Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 6201
Mkay, jeg kjeder meg grenseløst om dagen, og tenkte meg å sette meg i bilen for å følge etter en politipatrulje en dag. Se om det er noe action ute, så langt det er mulig ihvertfall.

Hvor problematisk er dette?
Hummhumm

Du må sikkert bryte uttalige trafikkregler, utsette allmenhet for fare, å ikke minst være den mest sketchy fyren ever, for å følge etter snuten, noe de ganske så fort finner ut av.
Kort utdrag.
Med "så langt det er mulig" mener jeg at jeg viker unna så fort blålys kommer på.
Bor i en relativt liten by, så mye av politiets aktivitet går ut på å luske rundt husene til rusmisbrukere.

Har en følelse av at de kommer til å stoppe meg å pålegge meg å finne noe annet å gjøre.
Kan jeg da finne en annen patrulje?
Sist endret av SkammeligNykter; 2. mars 2018 kl. 20:22.
Hvis du følger en politipatrulje som ikke er i utrykning kan du vel kjøre bak de hele dagen uten noe stress
Hva mener du da? skal du luske rundt samme områdene når politiet driver søk da eller? Du kan jo starte freelance jornalistikk da kamera å notisblokk, å løp som faan.
Sist endret av Eyeamare; 2. mars 2018 kl. 20:25.
Særeste av de sære
shallabajs's Avatar
Så lenge du har rent mel i posen(mtp at de faktisk kan stoppe deg, fordi det er litt sært), så skal det vel gå fint å følge etter dem om du holder trafikkregler osv.
Posen med rent mel skal såklart medbringes.
Da tror jeg jeg kjører på, så lenge ikke noen vet om noen paragrafer de kan slenge på meg
Sist endret av SkammeligNykter; 2. mars 2018 kl. 20:54.
Finner ikke den konkrete artikkelen per nå, men mener å huske at det var en trailersjåfør for ikke så altfor lenge siden som ble siktet og varetektsfengslet pga. En pose med mel. Grunnen var at melet ga utslag på et narkotisk stoff.
Så det med mel er kanskje ikke det lureste.
Så lenge du ikke hindrer deres arbeid eller du ikke bryter lover å regler kan du kjøre bak dem hele dagen hvis du vil. du kan følge etter ta video og lyd opptak av dem i arbeid. Er det ikke det journalister gjør hver dag?..
Det er ikke problematisk i det hele tatt. Men de politi folka du følger kommer nok til å bli irritert. Men det er vel alt. Så kjør på
Sist endret av Pils; 2. mars 2018 kl. 21:05.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...sen/a/4952369/

Greit, mel skal ikke medbringes.

Takk for svar! Monterer dashcam å kjører en runde en dag
Hva skal du gjøre med det du filmer ?
TS har jo ikke sagt han skal filme, han lurte bare på om kan kunne kjøre bak en politi bil
Dashcam vil jeg ha, da jeg gjerne vil ha reaksjonen deres på kamera om de stopper meg.
Ellers er det bare et kjedsomhetsprosjekt.
Legg ut på youtube eller her da hvis du får noen nice clips
(kanskje du må skygge fjesene til politibetjentene)
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Dashcam vil jeg ha, da jeg gjerne vil ha reaksjonen deres på kamera om de stopper meg.
Ellers er det bare et kjedsomhetsprosjekt.
Vis hele sitatet...
Høres ut som et artig prosjekt. Husk at ikke all patrulje er drittsekker, så prøv å behandle dem som vanlige trafikanter når du stalker dem.
Som du sier selv så kommer det til å gå fint, men når de oppdager at du driver å følger etter dem vil du garantert få et "pålegg" om å finne noe bedre å gjøre. Men i utgangspunktet ikke noe problem, nei, så lenge du gjør som dem sier når de ber deg om å stikke av.
Det som kommer til å skje blir vel at du kjører rundt etter dem når det ikke skjer noe (kjedelig), og når det skjer noe så forsvinner de avgårde med blålys så du ikke får med deg "moroa"?
Sitat av Confe Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Denne artikkelen omhandler å følge etter politi på utrykning.

