Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1277
Hei.
Har det siste året jobbet en del med after effects, enkel redigering, til ganske så avanserte deler i filmer.

Men renderinga synes jeg går treigt, og pcen blir MEGET ustabil mens den renderer, så ustabil at AE har slutter å svare noen ganger.

Specsene jeg har nå er:
AMD Phenom X6 1090T
4GB RAM
vanlige HDD-er på 7200 RPM
Og GeForce GTX 560Ti 1GB

Det jeg tenker nå, er å oppgradere RAM, men da er spørsmålet, hvor mye bør jeg oppgradere til?

Et annet problem er at jeg prøver å endre noen gameplay videoer, legge til musikk, og endre litt på klippene, men den vil absolutt ikke rendere med lyd, starter ikke renderinga en gang, blir bare treg til å reagere mens den står helt i ro.
Hiv inn 8 / 12 / 16 GB, RAM er så skambillig i dag uansett at det har ikke noe å si.

Billig? Most definitely.

Husk at for å få utnyttet mer enn 3,5GB RAM er du nødt å installere et x64-bits operativsystem.
Sist endret av Dimergon; 9. desember 2011 kl. 09:59.
Er faktisk billigere enn når jeg så sist.

Har selfølgelig 64bit OS.
Utgjør 16GB mye forskjell i forhold til foreksempel 12GB?
Sitat av Sierra1 Vis innlegg
Er faktisk billigere enn når jeg så sist.

Har selfølgelig 64bit OS.
Utgjør 16GB mye forskjell i forhold til foreksempel 12GB?
Vis hele sitatet...
Kommer annpå hvordan du bruker PCen.
Du kan jo sette PCen på maks ytelse hele tiden, og da får du nok bruk for 16 GB RAM mens du rendrer, men jeg tviler på at du trenger mer enn 12 GB RAM hvis du kjører vanlig strømsparing og blablabla default instillinger.
Da får vi se om at det blir en liten pen oppgradering etter jul
Kast inn så mye og så kjapp ram hovedkortet støtter. Som Dimergon sier, ram er billig!
Sitat av Dude!pewpew Vis innlegg
Kast inn så mye og så kjapp ram hovedkortet støtter. Som Dimergon sier, ram er billig!
Vis hele sitatet...
husk att vanlig windows 7 home premium ikke støtter mer enn 16 gb ram
Har dette hovedkortet HER.
Det står at det kun støtter 1333 Mhz brikker, er det egentlig noen problem med å sette inn 1600 Mhz da?

Det kan vel ikke påvirke ytelsen på en negativ måte?
Sitat av Sierra1 Vis innlegg
Har dette hovedkortet HER.
Det står at det kun støtter 1333 Mhz brikker, er det egentlig noen problem med å sette inn 1600 Mhz da?

Det kan vel ikke påvirke ytelsen på en negativ måte?
Vis hele sitatet...
Tror det vil resultere i null effekt på minnekortene.
Eneste som skjer er at hovedkortet klokker brikkene ned til 1333MHz, dette vil du i praksis ikke merke.
Sist endret av Dimergon; 9. desember 2011 kl. 11:48.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Hiv inn 8 / 12 / 16 GB, RAM er så skambillig i dag uansett at det har ikke noe å si.

Billig? Most definitely.

Husk at for å få utnyttet mer enn 3,5GB RAM er du nødt å installere et x64-bits operativsystem.
Vis hele sitatet...
Man må ha 64-bits operativsystem for å kunne bruke Adobe After Effects og Premiere Pro.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
husk att vanlig windows 7 home premium ikke støtter mer enn 16 gb ram
Vis hele sitatet...
Hehe, har faktisk ultimate, så det er ikke noe problem

Takker for svar, ser ikke ut til at jeg får oppgradere, og se at det ikke oppstår noen problemer
Sitat av Vangen Vis innlegg
Man må ha 64-bits operativsystem for å kunne bruke Adobe After Effects og Premiere Pro.
Vis hele sitatet...
Didn't know that, aldri brukt disse programmene.
Sitat av Vangen Vis innlegg
Man må ha 64-bits operativsystem for å kunne bruke Adobe After Effects og Premiere Pro.
Vis hele sitatet...
Det viste faktisk ikke jeg heller, har alltid kjørt 64-bit, vell iallefall siden jeg fikk lisens problem med "vista home basic" som var med pcen når jeg kjøpte den.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650284

16Gb for den fine sum av 669,-
Tror nesten jeg går for 1600Mhz, viss de ikke lager problemer, så kan de gi et lite pluss vis jeg skal bytte ut hovedkort i senere tid
Sikter du til når du rendrer previews i AE, eller når du rendrer alt sammen ut? Med sistnevnte kan du bruke Adobe Media Encoder, som følger med som eget program. Da slipper du å ha AE oppe i bakgrunnen og du får skikkelige eksporteringsmuligheter som du ikke har innebygd i AE. Det er mulig dette hjelper litt om du bare har 4 GB RAM, dersom det er dette som er problemet.

Videre har du noen muligheter i minne-alternativene i After Effects hvor du kan styre hvor mye den skal bruke, sette over til andre programmer, samt hvor mange kjerner den skal ta i bruk. Lurt å se litt på.

Men 4 GB er litt i minste laget, så jeg ville ha oppgradert selv. Personlig har jeg et skjermkort som støtter Mercury Playback-engine. Dette tar i bruk minnekortet når det rendres og gjør alt opp til ti ganger kjappere. Tror dette kom først i CS5. Mener at det ikke finnes i After Effects (bare Premiere Pro), men om du legger inn din AE-composition i Media Encoder så vil du kunne rendre ut mye raskere. Så vidt jeg husker støtter ikke ditt kort MPE offisielt (men det er lenge siden jeg sjekket), men i teorien kan alle kort med CUDA og 1GB minne hackes for å støtte dette. Det er faktisk mange kort som ikke vil støte på problemer, det eneste er at Adobe ikke *garanterer* at det er stabilt. Du kan regne med et krasj i ny og ne, men totalt sett vil du spare mange timer. Her er en link til hvordan det kan gjøres, men det må i så fall gjøres på eget ansvar (har prøvd selv uten å støte på problemer):
http://www.studio1productions.com/Ar...remiereCS5.htm
Det er når jeg rendrer alt sammen ja, er ikke så nøye på hvor rask previewen er, med mindre jeg skal synce lyd selfølgelig.

Etter det jeg finner ut så støtter grafikkortet MPE, men etter den linken du sendte, så støtter 260 kortet mitt det, som jeg har lagt ifra meg da selvfølgelig. Men bruker ikke premiere pro så mye enda. Media Encoder har jeg brukt noen ganger, enkelt, greit og hyggelig programvare egentlig.

Men skal ta en titt på det i ettermiddag.