Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1886
Heisann freaks.

Fikk en mail i går om at det var noen som prøvde å logge på google accounten min fra en ukjent adresse. Fikk en lignende fra ArenaNett (de som har Guild Wars)
Vi forhindret påloggingsforsøket i tilfelle det var en kontokaprer som prøvde å oppnå uautorisert adgang til kontoen din. Se gjennom detaljene for påloggingsforsøket:

8. april 2013 kl 16.20 UTC
IP-adresse: 60.166.239.159
Sted: Hefei, Anhui, China
Vis hele sitatet...
A log-in attempt from the following location is currently awaiting your authorization.

Address: 123.245.252.21
City: Jiuli
Region: 19
Country: CN
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke så flink på dette så er det noen som kan hjelpe meg litt?
Har sett flere sånne tråder som dette her i det siste på freak (Ok, jeg har bare sett EN tråd utenom denne)...
Det beste DU kan gjøre er å skifte passord, hemmelig spm / svar osv.
Om du på noen måte kan tenke for deg at du har en RAT eller keylogger på PC-en din, gjør et grep på det området også.
Ta et fullstendig virussøk, du. Når det er gjort, så kan du endre alle passordene til "hoved" kontoene dine rundt om kring, f.eks facebook, gmail osv..
Virus scan hjelper jo veldig hvis han har en RAT/Keylogger .. system restore er tingen.
Sitat av jugax Vis innlegg
Virus scan hjelper jo veldig hvis han har en RAT/Keylogger .. system restore er tingen.
Vis hele sitatet...
Skal ikke et ordentlig virusprogram blokkere keyloggers, såfremt de ikke er selvlagde eller virusprogrammet er helt nytt(dvs at virusprogrammet enda ikke har fått update om den type keylogger)?
The Nerdrager
Malwarebytes og MSE fungerer fint slik Du bør også endre passordene på de tjenestene du har brukt i det siste Inkl Face, spill og mail
Kan gjerne formatere, så er en sikker på at malware blir fjernet.
Bytt passord gjerne fra mor/far/søster sin pc (med mindre de har virus og..)

Ellers vil jeg anbefale nettvett og bra antivirus, mulignens brannmur

Avast
Spybot SD
Malwatebytes
Comodo firewall
CCleaner (rensing)

(Husk også å oppdaterer Windows, samt programmer regelmessig)
Sitat av jugax Vis innlegg
Virus scan hjelper jo veldig hvis han har en RAT/Keylogger .. system restore er tingen.
Vis hele sitatet...
Hva baserer du denne påstanden på? Et godt virus program skal klare å kjenne igjen og hindre Keyloggere. Husk på at RAT (Remote Administration Tool), er egentlig fjernstyrings programvare for IT-administratorer, men som missbrukes mye av disse 1337-AnonUberHack kidsa, men hvis det finnes noen form for nettverkstrafikk sniffere, keyloggere eller annen ulumskheter, så skal antivirusen klare å kjenne igjen disse funksjonene i RATen/Payloaden (Exploit)/trojanen/Viruset eller hva den enn måtte være.

I tillegg så skal alle seriøse brannmurer kunne blokkere utgående trafikk bortsett fra de programmene som du tillater at skal slippe igjennom, ved å skru på en slik funksjon så hindrer du angriperen fra å kunne bruke reverserte angrep på deg.

Forøvring, hvis det er noen form for fjernstyrings programvare som er installert på maskinen, eller annen type exploits/trojaner, så skal du få den opp på listen over aktive tilkoblinger. Ved å bruke verktøyet netstat, så kan du vise de aktive tilkoblingene for øyeblikket.

Kode

netsta -a -n -o
Her for du opp en liste med IP adresser, port nummere, process id'er, status for tilkoblingen og litt annen informasjon. Ved å sjekke IP-adressene opp mot en IP-lookup som http://ip-lookup.net, så vil du se hvilket land dem kommer i fra, å hvis det er noen tilkoblinger til Kina, så vet du også hvilken process id tilkoblingen har, å da vet du også hva programvaren heter når du sjekker process iden i task manager, er det ikkje noe programvare som du har installert, så har du funnet synderen. Og kan gå over på neste steg med å fjerne den.

Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Kan gjerne formatere, så er en sikker på at malware blir fjernet.
Bytt passord gjerne fra mor/far/søster sin pc (med mindre de har virus og..)

Ellers vil jeg anbefale nettvett og bra antivirus, mulignens brannmur

Avast
Spybot SD
Malwatebytes
Comodo firewall
CCleaner (rensing)

(Husk også å oppdaterer Windows, samt programmer regelmessig)
Vis hele sitatet...
Og muligens brannmur? Jeg vil anbefale på det sterkeste å installere en brannmur, siden dette er første laget med sikkerhet, slipper ikkje "hackeren" inn på maskinen så er mye skade allerede unngått. Men skulle han få tilgang ved bruk av reverserte angrep eller lignanes, så vil anti-virus være andre laget med sikkerhet, så fjerner og stopper prosesser som lukter dårlig.
Sist endret av 0xFF; 14. april 2013 kl. 05:16.
bitdefender er awesome å har innebygget brannmur.