Ikke det som er planen.
De har nok av oppdrag som ikke krever blålys.
Sist endret av SkammeligNykter; 3. mars 2018 kl. 17:01.
Skjønner ikke poenget med å følge dem frem til blålysene kommer på å action starter...
Var det ikke på grunn av kjedsomhet du skulle starte med dette i utgangspunktet?
Du går jo dermed glipp av alt som ikke er kjedelig.
Det er trolig mer interessant enn å se repriser av two and a half men.
Ikke gjør det flere dager på råd. Kan se for meg at det blir en rettssak og besøksforbud. Men en gang i ny og ned tror jeg du skal slippe greit unna med.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må være mye annet og finne på. Ikke særlig spennende eller lurt og følge etter politiet .
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Må være mye annet og finne på. Ikke særlig spennende eller lurt og følge etter politiet .
Vis hele sitatet...
Som hva da?
Hadde jeg ikke hatt bedre ting å gjøre skulle jeg glatt hoppet med ts på oppdrag.

Uansett, denne tråden er det beste jeg har lest i hele dag, enten er jeg overtrøtt eller så var det genuint underholdende lesning.

Den saken med mel i posen, ohmygad!
SkammeligNykter, takk skal du ha, har ventet hele uka på at det skulle dukke opp noe utenom det vanlige.
Jeg og noen kompiser var ofte ute i helger, og kjørte der det skjedde ting. Dette er noen år siden da vi ennå kunne høre på politiets samband. Dermed fikk vi tak i adressen der det var brann, ran, innbrudd osv. Ofte tjente vi noen kroner også på å selge bilder til avisene.

I løpet av årene så vi ganske mye forskjellig.

Å bare kjøre etter politiet vil nok være veldig kjedelig, du vil sannsynligvis bli stoppet ganske fort når
de legger merke til at du følger etter dem. Får fort et pålegg å finne på noe annet som nevnt allerede. De liker nok dårlig å
bli stalket eller ha tilskuere når de gjennomfører razzia, noe de bruker veldig mye tid på nattestid ukedager.

Uansett så kjører de fra deg idet blåysene går på, følger du etter da ryker lappen.

Lykke til
Sist endret av CkLenox; 16. mars 2018 kl. 03:02. Grunn: rettskriv
Har i ettertid tenkt at det må da være noe jeg kan gjøre som han ha en positiv innvirkning på samfunnet.

En annen ting jeg kunne gjort ville være å øvelseskjøre med dem som av forskjellige grunner ikke har familie som kan gjøre sånt med dem.
Vil da såklart ha foreldrenes samtykke.

Helst også jenter som kjører, da de gjerne prøver å kjøre forsiktig (I motsetning til gutter på 16 år, som med glede tar alt de kan ta av risiko), ifølge min forståelse av samfunnet. Tar jeg feil?

Andre ting å ta hensyn til i forhold til dette?
Midt på natta og påvirket av imovane så vet ikke om hodet er helt med.
Sist endret av SkammeligNykter; 16. mars 2018 kl. 03:15.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
En annen ting jeg kunne gjort ville være å øvelseskjøre med dem som av forskjellige grunner ikke har familie som kan gjøre sånt med dem.
Vil da såklart ha foreldrenes samtykke.

Helst også jenter som kjører, da de gjerne prøver å kjøre forsiktig (I motsetning til gutter på 16 år, som med glede tar alt de kan ta av risiko), ifølge min forståelse av samfunnet. Tar jeg feil?
Vis hele sitatet...
Sleng opp en plakat på lokale kiwien du!

"Er du en jente på 16 år? (Viktig: må være over 16)
Har ikke dine foreldre mulighet til å gi deg hjelpen du trenger?
Har du lyst til å sitte i en bil med en totalt fremmed mann på minst 23 i mens dere kjører rundt på diverse småveier og øde parkeringsplasser?
Ta kontakt i dag "
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Hvis vi tenker helt logisk uten å blande inn paragrafer så kan det vel umulig være noe problem med dette? Politiet er jo der for å beskytte oss. Så hvorfor skal det være straffbart å følge etter dem så lenge man respekterer alle trafikkregler og eventuelle pålegg dersom det skjer noe action. Jeg synes ikke de skal ha så mye makt at de kan skape konsekvenser kun for å kjøre på den samme offentlige veien. Dessuten kan de jo kjøre fra deg helt lovlig så det burde jo ikke være et så stort problem, selv om du klarer å finne dem igjen mens du holder fartsgrensen.

