Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1914
Hei,

Vet ikke helt om dette er rette plassen å henvende seg til men jeg prøver likevel.
Har fått en ganske kul ide angående et spill, mer eller mindre konseptet til et spill. Selv har jeg ingen peiling på hvordan man lager/produserer spill og har desverre ikke noe interesse for å lære meg det heller, dessutten må det til en ganske solide gjeng med folk for å gjennomføre det prosjektet.
Har egentlig tenkt å bare sende en mail til noen store spill selskapene og spør om de er interesserte å se gjennom konseptet, vet egentlig ikke hvordan det fungerer men litt trist å gi fra seg ideen og hvis det eventuelt blir brukt da får jeg fåkkål i retur.
Eller slå seg sammen med noen som har greier angående produksjon av spill og lage konsept bilder/videoer og starte en kickstarter prosjekt..
Er 800 stk. du kan spørre i denne gruppa: facebook.com - Norske Spillutviklere

Ser for meg at dersom du kan lage en fin video med mockups av spillet og lage en skikkelig dokumentasjon på hvordan spillet skal fungere teknisk og historiemessig... samt mekke en markedsplan... kan du kanskje prøve deg på kickstarter?
Vel. Nå er "en ganske kul ide" verdt null og niks når det kommer til det store bildet og hvis det er bare ideen du har, så må du nok ut med penger for å få noen til å hjelpe deg å lage spillet.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Vel. Nå er "en ganske kul ide" verdt null og niks når det kommer til det store bildet og hvis det er bare ideen du har, så må du nok ut med penger for å få noen til å hjelpe deg å lage spillet.
Vis hele sitatet...
Dersom han klarer å lage en god presentasjon av konseptet og mekke en markedsplan over alle kostnadene som holder vann, kan han lage en kickstarter for å skaffe spenn til å betale utviklere.

Her er en fin artikkel over stegene du må ta: How to Fund Your Indie Game

Lykke til.
Sist endret av Turbolego; 20. september 2014 kl. 01:39.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Dersom han klarer å lage en god presentasjon av konseptet og mekke en markedsplan over alle kostnadene som holder vann, kan han lage en kickstarter for å skaffe spenn til å betale utviklere.
Vis hele sitatet...
Presentasjon av konsept slik at andre kan forstå ideen og markedsplan er betydelig mer enn bare en ide. Hvis man har det er det muligheter for mye.