Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1596
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Jeg sliter med angst, sosialangst, overtenking, og tvangslidelse (hvor man får tvangstanker), og panikkanfall, jeg har hatt dette siden ca 4-5 års alderen, har hatt en far som er alkis og en mor som har vert narkoman og dop dealer, jeg har drevet mye med rus de siste 2årene, som har forverret alt, ble forelsket i amfetamin men ble psykotisk etter å være våken så lenge om jeg bare tar en linje går jeg rundt å sier jeg er gudssønn, nå bruker jeg mest benzo pga at det bare hjelper der å da om det er akutt, har hatt noen syke mdma episoder i mitt liv men stoppet med mdma etter jeg så bestevennen min dø foran meg, har bare følelsen av at det var min feil fordi jeg ikke ringte ambulanse før det ble for sent var for ruset til å skjønne noe, det er et og et halvt år siden, men det er nå jeg tenker på det mest, jeg går til psykolog.

Noen som har tips på hvordan jeg kan finne indre ro, eller tips som kan hjelpe mot angsten, som meditering osv.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å finne roen er helt ærlig å slutte med all rus. Mtp det du har opplevd så bør det være en motivasjon i seg selv.
Meditasjon anbefales på det sterkeste Har også hjulpet meg å roe ned rusen kraftig, samt å finne jobb.
Å gjøre noe kan hjelpe å finne roen. Få en jobb eller gjør noe for noen. Om mulig. Ellers er det ikke vits vente på roen om jeg skal snakke av egen erfaring. Kommer den kommer angsten rett etterpå. Som et jævla latent virus som ligger inne og brenner opp alt som heter ro og behag. Har det som deg. Oppsøk behandling evt.
God døgnrytme. Det vil si prøv å legg deg før kl 22. og få deg minst 8 timer søvn. Mangel på søvn gir stor innvirkning på både kropp og sjel.
Videre kan jeg sterkt anbefale å prøve fysisk aktivitet på morgenen. Ja, vet det kan være tungt å gjøre dette på morgenen, spesielt nå når det nærmer seg mørkere tider. Likevel om du klarer å få hjerte til å pumpe litt raskere og øke pulsen i 10 - 15 min hver morgen vil du kanskje kjenne at dagene blir lettere for kroppen får da produsert endorfiner selv
Skrive dagbok kan også være til hjelp. Notere litt hver dag om tanker, utfordringer, mål og andre generelle ting du kommer på. Veldig givende å kunne følge med på egen utvikling!
Støtter freol 100% her,en god døgnrytme kvittet seg med angsten min. Ellers vil jeg tro at 2-3 uker i naturen med bare seg selv og fiske stanga kan rette opp i hva som helst
Mindfullness meditasjon er nøkkelen til å kontrollere ditt sinn og hvordan du reagerer på følelser, tanker og sensasjoner. Bare observer hva enn du opplever og gi det all din aksept og kjærlighet. Minst 20 min hver dag.
Sist endret av benthelight; 22. oktober 2020 kl. 11:44.