Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1922
Hei. Har en kompiss jeg pleier å ture med. Han har alldri hadd noe "CEV". Så lurte på om dere har noen tanker om hvorfor? Jeg har helt siden vi "braut" gjennom for første gang opplevd helt ville "CEV". Å vi pleier alltid å ta samme mengde, vi er lik i kroppsvekt.

Å til helgen skal vi ut på nye eventyr. Lurer da i den anledning om det finnes noen "triks" for å få oppleve closed eye visuals?
Mulig kompisen din må øke dosen.. At han er litt mer resistent enn deg. Det er forskjell på hvor sensitiv man er på psykedelika.

Et triks som funker på meg og noen av kompisene er å trykke på "det tredje øyet". Altså på panna rett over furene midt mellom øyene.. Det kan sette igang CEVs. Ikke bare et lett trykk - men kontinuerlig press..

Også gjelder det å være sensitiv - å vende all oppmerksomhet innover.. På hva som foregår der. La tankene flyte.. Ha noe musikk på høretelefoner f.eks.

Det er ikke alle som får visuals heller. Enkelte ayahuasca drikkere kommer til et stadium der visjonene stopper - og man heller får dyp innsikt. Men litt rart om han aldri har fått det.
Sist endret av Bearass; 15. desember 2014 kl. 11:18.
Jeg har selv bare opplevd CEV's én gang før, og dette var på en 0.5g dose..
Kan du fortelle oss hva dere turer på og hvilke doser dere tar?
Sitat av Bearass Vis innlegg
Mulig kompisen din må øke dosen.. At han er litt mer resistent enn deg. Det er forskjell på hvor sensitiv man er på psykedelika.

Et triks som funker på meg og noen av kompisene er å trykke på "det tredje øyet". Altså på panna rett over furene midt mellom øyene.. Det kan sette igang CEVs. Ikke bare et lett trykk - men kontinuerlig press..

Også gjelder det å være sensitiv - å vende all oppmerksomhet innover.. På hva som foregår der. La tankene flyte.. Ha noe musikk på høretelefoner f.eks.

Det er ikke alle som får visuals heller. Enkelte ayahuasca drikkere kommer til et stadium der visjonene stopper - og man heller får dyp innsikt. Men litt rart om han aldri har fått det.
Vis hele sitatet...
For meg, første gang, så lå jeg på sofan å ventet på at det skulle kikke inn. På et tidspunkt begynnte jeg å føle en "kraft" som ville dra meg i en rettning(ting begynner å bli litt spennt. Har alldri tatt en så stor dose før, roer meg ned å bestemmer meg for å se hva som skjer om jeg lar meg bli dratt av "kraften"). Med et "poof" så lyser innsiden av øyelokkene mine opp, å ubeskrivelige mambala mønstre begynner å lyse opp som en elektrisk lifskraft. Nå kan jeg kjenne igjenn denne følelsen å dra "dit" hvær gang vi turer om dosen er stor nok.

Men om jeg ber han prøve det samma, sier han at han ikke klarer å slappe av på en måte, han bli kasta inn i en speeda tanke loop. Om hvordan/ hvorfor ting er som de er ect.

Er det kanskje slik at han ikke klarer å vende tankene innover på hva som er der, at han muligens blir for oppslukt i innspill å følelser som kommer "utenfra"?

Hehe forventer ikke noe fasitsvar, men har ingen andere å prate om sånnt med, så bruker forumet til å lufte mine tanker om tema.

Takker på forhånd for tanker/teorier og meninger:

Hei. Har en kompiss jeg pleier å ture med. Han har alldri hadd noe "CEV". Så lurte på om dere har noen tanker om hvorfor? Jeg har helt siden vi "braut" gjennom for første gang opplevd helt ville "CEV". Å vi pleier alltid å ta samme mengde, vi er lik i kroppsvekt.

