen. Til slutt så merka jeg det ikke mer pga toleransen og da er det bare en ting å gjøre.

Slutte kommer jeg nok aldri til å gjøre, ved mindre det plutselig kommer en mirakelmedisin som hjelper mot alt det cannabissen gjør for min del, men kjører ofte pauser for å kvitte meg med toleransen.

Nå skal visst tørka komme for fullt igjen også, så da blir det nok en ekstra lang pause istedenfor tørrok eller fake hash som helt sikkert kommer til å dukke opp.
Hvorfor skal det komme tørke for fullt ?
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Hvorfor skal det komme tørke for fullt ?
Vis hele sitatet...
Grensene er steng og blir patruljert av både norsk og svensk militære, de aller fleste grenseoverganger er steng så det blir nærmest umulig å smugle noe inn, ved mindre du kjenner noen med småfly ellernoe som kan droppe av en ett par kg på en random spor dere har avtalt da.

Alle jeg kjenner som driver på sliter skikkelig med å få tak i om dagen og en kompis som har ekstremt mange kontakter i byen sa senest igår at det var maks 1-2 dager igjen før det var umulig å få tak i noe på lang tid.

Det gjelder forsåvidt Oslo og Akershus (jada, vet det heter viken nå, men Akershus beskriver området bedre)
Anonym bruker
"Flirende Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det har vært så jævlig mange tråder om det til og med bare siste uka. Scroll litt inne på forumet! Gidder ikke skrive alt for tredje gang på kort tid. Kort sagt jeg slutta fordi det plutselig begynte å gi meg negative bivirkninger som angst og psykose. Når jeg slutta skjønte jeg at det hadde gitt meg depresjon i mange år også. Har det 10000 ganger bedre uten selvom jeg elsket å være fjern og trodde det var min eneste kosestund i hverdagen før jeg begynte å få angst og psykoser, var ikke noe spørsmål rundt å slutte da måtte bare gjøre det. også sparer jeg sykt mye penger også.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det har vært så jævlig mange tråder om det til og med bare siste uka. Scroll litt inne på forumet! Gidder ikke skrive alt for tredje gang på kort tid. Kort sagt jeg slutta fordi det plutselig begynte å gi meg negative bivirkninger som angst og psykose. Når jeg slutta skjønte jeg at det hadde gitt meg depresjon i mange år også. Har det 10000 ganger bedre uten selvom jeg elsket å være fjern og trodde det var min eneste kosestund i hverdagen før jeg begynte å få angst og psykoser, var ikke noe spørsmål rundt å slutte da måtte bare gjøre det. også sparer jeg sykt mye penger også.
Vis hele sitatet...
Sparer eller bruket de på andre ting istedenfor?
Må bare spørre for mange tror de sparer men bruker penga de liksom har spart på andre ting som mat, godis, brus, klær osv osv og da har man egentlig ikke spart noe likevel
Sist endret av Flaffersen; 17. februar 2021 kl. 11:14.
Jeg sluttet når jeg skullle bli far for første gang. Ville ikke fortsette med den livsstilen jeg hadde lengre da. Det virket for meg ganske naturlig og det gikk veldig smooth, svettet litt en natt eller to kanskje.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det har vært så jævlig mange tråder om det til og med bare siste uka. Scroll litt inne på forumet! Gidder ikke skrive alt for tredje gang på kort tid. Kort sagt jeg slutta fordi det plutselig begynte å gi meg negative bivirkninger som angst og psykose. Når jeg slutta skjønte jeg at det hadde gitt meg depresjon i mange år også. Har det 10000 ganger bedre uten selvom jeg elsket å være fjern og trodde det var min eneste kosestund i hverdagen før jeg begynte å få angst og psykoser, var ikke noe spørsmål rundt å slutte da måtte bare gjøre det. også sparer jeg sykt mye penger også.
Vis hele sitatet...
Ellers? Blitt litt bitter etter du sluttet?
Fikk et ultimatum av dama. Barn og rus hører ikke sammen. Nå går det helt fint. Jeg var aldri avhengig.

Pussig at AAS er helt ok, da det var lovligheten rundt det hele som var utslagsgivende. (:
Sist endret av Superspurv; 17. februar 2021 kl. 12:15.
Etter å ha røykt hver dag fra 18 til midten av 20-årene så har jeg kuttet drastisk ned etter korona. Fortsatt noen ganger i måneden men det er gjerne med venner eller på "fest" (om man kan engang kalle det) - som jeg ikke skal slutte med.

