Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 675
Hei, hadde en kompis som lånte ganske mye penger av meg for og kjøpe seg bil.
Skulle betale tilbake med en gang og blabla..
Nå, 4 år senere får jeg fortsatt ikke tak i fyren. Forsøkt flere ganger og kontaktet han for og få tak i pengene men han svarer aldri.
Er det mulig for meg som privat person og få sent noen form for regning eller noe som deretter kan gå til inkasso til han ? Eller lignende muligheter ?
For det første - drittfyr!

For det andre - jeg er ikke særlig kunnskapsrik når det kommer til slike ting som dette, men jeg er sikker på at du må ha klare bevis på at denne drittfyren faktisk har lånt penger av deg. Helst en kombinasjon av e-poster og/eller SMSer hvor dere diskuterer at han skal låne penger, hvor mye, muligens hva han skal låne pengene til, og en faktisk overføring av beløpet fra din til hans konto. Da har du bevis på at han har lånt penger av deg.
Om dere satt og drakk pils og snakket om et lite lån og så ga han pengene kontant har du ingen beviser på at han har lånt noe av deg og da vil jeg tro du vil slite med å få tilbake pengene på en lovlig måte. I så fall må du nok kreve dem inn på en annen måte.

Neste steg må jo da være å ta de riktige skrittene i forhold til å kreve inn pengene, og her kommer min mangel på kunnskap inn i bildet. Dette vet jeg ikke hvordan du må gjøre, så det må noen andre svare på.

For det tredje - drittfyr!

Hvor mye lånte han? Har du noen beviser på at du har lånt han penger?

Håper det ordner seg