Å til helgen skal vi ut på nye eventyr. Lurer da i den anledning om det finnes noen "triks" for å få oppleve closed eye visuals?
r
Godt mulig han stresser for mye.. Og blir oppslukt i tankene.. Likevel.. Tar man nok - så er det liksom umulig å ikke få CEVs... trodde jeg da.. Føler CEVs er greit å fokusere på også - om tankekjør er et problem. Dette tankekjøret kan muligens være ubevisst motstand mot rusen. Anbefal kompisen din å prøve motsatt strategi. Å gi seg helt og holdent hen til trippen. Og tankene er det like greit å bare la surre for seg selv, uten å gi dem særlig oppmerksomhet.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Kan du fortelle oss hva dere turer på og hvilke doser dere tar?
Vis hele sitatet...
250-300ug lsd/ 100flein/ 2-3g cubensiss/ 50-60mg 2cb
Sitat av Leary's thing Vis innlegg
250-300ug lsd/ 100flein/ 2-3g cubensiss/ 50-60mg 2cb
Vis hele sitatet...
På en gang?
Sitat av Grisefett Vis innlegg
På en gang?
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig ikke
Sist endret av SoppVandreren; 16. desember 2014 kl. 10:26.
Jeg har en mistanke om at introverter har lettere for å reise inn i «energiverdenen» eller det «astrale» på tripp. Disse personene har gjerne allerede en god kontakt med et indre «rom» fullt av kreativitet, stemninger og visuelle bilder. Selv kan jeg som hundre prosent introvert unngå å være sosial over lange perioder nettopp fordi jeg aldri føler meg helt alene; jeg har denne indre verdenen med meg hele tiden, noe som gjør mitt sosialiseringsbehov mindre. Når jeg tripper har jeg veldig lett for å «se». Dette er neppe tilfeldig. Hvordan vil du beskrive personlighetene deres? Er det forskjeller der som kan stemme overens med min erfaring?

Nå høres det jo ut som om dere spiser ganske solide doser og da. Det å ligge avslappet på sofaen med dempet lys og gjerne noe psykedelisk musikk i bakgrunnen er den naturlige oppskriften om man faktisk ønsker å bli tatt med på en indre åndelig reise. Goa-trance album som Astral Projection – Dancing Galaxy er ekstremt transeskapende i en allerede kraftig endret bevissthetstilstand. Musikken er lagd for å få deg til å reise - den fra før av tilsynelatende hurtige musikken sakter nå plutselig helt ned og viser deg hva den egentlig er; et verktøy bestående av krystallklare energier vi vanligvis kaller for toner men som du nå både kan se og kjenne fysisk, som du bruker til å koble deg på den andre verdenen. Alle som synes dette høres rart ut kan prøve selv og se hvor direkte jeg mente dette.
Sitat av Grisefett Vis innlegg
På en gang?
Vis hele sitatet...
Allt på en gang, bæd to the bone son! Neh, ikke allt på en gang
Sitat av Leary's thing Vis innlegg
250-300ug lsd/ 100flein/ 2-3g cubensiss/ 50-60mg 2cb
Vis hele sitatet...
Hmm, disse dosene skal være nok for CEVs, selv for meg. Er du sikker på at kompisen din ikke bruker eller har brukt ymse c-preperater?
Sitat av KreaDep Vis innlegg
Jeg har en mistanke om at introverter har lettere for å reise inn i «energiverdenen» eller det «astrale» på tripp. Disse personene har gjerne allerede en god kontakt med et indre «rom» fullt av kreativitet, stemninger og visuelle bilder. Selv kan jeg som hundre prosent introvert unngå å være sosial over lange perioder nettopp fordi jeg aldri føler meg helt alene; jeg har denne indre verdenen med meg hele tiden, noe som gjør mitt sosialiseringsbehov mindre. Når jeg tripper har jeg veldig lett for å «se». Dette er neppe tilfeldig. Hvordan vil du beskrive personlighetene deres? Er det forskjeller der som kan stemme overens med min erfaring?