For min del så sluttet jeg fordi jeg ble permittert under korona og tenkte at å røyke 24/7 mens jeg var arbeidsledig var en dårlig deal. Greit nok å være stoner når du har livet på stell men jeg visste at jeg burde gjøre mer ut av fritiden min når jeg ikke var i arbeid. Når jeg først hadde sluttet så følte jeg meg bedre. Det ble tydelig for meg at jeg hadde vært i en hasjtåke som kostet mer enn jeg trodde. Her er det jeg har lagt merke til:

Mild angst. Ikke mye, men noe - spesielt når jeg røyket men også en litt utenom. Dette har kommet mer de siste årene. Det har ikke vært noe stort problem, men digg å slippe.

Dårlig selvkontroll når jeg er påvirket. Noe jeg har jobbet på i et par år har vært å redusere skjermbruken min. Om jeg røyker så ender jeg alltid opp på YouTube, gaming, Netflix eller annet. Dette har andre konsekvenser i livet mitt.

Sosiale evner. Jeg blir asosial når jeg røyker. Jeg svarer ikke på telefoner, jeg pleier ikke å møte folk (om ikke de er skække og - men selv da ikke alltid). Jeg legger også merke til at jeg blir dårligere til å sosialisere når jeg røyker ofte. Det fucker litt med evnen min til å finne på interessante ting å si rundt folk. Det er vanskelig å forklare men når jeg ikke røyker regelmessig så trives jeg bedre i sosiale situasjoner og samtalene og emnene flyter mer naturlig. Noen andre som kjenner seg igjen i dette?

Kjedsomhet. Når jeg røyker så kjeder jeg meg ikke. Men det er når jeg kjeder meg at jeg gjør viktige men kjedelig ting. Det er da jeg rydder, lager en ny matrett, handler ting jeg trenger og holder kontakt med familie. Det har også åpnet opp interessen min for andre hobbyer.

Og kanskje det aller viktigste, men det som sannsynligvis ikke er direkte forårsaket av weed - jeg har mye sterkere følelser. Glede, sinne, sjalusi, kjærlighet. Alt det er så mye sterkere og livet føles bare mer engasjerende og levende nå enn det gjorde i hvert fal de siste 3-4 årene etter jeg flyttet ut hjemmefra og begynte å røyke mer.

Alt det jeg har nevnt kan nok ikke attribueres til weed alene - spesielt det med følelser. Sannsynligvis ligger det i at jeg har vokst litt opp og innsett at livet er det du gjør det til og at det er på tide å skjerpe seg, røyke mindre, spise bedre, trene oftere, være mer med andre og faktisk bruke tiden sin på ting som er verdt å bruke tiden sin på. Men samtidig så har jeg har lagt merke til klare sammenhenger mellom punktene ovenfor og når jeg røyker hver dag (som jeg sklei tilbake til i perioder i sommer, høst og i juletider). Teorien min er at weed er direkte årsak til den milde angsten mens det får meg til å isolere meg litt fra folk og ødelegger rutinene mine. Det leder så indirekte til dårligere matvaner, treningsvaner og søvn, som så igjen leder til at jeg har det kjipere i hverdagen. Hvem vet, YMMV. Men nå syntes jeg at det positive jeg får fra weed ikke veier opp for det negative.
Sist endret av Vekst; 17. februar 2021 kl. 12:37.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg røyket hver dag i 6-7 år. På starten så virket det som at det gikk fint, men etter noen år så fikk jeg mer og mer sosial angst. har vel sikkert noe med at jeg helst ville være alene når jeg var fjern. Jobbe med musikk, game osv. Ble jævlig assosial av det.

Nå som jeg har sluttet/har hatt pause siden november, så har jeg merket at jeg er i mye bedre humør, mer motivasjon og driv i hverdagen, jeg kjeder meg mindre, spiser mer og den sosiale angsten har forsvunnet helt.

Jeg så for meg at å slutte etter så lang tid, kom til å bli helt jævlig. Men annet enn dårlig søvn i 7 dager, så gikk det helt fint. Håper jeg ikke smeller på en ny runde hvor røyking blir en hverdagsaktivitet, å kunne røyke 2-3 ganger i måneden hadde vært perfekt
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg røyket hver dag i 6-7 år. På starten så virket det som at det gikk fint, men etter noen år så fikk jeg mer og mer sosial angst. har vel sikkert noe med at jeg helst ville være alene når jeg var fjern. Jobbe med musikk, game osv. Ble jævlig assosial av det.

Nå som jeg har sluttet/har hatt pause siden november, så har jeg merket at jeg er i mye bedre humør, mer motivasjon og driv i hverdagen, jeg kjeder meg mindre, spiser mer og den sosiale angsten har forsvunnet helt.

