Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 6627
I det siste har flere i min sønns klasse fått tlf samtaler fra ett ukjent nummer.

Noen ganger er det stille og andre ganger det slibrig og ekle samtaler. Så nå vender jeg meg hit. Jeg har ett nummer og ett navn, men ingenting dukker opp på de vanlige stedene når jeg søker på dette. Antageligvis reservert mot publisering. Vipps ga meg navnet.

Mistenker at navnet er fake og personen voksen, siden det er knyttet til vipps og personen bruker ett slags filter.

Så hva kan jeg gjøre med ett navn og nummer. Kan alltids ta en samtale med onkel, men pappaen i meg vil si et par velvalgte ord hvis det er en kid, og noen mindre hvis det er en voksen. Tips hint og moralisering er velkomment.
Vipps er knyttet til folkeregisteret gjennom fødselsnummeret og BankID-autentisering, så det er lite sannsynlig at navnet ikke er det som eier nummeret –xselv om det jo kan hende at nummeret det er ringt fra er spoofet. Du kan be Skatteetaten om å få tilsendt offentlige opplysninger knyttet til navnet, men om det gjelder stalking eller trakassering av barn vil jeg sterkt råde deg til å ta det direkte til politiet.
Sist endret av Snillorg; 16. juli 2020 kl. 22:07.
Vel fikk ett bilde avbkjempedildonmå så da blir det politiet

Vel nå er nummeret blokkert, men ellers så var ikke politiet så behjelpelig. Så noen flere tips?
Sist endret av tearz83; 16. juli 2020 kl. 22:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Blokkér nummeret og gi beskjed til skolen.
En effektiv måte for å få politiet i arbeid er å gå til media og beklage seg over at politiet ikke bryr seg om at en mulig pedofil kontakter barn.
Tips mgo? De oppsøker vell pedoer fortida?