Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1147
Heia freaks.
Jeg tenkte å oppgradere litt på pc'en min slik at jeg kan spille Tribes Ascend (kanskje til og med Tera...?) uten at jeg lagger ihjæl.
Jeg tror vel at skjermkortet er det som suger mest her så vi begynner der. Pc'en ser slik ut nå:
Hovedkort
RAM
Prosessor/skjermkort
I tillegg har jeg lol-stor strømforsyning(fulgte med i gratis-kabinettet) så det er bare å komme med shit som krever watt...

Ja, jeg vet den er dritt, men den var close to gratis så da spiller det liten rolle. Siden den er ~gratis så har jeg også bare 32bit windowns på den, så mer ram er lite vits å dytte på meg.

Så ja, det jeg kunne tenkt meg er et nytt/ekstra skjermkort. Prismessig vet jeg ikke helt hvor jeg skal sette meg men ha i bakhodet at dette er en dritt-pc og jeg har ikke tenkt å lage noen gaming-rigg. Regner med at jeg kan få noe moro å putte inni for 500,- kanskje? Om vi må opp i 1000-lappen så skroter jeg tanken og kjøper meg en ny gitar i stedet liksom
Husk også at jeg har dust lite kunnskap om hardware og ting som passer sammen så spoon-feeding er ønsket

For å oppsummere:
-Skjermkort(eventuelt noe annet om det er et annet sted i oppsettet ting er dust)
-Det skal være billig
-Det bør funke med eksisterende hardware
-Jeg er n00b.

Takk for all hjelp
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751696 tror dette skal funke.
Er ikke sikker, er veldig lite å velge i en så lav prisklasse, men hvis det passer er det vel omtrent det beste du får. Har lite peiling på så lavt budsjett
Sist endret av Oatre; 2. mai 2013 kl. 22:47.
Du kan sette den integrerte grafikken i crossfire med et diskret skjermkort fra AMD, disse ligger på rundt 3-500.

AMD sin side viser hvilket kort du kan kjøre med APUen din, et av disse ser ut til å være riktig type!

EDIT; Du vil sikkert også merke forskjell hvis du bytter til 1866Mhz minne, men jeg er ikke sikker på hvor stor forskjellen blir hvis du kjører crossfire.
Sist endret av Fekillix; 2. mai 2013 kl. 23:29.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Har du noen du kjenner med en gammel PC de ikke bruker? Spør om du kan få den som delemaskin. Er det søppelanlegg i nærheten? Du kan jo se litt rundt og spørre betjeningen der om du kan få noe spesialavfall/el.
Støttar fekillix sit forslag.
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Du kan sette den integrerte grafikken i crossfire med et diskret skjermkort fra AMD, disse ligger på rundt 3-500.

AMD sin side viser hvilket kort du kan kjøre med APUen din, et av disse ser ut til å være riktig type!

EDIT; Du vil sikkert også merke forskjell hvis du bytter til 1866Mhz minne, men jeg er ikke sikker på hvor stor forskjellen blir hvis du kjører crossfire.
Vis hele sitatet...
Knallbra
Husker han kompisen min som satte sammen denne pc'en nevnte noe sånt men husket ikke helt hva det het. Crossfire ja, da blir det å gjøre det
tyvm
Sjekket på denne nettsiden og velger cpu og skjermkort på tribes ascend. Dette er ikke medberegnet crossfire, bare det dedikerte skjermkortet. Vanskelig å si hvordan ytelsen vil bli i crossfire, men hvis man ser på det rent teoretisk på videobenchmark.net ser man at skjermkortet som er innebygd yter 408 poeng i Passmark G3D Mark mens den dedikerte gpu'en yter 294 poeng. Kan ikke regne med at man får utnyttet 100% av potensialet ved crossfire, kanskje 60%-80% en plass. Jeg er ganske usikker på om maskinen vil klare å dra spillet.

Hvilken oppløsning har du tenkt til å spille på? Tviler litt på at du vil klare å dra spillet i 1080 ihvertfall når den nettsiden mener du ikke vil klare det i 1280 uten crossfire.
#D4AF37
moret's Avatar
Trådstarter
Sitat av Marr Vis innlegg
Sjekket på denne nettsiden og velger cpu og skjermkort på tribes ascend. Dette er ikke medberegnet crossfire, bare det dedikerte skjermkortet. Vanskelig å si hvordan ytelsen vil bli i crossfire, men hvis man ser på det rent teoretisk på videobenchmark.net ser man at skjermkortet som er innebygd yter 408 poeng i Passmark G3D Mark mens den dedikerte gpu'en yter 294 poeng. Kan ikke regne med at man får utnyttet 100% av potensialet ved crossfire, kanskje 60%-80% en plass. Jeg er ganske usikker på om maskinen vil klare å dra spillet.

Hvilken oppløsning har du tenkt til å spille på? Tviler litt på at du vil klare å dra spillet i 1080 ihvertfall når den nettsiden mener du ikke vil klare det i 1280 uten crossfire.
Vis hele sitatet...
Er litt usikker på oppløsning faktisk. Texture-kvalitet er liksom ikke så himla viktig for min del. Det er heller det å faktisk få spilt det uten å holde OL-mesterskap i lagg
Ser man på minimum requirements for spillet så må du ha noe tilsvarende eller kraftigere enn
"ATI/AMD or nVidia graphics card with 512MB VRAM and Shader Model 3.0+ support (Nvidia GeForce 8800GT+ or ATI Radeon 3870+)."

For 549,- burde du klare å kjøre spillet relativt greit.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=781110
Sist endret av Marr; 3. mai 2013 kl. 00:57.
Har faktisk et 8800GTS liggende - kan muligens sende det nedover?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Og jeg har et 260 om du har PSU til det. Det ligger å slenger, så du kan bare få det.
Bor også i næheten av oslo
Sist endret av CHillZoNE; 3. mai 2013 kl. 03:15.