Jeg så for meg at å slutte etter så lang tid, kom til å bli helt jævlig. Men annet enn dårlig søvn i 7 dager, så gikk det helt fint. Håper jeg ikke smeller på en ny runde hvor røyking blir en hverdagsaktivitet, å kunne røyke 2-3 ganger i måneden hadde vært perfekt
Vis hele sitatet...
Artig med hvordan ting kan påvirke personer helt forskjellig. Når jeg ikke røyker blir jeg omtrent som du beskriver deg selv når du har sluttet.
Har vel gått ned snart 30kg siden jeg startet pausen min.
Anonym bruker
"Flirende Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Sparer eller bruket de på andre ting istedenfor?
Må bare spørre for mange tror de sparer men bruker penga de liksom har spart på andre ting som mat, godis, brus, klær osv osv og da har man egentlig ikke spart noe likevel
Vis hele sitatet...
Sparer + lever godt og ikke som en fattiglus som må låne penger
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg røyket hver dag i 6-7 år. På starten så virket det som at det gikk fint, men etter noen år så fikk jeg mer og mer sosial angst. har vel sikkert noe med at jeg helst ville være alene når jeg var fjern. Jobbe med musikk, game osv. Ble jævlig assosial av det.

Nå som jeg har sluttet/har hatt pause siden november, så har jeg merket at jeg er i mye bedre humør, mer motivasjon og driv i hverdagen, jeg kjeder meg mindre, spiser mer og den sosiale angsten har forsvunnet helt.

Jeg så for meg at å slutte etter så lang tid, kom til å bli helt jævlig. Men annet enn dårlig søvn i 7 dager, så gikk det helt fint. Håper jeg ikke smeller på en ny runde hvor røyking blir en hverdagsaktivitet, å kunne røyke 2-3 ganger i måneden hadde vært perfekt
Vis hele sitatet...
Jeg begynte å røyke siden jeg hadde sosial angst, og etter endel år røyking så forsvant angsten og har heller ikke angst når jeg ikke røyker lengre :P
Anonym bruker
"Avhengig Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Artig med hvordan ting kan påvirke personer helt forskjellig. Når jeg ikke røyker blir jeg omtrent som du beskriver deg selv når du har sluttet.
Har vel gått ned snart 30kg siden jeg startet pausen min.
Vis hele sitatet...
Det er vi faktisk 2 om, etter jeg nå har hatt en pause på en god stund så har jeg gått ned så mye i vekt at det faktisk var skummelt å se..
Er rundt 186 og veier mellom 40-50kg for øyeblikket, eneste positive med det er jo at jeg ser shredda ut som faen, men det er likevel ekkelt å tenke på at jeg har gått ned så mye i vekt bare ved å ta en lang pause fra cannabis.
Før jeg tok pausen veide jeg rundt 60-70..
Jeg har røyka i 21 år med kun opphold under graviditet og småbarnstid. Jeg har slutta flere ganger, pga press fra omverden; kjærester og barnevern i hovedsak. Barnevern har riktignok aldri fått påvist positive prøver hos meg, og kjærester kan man jo overbevise at dette trenger man pga ditt og datt. Men i januar i år merket jeg for første gang et ønske innenfra om å slutte, jeg ønsker faktisk å kunne stå i vanskelige situasjoner og følelser uten å bedøve de. Jeg føler jeg blir sterkere av det for hver dag som går. Jeg slutta også med beroligende, noe jeg har fått hos lege i 15 år. Har også tidligere hatt et sinnssykt stort inntak av benzo, spesielt i krevende arbeidssituasjoner. I tre år lå jeg ofte på 6 mg xanor daglig, og kuttet brått. Det er det verste jeg har vært borti, jeg tror de fysiske abstinensene varte i minst 6 mnd, og de psykiske kjenner jeg tildels ennå, tre år etter xanorslutting.