Jeg har tenkt på dette flere ganger selv og har konkludert med at så lenge man respekterer alle lover og oppfører seg høflig er det ingenting de kan gjøre. Hvis de blir irritert så burde de gå til terapi fordi å omgås befolkningen er jo jobben deres. Men jeg ville sjekket det litt grundigere først for å finne ut om det er noen regler mot å følge etter folk.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Sleng opp en plakat på lokale kiwien du!

"Er du en jente på 16 år? (Viktig: må være over 16)
Har ikke dine foreldre mulighet til å gi deg hjelpen du trenger?
Har du lyst til å sitte i en bil med en totalt fremmed mann på minst 23 i mens dere kjører rundt på diverse småveier og øde parkeringsplasser?
Ta kontakt i dag "
Vis hele sitatet...

Haha, fantastisk!
Dette må gjennomføres. Tror dog jeg bør oppgi fiktiv personalia.
Du vil få pålegg om å begynne å oppføre deg som folk og dra hjem.
Hvis du nekter å etterkomme pålegg fra politiet risikerer du glattcella.

Hvis du forlater glattcella, og finner enda ei 16 år gammel jente å øvelseskjøre med, som ikke har lest nyhetene fra forrige dag, kommer de bare til å anmelde deg for å forfølge politiet.

Straffeloven
Annen del
Kapittel 24

§ 266. Hensynsløs atferd
Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd forfølger en person eller på annen måte krenker en annens fred, straffes med bot eller fengsel inntil 2 år.
Vis hele sitatet...
Kanskje de til og med annser det som grovt siden det er snakk om offentlige tjenestemenn som blir forfulgt gjentatte ganger.

§ 266 a.Alvorlig personforfølgelse
Den som gjentatte ganger truer, følger etter, iakttar, kontakter eller gjennom andre sammenlignbare handlinger forfølger en annen på en måte som er egnet til å fremkalle frykt eller engstelse, straffes med fengsel inntil 4 år.
Vis hele sitatet...
Jeg er heller ikke fan av politiet, men hva gir det deg å stalke de? Tror du det kommer til å forandre noe?
Tror du politiet blir enklere å ha med å gjøre etter dette?

Tenk å ha dette i politiets interne papirer resten av livet, tror ikke du risikerer å bli trakkasert og forfulgt tilbake da?

"Har du vært i kontakt med politiet før?"
"Ja, det var den gangen jeg forfulgte politiet da..."


Om du ikke svarer, kan de likevel se dette og bli enda mere misstenksomme.

Men hvis du har planer om å være en lovlydig borger resten av livet og ikke eier skam. Samt ikke greier å skille folk fra hverandre, eller skjønne at tjenestemannen er mere enn et mannekeng med uniform er det bare å plukke opp en unge på veien og putte henne i førersetet.

Noen spesiell grunn til at du ikke ønsker å sitte i førersetet selv hvis du alikevel har så stor forakt for politiet?
Nei hadde ingen sammenheng det der.
Lå søvnløs på andre døgnet med imovane innabords.

Øvelseskjøring var et innfall om noe annet jeg kunne drive med i min desperate kjedsomhet.
Hadde freak oppe og på imovane har ting som tenkes en sterk trang til å publiseres.

Tror nok ingen av delene kommer til å bli gjennomført. Er altfor tiltaksløs.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Nei hadde ingen sammenheng det der.
Lå søvnløs på andre døgnet med imovane innabords.

Øvelseskjøring var et innfall om noe annet jeg kunne drive med i min desperate kjedsomhet.
Hadde freak oppe og på imovane har ting som tenkes en sterk trang til å publiseres.

Tror nok ingen av delene kommer til å bli gjennomført. Er altfor tiltaksløs.
Vis hele sitatet...
Hehe, ikke helt svaret jeg forventa

Beklager om jeg virka litt dømmende, imovane aner jeg fint lite om heldigvis

Skal sies at det på en måte høres interessant ut å finne ut reaksjonen til politiet, men tvilsomt at det er verdt det mtp hvor høytidelig ting fort blir om man gjør noe "mot" dem.