Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3842
Har to prikker da tidligere fartsovertredelse ikke ble registrert med dobbelt prikker. Har prøveperiode i to måneder til. Fikk nå tre prikker som altså ble 6. Altså 8.

Jeg vedtok ikke forelegg, og erkjente ikke straffeskyld. Ga ingen forklaring og samtykket ikke i førerkortbeslag.

Kan de ta førerkortet da? Jeg har jo teknisk sett ikke 8 prikker enda, da jeg jo ikke har fått forelegg eller dom. Jeg vedtok jo ikke forelegg på stedet.

Ble målt på motorvei i 127 i det som tydeligvis var 100, mens jeg egentlig er sikker på alt det var 110 sone der. Ingen grisekjøring. Så ingen biler bak, ingen videobilder, kun måling at dem har ligget bak over 2500m.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du ikke vedtar forelegget kommer prikkene først når dommen er rettskraftig, altså ikke før den er forkynt. Det kan lett ta mer enn 2 mnd.
Trådstarter
Ok, men likevel tok de førerkortbeslag. Kan jeg eventuelt kreve det tilbake, eller må jeg vente de tre ukene de kan ha det siden jeg ikke ga samtykke?