Jeg har alltid hatt et høyt cannabisinntak og røyker helst 2-3 g om dagen, og dette er et rusmønster jeg ikke kommer bort fra, det er alt eller ingenting. Med et slikt røykemønster rekker man ikke å reflektere over hverdagens oppturer og nedturer, og tilslutt føler man seg egentlig ikke som en aktør i eget liv. Jeg er ikke fremmed for å røyke litt i framtiden, men akkurat nå har jeg ikke det minste lyst.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er vi faktisk 2 om, etter jeg nå har hatt en pause på en god stund så har jeg gått ned så mye i vekt at det faktisk var skummelt å se..
Er rundt 186 og veier mellom 40-50kg for øyeblikket, eneste positive med det er jo at jeg ser shredda ut som faen, men det er likevel ekkelt å tenke på at jeg har gått ned så mye i vekt bare ved å ta en lang pause fra cannabis.
Før jeg tok pausen veide jeg rundt 60-70..
Vis hele sitatet...
186 og 50kg? Dette kan umulig være bra? Er det noen annen grunn at du har gått ned så mye? Forøvrig er 60-70kg på 186 høyde ikke stort det heller.
Anonym bruker
"Flirende Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Artig med hvordan ting kan påvirke personer helt forskjellig. Når jeg ikke røyker blir jeg omtrent som du beskriver deg selv når du har sluttet.
Har vel gått ned snart 30kg siden jeg startet pausen min.
Vis hele sitatet...
Wierd. Bare hørt om folk som går opp i vekt etter å ha slutta å røyke (både hasj og tobakk, tobakk er jo kjent som "slankemiddel" og det går en del tobakk med når man røyker hasj).
Sjæl gikk jeg opp 15 kg det første året etter jeg slutta.
Anonym bruker
"Flirende Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nvm forrige kommentar. Sinnsforvirra i kveld! Er logisk at man går ned i vekt om man har vært sofastoner med munchies og blir mer aktiv og sunn når man slutter!
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
186 og 50kg? Dette kan umulig være bra? Er det noen annen grunn at du har gått ned så mye? Forøvrig er 60-70kg på 186 høyde ikke stort det heller.
Vis hele sitatet...
Veier rundt 55 - 60 nå (veide meg for 4 - 5 dager siden.) og er rundt 190 lang. Det går egentlig overraskende greit. Kroppen føles ok, jeg kan gå lange turer eller måke snø i flere timer uten noe problem.

Jeg har vel gått ned såpass pga jeg ikke klarer å spise ofte nok, hvis jeg skal gjette. Jeg spiser til jeg er mett og venter til jeg enten er sulten eller det har gått mange timer siden sist.

Jeg er hos legen ganske regelmessig og han har ikke reagert enda. Jeg har også spurt om jeg burde bekymre meg, men så lenge jeg spiser ok og kjenner meg frisk i kroppen så er det ikke et problem har jeg fått beskjed om. Har fått samme beskjed av andre leger jeg har pratet med også.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
det eneste som ville fått meg til å slutte med weed er tilgjengelighet og at det hadde såret meg økonomisk
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Grensene er steng og blir patruljert av både norsk og svensk militære, de aller fleste grenseoverganger er steng så det blir nærmest umulig å smugle noe inn, ved mindre du kjenner noen med småfly ellernoe som kan droppe av en ett par kg på en random spor dere har avtalt da.

Alle jeg kjenner som driver på sliter skikkelig med å få tak i om dagen og en kompis som har ekstremt mange kontakter i byen sa senest igår at det var maks 1-2 dager igjen før det var umulig å få tak i noe på lang tid.

Det gjelder forsåvidt Oslo og Akershus (jada, vet det heter viken nå, men Akershus beskriver området bedre)
Vis hele sitatet...
Det vil finnes noen veier at produkt vil komme inn. Men disse kan ikke ta flere tonn per tur. Likevel vil de ta plenty nok til å kunne levere i forhold til etterspørselen. Det som gjør at prisene drives opp er ren kapitalisme, demand and supply. Jeg er kapitalist før du tror noe annet.

At Oslo er fucked overrasker ikke. Men det er vel hvor flest brukere bor (statistisk sett). Det meste som vil komme inn er ikke på land eller i luft. Maritimt vil nok frakte mest og kan frakte enorme mengder hvis selger/kjøper er villig til å betale for det. Vi snakker om "Fjorden Cowboys" som tar tvilsomme oppdrag i normale tilstander. Jeg jobber i dette markedet. Disse karene er de som fører inn i korona tidene. Vil vedde 5.000 kr på det.
Anonym bruker
"Øm Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Irradiated Fish Vis innlegg
Det vil finnes noen veier at produkt vil komme inn. Men disse kan ikke ta flere tonn per tur. Likevel vil de ta plenty nok til å kunne levere i forhold til etterspørselen. Det som gjør at prisene drives opp er ren kapitalisme, demand and supply. Jeg er kapitalist før du tror noe annet.

At Oslo er fucked overrasker ikke. Men det er vel hvor flest brukere bor (statistisk sett). Det meste som vil komme inn er ikke på land eller i luft. Maritimt vil nok frakte mest og kan frakte enorme mengder hvis selger/kjøper er villig til å betale for det. Vi snakker om "Fjorden Cowboys" som tar tvilsomme oppdrag i normale tilstander. Jeg jobber i dette markedet. Disse karene er de som fører inn i korona tidene. Vil vedde 5.000 kr på det.
Vis hele sitatet...
Grønt er det vel bare å gro innenlands uansett? I Oslo lukter det grønt "overalt" om dagen, så tviler på at det forsvinner med det første.

