Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1106
The Nerdrager
Det har seg sånn at når kjæresten setter seg ned på Ipaden og browser diverse blogger og nettsteder, så tar den opp nesten all netthastigheten, og jeg sitter igjenn med svært lite. Dette foresaker ofte ekstreme laggspikes når jeg spiller spill som LoL.

Det har vært slik siden vi fikk det, ett år om noen måneder.
Leverandøren er NextGenTel, 10/2 om jeg husker rett.
Så burde ikke være noe problem i det hele tatt for at vi skal kunne sitte på Ipad og ta ett game samtidig uten at det skulle starte en krig om båndbredde.

Routeren har aktivert QoS, så det er ikke det.
skal ikke være mulig jo mindre noen driver med nedlastning, har selv telenor 2/1 som er heeeelt elendig og det går greit når jeg spiller lol og noen er på ipaden ingen lagg.

aka naboen stjeler nettet.
Sitat av Rediver Vis innlegg
Det har seg sånn at når kjæresten setter seg ned på Ipaden og browser diverse blogger og nettsteder, så tar den opp nesten all netthastigheten, og jeg sitter igjenn med svært lite. Dette foresaker ofte ekstreme laggspikes når jeg spiller spill som LoL.

Det har vært slik siden vi fikk det, ett år om noen måneder.
Leverandøren er NextGenTel, 10/2 om jeg husker rett.
Så burde ikke være noe problem i det hele tatt for at vi skal kunne sitte på Ipad og ta ett game samtidig uten at det skulle starte en krig om båndbredde.

Routeren har aktivert QoS, så det er ikke det.
Vis hele sitatet...
Det kan godt være at QoSen din er satt opp teit og prioriterer nettsurfing foran LoL.
Har samme problem her. Det pleier å hjelpe å lukke ned alle program som kjører på ipaden.
The Nerdrager
Trådstarter
Har sjekket MAC-table, og det er kun 2 mobiler, 1 Ipad, og 1 Stasjonær maskin som har vært koblet på routeren sitt hovednett. Og gjestenettet pleier kun å være på når vi har fest eller lignende.
Hjelper ikke å lukke alle programmene på Ipaden når det ikke er jeg som bruker den

Skal lese litt på hvordan QoS'en fungerer med standardoppsettet
Jeg vil tippe at hun sitter på blogg.no....
Ta deg en titt inne på flere av disse bloggene, da spesielt bildebloggene.
Dagens ungdommer har ikke hørt om komprimering, da mange av bloggerene legger ut bildefiler på 2-4mb per bilde. I tillegg til dette er blogg.no dårlig programmert med tanke på loading av en blogg, og hver gang en går innpå en ny blogg så lastes det gjerne en hel måned med blogginnlegg.
Viss vi går ut i fra at bloggen har i snitt 4 bilder hver dag (ca 10 mb), så snakker vi jo fort 300mb med en gang. Jeg forstår godt frustrasjonen din over laggen.
Det er nok ikke da ipaden som gjør at det lagger, men heller bloggene.

Nå har jeg sikkert brukt litt for høye tall her, men gå inn på flere blogger, og sjekk størrelsen på bildene, så vil du få konkrete tall.

Jeg vil tippe at madammen også streamer mye?
The Nerdrager
Trådstarter
Hun streamer ikke så mye nei, det er heller meg ^^
Men med QoS så burde jo netthastigheten varieres mellom hver enhet. Tenkte jeg skulle kjøpe meg en Linux basert Router slik at jeg kan fikse på slike instillinger selv
Hvilken ruter har du? Kan være at du kan installere dd-wrt på den. Da får du QoS som fungerer og mye annet rart
The Nerdrager
Trådstarter
Som sagt, har allerede QoS, men måten den prioterer på er nok helt på jordet. Er en Inteno X5 eller noe, har ikke den på jobben Men den medfulgte NextGenTel abbonomentet, så det er nok ikke mulighet for å installere noe der

Bestiller nok ny ruter i februar, helst linux basert