Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2609
Hei
Har fått kjøp en billig benq 21,5" med kun VGA. Har ikke VGA inngang på skjermkortet, når jeg kobler VGA'en inn i hovedkortet får jeg ikke opp skjermen i det hele tatt... Har hovedskjermen til skjermkort via HDMI.

setter pris på svar
Hvilket hovedkort har du?
Trådstarter
9 0
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Hvilket hovedkort har du?
Vis hele sitatet...
http://www.dustinhome.no/product/501...der_SiteSeeker
Sist endret av olagamer; 30. mai 2013 kl. 15:24.
Sitat av olagamer Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg har dessverre ingen erfaring med det hovedkortet, men let i BIOS etter en funksjon som heter iGPU eller noe i den duren. Da skal du kunne bruke intel hd grafikken sammen med gpu. Husk også å sett pci-e som "main grafic device", det finner du ganske sannsynligvis i samme kategori i BIOS.
Trådstarter
9 0
hmm... finner ikke noe som helst om GPU inne på BIOS. Når du sier bios mener du vel et program som heter CLICKBIOSII?

Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Jeg har dessverre ingen erfaring med det hovedkortet, men let i BIOS etter en funksjon som heter iGPU eller noe i den duren. Da skal du kunne bruke intel hd grafikken sammen med gpu. Husk også å sett pci-e som "main grafic device", det finner du ganske sannsynligvis i samme kategori i BIOS.
Vis hele sitatet...
hmm... finner ikke noe som helst om GPU inne på BIOS. Når du sier bios mener du vel et program som heter CLICKBIOSII?
Hvilket skjermkort har du? Sannsynligvis har du DVI-DL, som lar deg koble VGA til maskinen, gjennom en enkel overgang.
Trådstarter
9 0
Sitat av 23732 Vis innlegg
Hvilket skjermkort har du? Sannsynligvis har du DVI-DL, som lar deg koble VGA til maskinen, gjennom en enkel overgang.
Vis hele sitatet...
ja, har DVI innganger på skjermkortet, btw, har NVIDIA GeForce GTX 660 Ti.

Hadde en overgang liggende, fra VGA til DVI, så fikk skjermen til og funke. Men ikke med og bruke hovedkortet da :P
▼ ... over en uke senere ... ▼
The Nerdrager
Det er nok fordi maskinen din prioriterer skjermkortet. Du kan eventuelt lete litt i Nvidia sine settings om du har lyst Du har jo fikset det nå, men bare for å finne utav problemet