Nå blir det jo mest sannsynlig lov å oppbevare 10 g straffefritt, så politiet vil nødig bruke ressurser på å gå etter "småfisk" lenger, og godt er det.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fikk ultimatum av samboeren fordi det er ulovlig.
Kan fint drikke meg stup full en lørdags kveld uten at det er av betydning, men en joint i ny og ne kunne ikke aksepteres.
Slutta å røyke om morgen eller på dagen for å få noe ut av dagene. Røyker fortsatt på kveld men ikke fast. Jeg blir pisse fjern hver gang fordi jeg bare røyker på kvelden.
Måtte slutte helt for 3-4 uker siden.. Ble langt mindre røyking over noen år og etter hvert skjønte jeg at det egentlig bare gjorde angsten og ticsen min verre... samtidig fikk jeg svelgeangst ved hvert eneste måltid, som er skikkelig kjipt.. sliter fortsatt litt med det. Det er ikke noe for alle, og jeg vil egentlig ikke være en røyker, fordi at lunger egentlig er veldig sensitive.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Lykkestjerna Vis innlegg
samtidig fikk jeg svelgeangst ved hvert eneste måltid, som er skikkelig kjipt.. sliter fortsatt litt med det. Det er ikke noe for alle, og jeg vil egentlig ikke være en røyker, fordi at lunger egentlig er veldig sensitive.
Vis hele sitatet...
Hva faen har også fått problemer med svelget, helt rart er som at deler av musklene i halsen er bedøvet.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som opplever ekstrem svetting på nattestid når de tar pauser?
Før fikk jeg aldri det når jeg tok pauser, men etter desto flere pauser (røyket av og på i 15 år, som regel mange jointer daglig og rett før jeg legger meg til å sove) får jeg det konstant, våkner på natten og må bytte t-skjorte fordi den er gjennomvåt, virker som "abstinensene" bare blir verre desto fler pauser jeg går gjennom. Det er dog det eneste jeg sliter med ved pauser, våkner på natten helt våt av svette, kan vare i uker.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Vanlig symptom.

Selvfølgelig blir abstinenser verre, man går jo fra å ha et sterkt "hjelpemiddel" og en lett tilgjengelig måte å regulere følelser på, kanskje en svært dominant metode i ens liv, til, ingenting, ofte.

Og da etter årevis med rutine og å lene seg på cannabis.
Sist endret av meaculpaUIO; 22. februar 2021 kl. 00:11.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som noen som tar korte jevnlige pauser; nattesvetten blir bedre og bedre når pauser blir mer normalt. Men den følger også bruket ens. Har du høyt forbruk, vil du merke mer om natta. Jeg liker å nerde med å finne ut hvor lite jeg kan klare meg på de fleste dager. Så skeier jeg litt ut innimellom for kosens skyld, før jeg fortsetter å mikro-dosere.
Sluttet på grunn av at det nådde ett punkt hvor det hadde alt for stor plass i livet mitt. Det gikk fra å være gøy og spennende til daglig rutine. Det var det første som skulle på plass fra morgenen av og det siste som skulle innabords før leggetid. Det ble slitsomt psykisk med å hele tiden skulle ordne seg røykings, samt det å gå rundt å ha noia for å bli tatt. Så ble jeg gravid og valgte vel egentlig bort rusen til fordel for familielivet, og angrer ikke på det, selv om jeg kan smile å tenke tilbake på de positive sidene med å røyke. For det var jo mye gøy som fulgte med det også.
Jeg kan gjerne ta meg en joint om jeg tilfeldigvis er i Amsterdam, utover det er det for min del ikke noe behov som jeg har i livet mitt lengre, og jeg har så mye annet meningsfullt i livet som jeg fyller dagene med nå at det er ikke noe stort savn egentlig.
Hadde perioder hvor jeg var flinkere å ta pauser etc. men som andre sier, man klarer ikke helt å legge det på hylla.

Men et tips jeg har til noen som vil slutte/ta en lengre pause; ikke trapp ned. Bare legg det vekk.

Men stort sett vil man bli trekt tilbake en eller annen gang.

Nå er det noen år siden siste pause og føler det er ikke noe jeg vil. Toleranse tar tid for min del etter jeg byttet til bong/pipe. Da kan jeg ta mekke ut 0.5 på 2-3 sigg og det kan vare i opptil 2 uker. Eller det kan vare i 2 dager. Alt etter som