Nå høres det jo ut som om dere spiser ganske solide doser og da. Det å ligge avslappet på sofaen med dempet lys og gjerne noe psykedelisk musikk i bakgrunnen er den naturlige oppskriften om man faktisk ønsker å bli tatt med på en indre åndelig reise. Goa-trance album som Astral Projection – Dancing Galaxy er ekstremt transeskapende i en allerede kraftig endret bevissthetstilstand. Musikken er lagd for å få deg til å reise - den fra før av tilsynelatende hurtige musikken sakter nå plutselig helt ned og viser deg hva den egentlig er; et verktøy bestående av krystallklare energier vi vanligvis kaller for toner men som du nå både kan se og kjenne fysisk, som du bruker til å koble deg på den andre verdenen. Alle som synes dette høres rart ut kan prøve selv og se hvor direkte jeg mente dette.
Vis hele sitatet...
Hmm introverter ble et nytt ord for min del

Vet ikke helt hvordan jeg skal begynne å beskrive personlighetene våre. Men det jeg kan si om han, er vell at han er et sossiallt vesen, som ikke tåler å "kjede" seg. Tror ikke han har vært alene en hel dag siden u.skolen. til tids vimsette av seg. Bekymmringsløs i handlingene, kommer på konsekvensene rett før det smeller, snakker kjeldent/ alldri om "følelsene sine". Når det kommer til ting som å ture f.eks, legger hann allt ansvar til meg når det kommer til hva vi skal spise og mengde, sier han blir stressa/redd når han begynner å tenke på dosering ect. Han turer for å ha det artig, og skape minneverdige hendelser. Kan legge til at omtrent hvær gang vi turer sammen, kommer jeg til å snakke han ut av ett eller annet tanke kjør han henger seg opp i, ofte da stressa over at han skal møte "vanlige" folk dagen etter, og at han ikke er normal til da.

Mens jeg har ikke det samma behovet som han til å være sossial hele tide, kan finne godt selskap i meg selv. Tenker ofte på konsekvenser av handlinger. Til tids småredd for at de jeg liker ikke setter pris på meg, eller at jeg har gjort/gjør noe som de synes er "teit". Omtenksom, rettferdig og fantasifull. Kommer gjærne med tips og forslag til hvordan andre kan løse sine problem og mangler, men klarer ikke å gjøre noe med mine egne. Jeg ble interisert i psychedelics fordi jeg synes det er noe mytisk å spennende over det hele, jeg belter meg inn å vil finne ut hvilke mysterier de kan "vise" meg, også liker jeg tanken på at det kan brukes til å hjelpe en person å komme over "vanskene" sine. (Naturens medisin).

Skal forøverig teste ut musikkforslaget ditt til helgen, hørtes helt fanntastisk ut

Sitat av Mexxy Vis innlegg
Hmm, disse dosene skal være nok for CEVs, selv for meg. Er du sikker på at kompisen din ikke bruker eller har brukt ymse c-preperater?
Vis hele sitatet...
Ja det er jeg helt sikker på kan legge til at han er flink til å lage seg bilder/fortellinger av det han opplever med øynene åpne. Feks. på hyttetur i sommer med 275ug. Så sitter vi å ser utover den samme utsikten. Jeg ser fjelltoppene og tre toppene "danse/morfe" jeg klarer å fokusere litt å se at hele bildet blir morfet av/med et kolaidascope. Sammtidlig beskriver han den samme utsikten med at han ser en stor isbjørn som driver å river opp og bort trer mens den tar seg gjrnnom skogen. Jeg har forstått det sånn at han ser ikke en fysisk isbjørn som herjer, men at han skapte seg et bilde av det som en "forklaring" på hvorfor tretoppene svaier sånn

