Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4514
sitter på en batch med mdma og lurer på å rulle ikveld, men jeg går daglig på ritalin og lurer på om det er ¨forsvarlig¨å ta mdma mens jeg gjør dette?
Skal i min erfaring ikke by på problemer ☺️
Trådstarter
3 0
takker for svar.. kjører på
Å stole blindt på den første og eneste som gir deg råd på et nettforum er ikke å anbefale. Mulig du får korrekt informasjon, men det er en fordel å være litt mer kritisk enn du ser ut til å være.
Sist endret av Saerdna; 10. september 2016 kl. 00:16.
Sitat av sweek Vis innlegg
takker for svar.. kjører på
Vis hele sitatet...
Mer overbevisning før en risikerer både liv og helse skulle ikke til. Beklager om jeg kan virke kynisk men slikt gjør meg oppgitt.

Til topic: Etter å ha lest meg opp på de kildene jeg finner og bladd igjennom en 4-5 sider med personlige erfaringer med kombinasjonen samt noen sider til med diskusjoner rundt de rent tekniske faktorene, ser det ut til at kombinasjonen kan øke faren for skader på serotonin systemet. Det setter ekstra press på det kardiovaskulære systemet ditt, det kan både forsterke rusen og forandre den. Det finnes haugevis av mennesker som har rapportert personlige erfaringer, og ut ifra disse kombinert med hva jeg allerede vet tolker jeg kombinasjonen som relativt ufarlig, men ville ikke gjort det selv. Jeg anbefaler deg å lese deg grundig opp på temaet.
Skjønt det er en synergetisk effekt mellom disse to stoffene som Relevant nevner, skal det ikke være noen veldig stor fare med å blande disse to stoffene. Amfetamin eller MDMA kombinert med alkohol er nok mer risikabelt.

Folkene bak tripsit.me har utarbeidet en tabell (etter beste evne, vel og merke, så ta det med en klype salt) som kan være grei å konsultere for slike spørsmål. Det finnes også en app som kommer med mer utdypende informasjon om HVORFOR enkelte kombinasjoner er farlige.

http://wiki.tripsit.me/images/3/3a/Combo_2.png

Det finnes vel lite, eller ingen forskning på tertiær-effektene mellom amfetamin, mdma og alkohol, så ingenting er å regne som rissikofritt. Jeg tror det aller viktigste er:

* Test MDMA'n; fordi test kits er billig og det kan være mye drit i sirkulasjon (I enkelte tilfeller også farlig dritt dessverre)
* Kontrollere alkoholkonsumet; Amfetaminet gjør at du kan drikke mye mer uten å merke det, men det gjør det ikke noe mer trygt å løpe rundt med 2.5 i promille.
Sitat av Tapio Vis innlegg
* Kontrollere alkoholkonsumet; Amfetaminet gjør at du kan drikke mye mer uten å merke det, men det gjør det ikke noe mer trygt å løpe rundt med 2.5 i promille.
Vis hele sitatet...
Vel, jeg ser hvor du vil med påstanden når det kommer til det rent "alkoholtoxistiske" (du skjønner hva jeg mener:P), men jeg vil vel egentlig påstå at å springe rundt med 2.5 i promille egentlig bare blir tryggere av å være påvirket av f.eks amfetamin da det øker kroppskontroller og derfor minker faren for hode mot stein/moderjord ganske betraktelig