Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 910
Grei forklaring her...
Jeg skal ihvertfall personlig teste det der. Luft i kabinettet er viktig...!
sånt blir litt for avansert for meg
Det der er ikke mye avansert. Du trenger:

1. Å kunne telle til 5
2. Ha negler på fingrene
3. Litt tape

Det klarer vel du sikkert tenker jeg
"ytelsen" blir dårligere med hjemmelagde runde kabler. Kjøp heller noen maskin-produserte runde kabler.
vel....det er en sannhet med "visse" modifikasjoner. Det er klart at hvis du har billige (les. dårlige) kabler kan det bli datatap ja. Men kvaliteten på IDE kabler generellt er så høy at det ikke burde være noe problem.

Problemet er at du bare kan bruke den "gamle" typen IDE kabler hvis du ikke er veldig stø på henda og har mikroskop. Så det er klart ytelsen går ned hvis du benytter den "nye" typen IDE kabler og bytter til den gamle.

Free6
Takk for tipset Leif, dette bare MÅ jeg teste
prøver heller på de gamle ide kablene i skuffen enn å betale 400 for å få runde ide kabler!
Jeg fant frem noen gamle og prøvde for noen måneder siden. Funket finfint det
Du trenger jo ikke å kutte dem, du kan jo bare stramme noen strips rundt dem.

Det kan være lurt å samle de andre ledningene som hører sammen også, hvis du er ute etter mest mulig lufting...
billigste løsning er nok å kjøpe de ide kablene ferdige, men det er jo lov å prøve selv. men resultatet blir ikke alltid som forventet! =|
Testen finner du HER
Zpeef: nice name logo... =)
original reprint
xaff's Avatar
Virka helt fett det der.Ferdiglagd er for millionærer.
Bare en advarsel.Test dette på noen gamle før du hiver deg i gang med delingen.Føkka opp diskett kabelen.Who needs a floppy anyway?
Skal uploade et bilde når jeg får meg noen batterier.