Sitat av Bearass Vis innlegg
Godt mulig han stresser for mye.. Og blir oppslukt i tankene.. Likevel.. Tar man nok - så er det liksom umulig å ikke få CEVs... trodde jeg da.. Føler CEVs er greit å fokusere på også - om tankekjør er et problem. Dette tankekjøret kan muligens være ubevisst motstand mot rusen. Anbefal kompisen din å prøve motsatt strategi. Å gi seg helt og holdent hen til trippen. Og tankene er det like greit å bare la surre for seg selv, uten å gi dem særlig oppmerksomhet.
Vis hele sitatet...
Føler det også sånn, at jeg kan komme meg unna et tankekjør, å bare dette helt tilbake å "fokusere" på hva opplevelsen måtte be på. Skal prøve å tipse om det
Sist endret av Leary's thing; 16. desember 2014 kl. 12:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"han turer for å ha det artig, og for å ha minneverdige opplevelser".

Straight nok. Men psykedelika er jo mye mer enn det (hvertfall psilocybin og større doser LSD - 2cb har jeg ikke prøvd - men hører endel mener det har liten "dybde" sammenlignet med tradisjonelle psykedelika).

Etter hva du forteller kan det hende at kompisen din er redd for å ta et dypdykk inn i seg selv og egen psyke (iallfall om det skulle dukke opp utfordrende ting å deale med). Om hans viktigste motivasjon er å ha det "gøy" - og han har problemer med å snakke om følelser - tror jeg det er her skoen trykker.

Prøv å gå på tur med intensjon om å ta medisin for sjela - istedet for å utelukkende "ha det artig". Legg opp set og setting deretter (Lignende hva Kreadep beskriver). Og kutt ned på unødige stressfaktorer. Å ha masse avtaler neste dag f.eks - er en typisk stressfaktor som er helt unødvendig å ta med seg inn i tripp.

Be han også om å trykke på "tredje øyet", med øyne lukket som beskrevet tidligere. Dette kan hjelpe han med å vende seg innover til visjonene - og bli tatt med på reise.
Sist endret av Bearass; 16. desember 2014 kl. 13:34.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Straight nok. Men psykedelika er jo mye mer enn det (hvertfall psilocybin og større doser LSD - 2cb har jeg ikke prøvd - men hører endel mener det har liten "dybde" sammenlignet med tradisjonelle psykedelika).
Vis hele sitatet...
For meg var 2c-B tripping med støttehjul. På vanlig dose, 20-30mg har man ett ben godt plantet i denne verdenen, mens man er helt på jordet og mønstrene klikker over alt. Er selv glad dette var det første psykedeliske middelet jeg brukte
Må bare takke for så mange gode svar og tanker rundt tråden. Skal ta å diskutere dette med han før vi reiser avgårde, for å kanskje klare å luke vekk noen av uro-momentene.
forberede spille lister ect. for når sant skal sies tror jeg kanskje vi selv ofte ødelegger turen litt for oss selv, med å begynne å finne ting å se/høre på godt inne i turen, og det pleier å bli et uendelig rot.

og dette "tredje øyet" skal masseres til den store gullmedalje

Sitat av steez_ Vis innlegg
For meg var 2c-B tripping med støttehjul. På vanlig dose, 20-30mg har man ett ben godt plantet i denne verdenen, mens man er helt på jordet og mønstrene klikker over alt. Er selv glad dette var det første psykedeliske middelet jeg brukte
Vis hele sitatet...
Kunne ikke vært mere enig selv, fikk vårt første "gjennombrudd" på 2cb, og selv om vi doset opp på 50-60ish mg, følte jeg at vi fremdeles hadde det ene benet plantet godt i bakken imens det dukket opp gnome smilyfaces rundt omkring til tid og annen

Tror forøvrig 2cb (hjertebarnet til Shlugin?). er en meskalin analog, så kan vell kanskje sammenlignes litt med det
Sist endret av Leary's thing; 16. desember 2014 kl. 17:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.